Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea sinä olet oppinut elämäm koulussa?

Vierailija
08.08.2015 |

-

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on luopumista.

Vierailija
22/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset uskovat ja luottavat karismaattisiin ihmisiin enemmän kuin asiantuntijoihin. Tästä seuraa paljon pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämättömyys on maailman palkka.

Vierailija
24/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi vain rakkaus on tärkeää.

Vierailija
25/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän, joka sanoo kärsineensä eniten, ei kuuntele muita.

Vierailija
26/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 07:27"]

Koulutus kertoo osaamisesta paljon enemmän kuin työkokemus.

[/quote]
Itse olen nänyt että koulutus ei kerro ihmisen osaamisesta yhtään mitään eikä etenkäään kominikointitaidoista.

Vierailija
27/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopullista onnea ei ole olemassa minussa itsessäni, työssä, perheessä tai harrastuksissa. Vain ja ainoastaan Jumala tarjoaa sen ristillä Kristuksessa.

Vierailija
28/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luota ainoastaan asiantuntijaan vaan tarkasta myös itse asiat.

Titteli ei tee ihmisestä asiantuntijaa. Samanlailla hekin erehtyvät kuin muutkin.

Vierailija
29/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:18"]

[/quote]
Itse olen nänyt että koulutus ei kerro ihmisen osaamisesta yhtään mitään eikä etenkäään kominikointitaidoista.

[/quote]

Ihmiset valehtelevat itselleen aroista asioista, ja paljon.

Vierailija
30/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luota ainoastaan asiantuntijaan vaan tarkasta myös itse asiat.

Titteli ei tee ihmisestä asiantuntijaa. Samanlailla hekin erehtyvät kuin muutkin.

Vierailija
31/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne nallekarkit mene ikinä tasan!

Vierailija
32/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Mitenhän tämä kommentti liittyy edelliseen?
Jos luulet että minulla ei ole koulutusta niin väärin luulet. Itseltä löytyy monenlaista koulutusta eri asteilta (myös yliopistosta) ja työelämäkokemusta monista eri firmoista ja eri aloilta, joten olen nähnyt kaikenlaista taatelintallaajaa tässä matkan varrella. 

Vierailija
33/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Jos luulet että minulla ei ole koulutusta niin väärin luulet. Itseltä löytyy monenlaista koulutusta eri asteilta (myös yliopistosta) ja työelämäkokemusta monista eri firmoista ja eri aloilta, joten olen nähnyt kaikenlaista taatelintallaajaa tässä matkan varrella. 

[/quote]

Mitä enemmän perehtymistä asia vaatii, sitä enemmän asiaan perehtymättömät ovat valmiita epäilemään asiaan perehtyneitä. He ovat myös aggressiivisia, jos heitä ei pidetä asiaan perehtyneinä. He myös valehtelevat omasta kompetenssistaan, varsinkin jos uskovat, ettei sitä saada selville.

Vierailija
34/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitä enemmän perehtymistä asia vaatii, sitä enemmän asiaan perehtymättömät ovat valmiita epäilemään asiaan perehtyneitä. He ovat myös aggressiivisia, jos heitä ei pidetä asiaan perehtyneinä. He myös valehtelevat omasta kompetenssistaan, varsinkin jos uskovat, ettei sitä saada selville.

[/quote]
Jos luulee tietävänsä asiasta kaiken on aivan väärässä vaikka olisi asiaan perehtynytkin. Näkee vain maailman siitä aukotsa jonka on itselleen rakentanut. Niiltä asiaan perehtymättömiltäkin voi saada hyviä ajatuksia.

Itse en asiantuntijana väitä tietäväni kaikkea koska asioilla on yleensä aina monta eri näkökulmaa ja taustatekijää, joita ei välttämättä tunne ja maailma muuttuu koko ajan omalla alallallani. Kysymällä pääsee pitkälle, pallottelemalla työkaverin, asiakkaan tai kenen tahansa kanssa vielä pidemmälle. Kun ei nosta omaa tietämystään jalustalle niin ei tarvitse pudotakaan korkealta.  

Vierailija
35/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki erehtyvät tai tekevät virheitä.

Vierailija
36/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:54"]

Kaikki erehtyvät tai tekevät virheitä.

[/quote]

Ja vain siten oppii.

Vierailija
37/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että älä ikinä, siis ikinä lainaa kaverille.

Vierailija
38/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamut Afrikkaan!

Vierailija
39/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Jos luulee tietävänsä asiasta kaiken on aivan väärässä vaikka olisi asiaan perehtynytkin. Näkee vain maailman siitä aukotsa jonka on itselleen rakentanut. Niiltä asiaan perehtymättömiltäkin voi saada hyviä ajatuksia.

Itse en asiantuntijana väitä tietäväni kaikkea koska asioilla on yleensä aina monta eri näkökulmaa ja taustatekijää, joita ei välttämättä tunne ja maailma muuttuu koko ajan omalla alallallani. Kysymällä pääsee pitkälle, pallottelemalla työkaverin, asiakkaan tai kenen tahansa kanssa vielä pidemmälle. Kun ei nosta omaa tietämystään jalustalle niin ei tarvitse pudotakaan korkealta.  

[/quote]

Jos lähtökohtaisesti pitää asiantuntijaa "kaikkien alojen asiantuntijana", on typerys. Mutta jos lähtökohtaisesti epäilee tietyn alan asiantuntijaa asiantuntijan omassa erityisalassa, on vielä suurempi typerys. Jos luulee, että maallikoilla on mitään kompetenssia erityisaloilla, joihin erikoistumiseen asiantuntijat käyttävät puolet elämästään, on hyvin harhaluuloinen.

Vierailija
40/58 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ihminen ei ole rehellinen. Lopulta kaikki ajavat vain omaa etuaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi