Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkää vastaamaan HSL:n vyöhykekyselyyn!

Vierailija
08.03.2022 |

Nyt on aika vaikuttaa, HSL on muuttamassa lippujaan ja vyöhykejakoaan näillä näkymin 2024 alkaen, menkää ihmeessä vastaamaan kyselyyn aiheesta, varsinkin vyöhykeasia on mielenkiintoinen: https://www.hsl.fi/hsl/osallistuminen/lipputilihanke/vastaa-kyselyyn

Itse olen yhden yhtenäisen vyöhykkeen ja yhden hinnan kannalla.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen malli on paras

Vierailija
2/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sen kannalla, että hsl palauttaavanhan lippusysteemin takaisin, jossa asiakas saa päättää, milloin lippu on voimassa: alkupäivän ja loppupäivän. Laskekaapa huviksenne paljonko te maksatte turhaan kaikista loma-ajoista nykyisessä köytännössä.

Haluaako hsl oikeasti ihmiset takaisin autoilijoiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen malli on paras

ei ole, koska maksat turhista päivistä, kun ostat joko 14vrt, 30vrk, 45vrk jne… Ennen sai valita esim 37vrk, joka loppui loman alkuun - miksi maksaisin loma-ajasta, kun en käytä palvelua?

Vierailija
4/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen malli on paras

ei ole, koska maksat turhista päivistä, kun ostat joko 14vrt, 30vrk, 45vrk jne… Ennen sai valita esim 37vrk, joka loppui loman alkuun - miksi maksaisin loma-ajasta, kun en käytä palvelua?

Niinhän se menee kaikessa. Vai voitko valita kuntosalikorttiin 37 vrk?

Vierailija
5/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen malli on paras

Kun muita ei edes ole kokeiltu?? ;D Milläköhän perusteella?

Vierailija
6/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki äänestin yhtä vyöhykettä selkeyden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen malli on paras

Kun muita ei edes ole kokeiltu?? ;D Milläköhän perusteella?

Ollaan kokeiltu jo mallia, jossa yksi pysäkinväli vyöhykerajan yli maksoi tuplasti sen mitä vyöhykkeen sisällä päästä päähän. 

Vierailija
8/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhempi matka, pienempi maksu.

Pitempi matka, suurempi maksu.

Ainoa oikeudenmukainen tapa, jossa otetaan huomioon kustannusvastaavuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen malli on paras

EI se kaikille ole paras. Itse joudun käyttämään AB ja maksan yhdestä pysäkinvälistä!

Uudella mallilla matka halpenee.

Vierailija
10/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen malli on paras

ei ole, koska maksat turhista päivistä, kun ostat joko 14vrt, 30vrk, 45vrk jne… Ennen sai valita esim 37vrk, joka loppui loman alkuun - miksi maksaisin loma-ajasta, kun en käytä palvelua?

Milloin tämä on muuttunut, nyt koronan aikanako? Olen aina pyytänyt tietyt päivät, mutta viime kerrasta on jonkin verran aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertalippulainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen malli on paras

EI se kaikille ole paras. Itse joudun käyttämään AB ja maksan yhdestä pysäkinvälistä!

Uudella mallilla matka halpenee.

Kuten itsekin sanoit "ei ole kaikille". Jollekin toiselle uusi malli on huonompi. Miksi hän siis äänestäisi sen puolesta? Sinunko vuoksesi?

Ihan sama kuin huuto näiden nykyisen vyöhykkeiden kanssa. Aina jollekin uusi systeemi on huonompi tai parempi kuin entinen. 

Vierailija
12/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokainen vyöhyke saisi olla omansa. Miksi ei voi valita pelkästään A:ta tai B, vaan on pakko ottaa aina vähintään kaksi vyöhykettä, AB tai BC tai CD. Lyhyitä matkoja olisi helppo ja mukava tehdä, kun matka-alue olisi vain se tietty kapea sektori ilman, että maksaa isomman alueen (jota ei kuitenkaan tee) matkoja. Helsinkiläiset keskustassa asuvat varmasti ottaisivat ilolla tämän vastaan. Jotkut tekee vain pelkkiä ratikkamatkoja ja nehän ei Espooseen tai Vantaalle kulje.

Myös kk lippu olisi mahtavaa saada vain yhdelle vyöhykkeelle. Itse teen työmatkoja pelkästään yhden vyöhykkeen sisällä, joten kylläpä korpeaa maksaa kahdesta. Kyselyssä ei edes ollut tätä vaihtoehtoa, mutta laitoin sen vapaaehtoiseen kommenttilaatikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokainen vyöhyke saisi olla omansa. Miksi ei voi valita pelkästään A:ta tai B, vaan on pakko ottaa aina vähintään kaksi vyöhykettä, AB tai BC tai CD. Lyhyitä matkoja olisi helppo ja mukava tehdä, kun matka-alue olisi vain se tietty kapea sektori ilman, että maksaa isomman alueen (jota ei kuitenkaan tee) matkoja. Helsinkiläiset keskustassa asuvat varmasti ottaisivat ilolla tämän vastaan. Jotkut tekee vain pelkkiä ratikkamatkoja ja nehän ei Espooseen tai Vantaalle kulje.

Myös kk lippu olisi mahtavaa saada vain yhdelle vyöhykkeelle. Itse teen työmatkoja pelkästään yhden vyöhykkeen sisällä, joten kylläpä korpeaa maksaa kahdesta. Kyselyssä ei edes ollut tätä vaihtoehtoa, mutta laitoin sen vapaaehtoiseen kommenttilaatikkoon.

Ennenhän oli näin ja selitin ongelman jo ylempänä. Ei ole mitään järkevää syytä miksi Otaniemestä Lauttasaareen maksaisi tuplasti sen mitä Lauttasaaresta Vuosaareen.

Vierailija
14/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole noita HELLsinkiläisten ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhempi matka, pienempi maksu.

Pitempi matka, suurempi maksu.

Ainoa oikeudenmukainen tapa, jossa otetaan huomioon kustannusvastaavuus.

Näinpä, se olisi reilua. Osa Helsingin ihmisistä ei koskaan kulje Vantaalle tai Espooseen, mutta silti he maksavat siitä, että järjestelmää pidetään yllä. Miksi ei voisi olla asiakkaille reilumpi systeemi? Aiemmin oli kertalippu, joka oli edullinen vaikkapa ratikassa käyttää. Se olisi hyvä palauttaa.

Vierailija
16/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokainen vyöhyke saisi olla omansa. Miksi ei voi valita pelkästään A:ta tai B, vaan on pakko ottaa aina vähintään kaksi vyöhykettä, AB tai BC tai CD. Lyhyitä matkoja olisi helppo ja mukava tehdä, kun matka-alue olisi vain se tietty kapea sektori ilman, että maksaa isomman alueen (jota ei kuitenkaan tee) matkoja. Helsinkiläiset keskustassa asuvat varmasti ottaisivat ilolla tämän vastaan. Jotkut tekee vain pelkkiä ratikkamatkoja ja nehän ei Espooseen tai Vantaalle kulje.

Myös kk lippu olisi mahtavaa saada vain yhdelle vyöhykkeelle. Itse teen työmatkoja pelkästään yhden vyöhykkeen sisällä, joten kylläpä korpeaa maksaa kahdesta. Kyselyssä ei edes ollut tätä vaihtoehtoa, mutta laitoin sen vapaaehtoiseen kommenttilaatikkoon.

Ennenhän oli näin ja selitin ongelman jo ylempänä. Ei ole mitään järkevää syytä miksi Otaniemestä Lauttasaareen maksaisi tuplasti sen mitä Lauttasaaresta Vuosaareen.

Okei, ymmärrän ja olen samaa mieltä. Hmmm... Jos tässä olisi joku ketterä välimallimuoto, joka automaattisesti laskee pienen välin matkan hinnan kohtuulliseksi? En tiedä kuinka sen voisi toteuttaa, mutta se tuntuisi reilulta.

Vierailija
17/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden vyöhykkeen alue kuulostaa kyllä aika utopialta ja vähän hanskat tiskiin meiningiltä.

Eikö voisi olla kilometriperusteista hinnoittelua? Sekin on salettiin aika vaikea toteuttaa. Tai aikaperusteista? Tunti matkustusta 2 e, 2h/4e. Siinä voi sitten vaihdella ja mennä minne lystää.

Vierailija
18/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkkä AB vyöhykkeen 30 päivän lippu maksaa 65,80 nykyään, aivan järjetön hinta työttömälle. KAIKKI perheeni kuukausittaiset laskut(liittymät, wifi, sähkö, sähkönsiirto,)yhteenlaskettuna maksaisivat vähemmän kuin yksi AB kuukauden matkalippu yhdelle henkilölle! Todella kova hinta työttömälle. No, en osta enää tämän kuukauden jälkeen. Menen sitten liputta metrossa ja runkolinjoilla, kun siihen on minut ajettu. Jos Hsl pitäisi hinnat kohtuullisina, liputtomia olisi paljon vähemmän

Vierailija
19/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen malli on paras

ei ole, koska maksat turhista päivistä, kun ostat joko 14vrt, 30vrk, 45vrk jne… Ennen sai valita esim 37vrk, joka loppui loman alkuun - miksi maksaisin loma-ajasta, kun en käytä palvelua?

Niinhän se menee kaikessa. Vai voitko valita kuntosalikorttiin 37 vrk?

Haloo, pikkasen eri asia… Kuntosali ei ole pakollinen, mutta töihin meno on.

Vierailija
20/37 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen malli on paras

ei ole, koska maksat turhista päivistä, kun ostat joko 14vrt, 30vrk, 45vrk jne… Ennen sai valita esim 37vrk, joka loppui loman alkuun - miksi maksaisin loma-ajasta, kun en käytä palvelua?

Milloin tämä on muuttunut, nyt koronan aikanako? Olen aina pyytänyt tietyt päivät, mutta viime kerrasta on jonkin verran aikaa. 

Täh? johan siitä on aikaa pari vuotta, kun et enää voi ostaa lippua haluamallasi ajalla. Et vissiin paljon käytä julkista?