Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väestöliitto - miten parisuhteesi voi

Vierailija
06.08.2015 |

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhdetesteja/parisuhdetesti/ Kaipaisin rehellistä mielipidettä. Tein tuon testin tänään ja vastasin melkein kaikkiin kohtiin "väärin". Ainoastaan kohdat, jotka käsittelevät uskollisuutta, päihteiden käyttöä ja luottamusta lasten hoidossa saivat positiivisen mielipiteen. Tilanne ei ole akuutti vaan vastasin samoin jo 5 vuotta sitten. Mitä ajatuksia herää? Miten itse vastaatte koskien omia parisuhteitanne?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oikein (paitsi lapsikysymykseen en voinut vastata koska meillä ei ole lasta). Olemme olleet seitsemän vuotta yhdessä, naimisissa ollaan :) 

Vierailija
22/31 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää voivan loistavasti:)

Kaikkea muuta on paitsi paijailua arjessa. Mies ei oikein tykkää koskettelusta ja  minä taas olen hellyydenkipeä aina. Seksiä kyllä on sopivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin ja lähes kaikki väärin. Mitä voisi ollakkaan kun mieheni llmoitti kaksi vuotta sitten haluavansa erota minusta. Oli löytänyt nuoremman ja paremman. Olemme kuitenkin yhdessä vielä... Tämä salasuhde loppui heidän "yhteisestä" päätöksestä. Miten tästä eteenpäin kun mieheni sanoi ettei meillä ole mitään yhteistä. Unohti yhteiset lapsemme ja kolmenkymmenen vuoden yhteisen elämämme.

Vierailija
24/31 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin kysyä, mitä te tarkoitate sillä kommunikaatiolla ja keskustelulla?

meillä ei käydä mitään"parisuhteen tila ja tavoitteet"  -tyyppisiä kehityskeskusteluja. Joskus tosin kiitellään itseämme, ettäollaan me vaan aika hyvin selvitty vanhempina tms. Mutta en minä koe sellaisia keskusteluja tarvitsevanikaan, kyllä mulle riittää ihan se, että yhdessä eletään tätä arkea ja yritetään luoda sitä mukavaa, edidtää oma, toistemme ja lastemme asioita ja tavoitteita. Tarjotaan ja pyydetään pieniä palveluksia toisillemme. Jne. 

Ja miten voi oll, ettÄ kosketusta ei ole vuoteen? Jos menet halaamaan miestäsi, niin eikö se halaa takaisin? Vai mitä kosketuksella tarkoitetaa?

Vierailija
25/31 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, hämmästyttävä rehellisyyden purkaus. :o Olet siis hotelli. Eipä meilläkään kyllä mies osaa pestä pyykkiä, ruokaa kyllä osaa laittaa, vaikkei arkisin usein jaksakaan. Ei ole koskaan asunut yksin, niinkuin en minäkään. Ja seksi, keskustelut, hellyys ja läheisyys puuttuvat. Tai ensin nuo olivat tärkeitä, mutta nyt ei kuulemma seksiä parisuhteeseen tarvita, tässä on takki kääntynyt. Tiedän kyllä, miksi itse roikun tässä suhteessa: yhdet opinnot kesken, liian vähän töitä ja pelkään, että lapset joutuisivat vaihtamaan koulua tai etääntyisivät isästään. Mutta millaisten syiden vuoksi sinä Ap pysyttelet siinä? Kuulostaa siltä, että pärjäisit myös omillasi, kun töitäkin on. Olen itse löytänyt palstaillessa vain kahdenlaisia vastauksia, "meillä tuota jo x vuotta, ei ratkaisua" tai "eksäni oli tuollainen".

-Vitonen

Vierailija
26/31 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minin parisuhteeni ei perustu testituloksiin ta vastaavaan.

Vierailija
27/31 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:57"]Minä haluaisin kysyä, mitä te tarkoitate sillä kommunikaatiolla ja keskustelulla?

meillä ei käydä mitään"parisuhteen tila ja tavoitteet"  -tyyppisiä kehityskeskusteluja. Joskus tosin kiitellään itseämme, ettäollaan me vaan aika hyvin selvitty vanhempina tms. Mutta en minä koe sellaisia keskusteluja tarvitsevanikaan, kyllä mulle riittää ihan se, että yhdessä eletään tätä arkea ja yritetään luoda sitä mukavaa, edidtää oma, toistemme ja lastemme asioita ja tavoitteita. Tarjotaan ja pyydetään pieniä palveluksia toisillemme. Jne. 

Ja miten voi oll, ettÄ kosketusta ei ole vuoteen? Jos menet halaamaan miestäsi, niin eikö se halaa takaisin? Vai mitä kosketuksella tarkoitetaa?
[/quote]
Keskustelulla itse ainakin haen sitä, että jos minulla on mielen päällä joku asia, voin puhua siitä puolisolle. Tai siis en voi, mutta olisi hienoa jos voisin. Ihan konkreettinen esimerkki voisi olla vaikka se, kun vanhempainvapaalla tuntui että uuvun kokonaan univajeen, aikuiskontaktien puutteen ja lasten hoidon kombinaatioon. Sellaisesta olisi kiva voida puhua ja saada jotain empatiaa ja tukea siihen tilanteeseen. Tai vaikka siitä olisi kiva voida puhua, että miksi sitä seksiä ei ole, tai jos on niin mitä siltä toivoo. Ja kosketusta ei ole, jos en aktiivisesti sitä hae. Jos ei mies enää kiinnosta vähääkään niin en minä halaamaan mene, ja mies ei kyllä missään olosuhteissa tule halaamaan. Ap

Vierailija
28/31 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Kaikki oikein! 10v. yhdessä. Kai nyt olisi oikea paikka tekstata hänelle että rakastan häntä

Vierailija
29/31 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 09:00"]Mutta millaisten syiden vuoksi sinä Ap pysyttelet siinä? Kuulostaa siltä, että pärjäisit myös omillasi, kun töitäkin on. Olen itse löytänyt palstaillessa vain kahdenlaisia vastauksia, "meillä tuota jo x vuotta, ei ratkaisua" tai "eksäni oli tuollainen".

-Vitonen
[/quote]
Pysyttelen, koska se on helpompaa, en minä sille muuta syytä keksi. Ei tarvitse nähdä eroamisen vaivaa. Ap

Vierailija
30/31 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26:lle, ei varmasti mitään keskusteluja parisuhteen tilasta tarvitakaan, jos kaikki toimii suhtkoht vaivattomasti. Minullekin riittäisi mainiosti, että mukavasti elettäisiin arkea yhdessä ja sitä läheisyyttä ja seksiä olisi siinä lomassa. Jos halaan miestä, hän vaivautunesti ja puolivillaisesti osallistuu siihen halaukseen ja ehkä mutisee jotain, että no voi, kuinkas sinä nyt noin. Jos koetan paijata, saattaa työntää käden pois. Kuka sitäpaitsi haluaa olla vuodesta toiseen se, joka yksipuolisesti hellii toista ja ainoana tekee niitä pieniä palveluksia ja edistää puolison tavoitteita? Lapsiltakin saa tässä mielessä enemmän vastavuoroisuutta, vaikkei heidän tarvitse. 

-Vitonen

Vierailija
31/31 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:30"]Miehenä vältän tällaisia "testejä" mutta poikkeuksellisesti tein koska kyseessä suht vakavasti otettava taho laatijana. 19 kohtaa väärin koko nipussa. Tarvis varmaan tehdä jotain asialle, mutta jokin lässyttävä parisuhdeterapeutti tai -leiri ei välttämättä kuulu mielenkiintoni kohteisiin, joten antaa olla.
[/quote] Sulla on aikamoisia ennakkoluuloja terapeutteihin ja parisuhdeleireihin. Hyvä alku parisuhteen elvyttämiseksi olisi varmaan vähän avoimempi asenne uusia, vieraita asioita kohtaan. Kliseisesti sanottuna pitäisi ehkä mennä omalle epämukavuusalueelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan