TYÖTTÖMÄT! PALJON TIENAATTE KK?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:12"]Mitä muuta voi saada kuin työttömyyspäivärahaa ja asumistukea? Siis jos ei ole lapsia ja on oma asunto josta pankille velkaa. Sossurahaa? Eli toimeentulotukea? Miten köyhä tilanne pitää olla että sitäkin voi hakea? [/quote] Toimeentulotukea saa jos elämiseen jää vuokran ja asumisen jälkeen alle 485€ kuukaudessa. Puolison tulot vaikuttavat toimeentulotukeen. [/quote] Vuokran ja sähkölaskun, piti siis sanoa.
[/quote]
Mut jos siis on oma asunto, josta pankille velkaa? Ei siis vuokra-asunto. Lasketaanko sillon vastike + velanlyhennys?
[/quote]
Ei tietenkään, vaan vastike+korot.
No mä saan sen jotain 500 € kuussa. En tiedä tarkkaan, kun vasta sain päätöksen, että kelpaan työttömäksi. Johan sitä 2 kk odottelinkin. En saa mitään asumis- tai toimeentulotukia.
Jos joku on tosta mun saamasta summasta kateellinen, niin kivat sille.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:43"]Täällähän on monella pääomatuloja :D Hyvä, että valtio maksaa vähän lisää taskurahaa. Sen voi käyttää sitten vaikka parempilaatuisiin viineihin. [/quote]Pääomatuloja on nykyisin n. 76 % suomalaisista joten ei se ihme ole jos niitä on av-palstalaisillakin. Moni esim. perii pörssiosakkeita nykyään.
[/quote]
Näytäpä tähän tilasto. En nimittäin usko.
Käsittääkseni noin 39% suomalaisista omistaa rahastoja tai pörssiosakkeita ja noin 14% sijoitusasuntoja. Koska nuo ovat vielä usein samoilla henkilöillä, niin noita prosentteja ei voi laskea yhteenkään. Keskiverto osakevarallisuuden määrä on noin 12000 euroa, joten sellaisesta ei mitään kovin suuria osinkoja kyllä per kuukausi irtoa. Tottakai ylimmässä desiilissä on sit ihan eri tilanne, mutta ei kaikki voi sinne kuulua, ei edes suurinosa :D
985€/netto ansiosidonnaista, ja pian alkaa osa-aika työ. Ansiosidonnainen tippuu muutamalla satasella, mutta palkka korvaa. Tulevaisuuden netto 1100-1500€/netto.
470€/kk, olen opiskelija