Kertokaa lemmikkinne hassuja tapoja!
Kertokaa lemmikkinne outoja/hauskoja/mielenkiintoisia tapoja/rutiineja!
Kommentit (33)
Meidän kissa menee aina kissavessaan oksentamaan samalla tavalla kuin krapulainen vessanpönttöön.
Entinen kissa hyppäsi aina syliin ja pieraisi. Tätä tapahtui päivittäin, ei siis pieraissut joka kerta syliin tultuaan mutta asennosta huomasi jos sillä oli haisevaa asiaa.
Yleensä siis istahti ylväänä, ryhdikkäästi ja liikkumatta selkä ihmistä päin. Istui sen minuutin ja pomppasi pois. Haju jäi :D
Meillä on tässä koiravoileipä, minä pihvinä.
Isompi makaa aurinkotuolin takana ja tunkee itseään alle (ei ihan mahdu). Minä makaan tuolissa, ja pikkuinen koira retkottaa mahani päällä. Se on lämpimästä kotoisin ja rakastaa aurinkoa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 09:00"]Meidän kissat osaavat avata leipäkaapin oven, varastavat leivät ja syövät suoraan pussista.
[/quote]
Meidän kissa myös! Monta leipäpussia heitetty roskiin kun on nakertanut jokaisesta leivästä hiukan reunaa. Ei auta vaikka kuinka olisi leipälaatikko kiinni ja leivät visusti pussissa. :D ihan kässittämätöntä. Ruokakuppi täynnä siinä vieressä vielä.
Kissat ja herneet.
Ostan pussillisen herneitä, kissat tunkee siihen viereen ja yrittää viedä avattua palkoa kädestä tai kaivavat niitä avaamattomia pussista. Mutta laittialle asetettu palko (avaamaton, avattu, tyhjä) ei herätä enää kiinnostusta.
Tulin eilen kotiin ja luulin kissojen olevan sisällä, mutta avainta räplätessäni alkoi kuulua sellainen nau, nau, nau... hän ilmoitti että mennään sisään samalla ovenavauksella.
Nippusiteet. Nippusidettä voi kanniskella, tunkea sen maton alle tai sitten tuoda noudettavaksi. Nippusiteen noutoa voi harrastaa sohvalta käsin puolisen tuntia, siis se heitetään ja kissa tuo sen.
Meidän kissa käy päälle jos yritän pussata vauvan poskea, kättä tai jalkaa. Luulee kai että yritän purra niin tulee suojelemaan pikkuista.
Mun entinen hevonen pieraisi aina kun sen häntää alkoi harjaamaan:D
Ja koiralla on sellainen narulelu jolla se tykkää leikkiä. Välillä se leikkii sillä yksinkin, heiluttelee ja päästää irti. Se on lentänyt mun naamaankin ja kerran lensi täysillä ikkunaan, kuulu kauhea ääni mutta ei mennyt onneksi rikki. Vaarallinen lelu:D
Meidän kissa on lellikkini ja äärimmäisen mustasukkainen. Jos aviomies yrittää lähestyä minua, tunkee kissa väliimme korvat luimussa. Jos pussaamme, saa kissa hepulin ja juoksee kämppää ympäri muristen.
Raskausaikana meni ihan mahottomaksi, kun kissa istui suojelemassa vatsaani ja mies ei saanut tulla lähellekään tai tuli kynsistä.
Kääpiöhamsteri tunkee itsensä juoksupyörän ja häkin väliin lätyksi ja jalat vaan sojottaa häkin pinnojen välistä.
Hamsteri on tarkka häkistään ja ryntää vaikka kesken unien katsomaan jos vaikka laitan ruokaa kippoon...tosin unohtaa usein avata silmät :)
Hamsteria pitää myös kovasti kehua kun se juoksee juoksupyörässä ja silloin kierrokset kovenee ja hamsteri pysähtyy heti kun kehut loppuu.
Olen myös tullut siihen tulokseen että hamsteri luulee olevansa liito-orava tai mangusti...
Mulla on lapsuuden kodissa kissa, joka nukkuu mun vieressä aina kun siellä käyn. Aamuyöstä se sit alkaa herättelee mua puremalla sormia ja varpaita, koska haluaa ulos. Sit jos vähän heräilen, mutten vielä heti nouse ylös, niin se alkaa "uhkailemaan" mm. roskiksen kaatamisella tai hyllyille hyppäämisellä. Tietää siis, että mä siinä vaiheessa alan komentamaan ja varmasti herään :D
Tulee nukkumaan aina kiinni minuun. Oikeen sillei heittäytyy osittain mun päälle. Sit katsoo murhaavasti, kun mun pitää vaihtaa asentoa tai saada enemmän peittoo itelle..
Tuo kissa myös pelkää kaikkea, mistä lähtee vähänkin ääntä. Imuri, hiustenkuivaaja, sodastream, kiljumista.. Pelkää vieraita ihmisiä. Yöllä, jos ulkona olevat koirat alkaa haukkua niin säpsähtää hereille ja tuijottaa vuorotellen ikkunaa ja ulko-ovea :D Pelkää myös vessaa ja vettä, koska kurakelillä on pitänyt tassuja pestä.
Ikää tällä on 7 vuotta ja se on vasta nyt noin vuoden sisällä alkanut kunnolla naukumaan. Aiemmin se oli ihme jos mitään sanoi, ja nyt naukuu ja kehrää päivittäin.
Jostain syystä (avattu) purkkiruoka suoraan jääkaapista ei kelpaa. Ilmeisesti haluaa sen huoneenlämpöisenä, koska sit myöhemmin syö :)
Nyt viime aikoina tällä kissalla on ollu joku metsästyskausi menossa..yksi ilta toi mun huoneeseen elävän pikkulinnun. Aloin tietty kiljua ja kissakin sekosi jättäen saaliinsa :D
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:58"]
Nyt viime aikoina tällä kissalla on ollu joku metsästyskausi menossa..yksi ilta toi mun huoneeseen elävän pikkulinnun. Aloin tietty kiljua ja kissakin sekosi jättäen saaliinsa :D
[/quote]
Yritti vain ilahduttaa. Kyllä minäkin pelästyisin jos toisin jollekin lahjan ja saaja kiljuisi muusta kuin ilosta. :(
"Ma-mi" kuuluu piilosta kenkien takaa, kun kissa haluaa leikkiä.
Mein kolli tulee mielellään vessaseuraksi. Avaa oven jos sitä ei laita lukkoon. Pytyltä noustessa tarkistaa tuotoksen ja vessaa vedettäessä alkaa vimmatusti raapimaan mattoa samalla tavalla kuin peittelisi omia jätöksiään. Olen miettinyt että ehkä se ajattelee meidän tekevän kaiken päin helvettiä, paskovan "juoma-astiaan", ja yrittää opettaa miten "laatikolla" käydään.