Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea sinä olet oppinut elämäm koulussa?

Vierailija
08.08.2015 |

-

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että täällä palstalla on mukavampaa öisin ja viikonloppuisin, kun hommafoorumin trollitehdas on vapaalla. Vaan ootas vain, kun heidän työaikansa taas maanantaina alkaa.. Huoh.

Vierailija
42/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suurempi tragedia, sitä enemmän dissaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rohkeasti rehellinen, myös itsellesi. Rakasta ja kunnioita ihmisyyttä meissä kaikissa ihmisissä, vaikka et voi hyväksyä toisen tekoja. Kunnioituksen kuuluu hyvät käytöstavat ja kielenkäyttö. Joudumme elämänpolulla jatkuvasti luopumaan erilaisista vaatimuksista ja asioissa, mutta tämän hyväksymällä saamme aina jotain parempaa tilalle.

Vierailija
44/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeyttä. Se on ollut hyvä oppi monessa asiassa, periksiantamattomuutta.

Vierailija
45/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittamaan oikein.

Vierailija
46/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 09:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 07:27"]

Koulutus kertoo osaamisesta paljon enemmän kuin työkokemus.

[/quote]
Itse olen nänyt että koulutus ei kerro ihmisen osaamisesta yhtään mitään eikä etenkäään kominikointitaidoista.

[/quote]

Ihmiset valehtelevat itselleen aroista asioista, ja paljon.

[/quote]
Mitenhän tämä kommentti liittyy edelliseen?
Jos luulet että minulla ei ole koulutusta niin väärin luulet. Itseltä löytyy monenlaista koulutusta eri asteilta (myös yliopistosta) ja työelämäkokemusta monista eri firmoista ja eri aloilta, joten olen nähnyt kaikenlaista taatelintallaajaa tässä matkan varrella. 

[/quote]

Mitä enemmän perehtymistä asia vaatii, sitä enemmän asiaan perehtymättömät ovat valmiita epäilemään asiaan perehtyneitä. He ovat myös aggressiivisia, jos heitä ei pidetä asiaan perehtyneinä. He myös valehtelevat omasta kompetenssistaan, varsinkin jos uskovat, ettei sitä saada selville.

[/quote]
Jos luulee tietävänsä asiasta kaiken on aivan väärässä vaikka olisi asiaan perehtynytkin. Näkee vain maailman siitä aukotsa jonka on itselleen rakentanut. Niiltä asiaan perehtymättömiltäkin voi saada hyviä ajatuksia.

Itse en asiantuntijana väitä tietäväni kaikkea koska asioilla on yleensä aina monta eri näkökulmaa ja taustatekijää, joita ei välttämättä tunne ja maailma muuttuu koko ajan omalla alallallani. Kysymällä pääsee pitkälle, pallottelemalla työkaverin, asiakkaan tai kenen tahansa kanssa vielä pidemmälle. Kun ei nosta omaa tietämystään jalustalle niin ei tarvitse pudotakaan korkealta.  

[/quote]

Jos lähtökohtaisesti pitää asiantuntijaa "kaikkien alojen asiantuntijana", on typerys. Mutta jos lähtökohtaisesti epäilee tietyn alan asiantuntijaa asiantuntijan omassa erityisalassa, on vielä suurempi typerys. Jos luulee, että maallikoilla on mitään kompetenssia erityisaloilla, joihin erikoistumiseen asiantuntijat käyttävät puolet elämästään, on hyvin harhaluuloinen.

[/quote]
Joojoo. Itsestään liikoja luulevaa asiantuntija on typerys. Itse kyllä kuuntelen asiantuntijaa mutta en usko 100% heidän juttujaan. Typery on se joka kumartaa jotain titteliä ja asiantuntijaa ja uskoo tarinaa kuin jumalan sanaa eikä tarkita asioita. Eihän nuo tohtoritkaan ole keskenään samaa mieltä monestakaan asiasta esim ruokavaliosta. Lakimiehtkin ajavat oman asiakkaansa etuja eli näkevät saman asian eri lähtökohdista. Ja miksi tässä maassa on yhtään hometaloa kun rakennusalan "asiantuntijat" ovat ne rakentaneet ja valvoneet? 

Sen verran olen elämäni varrella erilaisiin aasintuntijoihin törmännyt että suhtaudun kriittisesti ja tarkistan asioita sen mukaan kuin on tarvis. Mutta hyväuskoista on hyvä höynäyttää kun vain väittää olevansa "asiantuntija". Mutta usko sinä sinisilmäisesti asiantuntijoihin itse en tee niin. 

Vierailija
47/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittamaan oikein.

Vierailija
48/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:15"]

Hän, joka sanoo kärsineensä eniten, ei kuuntele muita.

[/quote]

Apua, kun tää hyppäsi silmille!

Juuri olen tätä tässä mietiskellyt. Läheisellä on Todella vaikea elämäntilanne ja hän julkistaa koko ajan, ettei "paljon jaksa kuunnella ihmisiä, jotka valittavat pienistä murheistaan", vaan "hän kyllä tokaisee heti, että ole onnellinen - mulla on tällaista ja tällaista". Minä yritin vähän selittää, että ihmiset vain kertovat kuulumisia, mitä ihmettä sinulle oikein uskaltaa sitten kertoa ja puhua? Minä olen kuulemma nyt se paska kun en ymmärrä kuinka vaikeaa hänellä on...

Vierailija
49/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilmaisia lounaita ei ole"

Jos haluat jotain, se on itse tehtävä. Kukaan ei tee sun puolesta täällä mitään.

Vierailija
50/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 09:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 07:27"]

Koulutus kertoo osaamisesta paljon enemmän kuin työkokemus.

[/quote]
Itse olen nänyt että koulutus ei kerro ihmisen osaamisesta yhtään mitään eikä etenkäään kominikointitaidoista.

[/quote]

Ihmiset valehtelevat itselleen aroista asioista, ja paljon.

[/quote]
Mitenhän tämä kommentti liittyy edelliseen?
Jos luulet että minulla ei ole koulutusta niin väärin luulet. Itseltä löytyy monenlaista koulutusta eri asteilta (myös yliopistosta) ja työelämäkokemusta monista eri firmoista ja eri aloilta, joten olen nähnyt kaikenlaista taatelintallaajaa tässä matkan varrella. 

[/quote]

Mitä enemmän perehtymistä asia vaatii, sitä enemmän asiaan perehtymättömät ovat valmiita epäilemään asiaan perehtyneitä. He ovat myös aggressiivisia, jos heitä ei pidetä asiaan perehtyneinä. He myös valehtelevat omasta kompetenssistaan, varsinkin jos uskovat, ettei sitä saada selville.

[/quote]
Jos luulee tietävänsä asiasta kaiken on aivan väärässä vaikka olisi asiaan perehtynytkin. Näkee vain maailman siitä aukotsa jonka on itselleen rakentanut. Niiltä asiaan perehtymättömiltäkin voi saada hyviä ajatuksia.

Itse en asiantuntijana väitä tietäväni kaikkea koska asioilla on yleensä aina monta eri näkökulmaa ja taustatekijää, joita ei välttämättä tunne ja maailma muuttuu koko ajan omalla alallallani. Kysymällä pääsee pitkälle, pallottelemalla työkaverin, asiakkaan tai kenen tahansa kanssa vielä pidemmälle. Kun ei nosta omaa tietämystään jalustalle niin ei tarvitse pudotakaan korkealta.  

[/quote]

Jos lähtökohtaisesti pitää asiantuntijaa "kaikkien alojen asiantuntijana", on typerys. Mutta jos lähtökohtaisesti epäilee tietyn alan asiantuntijaa asiantuntijan omassa erityisalassa, on vielä suurempi typerys. Jos luulee, että maallikoilla on mitään kompetenssia erityisaloilla, joihin erikoistumiseen asiantuntijat käyttävät puolet elämästään, on hyvin harhaluuloinen.

[/quote]
Joojoo. Itsestään liikoja luulevaa asiantuntija on typerys. Itse kyllä kuuntelen asiantuntijaa mutta en usko 100% heidän juttujaan. Typery on se joka kumartaa jotain titteliä ja asiantuntijaa ja uskoo tarinaa kuin jumalan sanaa eikä tarkita asioita. Eihän nuo tohtoritkaan ole keskenään samaa mieltä monestakaan asiasta esim ruokavaliosta. Lakimiehtkin ajavat oman asiakkaansa etuja eli näkevät saman asian eri lähtökohdista. Ja miksi tässä maassa on yhtään hometaloa kun rakennusalan "asiantuntijat" ovat ne rakentaneet ja valvoneet? 

Sen verran olen elämäni varrella erilaisiin aasintuntijoihin törmännyt että suhtaudun kriittisesti ja tarkistan asioita sen mukaan kuin on tarvis. Mutta hyväuskoista on hyvä höynäyttää kun vain väittää olevansa "asiantuntija". Mutta usko sinä sinisilmäisesti asiantuntijoihin itse en tee niin. 

[/quote]

Keskustelupalstojen kingien kanssa vänkääminen ja heidän väärinkäsitystensä oikominen on joskus ihan mukavaakin ajanvietettä, mutta kun (ei jos!) se alkaa maistua puulta, pitää muistaa, että keskusteluketjussa väittelyn voittaminen ei ole kummoinenkaan vastine elämälle.

Vierailija
51/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:00"]

No mä en kyllä ole tota koulua käynyt, mutta mun entinen mies on ja siltä opin, että älä koskaan ota elämän koululaista kumppaniksi.

[/quote]

Kaikki me kåydään elämänkoulua. 

Vierailija
52/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:54"]

Kaikki erehtyvät tai tekevät virheitä.

[/quote]

Ja vain siten oppii.

[/quote]

Ne, jotka oppii...

Vierailija
53/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:00"]No mä en kyllä ole tota koulua käynyt, mutta mun entinen mies on ja siltä opin, että älä koskaan ota elämän koululaista kumppaniksi.
[/quote]

Minä olen ihastunut elämän kolulaiseen. Livenä ei kyllä uskoisi.

Vierailija
54/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:00"]No mä en kyllä ole tota koulua käynyt, mutta mun entinen mies on ja siltä opin, että älä koskaan ota elämän koululaista kumppaniksi.
[/quote]

Minä olen ihastunut elämän kolulaiseen. Livenä ei kyllä uskoisi.
[/quote]

Ps. Hän ei ole todellakaan mikään kytät on vittu natsipaskoi!!1-skini, sellaiseen en ikinä ihastuisi:D:D Fiksun oloinen mies, työssäkäyvä. Mutta se elämäm kolu...

Vierailija
55/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina asiat ei mene niin kuin toivoo.

Vierailija
56/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää itse ottaa aina asioista selvää ennen kuin tekee päätöksiä.

Vierailija
57/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että älä ala seurustelemaan elämäm koululaisen kanssa, vaikka ensivaikutelma antaakin muuta ymmärtää.

Vierailija
58/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi liitää kuin kotka, jos seurassa on kalkkunoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan