Miten kaikki hirveät asiat osuvat juuri tähän hetkeen?
Vanhempani sairastui yllättäen vakavasti, joutui sairaalahoitoon ja on ollut jo kohta neljä viikkoa tehohoidossa. Aktiivisesta, perusterveestä ihmisestä tuli hetkessä vanhus, joka ei kykene tällä hetkellä edes kommunikoimaan kunnolla. Tilanne on todella raskas.
Tähän päälle yhä jatkuva koronaepidemia, mikä asettaa haasteita sairaalassa vierailulle (mikä kuitenkin olisi potilaalle tärkeää). Lisäksi jatkuva stressi, etten vie hänelle koronatartuntaa eli olen pyrkinyt omia kontakteja vähentämään, käytän kaikkialla maskia jne.
Ja nyt sitten vielä Ukrainan sota. Vaikka se ei tällä hetkellä suoraan koske Suomea, niin huolestuttavaa on lukea ulkopoliittisten asiantuntijoiden kommentteja, joiden mukaan kyse ei ole enää siitä, joutuuko Suomi aseellisen hyökkäyksen kohteeksi vaan kuinka monen kuukauden päästä se tapahtuu.
Sitten pitäisi vielä hoitaa omaa työtä ja arkea.
Miksi kaikki kamala tapahtuu yhtaikaa? Yhdessäkin olisi tarpeeksi kestämistä.
Kommentit (52)
Todellisuus nyt on tätä. Korona on tullut jäädäkseen ja sotia on ollut aina. Ryhdistäydy!
Tätä hokemaa olen ihmetellyt. Kun itselleni sataa vain sitä ruskeaa vuosi toisensa perään enkä enää edes odota näkeväni aurinkoa. Ehkä se paistaa sitten naapuriin. Karma jne.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kaikki pas ka kasautuu kerralla ja tulee niskaan. Sitten tulee taas paremmat ajat ja hyvät asiat myös kasautuu kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko oikeasti, että Ukrainan sota on ensimmäinen sota koko maailmassa?
Ukrainan sota on sellainen mikä heijastelee meidän suhdetta Venäjään. Onhan Suomi Venäjän kanssa pitkästi rajanaapureita.
Venäjähän se tässä on uhka maailmanrauhalle (siinä suhteessa missä sitä rauhaa on).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona tappopiikki ja sota. Varmaan, sinun vanhemmat on nyt sairaalassa niistä piikeistä koska ei ole yhtään harvinaista nyt nämä kuolemat kärsimys ja vammautumiset näistä piikeistä. Elämme vain vähän erilaisempaa aikaa.
Mene jo hoitoon. Tuo pakkomielteesi on todella pahalla tasolla.
Ei tarvi terveenä minun mennä hoitoon. Todella rauhallinen olo sisälläni vaikka puhun asioista ronskisti. Mutta totuudessa kun pysyy ja puhuu suoraan niin pysyy myös mieli paremmassa kunnossa.
Tervettä et ole nähnytkään.
Terve olen. Täysin terve eikä ole lääkkeitä käännä.
Sama
Se, että et käytä lääkkeitä ei tarkoita, että olet terve. Valitettavasti kaikki eivät saa tarvitsemaansa lääkitystä, vaikka olisi kuinka paha tilanne. Sinusta huomaa oikein hyvin, että lääkitykselle olisi todella akuutti tarve. Pakkohoitokin tekisi hyvää.
Pidä ny jo se turpa kiinni. Tasapainoinen ihminen olen ja selviän niin painutko pois siitä trollaamasta. Minä sanon sen mielipiteen näistä korona piikeistä kun haluan ja sulla ei ole mitään sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainan sota on sellainen mikä heijastelee meidän suhdetta Venäjään. Onhan Suomi Venäjän kanssa pitkästi rajanaapureita.
Venäjähän se tässä on uhka maailmanrauhalle (siinä suhteessa missä sitä rauhaa on).
Älä helkkarissa! Olen aina luullut, että Suomen rajanaapuri on Japani :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona tappopiikki ja sota. Varmaan, sinun vanhemmat on nyt sairaalassa niistä piikeistä koska ei ole yhtään harvinaista nyt nämä kuolemat kärsimys ja vammautumiset näistä piikeistä. Elämme vain vähän erilaisempaa aikaa.
Mene jo hoitoon. Tuo pakkomielteesi on todella pahalla tasolla.
Ei tarvi terveenä minun mennä hoitoon. Todella rauhallinen olo sisälläni vaikka puhun asioista ronskisti. Mutta totuudessa kun pysyy ja puhuu suoraan niin pysyy myös mieli paremmassa kunnossa.
Tervettä et ole nähnytkään.
Terve olen. Täysin terve eikä ole lääkkeitä käännä.
Sama
Se, että et käytä lääkkeitä ei tarkoita, että olet terve. Valitettavasti kaikki eivät saa tarvitsemaansa lääkitystä, vaikka olisi kuinka paha tilanne. Sinusta huomaa oikein hyvin, että lääkitykselle olisi todella akuutti tarve. Pakkohoitokin tekisi hyvää.
Pidä ny jo se turpa kiinni. Tasapainoinen ihminen olen ja selviän niin painutko pois siitä trollaamasta. Minä sanon sen mielipiteen näistä korona piikeistä kun haluan ja sulla ei ole mitään sanomista.
Näin hän älähtää, kehen kalikka kalahtaa. Toivottavasti saat pian apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Kaikki eivät ole hysteerikkoja ja toisille jokin toinen sota voi olla kauheampi. Muuallakin soditaan kuin Ukrainassa.
Tällä hetkellä asiat on vielä ihan kivasti kun ei pommit sada niskaan. Kunpa asiat saataisiin hoidettua niin ettei niin koskaan käykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Ukrainan sota ei millään tasolla heijastele minun suhdettani Venäjään. Kaikilla ei ole tuollaista pakkomiellettä kuin sinulla. Suurin osa on myös tietoisia siitä, että Suomikin on ollut sodassa Venäjän kanssa. Ei siis mitään uutta auringon alla, että maailmassa on sotia.
Ei se täälläkään mene yhtään hyvin.
Just noi koronat ja uhkaava Venäjä.
On tässä parin vuoden aikana menetetty pari ihmistä ja pari ihmistä ovat sairastuneet vakavasti. Tosi ahdistavalta tuntuu nämä ajat.
Teille ap ym ahdistuneet on kyllä kerrottu mistä sen mielenrauhan ja lohdun saa, mutta te ette kuule tai kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö vasta tajusit, että Suomi on Venäjän rajanaapuri? Eipä onneksi kovin kauaa mennyt siinä :D
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kaikki pas ka kasautuu kerralla ja tulee niskaan. Sitten tulee taas paremmat ajat ja hyvät asiat myös kasautuu kerralla.
Näin se ikävä kyllä menee.
Pitäisi taas saada positiivinen kierre liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se ikävä kyllä menee.
Pitäisi taas saada positiivinen kierre liikkeelle.
Positiivisuus lähtee omasta itsestä. Rypemällä ahdistuksessa ja paniikissa ei mikään koskaan muutu positiiviseksi.
Trollitko täällä huutelee niin kovaan ääneen vastaan?
En ole hysteerikko, mutta kyllähän tässä pientä huolta on mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan.
Toivossa tässä eletään, että toivottavasti asiat ei enää pahentuisi.
Muuten samaa mieltä, mutta ei iivana tänne kyllä mitään kuukausien päästä tule jos vuosienkaan. Sota ei etene kovasta moukaroinnista huolimatta ja rysandereilta loppuu kohta miehet ja kalusto. Millähän lihaksilla ne meinaisi tänne puskea? Kyllä meille vielä paremmat ajat koittaa. Iso surku kyllä Ukrainaa, sekopääpappa vaihtaa toivottavasti kohta hiippakuntaa tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmantilanne ei ole sattumaa.
No joo, se on nyt itsellekin valjennut, että päättäjät ovat ilmeisesti tienneet koko ajan, mihin suuntaan tilanne on kehittymässä.
Huomenta, saanko kommentoida tätä. Kukaan ei tiennyt, mihin tämä menee. Sen sijaan päättäjille on vuosia kerrottu erilaisista huolestuttavista kehityskuluista ja pyydetty varautumaan.
Siksi meillä on sairaalat, labrat ja puolustusvoimat, että kun tulee yllättäviä juttuja, ei tarvitse kaivautua savikuoppaan ja odottaa kuolemaa. Eli "suunta on tiedetty".
Aloittajalle voimia ja vanhemmallesi toipumista.
Toivon aloittajalle kaikkea hyvää ja jaksamista vaikeassa tilanteessa. 💗
Me kaikki varmasti toivomme, että maailman tilanne paranisi eikä sota enää leviäisi ja Ukrainan tilanne ei enää pahenisi vaan sota siellä loppuisi.
Vaikka asialle varmasti naureskellaan niin jatkan rukoilemista niin sinun kuin kaikkien meidän ja myös ukrainalaisten puolesta. Ei kai se pahitteeksikaan ole.
- mummo -
Jaksamista ap:lle ja meille kaikille tässä maailman tilanteessa.
eikös se ollut ap:n vanhempi joka sinne hoitoon meni. hoida sinä apina vain omia asioitasi.