Ihmiset jotka sanovat "Thaimaaseen"
Opetelkaa äidinkielenne vitun vajukit. Roskasakkia olette. Ja useimmiten hesalaisia.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 00:15"]
Mennäänkö myös Loimaaseen? Vaiko Loimaalle?
[/quote]
Mä meen ainaki Tampereeseen. Matkalla poiketaan Puuhamaaseen.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 00:15"]
Mennäänkö myös Loimaaseen? Vaiko Loimaalle?
[/quote]
Loimaahan
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:33"]Ne ovat niitä samoja ihmisiä, jotka kirjoittavat enää-sanan enään ja sydämeen kahdella M-kirjaimella (sydämmeen). Ja college on niille gollege.
[/quote]
Ja niitä jotka selittävät päivänselvät asiat liian yksityiskohtaisesti.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:17"]
Minäkin sanon Thaimaaseen, ja olen sentään filosofian maisteri, pääaineena suomen kieli :)
[/quote]
Miten tuo on edes mahdollista?
[/quote]Se on ihan helppoa, sanon noin täysin luonnostaan. Olen luonnonlahjakkuus!
Mihin maaseen haluaisit matkustaa?
Oikeia muoto on tietysti Thaimaalle. Eli siis samoin kuin vaikka mennään Tampereelle.
Niin, no siittä lähtien, kun joku tämän vuosia sitten minulle kertoi, on suunnattomasti häirinnyt kun joku sanoo Thaimaaseen, mutta sitä ennenhän sillä ei ollut mitään väliä! Hyvä, että lisäsit taas ihmisten tietoisuutta, niin ei tarvitse ärsyyntyä niin usein tuosta typeryydestä :D
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:17"]
Minäkin sanon Thaimaaseen, ja olen sentään filosofian maisteri, pääaineena suomen kieli :)
[/quote]
Miten tuo on edes mahdollista?
[/quote]
Sanoa voi miten haluaa. Kirjoittaminen virkakielellä on eri asia.
Lähden myös Jaappaniaan. Ja Rohdokselle.
Sekä Töölööseen.
Ap, etkö tunne ironista hipster-kulttuuria?
On ihan ok puhua Thaimaaseen menosta - kun sen tekee asenteella.
No, jos ei ajattele, että sanan loppu on "maa", niin ihan luonnollinen suomenkielinen taivutusmuoto olisi "Thaimaaseen". Siitä on kysymys. Itsellänikin joskus lipsahtaa. Kysymys on suomenkielisen sanan taivutuksesta! Kielikorva sanoo "Thaimaaseen", jos ei ajattele tuota "maa"-merkitystä lopussa. Vrt. Saimaaseen.
Miksi Thaimaa on Thaimaa eikä Thailanti? Eihän Englantikaan ole Engmaa!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 01:08"]
Lähen thai - maahan.
[/quote]
Ja mä lähen maalle.
Sanooko ap sitten Thaimaahan? Thaimaaseen tulee ainakin luontevasti tän pohojanmaalaasen suusta ;)