Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se tunne kun ostaa XS/S -kokojen vaatteita ja...

Vierailija
07.08.2015 |

...menee kassalle ja ajattelee, että laiha ja laittautunut vaatemyyjä varmasti naauraa sisäisesti: "Ei tommonen läski voi mihinkään S-koon vaatteisiin mahtua!"

Mitä kokoa oikeasti laihat käyttävät, kun kerran minä pullukka löllykkä olen S-kokoa, osassa vaatteista jopa XS-kokoa..?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:45"]

Käyhän sovittamassa Mangon xs-kokoja. Jos ne ovat oikeasti sopivia, olet xs-kokoa.

[/quote]

Mangossahan on myös näitä XXXS-kokoja. Pelkkä XS on juuri AP:n mittojen kokoinen.

Vierailija
42/49 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:51"]

Olen kyllä törmännyt saman valmistajan esim. Espritin vaatteisiin, joissa xs on väliin todella pieni ja välillä todella suuri, enemmänkin kokoa m. Olen 156 cm/42 kg ja käytän xs ja 32 kokoa, jos on tarpeeksi pieni. Joskus myös 34 saattaa olla ok. Joudun kyllä usein lyhennyttämään hihoja tai helmaa.

[/quote]

Parempi ehkä sanoa saman merkin, koska eri kokoiset koot johtunevat todennäköisesti eri valmistajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:34"]

Suomessa kaikkien oletetaan olevan tasapaksuja ja tanakoita, kuitenkin lättäperseisiä. Siksi vaatteet eivät istu, jos on yhtään siitä poikkeava kroppa.

Minullakin vyötärö 65cm, mutta ison perseeni vuoksi S-koko ei todellakaan mahtuisi!

[/quote]

Mulla taas ei mene vyötäröstä sama koko kuin lantiosta. Ja sitten kun saa housut/farkut kiinni tursuamatta ja pursuamatta, niin eihän ne istu ollenkaan vaan roikkuvat ja lörpöttävät persuksista. Ja lantion/p*rseen puolesta menee kaksi numeroa pienemmät jalkaan, niitä ei vaan saa sitten kiinni.

omppu 105/92/100

Vierailija
44/49 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Kun on koko ikä haukuttu kolhoksi ja rumaksi valtavan rungon takia, on vaikea ajatella olevansa muuta. 

Keskustelu av:lle on ehkä vähän kehujen kerjäämistä, mutta mikäs siinä - suomalaiset eivät yleensä toisiaan liikaa kehu. Joten hieno suoritus ap, olet varmasti tosi nätti ja hoikka noilla mitoilla!

Vierailija
45/49 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Pääsääntöisesti xs ja s. Olen kyllä aika lihava myös vy:ltäni, vaikka tuon 50kg rajapinnassa olenkin (48kg). Olen rakenteeltanitukevampi kuin ap , joten uskon että xs menee sulle hienosti.

Mun mielestä ginassa on kyllä tosi pienet koot, tai no, sitten olen vain läski. Mutta oon kaikkialla kokoa xs, mutta gina tricotissa s :/

olen myös 171cm

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:24"]

Kerropa nyt sitten pituus ja paino. Ja ikä.

[/quote]

171/60. 22v. Ei minusta tämän kokoisen pitäisi mahtua XS-kokoon... Kai se on sitten niin, että nykyinen XS on entisaikojen M-L. t. ap

[/quote]

Ei pitäisi. Minkä sääntökokoelman mukaan? Miksi vatvot tätä asiaa? Vai onko sulla joku syömis- tai kehonkuvan häiriö?

[/quote]

Mitä kokoja oikeasti laihat eli tyyliin 170/50 -kokoiset sitten käyttävät??

Ja no ehkä mulla on vaikeuksia hahmottaa kroppaani, olen ollut normaalipainon ylärajoilla oleva pullukka koko ikäni ja nyt sitten laihtunut. T. ap

[/quote]

Vierailija
46/49 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ainakaan istu hyvin/mahdu xs-koon vaatteista (esim. H&m, cubus jne.) muut, kuin ne oversizet ja tarkoituksella väljät mallit. Oon 164/50kg, 87/67/82.

Vierailija
47/49 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:45"]

Käyhän sovittamassa Mangon xs-kokoja. Jos ne ovat oikeasti sopivia, olet xs-kokoa.

[/quote]

Mangossahan on myös näitä XXXS-kokoja. Pelkkä XS on juuri AP:n mittojen kokoinen.
[/quote]

Ok, en ole Mangossa käynyt pitkään aikaan koska ei ole liikettä omalla paikkakunnalla. Mutta minulla on xs-koon paitoja ja mekkoja Mangosta, jotka ei mitenkään mahtuisi ap:n päälle, sillä aiempi kommenttini.

Vierailija
48/49 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:51"]

Olen kyllä törmännyt saman valmistajan esim. Espritin vaatteisiin, joissa xs on väliin todella pieni ja välillä todella suuri, enemmänkin kokoa m. Olen 156 cm/42 kg ja käytän xs ja 32 kokoa, jos on tarpeeksi pieni. Joskus myös 34 saattaa olla ok. Joudun kyllä usein lyhennyttämään hihoja tai helmaa.

[/quote]

Parempi ehkä sanoa saman merkin, koska eri kokoiset koot johtunevat todennäköisesti eri valmistajista.
[/quote]

No, Näinpä juuri :D hyvä, kun korjasit.

Vierailija
49/49 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai oikeasti kannata tuhlata aikaansa ja energiaansa miettimällä mitä joku myyjä aattelee sun vaatteiden koosta tai ylipäänsä miettiä niitä kokoja sen kummemmin - tärkeintä on kuitenkin hyvin istuva vaate, vaikka kokolapussa lukis mitä?

Mä tykkään eniten ostaa vaatteita kirppiksiltä ja ulkomailta, koska löytää vähän erilaisempia vaatekappaleita kuin jostain ketjuliikkeistä ja lisäks hinnat on murto-osan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi