Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette henkilöstä joka maksaa ruokakaupassa Visalla?

Vierailija
29.09.2006 |

Rikas vai köyhä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aattelen aina joka maksaa visalla että on köyhä, kun ei oo varaa maksaa saman tien ostoksiaan!

Vierailija
2/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi maksaa sit se summa kerran kuussa pois ja samalla näkee mihin kaikkea sitä rahaa on mennyt. :) Ei tarvitse murehtia tilin saldoakaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ei saa visaa, joten se on ainakin ollut vakitöissä tai sitten opiskellut korkeakoulussa yli tietyn määrän.

Vierailija
4/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin maksaa miten haluaa, who cares?!

Vierailija
5/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoksiin saataan kiinnittää huomiota, maksukorttia ei edes näemik se on. Ite oon persaukinen ja maksan visa electronilla, kun pankista ei enää muita automaattikortteja saa, ja se nyt on sama maksanko käteisellä vai kortilla, samalta tililtä ne rahat menee.

Vierailija
6/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan ruokaostoksetkin luottokortilla, koska jokainen ostos kerryttää lentomaileja. Pankkitililläni on kyllä riittävästi rahaa jatkuvasti eli en varsinaisesti tarvitse luottoa.



Lisäksi: Kun kerran minulla joka tapauksessa on luottokortti (ulkomaanmatkoja ja verkko-ostoksia varten), samantien kerrytän tililläni oleville rahoille vähän ylimääräistä korkoa eli lykkään hetkeä, jolloin ostokset veloitetaan tililtäni.

Vierailija
8/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Olin kaupan kassalla muinoin töissä ja ihmettelin ihmisten häpeilyä, jos maksoivat visalla. Mikä minä olen kestäkään mitään ajattelemaan.



Niin, ja totta tuokin, köyhät eivät visaa edes saa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en itsekään muiden maksutavoista ole mitään ajatellut.



Itse maksan ostokset aina Visalla tai Amexilla (kerään pisteitä). Nettopalkkani on reilut 3000 euroa kuukaudessa, tileillä rahaa miltei 30000 euroa.



Näppärää tuo maksaminen Visalla ja Amexilla, lasku tulee kerran kuussa ja menee suoraveloituksena tililtä. Tiliote säilyy lyhyenä ja siitä näkee kertasilmäyksellä kaikki oleelliset tapahtumat, sälät (eli ruoka- ja vaateostokset yms.) näkee taas erilliseltä Visa/Amex -laskulta.



Talouden- ja kirjanpito on näin todella helppoa.

Vierailija
10/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis erityistä. Tosin tiedän tutuistani, että Visalla maksetaan usein juuri ennen palkkapäivää, kun rupeaa olemaan tili nollilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisi todella idioottimaista antaa Luottokunnan kerätä kortista vuosimaksuja hyödyntämättä " ilmaista" maksuaikaa. Itse en missään nimessä käyttäisi luotto-ominaisuutta, on sen verran törkeän hintaista rahaa.



Joku jo aiemmin tässä ketjussa totesi, että voi sitten pitää rahat tilillä kerryttämässä korkoa. Itselläni on S-ryhmän tilillä aina sen verran rahaa, että sillä maksaa vähintään kuukauden sapuskat ym. muut vastaavat. Saavat maata siellä (paras korko / riski -suhde ainakin vielä) ainakin kuukauden verran. Jos ei sitten kuun lopussa muuten ole sukanvarressa rahaa niin nappaan sieltä sitten rahat.



Itse ainakin käytän Visaa sen takia, että pyrin taloudellisesti hyötymään siitä. Jos jollekulle siitä aiheutuu jotain ongelmaa niin EVVK, minä osaan hoitaa talouttani ja jos joku päättelee talouteni olevan kuralla niin siiitä vaaaan.

Vierailija
12/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mielestä on parempi kun kaikki menee samalla teniikalla ja Visa-laskusta näkee niin tarkasti siitten kortin käytön. Munkin mielestä se on kyllä vähän hassua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


ps. maksan ostokseni yleensä Visa Electron kortilla. Mitä se minusta kertoo, ei yhtään mitään!

Vierailija
14/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olis kyllä rahaa maksaa ne samantienkin, mutta tuo on tullut tavaksi. Ja mitä helvettiä se kuuluu ap millä kukakin maksaa? Taidat olla luottotietosi menettänyt kyylä jota vituttaa kun ei saa Visaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos maksaa Visalla, niin en ajattele mitään erityistä. Jos maksaa esim. Dinersillä, niin pidän fiksuna pisteiden kerääjänä. Pitäisi itsekin se hommata. Kaikki edut kotiin vaan.

Vierailija
16/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö työntää pää siihen ihan kuuloetäisyydelle kun kassaneiti kysyy että pankilla vai visalla?



hitto, ei multa irtoo mitään mielenkiintoo kenenkään muun rahankäytölle.

Vierailija
17/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä vieläkään usko, että maksutapa sinänsä edes kertoisi ihmisestä mitään.

Vierailija
18/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan Suomessa asioidessani aina Visalla, koska asun ulkomailla ja täkäläisellä pankkikortilla ei voi maksaa Suomessa.



Ei sen ihmeellisempää.

Vierailija
19/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

stella80:

ps. maksan ostokseni yleensä Visa Electron kortilla. Mitä se minusta kertoo, ei yhtään mitään!

Se on taas ihan eri asia ketä se kiinnostaa.

Vierailija
20/20 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi silloin kun loppusumma on jotain 4¿...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan