Asiakas on aina oikeassa - m***ut asiakkaat
Kertokaa hyvät kanssa sisaret (ja veljet) kokemuksia kamalista asiakaspalvelutilanteista. Kiehun yksinäni kotona, ja olisi todella terapauttista päästä kuulemaan muiden tarinoita kamalista asiakkaista.
Minulla kävi tänään asiakkaana _todella_ ilkeä mies. Hän arvosteli täysin oikein tekemääni työtä vääräksi, uhkasi tehdä valituksen ja meni lopulta henkilökohtaisuuksiin. Olin loppuun asti asiallinen, vaikka mieleni olisi tehnyt ruveta aukomaan takaisin.
Kommentit (49)
voit lukea Aasiakas.net tai notalwaysrigt.com siellä muidenkin valituksia
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:23"]Nro 22 jatkaa. Kahvilassa kävi myös aggressiivisia humalaisia. Eräskin käski minun työntää se sämpylä vaikka pil***ni. Keski-ikäiset miehet osasivat myös olla kamalia. Yksikin piti hintaa liian kalliina ja kun en voinut antaa alennusta, niin totesi oikein veemäisesti: "no veloita sitten se summa, jos se tekee sut onnelliseksi!!!!" Just joo.
[/quote]
Ai niin. Siitäkin sain huudot yhdeltä perheenisältä, kun en myynyt tuotteita tyhjiä pulloja vastaan... Hänellä oli muovikassillinen pulloja, joilla olisi maksanut... Eipä ole ikävä tuota työpaikkaa :)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:26"] Mitä jos kertoisit rehellisesti, mitä oikeasti tapahtui? Mitä teit, ja miksi se asiakkaan näkökulmasta vaikutti väärin tehdyltä?
[/quote]
Olen töissä pikaruokapaikassa (vau). Mies tuli ostamaan ranskalaisia, jotka annoin hänelle. Mies suivaantui, kun näki etten tehnytkään hänelle kokonaan uusia, vaan laitoin uudet "vanhojen" ranskalaisten päälle, ja otin tästä kasasta hänen ranskalaisensa. Olin tehnyt nämä "vanhat" ranskanperunat minuuttia aiemmin (mies oli nähnyt varmasti tämän jonottaessaa), joten ne eivät olleet todellakaan seisseet. Hän alkoi syyttää minua pilaantuneen ruoan tarjoamisesta ja kun yritin selittää, ettei ruoka varmasti ole pilalla, tämä raivostui ja aloitti haukkumiseni.
Ap
[/quote]
Minuutti tai puoli tuntia, itsestäänselvyys on ettei niitä uusia kipata vanhojen päälle.
Terv. Pikaruokapaikan esimies
Asiakaspalvelussa on tullut vuosien varrella vastaan jos jonkinlaista, mutta eniten itseäni ärsyttävät asiakkaat, jotka olettavat aspan olevan kaikkien alojen asiantuntija. Pitäisi tietää kaikki kaupunginosassa olevat liikkeet sekä palvelut, bussiaikataulut ulkoa ja "oliko tässä jossain vuosia sitten pesula" yms.
En myöskään tiedä mistä voisi ostaa jotain tuotetta halvemmalla (jos en ole itse kyseistä tavaraa koskaan itse ostanut/tarvinnut) tai mistä löytyisi asiakkaan kuvailema juhlatunika juuri hänen koossaan. Jos olen jossain Tokmannilla tms. marketissa töissä kemppariosastolla niin en tiedä mitään työkaluista tai lemmikkien ruuista sisältöineen. Yritän toki etsiä ko. osaston aspan tuolloin käsille, mutta näissä marketeissa ei välttämättä ole kaikilla osastoilla ihmisiä töissä koko aukiolon ajan. Tämä on valitettavaa asiakkaan kannalta, mutta henkilökohtaiseen palveluun erikoistuneet erikoisliikkeet ovat sitten erikseen.
Ei siinä mitään, ainahan voi kysyä, mutta hyvin usein hermostutaan ja aletaan veetuilemaan, jos vastausta ei osaa antaa. Tuhahdellaan ja kyseenalaistetaan aspan ammattitaito. Omalla puhelimellako pitäisi alkaa Googlailemaan työajalla asioita, jotka eivät edes paikan toimialaan kuulu.
Huh. Kiitos, kun sain avautua :) Ihmisiä me myyjätkin ollaan...
Asiakas huusi ja raivosi että hänen sämpylässään on musta hius. Vaati rahat takaisin ja uuden leivän haukkumasanoin höystettynä. Kumma vain töissä oli sinä päivänä ollut vain blondeja ja punapää.. miehellä itsellään oli musta, pitkä parta :D
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:25"]Mikä siinä on, että vittumaisimmat asiakkaat ovat lähes poikkeuksetta n. 50v rouvashenkilöitä kera polkkatukka ja joku Marimekon kolttu?
[/quote]
Kaikista ilkeimmät asiakkaat, joihin minä olen törmännyt ovat olleet miehiä, n 60-vuotiaita.
Jos asiakkaan tarvitsee mainita, että asiakas on aina oikeassa, hän mitä suurimmalla todennäköisyydellä on mulkku. Asiakas ei ole aina oikeassa, ja kuka tahansa normaalijärkinen kyllä ymmärtää tämän.
Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää, että asiaks ei ole aina oikeassa.
Olen töissä operaattorilla ja myin asiakkaalle laturin, laturi on tarvikevalmistajan tekemä ja erilainen kuin mikä tulee esim. Lumian mukana. Asiakas tuli takaisin seuraavana päivänä haukkumaan minut kovaan ääneen liikkeeseen, että minkä ihmeen paskalaitteen olen myynyt. Olin koittanut huijata, koska asiakas olisi halunnut sellaisen missä ei ole valoa kertomassa, että akku on täynnä.