Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venlafaksiini ja todella hyvä olo! Kokemuksia.

Vierailija
08.03.2022 |

Voisko olla plaseboa toistaiseksi vielä?
En tunne ainakaan ahdistusta tai masennusta, aivan kuin olisi pienessä hiprakassa ja toisaalta vähän olematon olo. Parempi olo ainakin kuin tavallisesti.
Vähän kyllä tuntuu pätkivän ajatuksenkulku enkä saanut kunnolla nukutuksi mutta muuten voisin sanoa tähän väliin, että onneksi suostuin nyt kokeilemaan.
Olen syönyt lääkettä vasta kaksi annosta.
Voiko vaikuttaa näin nopeasti?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Placeboa todennäköisesti

Vierailija
2/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annostus on siis 75 mg. Mielestäni oli hieman vahva aloituksena mutta luotan, että lääkäri osasi katsoa tuon tarpeelliseksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kaksisuuntainen mielialahäriö, niin venlafaksiini voi laukaista manian. En tiedä voiko näin käydä tavallisesti masentuneelle.

Vierailija
4/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kaksisuuntainen mielialahäriö, niin venlafaksiini voi laukaista manian. En tiedä voiko näin käydä tavallisesti masentuneelle.

Tarkkailen.

Ei oloni kuitenkaan nyt niin hyvä ole mutta muutoksen tunnen. Haukottelen herkästi ja olen hieman väsynyt mutta mieli on tasainen, ajatukset eivät juokse enkä tunne ahdistusta, kuten yleensä.

Ap

Vierailija
5/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annostus on siis 75 mg. Mielestäni oli hieman vahva aloituksena mutta luotan, että lääkäri osasi katsoa tuon tarpeelliseksi.

Ap

Veikkaan myös blasebo-vaikutukseksi. Ei vahva aloitusannos, hyvä, jos tuo riittävä. Joskus riittää, että joku huomioi, jo se nostaa mielialaa! IItselläni kesti n. 2 viikkoa mielialan muutokseen, aloitusannosta en muista, mutta ennaltaehkäisevä annostus on 225 mg. Keskivaikea masennus, 2 im-yritystä.

Vierailija
6/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli maniaa venlafaksiinista eikä ole kaksisuuntaista. Soittelin satojen eurojen edestä tv:n peliohjelmiin ja kirjoittelin kaikkea noloa paskaa nettiin

Vierailija
7/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin menee 150mg venlafaxin KRKA. Fysiatri määrännyt venlafaxin krooniseen kipuun. Pidemmän aikaa olen ottanut lääkettä.

Vierailija
8/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tablettia masennuslääkettä ei nosta kenenkään mielialaa piirun vertaa.

Niitä pitää nauttia tietty aika, että lääke alkaa vaikuttaa.

Eikä masennuslääkkeet ole mitään mielialaa pilviin nostattavia huumeita, ei niitä ole sellaiseksi edes valmistettu eikä tarkoitettu.

Niiden tarkoistus on vaikuttaa siten, että ihmisen masentunut mieliala palautuu normaalille taholle.

Masennuslääkkeisiin ei siksi synnykään koskaan mitään riippuvuutta, sillä ne eivät vaikuta ihmisen keskushermostoon, kuten rauhoittavat lääkket tai unilääkkeet.

Vierailija
9/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeiden voi tulla riippuvuus, eli vieroitusoireet jos et syö niitä. (Toi oli tuolle,joka väitti ettei voi tulla)

Ja voi tulla parissa päivässä joku olo,helposti. Itse ainakin sain haitat lähes heti.

Syön nykyään 12,5mg venlaa itse. En pysty lopettamaan. 75mg ei ole mitätön annos. Itselle oli maksimi annos.

Tässäkin ihmiset yksilöitä.

Mitä jos uskoisi niitä omia tuntemuksiaan,eikä toisten.

Vierailija
10/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni auttoi Sertralin masennukseen ja ahdistukseen. Ei siitä mitään maniaa tullut, vaikka bipo olenkin. Onhan tuo riski tietenkin olemassa, vaikka mulle sitä ei tullutkaan.

Vierailija
11/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä masennuslääkkeet ole mitään mielialaa pilviin nostattavia huumeita, ei niitä ole sellaiseksi edes valmistettu eikä tarkoitettu.

Niiden tarkoistus on vaikuttaa siten, että ihmisen masentunut mieliala palautuu normaalille taholle.

Masennuslääkkeisiin ei siksi synnykään koskaan mitään riippuvuutta, sillä ne eivät vaikuta ihmisen keskushermostoon, kuten rauhoittavat lääkket tai unilääkkeet.

Mä en tiedä tuosta riippuvuudesta, mutta kauheita oireita tulee ainakin jos lopettaa masislääkkeet, ilman hidasta lääkkeen annospudotusta.

Vierailija
12/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti 10-14 päivää ennen kuin vaikutus alkaa, niinkuin muissakin masennuslääkkeissä

Vierailija
13/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja pupillini ovat selvästi laajentuneet, joten en usko, että kuvittelen vain.

Tunnen lääkkeen vaikutuksen. Olen syönyt hieman huonosti, joten sekin voi tietenkin vaikuttaa, että lääke imeytyy nopeammin.

Ap

Vierailija
14/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös syönyt Venlafaxiinia ja lääkärin mukaan vaikutus alkaa näkyä noin 3-4 viikon kuluttua.Tuo 75 mg on ihan normaali pieni aloitus, jolla testataan lääkkeen sopivuutta ensin.Sitten nostetaan hoitotasolle.Itsellä oli 300 mg.

Vierailija
15/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viime vuonna venlafaksiini masennukseen n. 10 kuukautta, ei juurikaan apua jos ollenkaan. Annoksena muistaakseni 300mg. Kauhea hikoilu koko ajan, kesä oli ihan tuskaa enkä olisi halunnut poistua kotoa edes kauppaan sen takia. Vieroitusoireet tuli aina jos unohti ottaa edellisenä päivänä, tosi väsynyt olo ja ihan kuin sähköiskuja olisi saanut aivoihin. Hauskana sivuoireena oli hyvin mielenkiintoiset unet, niitä välillä kaipaan. :D Nyt käytössä Voxra, joka sopii minulle paremmin.

Vierailija
16/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä tuosta riippuvuudesta, mutta kauheita oireita tulee ainakin jos lopettaa masislääkkeet, ilman hidasta lääkkeen annospudotusta.

Niin, niihin tulee fyysinen riippuvuus joka aiheuttaa psyykkisiä ja fyysisiä vieroitusoireita jos käyttö lopetetaan liian nopeasti. Mekanismit miten tämä tapahtuu tiedetään jo hyvin tarkasti. Varsinkin SNRI-lääkkeiden lopetus voi olla hyvin vaikea prosessi.

Ei ole ap tavatonta että kun noradrenaliinin (venlafaksiini vaikuttaa serotoniiniin ja noradrenaliiniin) määrää lisätään aivoissa niin vaikutus tuntuu samantein. Olet vähän adrenaliinipöhnässä siis, siksi tuo lääke tekee unettomuuttakin. Toinen vaihtoehto on bipo ja lievä mania mutta epätodennäköisempää

Vierailija
17/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään määrätty venlafaxinia krooniseen kipuun? Kirjoitin aiemmin kohdassa 7/16 että fysiatri määräsi kyseisen lääkkeen annoksella 150mg aamuisin kipuun.

Vierailija
18/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli maniaa venlafaksiinista eikä ole kaksisuuntaista. Soittelin satojen eurojen edestä tv:n peliohjelmiin ja kirjoittelin kaikkea noloa paskaa nettiin

Joo joillakin lääkkeillä on tuo vaikutus. Itselläni tapahtui noin lamictalin kanssa. Ostin mm 6 talvitakkia ja törsäsin rahaa kaikenlaiseen hömpötykseen. Sitten kun lääkkeen lopetin, niin törsäys loppui. Onneksi en alkanut seksihurjastelemaan tms mitä kaksisuuntaisessa on. Minulla siis on normaalisti pelkkä masennus ja lääkkeet lopetettua kaikki hurjuudetkin loppui onneksi, eikä jääneet päälle. Joillakin saattaa lopullisesti pää mennä rikki noista ja saa pysyvän bipolaaridg:n.

Vierailija
19/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli viime vuonna venlafaksiini masennukseen n. 10 kuukautta, ei juurikaan apua jos ollenkaan. Annoksena muistaakseni 300mg. Kauhea hikoilu koko ajan, kesä oli ihan tuskaa enkä olisi halunnut poistua kotoa edes kauppaan sen takia. Vieroitusoireet tuli aina jos unohti ottaa edellisenä päivänä, tosi väsynyt olo ja ihan kuin sähköiskuja olisi saanut aivoihin. Hauskana sivuoireena oli hyvin mielenkiintoiset unet, niitä välillä kaipaan. :D Nyt käytössä Voxra, joka sopii minulle paremmin.

Efexor -nimellä käytin venlafaksiinia vuoden ajan silloin, kun lääke oli oli ollut vasta pari vuotta markkinoilla. Annosta nostettiin, kunnes se oli 300 mg/vrk. Kallis lääke oli silloin, kun patentti oli vielä voimassa eikä rinnakkaisvalmisteita ollut. Hikoilin myös kamalasti ja jos unohti ottaa lääkkeet aamulla niin jo iltapäivällä oli oireita. Unettomuus alkoi vaivata ja verenpaine nousi.

Kokemus oli, että auttoi alussa parin viikon kuluttua ja pienellä annoksella ei noita hikoiluhaittoja jne. ollut. Lopettamisen tein vähin erin kahden kuukauden aikana

Vierailija
20/32 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla venlat toimi. En tappanut itseäni. Söin kaksi vuotta vaikeaan masennukseen. Lopettaminen ei ollut ihan helppoa, mutta onnistui sekin.

Pääsin masennuksestakin. Tai ehkä se välillä kurkki lievänä, mutta lääkkeitä en ole tarvinnut. Jos se tuntuu, että auttaa, älä taistele vastaan. 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi