Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kansainväliset" "eliitti"nimet, argh!

Vierailija
07.08.2015 |

No niin. Minä vain ihmettelen kasteilmoituksia lukiessani, minkä ihmeen takia nykyään ängetään lapsosen nimeen vähintään yksi näistä kirjaimista: B, C, D, F, G, W, X. Siis onko tarkoitus antaa jotenkin "hieno" ja "kansainvälinen" nimi? Sitten näiden Michellejen tai Adelinojen sukunimi kuitenkin on joku Möttönen tai Räsänen. Kammottavaa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hieno sukunimi hihihiiii

Vierailija
42/54 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä keksimällä keksityistä nimistä. Tuskinpa hyvät ihmiset pystytte keksimään nimeä, jota ei ole kellään muulla maapallolla. Naurettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisikö nyt sitten tehdä kansalaisaloite laista, missä kielletään kansainväliset nimet ja nimissä kirjaimet B, C, D, F, G, W ja X?

Omassa nimessäni on W, enkä näe siinä mitään väärää. Minusta monet kansainväliset nimet ovat hienompia kuin nämä perus Sannit ja Mikat.

Nimi voi mun puolesta olla kansainvälinen, kunhan sen pystyy sanomaan ja kirjoittamaan ilman tavausta.

Vierailija
44/54 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:22"] Eliitti antaa omankielisiä nimiä, suomenkielinen eliitti antaa suomenkielisiä perinteisiä nimiä tai luontonimiä. [/quote] Sitä paitsi niillä nimillä pärjää loistavasti maailmalla, kokemusta on :)   [/quote] Tää on jotenkin niin surullisen suomalaista että aina ajatellaan pärjääkö muiden silmissä - luuletteko että joku britti joka antaa lapselle nimeksi vaikka Imogen miettii vastaavia?

[/quote]

??

Suomalainen pärjää Ilonalla  siinä missä britti Imogenillä, sitähän tuo juuri tarkoittaa.  Suomalaisen ei tarvitse ruveta Adeline Leonore Margueriteksi.

Vierailija
45/54 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:17"]

No meidän tytön nimi alkaa Z:lla. Isä on amerikkalainen, ihan siksi.

[/quote] Zoey? Suomeksi Tsoe-y?

Vierailija
46/54 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Oma nimeni on Heidi (kauheaa, D-nimi) eikä näin liki 40 vuoden aikana ole tullut mieleen että minulla olisi hirveä kansainvälinen pyrkyrinimi. Hyvin on tällä kuitenkin pärjätty kansainvälisellä uralla, sukunimen tosin saa tavata joka kerta. Mielestäni vain nimet tyyliin Alekxsandrienja tai Priscelliina (hyvä luoja, en osaa edes keksiä näitä), eli liioitellut väärinkirjoitetut ihmenimet. Itse liputan normaalien tylsien nimien puolesta, jotka löytyvät sekä suomen kielestä että mieheni äidinkielestä. Esimerkkeinä vaikka Laura, Emma, Sara(h), Tom, Leo...

Vierailija
47/54 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michelle Möttönen XD

Vierailija
48/54 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän tytön nimi alkaa Z:lla. Isä on amerikkalainen, ihan siksi.

Vierailija
49/54 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä wt antaa tuollaisia nimiä.

Vierailija
50/54 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämäm_koulu

Vierailija
51/54 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitti antaa omankielisiä nimiä, suomenkielinen eliitti antaa suomenkielisiä perinteisiä nimiä tai luontonimiä.

Vierailija
52/54 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:18"]Yleensä wt antaa tuollaisia nimiä.
[/quote]
Komppaan :). Varma tapa tunnistaa wt-perhe.

Vierailija
53/54 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsella englanninkielinen etunimi, ghanalainen toinen nimi ja ruotsalainen sukunimi. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
54/54 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:26"]Meillä lapsella englanninkielinen etunimi, ghanalainen toinen nimi ja ruotsalainen sukunimi. Mitäs siihen sanot?
[/quote]
Ei siinä mitään, jos nimet sopivat yhteen :).