Menkää vastaamaan HSL:n vyöhykekyselyyn!
Nyt on aika vaikuttaa, HSL on muuttamassa lippujaan ja vyöhykejakoaan näillä näkymin 2024 alkaen, menkää ihmeessä vastaamaan kyselyyn aiheesta, varsinkin vyöhykeasia on mielenkiintoinen: https://www.hsl.fi/hsl/osallistuminen/lipputilihanke/vastaa-kyselyyn
Itse olen yhden yhtenäisen vyöhykkeen ja yhden hinnan kannalla.
Kommentit (37)
Itse olen sen kannalla, että hsl palauttaavanhan lippusysteemin takaisin, jossa asiakas saa päättää, milloin lippu on voimassa: alkupäivän ja loppupäivän. Laskekaapa huviksenne paljonko te maksatte turhaan kaikista loma-ajoista nykyisessä köytännössä.
Haluaako hsl oikeasti ihmiset takaisin autoilijoiksi?
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen malli on paras
ei ole, koska maksat turhista päivistä, kun ostat joko 14vrt, 30vrk, 45vrk jne… Ennen sai valita esim 37vrk, joka loppui loman alkuun - miksi maksaisin loma-ajasta, kun en käytä palvelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen malli on paras
ei ole, koska maksat turhista päivistä, kun ostat joko 14vrt, 30vrk, 45vrk jne… Ennen sai valita esim 37vrk, joka loppui loman alkuun - miksi maksaisin loma-ajasta, kun en käytä palvelua?
Niinhän se menee kaikessa. Vai voitko valita kuntosalikorttiin 37 vrk?
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen malli on paras
Kun muita ei edes ole kokeiltu?? ;D Milläköhän perusteella?
Mäki äänestin yhtä vyöhykettä selkeyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen malli on paras
Kun muita ei edes ole kokeiltu?? ;D Milläköhän perusteella?
Ollaan kokeiltu jo mallia, jossa yksi pysäkinväli vyöhykerajan yli maksoi tuplasti sen mitä vyöhykkeen sisällä päästä päähän.
Lyhempi matka, pienempi maksu.
Pitempi matka, suurempi maksu.
Ainoa oikeudenmukainen tapa, jossa otetaan huomioon kustannusvastaavuus.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen malli on paras
EI se kaikille ole paras. Itse joudun käyttämään AB ja maksan yhdestä pysäkinvälistä!
Uudella mallilla matka halpenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen malli on paras
ei ole, koska maksat turhista päivistä, kun ostat joko 14vrt, 30vrk, 45vrk jne… Ennen sai valita esim 37vrk, joka loppui loman alkuun - miksi maksaisin loma-ajasta, kun en käytä palvelua?
Milloin tämä on muuttunut, nyt koronan aikanako? Olen aina pyytänyt tietyt päivät, mutta viime kerrasta on jonkin verran aikaa.
kertalippulainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen malli on paras
EI se kaikille ole paras. Itse joudun käyttämään AB ja maksan yhdestä pysäkinvälistä!
Uudella mallilla matka halpenee.
Kuten itsekin sanoit "ei ole kaikille". Jollekin toiselle uusi malli on huonompi. Miksi hän siis äänestäisi sen puolesta? Sinunko vuoksesi?
Ihan sama kuin huuto näiden nykyisen vyöhykkeiden kanssa. Aina jollekin uusi systeemi on huonompi tai parempi kuin entinen.
Minusta jokainen vyöhyke saisi olla omansa. Miksi ei voi valita pelkästään A:ta tai B, vaan on pakko ottaa aina vähintään kaksi vyöhykettä, AB tai BC tai CD. Lyhyitä matkoja olisi helppo ja mukava tehdä, kun matka-alue olisi vain se tietty kapea sektori ilman, että maksaa isomman alueen (jota ei kuitenkaan tee) matkoja. Helsinkiläiset keskustassa asuvat varmasti ottaisivat ilolla tämän vastaan. Jotkut tekee vain pelkkiä ratikkamatkoja ja nehän ei Espooseen tai Vantaalle kulje.
Myös kk lippu olisi mahtavaa saada vain yhdelle vyöhykkeelle. Itse teen työmatkoja pelkästään yhden vyöhykkeen sisällä, joten kylläpä korpeaa maksaa kahdesta. Kyselyssä ei edes ollut tätä vaihtoehtoa, mutta laitoin sen vapaaehtoiseen kommenttilaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta jokainen vyöhyke saisi olla omansa. Miksi ei voi valita pelkästään A:ta tai B, vaan on pakko ottaa aina vähintään kaksi vyöhykettä, AB tai BC tai CD. Lyhyitä matkoja olisi helppo ja mukava tehdä, kun matka-alue olisi vain se tietty kapea sektori ilman, että maksaa isomman alueen (jota ei kuitenkaan tee) matkoja. Helsinkiläiset keskustassa asuvat varmasti ottaisivat ilolla tämän vastaan. Jotkut tekee vain pelkkiä ratikkamatkoja ja nehän ei Espooseen tai Vantaalle kulje.
Myös kk lippu olisi mahtavaa saada vain yhdelle vyöhykkeelle. Itse teen työmatkoja pelkästään yhden vyöhykkeen sisällä, joten kylläpä korpeaa maksaa kahdesta. Kyselyssä ei edes ollut tätä vaihtoehtoa, mutta laitoin sen vapaaehtoiseen kommenttilaatikkoon.
Ennenhän oli näin ja selitin ongelman jo ylempänä. Ei ole mitään järkevää syytä miksi Otaniemestä Lauttasaareen maksaisi tuplasti sen mitä Lauttasaaresta Vuosaareen.
Onneksi ei ole noita HELLsinkiläisten ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Lyhempi matka, pienempi maksu.
Pitempi matka, suurempi maksu.
Ainoa oikeudenmukainen tapa, jossa otetaan huomioon kustannusvastaavuus.
Näinpä, se olisi reilua. Osa Helsingin ihmisistä ei koskaan kulje Vantaalle tai Espooseen, mutta silti he maksavat siitä, että järjestelmää pidetään yllä. Miksi ei voisi olla asiakkaille reilumpi systeemi? Aiemmin oli kertalippu, joka oli edullinen vaikkapa ratikassa käyttää. Se olisi hyvä palauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta jokainen vyöhyke saisi olla omansa. Miksi ei voi valita pelkästään A:ta tai B, vaan on pakko ottaa aina vähintään kaksi vyöhykettä, AB tai BC tai CD. Lyhyitä matkoja olisi helppo ja mukava tehdä, kun matka-alue olisi vain se tietty kapea sektori ilman, että maksaa isomman alueen (jota ei kuitenkaan tee) matkoja. Helsinkiläiset keskustassa asuvat varmasti ottaisivat ilolla tämän vastaan. Jotkut tekee vain pelkkiä ratikkamatkoja ja nehän ei Espooseen tai Vantaalle kulje.
Myös kk lippu olisi mahtavaa saada vain yhdelle vyöhykkeelle. Itse teen työmatkoja pelkästään yhden vyöhykkeen sisällä, joten kylläpä korpeaa maksaa kahdesta. Kyselyssä ei edes ollut tätä vaihtoehtoa, mutta laitoin sen vapaaehtoiseen kommenttilaatikkoon.
Ennenhän oli näin ja selitin ongelman jo ylempänä. Ei ole mitään järkevää syytä miksi Otaniemestä Lauttasaareen maksaisi tuplasti sen mitä Lauttasaaresta Vuosaareen.
Okei, ymmärrän ja olen samaa mieltä. Hmmm... Jos tässä olisi joku ketterä välimallimuoto, joka automaattisesti laskee pienen välin matkan hinnan kohtuulliseksi? En tiedä kuinka sen voisi toteuttaa, mutta se tuntuisi reilulta.
Yhden vyöhykkeen alue kuulostaa kyllä aika utopialta ja vähän hanskat tiskiin meiningiltä.
Eikö voisi olla kilometriperusteista hinnoittelua? Sekin on salettiin aika vaikea toteuttaa. Tai aikaperusteista? Tunti matkustusta 2 e, 2h/4e. Siinä voi sitten vaihdella ja mennä minne lystää.
Jo pelkkä AB vyöhykkeen 30 päivän lippu maksaa 65,80 nykyään, aivan järjetön hinta työttömälle. KAIKKI perheeni kuukausittaiset laskut(liittymät, wifi, sähkö, sähkönsiirto,)yhteenlaskettuna maksaisivat vähemmän kuin yksi AB kuukauden matkalippu yhdelle henkilölle! Todella kova hinta työttömälle. No, en osta enää tämän kuukauden jälkeen. Menen sitten liputta metrossa ja runkolinjoilla, kun siihen on minut ajettu. Jos Hsl pitäisi hinnat kohtuullisina, liputtomia olisi paljon vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen malli on paras
ei ole, koska maksat turhista päivistä, kun ostat joko 14vrt, 30vrk, 45vrk jne… Ennen sai valita esim 37vrk, joka loppui loman alkuun - miksi maksaisin loma-ajasta, kun en käytä palvelua?
Niinhän se menee kaikessa. Vai voitko valita kuntosalikorttiin 37 vrk?
Haloo, pikkasen eri asia… Kuntosali ei ole pakollinen, mutta töihin meno on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen malli on paras
ei ole, koska maksat turhista päivistä, kun ostat joko 14vrt, 30vrk, 45vrk jne… Ennen sai valita esim 37vrk, joka loppui loman alkuun - miksi maksaisin loma-ajasta, kun en käytä palvelua?
Milloin tämä on muuttunut, nyt koronan aikanako? Olen aina pyytänyt tietyt päivät, mutta viime kerrasta on jonkin verran aikaa.
Täh? johan siitä on aikaa pari vuotta, kun et enää voi ostaa lippua haluamallasi ajalla. Et vissiin paljon käytä julkista?
Nykyinen malli on paras