Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako suostua kummiksi?

Vierailija
07.08.2015 |

Onko kummin roolissa nykyään mitään järkeä? Harkitsen kieltäytyväni, kun en ole lapsirakas enkä tykkää ylimääräisistä velvoitteista. Tämä on todennäköisesti viimeinen tilaisuus olla kummi. Jäänkö jostakin oleellisesta paitsi, jos en koskaan ole sellainen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:36"]Kuinka moni kummi oikeasti osallistuu kummilapsensa kristilliseen kasvatukseen?
[/quote]
Mulla on teini-ikäinen kummityttö, jonka kanssa välit ovat läheiset. Tyttö on siinä iässä, että pohtii paljon asioita, ahdistuu maailmankaikkeuden äärettömyydestä jne. Olemme käyneet paljon keskusteluja näistä asioista, erilaisista elämänkatsomuksistakin.
Onko tämä sitä uskonnollista kasvatusta?

Vierailija
22/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:48"]

Ei kannata jos et ole lapsirakas! Et saa silloin mitään siitä suhteesta, eikä saa lapsikaan. Itselläni on 2 kummilasta ja mielestäni on ollut aivan ihanaa kun olen saanut olla heidän elämässään. Toinen lapsista on nyt 5v, aloittaa syksyllä eskarissa. Toinen täytti eilen vuoden. Vanhempi nästä lapsista on sellainen jonka kanssa en välttämättä olisi kauheasti ollut tekemisissä jos ei olisi kummiksi pyydetty, joten hyvä että pyysivät :)

[/quote]En oikein ymmärrä tätä, että saa jotakin kiksejä mahdollisuudesta "saada olla lapsen elämässä". Ymmärrän, että voi olla kivaa tehdä lapsen kanssa juttuja (esimerkiksi viedä tiedepuistoon tai opettaa jokin taito), mutta se ei onnistu pienen lapsen kanssa. .ap

[/quote]

Sulla ei varmaan ole omiakaan lapsia, olettaisin? Pientenkin lasten kanssa on vaikka mitä ihanaa. Musta on ollut ihan mahtavaa seurata kuinka lapset (niin kummilapset kuin omakin) on kasvanut ja joka kerta kun olen käynyt kylässä, ovat oppineet uutta. Se on ihana tunne kun se kummilapsi huutaa jo olkkarista "****-kummi!!!" ja syöksyy syliin kun menen käymään. Sitten näyttävät uusia leluja ja kertovat mitä ovat puuhailleet sitten viimenäkemän. Sitten on tietysti kiva luoda kummilapsille muistoja eli viedä just erilaisiin paikkoihin tivoliin, sirkukseen, lasten konserttiin tai teatteriin, piknikille, uimarannalle tms :)

[/quote]Ei ole lapsia, eikä tuollainen lelujen esittely ja huutaminen kyllä kuulosta ollenkaan antoisalta. .ap

[/quote]

Siksi juuri sanoin ettei kannata ryhtyä kummiksi kun et siltä kummisuhteelta kuitenkaan mitään saisi, niin kuin ei saisi kummilapsesikaan :) Ei kaikki ole tarkoitettu kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:36"]Kuinka moni kummi oikeasti osallistuu kummilapsensa kristilliseen kasvatukseen? [/quote] Aika heikosti, mutta minä kyllä rukoilen kummilapsilleni ja heidän perheilleen siunausta.

[/quote]

Hienoa että vielä joku edes. Evlut kirkon touhu on muuttunut suurelta osin ontoiksi maneereiksi joista uskonnollisuus on kaukana. Minulla on pari kummilasta ja nuoremman konfirmaatio Helsingissä oli irvokas tapahtuma. Se tyttöjen ja naisten pukeutuminen?! Minulla ei ole mitään sitä vastaan että naiset pukeutuvat kuin olisivat menossa yökerhoon mikäli he ovat menossa yökerhoon eivätkä hengelliseen tilaisuuteen.

Vierailija
24/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi kiva olla kummi _jos_ saisi vaikuttaa siihen, ettei lapsi käyttäydy kuin pikkuhitler.

Vierailija
25/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:36"]Kuinka moni kummi oikeasti osallistuu kummilapsensa kristilliseen kasvatukseen? [/quote] Mulla on teini-ikäinen kummityttö, jonka kanssa välit ovat läheiset. Tyttö on siinä iässä, että pohtii paljon asioita, ahdistuu maailmankaikkeuden äärettömyydestä jne. Olemme käyneet paljon keskusteluja näistä asioista, erilaisista elämänkatsomuksistakin. Onko tämä sitä uskonnollista kasvatusta?

[/quote]Olen nihilistinen hedonisti, joka kannattaa ihmiskunnan hallittua alasajoa. En tiedä, saisiko minulta sellaista uskonnollista kasvatusta, jota lapsen vanhemmat toivoisivat. .ap

Vierailija
26/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoisella on kolme kummia; kummisetä, kummisetä&-täti.
Ketään näistä ei ole koskaan velvoitettu mihinkään; ei vahtimaan, ei ostamaan mitään tai muutakaan vastaavaa. Toinen kummisetä asuu 200km päässä ja on minun rakas kaveri ollut vuosia. Kummipari taas asuu 400km päässä. Eivät joudu hyppäämään meillä. Nähdään silloin, kun nähdään eikä näistä kumpikaan silloin lahjo kummipoikaansa.

Vierailija
27/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuntuu, ettet nauttisi kummina olosta, niin älä suostu. Lapselle on kurjaa, kun kummi ei vanhemmiten olekaan mukana elämässä kovin innokkaasti. 

Meille on kaikille lapsille siunautunut ihanat kummit, jotka viettävät lasten kanssa vähintään kerran kuussa ns. laatuaikaa. Jos et ole lapsirakas ja koet, ettet olisi paras mahdollinen kummi, niin älä väkisin rupea.

Vierailija
28/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kummiutta! Mun kummilapsi on aivan loistotyyppi. Olen ollut hänelle aikuinen ystävä, hoitanut pienempiäkin sisaruksia kyllä, ollut äitinsäkin tukena monissa asioissa. Koskaan minulta ei ole mitään vaadittu, koen olevani ihan saamapuolella tässä.

Nyt tyttö on 14v ja suunnittelemme matkaa Pariisiin syksyllä.

Vierailija
29/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:20"]

Suosittelen kummiutta! Mun kummilapsi on aivan loistotyyppi. Olen ollut hänelle aikuinen ystävä, hoitanut pienempiäkin sisaruksia kyllä, ollut äitinsäkin tukena monissa asioissa. Koskaan minulta ei ole mitään vaadittu, koen olevani ihan saamapuolella tässä. Nyt tyttö on 14v ja suunnittelemme matkaa Pariisiin syksyllä.

[/quote]Mitä jos se kummilapsi on kusipää?

Vierailija
30/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:20"]

Suosittelen kummiutta! Mun kummilapsi on aivan loistotyyppi. Olen ollut hänelle aikuinen ystävä, hoitanut pienempiäkin sisaruksia kyllä, ollut äitinsäkin tukena monissa asioissa. Koskaan minulta ei ole mitään vaadittu, koen olevani ihan saamapuolella tässä. Nyt tyttö on 14v ja suunnittelemme matkaa Pariisiin syksyllä.

[/quote]

Pienempi paha se on kuin että oma lapsi olisi kusipää. Elämä on täynnä riskejä ja valintoja..

Vierailija
31/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
32/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/33 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:20"]

[/quote]

Pienempi paha se on kuin että oma lapsi olisi kusipää. Elämä on täynnä riskejä ja valintoja..
[/quote

Mä en tykkää kummilapsestani. Kuulostaa julmalta, tiedän. En vain voi asialle mitään. Lapsen käytös, olemus ym. ärsyttää. Lapsi on sellaiseksi vanhempiensa toimesta kasvatettu, ei mahda mitään. Ja kummeilta todella odotetaan hienoja lahjoja itsestäänselvyytenä. Ei todellakaan olisi pitänyt suostua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan