Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin kumppanin ulosottovelat

Vierailija
07.08.2015 |

Maksoin seurustelukumppain ulosottovelat (parista tonnista oli kysymys) ja sovimme, että hän lyhentää mulle velkaa kuukausittain. Näin hän saa nopeammin luottotietonsa nopeammin puhtaiksi. Olinko liian hyväuskoinen?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyhmä pitää olla että edes kysyy tuollaista...

Vierailija
2/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän sen itse tiedät. Jos olette seurustelleet useita vuosia (luotat kumppaniin) ja teitte velkakirjan niin asia ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette seurustelleet? Mä en kyllä ikinä maksaisi muiden kun perheenjäsenen velan. Mitäs jos teillä tulee riitaisa ero ja laina jää maksamatta? Kai edes laadit kunnollisen velkakirjan?

Vierailija
4/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ryhtyisi tekemisiin ihmisen kanssa joka on sössinyt taloutensa ulosottokuntoon.

Vierailija
5/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:57"]Maksoin seurustelukumppain ulosottovelat (parista tonnista oli kysymys) ja sovimme, että hän lyhentää mulle velkaa kuukausittain. Näin hän saa nopeammin luottotietonsa nopeammin puhtaiksi. Olinko liian hyväuskoinen?
[/quote]

Kai teitte asiasta paperit?

Vierailija
6/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, mutta onneksi kyse onn van parista tonnista. Itse maksoin puolison 20 000 tuhatta ja eihän siitä lyhentämisestä alun jälkeen mitään tullut.

No, tyyppi on exä ja minä oon oppinut "läksyni".

Vierailija
7/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:59"]

No sinähän sen itse tiedät. Jos olette seurustelleet useita vuosia (luotat kumppaniin) ja teitte velkakirjan niin asia ok.

[/quote] Seurustelua takana muutama kuukausi, mutta luotin. Ei tehty papereita, sovittiin vain järjestelystä näin. Ilman korkoa lainasin.

Vierailija
8/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt samaa, tosin mun miehellä vajaa 20000 ulosottovelkaa... Ainoa este on, ettei mies anna mun maksaa niitä...

Vierailija
9/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:03"]

[/quote] Seurustelua takana muutama kuukausi, mutta luotin. Ei tehty papereita, sovittiin vain järjestelystä näin. Ilman korkoa lainasin.

[/quote]

Juuh elikkä ei. Varaudu nopealla aikataululla eroon ja velkasumman menetykseen. Jatkossa toimit sitten fiksummin, eiks je?

Vierailija
10/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:04"]

Minä olen miettinyt samaa, tosin mun miehellä vajaa 20000 ulosottovelkaa... Ainoa este on, ettei mies anna mun maksaa niitä...

[/quote] Jokainen tilanne on tietysti erilainen, mutta nopeammin se laina lyhenee, jos ei tarvitse maksaa korkeita perintäkuluja joka erästä.

Vierailija
11/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Eikä tarvitsisi tilistä 1/3 lyhentää vaan summan voi sopia järkevämmäksi. Toki kun perintäkulut jäis pois, niin se puhdas lyhennyskin ois jo kohtuullinen. Haluaisin just ihan järkisyistä(kin) velat maksaa, kun voisin, mutta ainakaan toistaiseksi ei puhettakaan.

Nro 9

Vierailija
12/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:03"]

[/quote]

Juuh elikkä ei. Varaudu nopealla aikataululla eroon ja velkasumman menetykseen. Jatkossa toimit sitten fiksummin, eiks je?

[/quote]

En lainaisi sellaista summaa, jota ei olisi pahimmassa tapauksessa varaa menettää. Toki pari tonnia kirpaisee kukkarossa, ei siinä mitään, mutta enemmäin kirpaisee pettymys, jos menettää luottamuksen toiseen.

Vierailija
14/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 17:38"]Itse olen mieluummin luottavainen kuin epäilevä. Jos pettää luottamuksen, niin parempi, että se ilmenee sitten saman tien.
[/quote] Ennemmin eikumpaakaan, mutta velan suhteen ja jos on omasta omaisuudesta kyse, niin kyllä varmasti olisin epäilevä. Apllä on hankala erottaa ilmeisesti, että rakkaus ja raja ei oikein kulje käsi kädessä. Eikä se jos kieltäytyy lainaa maata, niin ei se liity rakkauteen. Hyvä teko, mutta et Ile ensimmäinen jolle velka olisi jäänyt maksamatta. Miksi kysyt edes neuvoa täältä, jos sinulla on jo valmis kanta asiaan. Omia rahojasi, tee niillä mitä lystäät. En kiellä, etteikö joku maksaisi takaisin, mutta mikä este on olla tekemättä velan maksusta suunnitelma ja joku paperi missä näkyy mihin rahat ovat kuluneet. Huijattiinhan sitä erästä mummoakin ja koko omaisuus meni sen hyväuskoisuuden vuoksi. Mummo ei siis halunnut uskoa, että joku todella voisi olla niin kiero, että hyväksi käyttää toista. Ja mitä kävi, mummo menetti koko omaisuutensa.
[/quote] En lainaisi sellaista summaa, jota mulla ei olisi varaa menettää. Jos kumppani ei maksais takaisin, se olis sen lorun loppu, ja olisin tyytyväinen, että sain sen niin nopeasti ja niin "halvalla" selville. Paljon vaikeampaa olisi, jos olisin ehtinyt perustaa perheen ja vasta sitten ilmenisi, että toinen on kusipää.

En lähtisi summaa perimään oikeudessa, oli velasta paperit tai ei.

Ap

Vierailija
15/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:01"]Ehkä, mutta onneksi kyse onn van parista tonnista. Itse maksoin puolison 20 000 tuhatta ja eihän siitä lyhentämisestä alun jälkeen mitään tullut.

No, tyyppi on exä ja minä oon oppinut "läksyni".
[/quote]

Huh, harvalla olisi varaa maksaa toisen velkoja kaksi miljoonaa.

Vierailija
16/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni osti tyttöystävänsä vanhemmille talon johon tytön vanhemmat muuttivat sitten vuokralle. Ei siinä, edelleen ovat nainen ja ystäväni yhdessä mutta välillä mietin että kyseinen X oli todella ovela kuin muut naiset. Sai helpon ja luksuselämän olemalla "erilainen". Eiköhän se sinunkin ap ystäväsi kuseta sinua rankalla kädellä...

Vierailija
17/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja ota nauhalle velkakeskustelu, typerä päätös maksaa toisen velat ilman mitään paperia...Oman itsesi vuoksi tee paperit, tai edes nauhalle keskustelu velasta! Itse en ois maksanut, aikuinen hoitaa ite omat velkansa. Eli kumppanisi ei ole aikuinen ja sinä kuulostat hänen huoltajalta.

Vierailija
18/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden seurustelimme ja mies maksoi kymppitonnin opintovelkani pois. Mitään velkakirjoja ei tehty. Edelleen yhdessä elämäni rakkauden kanssa 15 vuoden jälkeen, pus my love!

Vierailija
19/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on täällä pääsääntöisesti lytätty (enkä sitä sinänsä ihmettele), mutta on joku ymmärtänytkin ratkaisuni.

Maksoin ulosottovelan, kun muutimme yhteen pari kk tapaamisemme jälkeen. Kumppani lyhensi lainaa samaan tahtiin minulle kuin oli maksanut sitä ulosottoonkin. Reilun vuoden kuluttua ostimme yhteisen asunnon sataprosenttisesti velalla. Luottotiedot eivät silloin vielä olleet ihan puhtaat, mutta myös pankinjohtaja luotti. Sittemmin omaisuutta on kertynyt kohtalainen määrä ja elämämme on taloudellisesti turvattua.

En väitä, että kaikki tai edes monikaan ulosoton asiakas olisi pystynyt maksamaan lainan vastaavassa tilanteessa, mutta olen onnellinen siitä, että rohkenin luottaa omaan harkintaani. Olen onnellinen siitä, että en ajatellut kuten tässä on neuvottu, että en ryhdy suhteisiin "taloutensa sössineen kanssa".

Halusin kertoa tämän siksi, että ihmiset eivät olisi niin hanakoita tuomitsemaan. Joskus taloudellisiin vaikeuksiin joutunut ihminen ansaitsee toisen mahdollisuuden.

Terveisin se "virallinen idiootti" Ap

Vierailija
20/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkää kirjallinen sopimus nyt kun olette vielä väleissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme