Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin kumppanin ulosottovelat

Vierailija
07.08.2015 |

Maksoin seurustelukumppain ulosottovelat (parista tonnista oli kysymys) ja sovimme, että hän lyhentää mulle velkaa kuukausittain. Näin hän saa nopeammin luottotietonsa nopeammin puhtaiksi. Olinko liian hyväuskoinen?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:58"]

Kuinka uskallatte rakastua johonkuhun, johon ette luota niin paljon, että lainaisitte rahaa? Ei elämä ole pelkkää materiaa. AP

[/quote]

En rakastu miehiin, jotka ovat käsi ojossa heti kättelyssä. 
[/quote] Ei hän sitä pyytänyt, vaan kertoi tilanteen, ja minä ehdotin. Ei olisi suostunut, mutta ilman puhtaita luottotietoja emme voisi hankkia yhteistä asuntoa. Toisekseen turha maksaa perintäkuluja. Sen rahan voi käyttää paljon paremmin. Ap

Vierailija
22/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen iloinen siitä, että hän kertoi totuuden, eikä yrittänyt salailla sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä tyhm olla mutta että oikein typerä...

Vierailija
24/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:01"]Ehkä, mutta onneksi kyse onn van parista tonnista. Itse maksoin puolison 20 000 tuhatta ja eihän siitä lyhentämisestä alun jälkeen mitään tullut.

No, tyyppi on exä ja minä oon oppinut "läksyni".
[/quote]

Huh, harvalla olisi varaa maksaa toisen velkoja kaksi miljoonaa.
[/quote] :D

Vierailija
25/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:04"]

Minä olen miettinyt samaa, tosin mun miehellä vajaa 20000 ulosottovelkaa... Ainoa este on, ettei mies anna mun maksaa niitä...

[/quote] Jokainen tilanne on tietysti erilainen, mutta nopeammin se laina lyhenee, jos ei tarvitse maksaa korkeita perintäkuluja joka erästä.
[/quote]

Sinne ulosottoon voi kyllä tehdä maksusuunnitelman jolloin ei todellakaan joka erästä mene mitään korkeita perintäkuluja. Ja velkojen maksaminen ei varsinaisesti nopeuta luottotietojen takaisin saantia, kun se aika lasketaan viimeisimmästä ulosottoon menneestä velasta, ei siitä kun velat on maksettu. Ja joo kyllä mulla on luottotiedot menneet ja ihan itse olen velkani maksanut (tässä kuussa juuri viimeiset, jes) ja ei ole kyllä käynyt mielessäkään että joku muu, varsinkaan mieheni niitä maksaisi.

Vierailija
26/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon ap, olet virallisesti idiootti.

Vierailija
27/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:04"]

Minä olen miettinyt samaa, tosin mun miehellä vajaa 20000 ulosottovelkaa... Ainoa este on, ettei mies anna mun maksaa niitä...

[/quote] Jokainen tilanne on tietysti erilainen, mutta nopeammin se laina lyhenee, jos ei tarvitse maksaa korkeita perintäkuluja joka erästä.
[/quote]

Sinne ulosottoon voi kyllä tehdä maksusuunnitelman jolloin ei todellakaan joka erästä mene mitään korkeita perintäkuluja. Ja velkojen maksaminen ei varsinaisesti nopeuta luottotietojen takaisin saantia, kun se aika lasketaan viimeisimmästä ulosottoon menneestä velasta, ei siitä kun velat on maksettu. Ja joo kyllä mulla on luottotiedot menneet ja ihan itse olen velkani maksanut (tässä kuussa juuri viimeiset, jes) ja ei ole kyllä käynyt mielessäkään että joku muu, varsinkaan mieheni niitä maksaisi.
[/quote] tää ei pidä paikkaansa

Vierailija
28/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottovelat harvoin tulee sellaisille, jotka hoitavat asiansa ja kunnioittavat tehtyjä sopimuksia. Tätä taustaa vasten teit oikeasti aika idioottimaisen teon.

Vierailija
29/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka uskallatte rakastua johonkuhun, johon ette luota niin paljon, että lainaisitte rahaa? Ei elämä ole pelkkää materiaa. AP

Vierailija
30/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:58"]

[/quote]
ek l

En voisi rakastua aikuiseen mieheen, jonka elämänhallinta on niin hukassa, että heti pitää olla rahaa lainaamassa. Näin nelikymppisenä aikuisena naisena, jonka talousasia on kunnossa (myös niin, että jos jotain yllättävää tapahtuu, on sen verran säästössä, ettei tarvitse heti seurustelukumppanin kukkarolla olla), ihan ensimmäinen kriteeri miehessä on se, että talousasiat on kunnossa. Rikas ei tarvitse olla, mutta ns. vakavarainen. 

Vierailija
31/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mies? Sillon olet, jos se on nainen niin et välttämättä ole urpo

Vierailija
32/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tyyppi, joka tollasta ees lähtee ehdottomaan (siis sitä, että seurustelukumppani maksaa velat) tai suostuu tarjoukseen, on jo lähtökohtaisesti epäilyttävä. Ei jatkoon. 

Vierailija
33/74 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En rakastu miehiin, jotka ovat käsi ojossa heti kättelyssä. 

Vierailija
34/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 17:38"]Itse olen mieluummin luottavainen kuin epäilevä. Jos pettää luottamuksen, niin parempi, että se ilmenee sitten saman tien.
[/quote] Ennemmin eikumpaakaan, mutta velan suhteen ja jos on omasta omaisuudesta kyse, niin kyllä varmasti olisin epäilevä. Apllä on hankala erottaa ilmeisesti, että rakkaus ja raja ei oikein kulje käsi kädessä. Eikä se jos kieltäytyy lainaa maata, niin ei se liity rakkauteen. Hyvä teko, mutta et Ile ensimmäinen jolle velka olisi jäänyt maksamatta. Miksi kysyt edes neuvoa täältä, jos sinulla on jo valmis kanta asiaan. Omia rahojasi, tee niillä mitä lystäät. En kiellä, etteikö joku maksaisi takaisin, mutta mikä este on olla tekemättä velan maksusta suunnitelma ja joku paperi missä näkyy mihin rahat ovat kuluneet. Huijattiinhan sitä erästä mummoakin ja koko omaisuus meni sen hyväuskoisuuden vuoksi. Mummo ei siis halunnut uskoa, että joku todella voisi olla niin kiero, että hyväksi käyttää toista. Ja mitä kävi, mummo menetti koko omaisuutensa.
[/quote] En lainaisi sellaista summaa, jota mulla ei olisi varaa menettää. Jos kumppani ei maksais takaisin, se olis sen lorun loppu, ja olisin tyytyväinen, että sain sen niin nopeasti ja niin "halvalla" selville. Paljon vaikeampaa olisi, jos olisin ehtinyt perustaa perheen ja vasta sitten ilmenisi, että toinen on kusipää.

En lähtisi summaa perimään oikeudessa, oli velasta paperit tai ei.

Ap
[/quote] No paperin kautta, et jää häviölle! En ota ite ainakaan enempää kantaa tähän ketjuun.

Vierailija
35/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 19:43"]Minut on täällä pääsääntöisesti lytätty (enkä sitä sinänsä ihmettele), mutta on joku ymmärtänytkin ratkaisuni.

Maksoin ulosottovelan, kun muutimme yhteen pari kk tapaamisemme jälkeen. Kumppani lyhensi lainaa samaan tahtiin minulle kuin oli maksanut sitä ulosottoonkin. Reilun vuoden kuluttua ostimme yhteisen asunnon sataprosenttisesti velalla. Luottotiedot eivät silloin vielä olleet ihan puhtaat, mutta myös pankinjohtaja luotti. Sittemmin omaisuutta on kertynyt kohtalainen määrä ja elämämme on taloudellisesti turvattua.

En väitä, että kaikki tai edes monikaan ulosoton asiakas olisi pystynyt maksamaan lainan vastaavassa tilanteessa, mutta olen onnellinen siitä, että rohkenin luottaa omaan harkintaani. Olen onnellinen siitä, että en ajatellut kuten tässä on neuvottu, että en ryhdy suhteisiin "taloutensa sössineen kanssa".

Halusin kertoa tämän siksi, että ihmiset eivät olisi niin hanakoita tuomitsemaan. Joskus taloudellisiin vaikeuksiin joutunut ihminen ansaitsee toisen mahdollisuuden.

Terveisin se "virallinen idiootti" Ap
[/quote] Totta olet tuossa oikeassa, hyvä teko kuten sanottu. Oma kanta on edelleen se, että kun peli on reilu niin se on reilu. Ja tämä samainen syy on jättänyt edelleen monia ihmisiä velkaan, olipa kuinka luotettavan oloinen tahansa ja tästä samaisesta syystä monet ovat jääneet Matti kukkaron. Ei poista sitä faktaa ei.

Vierailija
36/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä eräs tuttu nainen seurusteli miehen kanssa ja meni naimisiin miehen kanssa, ja miehellä oli oma firma, ja mitä kävi oli, että eron yhteydessä nainen joutui maksa kaksi, ei tiennyt mitään, että miehellä oli velkaa. Ketutti häntä kovin.

Vierailija
37/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luottaisin ihmiseen ja minulla olisi ollut tarvittavat rahat niin todennäköisesti olisin toiminut samoin. Kyse tässä kuitenkin 'vain' parista tonnista. 

Vierailija
38/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:26"]Itsellä eräs tuttu nainen seurusteli miehen kanssa ja meni naimisiin miehen kanssa, ja miehellä oli oma firma, ja mitä kävi oli, että eron yhteydessä nainen joutui maksa kaksi, ei tiennyt mitään, että miehellä oli velkaa. Ketutti häntä kovin.
[/quote] Tätä ei yleensä ne "avioliitto tuo turvaa" -ihmiset ei ymmärrä. Avoliitossa ei olis joutunut maksumieheksi, tai vähintään avioehto pitää olla ehdottomasti.

Vierailija
39/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähtisi ulosottovelkaisen kanssa vielä asuntoa ostamaan. Jos haluat pitää tuollaista miestä, niin osta ainakin itse asunto itsellesi.

Vierailija
40/74 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin maksoin aika alkuaikana miehen 5000 Euron velan. No, mies on ollut raha-asioissa aina huono ja se on rassannut aina suhdetta. Tavallaan se oli merkki siitä, että mies ei osaa hoitaa asioitaan, vaikka hyvä selitys siihen olikin olemassa. Rakastuneena haluaa nähdä asiat positiivisesti.

Toisaalta yhdessä on oltu 14 vuotta ja kaksi lasta eli siinä mielessä maksaminen nyt ei suuri menetys ollut, kun mies on muuten hyvä tyyppi ja hyvä isä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi