¤Ensikoiden viikonloppu¤
Huomenta!
Päivittelin tuota esittelylistaa uusiksi, joten ilmoittakaa, jos haluatte jotain muutella. Kiitos Nellamaijalle ja Maitikalle kiitoksista! En käy aina joka päivä täälä sivuilla, joten tuo yksi pinkka, johon olitte Maitikka ja Titi-uu laittaneet toiveet omista teksteistä oli jäänyt multa huomaamatta. Yritän olla tarkempi jatkossa. Mutta jos muutkin huomaa, että multa on jäänyt jotain päivittelemättä pitemmältä ajalta niin ilmoitelkaa tai nostelkaa pinkkaa ylemmäs niin huomaan sen. Harvoin tulee selattua noita pinkkoja monta sivua taaksepäin.
Niin ja Nellamaija:Ihan helppoa tuo päivitteleminen on. Vielä tähän mennessä en ole muuta tehnyt kuin kopioinut ja liimaillut ja mulla ainakin nuo sydämet on pysyneet ihan oikeanlaisina. Koneestakin se varmasti riippuu. Ja nättejä nuo sun sydämet eilen oli! Ja antaa koneiden sekoilla, jos niin haluavat!
Vielä ON: Eli tuhrua edelleen vähän tulee, joten eikai se myöhäistä ole, jos vasta maanantaina sen ajan perun, kun se tiistaina on? Parempi myöhään kuin ei ollenkaan. Lähdemme ehkä tänään mökille, joten mua ei sitten näy kuin vasta maanantaina. Pitäkäähän pinkka pystyssä!
Ja vielä eiliset löpinät:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/
tm.asp?m=8458636&p=1&tmode=1&smode=1
Niin ja Fayfiorina: Ilmoittele sitten, kun sut saa päivittää listaan! Varmaan haluat vielä totutella ajatukseen ennen kuin siitä ihan virallista tehdään. :)
Kommentit (31)
Ei tätiä kuulunut ei, joten testin tekaisin tänä aamuna. Oikein komea ja selvä plussa sinne ilmestyi!!!!!!!!!
Hih!
Cat
Onnea paljon, Catdoo!!! Et ehtinytkään kauaa enskoissa viipyä, aina parempi vain. Kuinka kauan ehditte yrittää?
Viikonloppu tervehdys kaikille ensikoille!
JA hirmuisesti onnea Catdoolle! Nopeaa toimintaa ;) En tainnut ehtiä edes toivottelemaan tervetulleeksi... Uusia enskoja on tainnut ilmestyä muitakin, joten tervetuloa kovasti kaikille :D
Palstailut jäänyt vähän vähille, kun on nyt sitten ihan oikeasti pitänyt tehdä niitä opiskeluhommia, eikä vaan olla tekevinään ;) Täytyy palailla kommentoimaan kun on hommat taas paketissa.
).( kp 11/27-33 miehen kanssa nukutaan samassa sängyssä vasta ensi viikolla seuraavan kerran, joten täytyy toivoa, että ovis ja simpat kohtaavat kuitenkin oikeaan aikaan. Greippimehun unohdin totaalisesti! Oliskohan siitä enää mitään iloa?
Tervetuloa CATDOO ja HANNNAH! Ja saman tien tervemenoa CATDOO o-puolelle eli onneaonnea plussasta!!
FAYFIORINAlle onnittelut myös!!! Teilläkin tais jonkin aikaa ehtiä olla yritystä ennen tärppiä? Tarrasukkia sinne!
Nellamaija: Tärppionnea paljon sinne, kunhan mieheke kotiutuu!! Tuntuuko hassulta, että nyt se oikeesti tulee takas kotiin?
Dese: peukutukset, että miehen simppatestissä hyvät tulokset! Ja toivottavasti stressittömyys onnistuu! (toivoo stressistä stressaava Aqua :( Ja pahoittelut tädistä, jos se sinne onnistui kerran tunkemaan.
Bianco, mikäs tilanne?
Hoyt: Kiitos päivityksistä uudelle listaemolle :) Noista ovistesteistä, tossa Aconin paketissa lukee: " ..polykystinen munasarjasyndroomaan liittyy runsas LH-eritys." Eli tarkoittaako toi pco:ta? Ja noista ohjeista mä ymmärsin, ettei testit näytä välttämättä oikeeta silloin eli toisin sanoen voivat näyttää ovisplussaa, vaikkei ovista oo tapahtunu. Korjatkaa, jos oon väärässä!
Moikat kaikille muillekin, tärppionnea tieteskin jokaiselle!!!
ON: Ekaa kertaa oon siis noita Aconeita käyttäny tässä kierrossa ja eilen ja tänään on näyttäny vahvempaa viivaa. Kysymys kokeneemmille: Paketissa sanotaan, että ovisviivan pitäis olla VÄHINTÄÄN yhtä voimakas kuin kontrolliviivan. Mut toisaalta taas todetaan, että tulos on nega, jos ovisviiva on kontrolliviivaa selkeesti heikompi. Mulla eilen näytti tasavahvoilta ja tänään vähän heikommalta, olisko kuitenkin eilen ollu ovis? (Sori sepustus, ymmärsiköhän kukaan..)
Syysterveisin Aqua kp 16/28-35 (tai jotain)
Ja muistahan kertoa kaikki oireet/tuntemukset, yritysaika ym. ennen kuin meidät jätät! Niin ja päivitän sut sitten plussanneeksi, kun haluat!
Aqua: Olen käyttänyt itse Aconeita, mutta eipä ole tullut ohjeita noin tarkkaan luettua. Pitääpä heti käydä lukemassa ne uudelleen. Kiitti vinkistä! Ja mun mielestä sen testiviivan pitää olla yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva. Onhan se aika hankalaa, miten sen viivan sitten näkee, kun jonkun toisen mielestä se vois olla plussa ja toisen mielestä ei ole yhtä vahvat viivat. Ne " melkein yhtä vahvat" on kaikista tympeimpiä! Mutta jos kierrot on suht saman mittasia ja oireetkin viittaavat ovikseen niin hyvinkin sulla eilen on voinut olla ovis. Muistakaahan vielä tänään sitten pöllyytellä peittoja! Niin ja onhan täälä eräskin enska plussannut, vaikka sai ovistesteihin vaan pelkkää haaleaa viivaa...
ja pitääpä tulla kertomaan on:sta eli mulla loppui vihdoin kierto, ja tänään on kp1. Kierto venyi 44 päivän pituiseksi. Mulla on varattu gyneaika 10.10, joten juuri menkkojen jälkeen. Onkohan se liian aikaista silloin ultrailla munasolujen kehitystä? Tuo meidän yliopiston gyne on ennenkin ultraillut ihan huvin vuoksi perustarkastuksessa, niin se varmaan onnistuu taaskin. Onpa jännää mennä sinne pian, ei jaksais odottaa! Ja meillä on tähän asti ollut tosi tjot-meininki, koska oltiin pitkällä matkalla ja siellä vähän välteltiin ovisaikoja, niin että oikeastaan meillä on nyt vasta noin kolmas kunnon yrityskierto vaikka ehkäisy jätettiinkin pois jo alkuvuodesta! On tosi kivaa taas tietää, että nyt me voidaan taas yrittää ihan täysillä!
Kauhean omanapaista, sorry. On niin mielessä vauva-asiat koko ajan, etten pysty keskittymään mihinkään muuhun. Tosi rasittavaa. Käyn koko ajan kaikilla sivuilla etsimässä tietoa raskaudesta yms. No, toivottavasti vähän helpottaa kun käy gynellä, kun sitten saa taas lisää tietoa. Tällä hetkellä vaan pelottaa niin paljon, että onko jotain vikaa kun on noin pitkät kierrotkin. Nyt meen kyllä siivoomaan...
Ja tarrasukat pikkuruiselle matkaan mukaan!
Bianco: Vuosi ollaan asustettu Euroopan eri laidoilla. Tosin monestihan tuo mies ehti kotona visiteerata, kiitos halpislentojen!
Aqua: No, kyllä! :) Tuntuu tosiaan hassulta! Välillä mietin, että tämä kotiinpaluu on suurempi stressi kuin se lähtö vuosi sitten. Vuodessa on tapahtunut niin paljon¿ Kun viimeistä nettipuhelua perjantaina juteltiin, niin ihan itku pääsi, kun ajattelin, että nyt se sitten loppuu, yksi elämäni vaikeimmista vuosista.
Vuosi sitten olin sairaslomalla polvileikkauksesta ja seuraavasta työstä ei ollut hajuakaan. Monen mutkan jälkeen polvi on suht hyvässä kunnossa, on vakkari työ (eka tili tuli just) ja mieskin kohta takasin kotona. Elämä näyttää arvaamatta heittelevän mullin mallin asioita;) Anteeksi tämä omanapainen avautuminen!:$ *hymyilee nolona*
Killa: Toivottavasti mies on halukas jutustelemaan hoitoihin liittyvistä asioista. Olet niin pitkään pohdiskellut tilannetta ja tärppiä toivonut, että sinulle toivoisi jo nyyttiä saapuvaksi. Jaksuja sinne ja Kiitos, kun olet meitä muita aina jaksanut kannustaa!
Mikäs Kindnessin tilanne on?
Live: Jaksuja opiskeluhommiin! En tiedä greippimehusta mutta onhan siinä vitskuja syysflunssaa vastaan, että ei kai haittaakaan, jos tykkäät mausta.;)
Maitikka: Voimia tädin kestitykseen. Onneksi sulla on hyvä, tuttu gyne. Osaa varmaan auttaa asiassa eteenpäin.
nellamaija kp 8/28-34
(onpa jännittävää alkaa taas laskea kp:ä!)
Pikainen oli käyntisi täällä kuumeilupuolella, mukavaa matkaa odotusosastolle ja kaikkea hyvää jatkoon!
Aqua: mä oon kanssa yleensä aika hukassa noiden " vahvempi vai melkein yhtä vahva viiva" juttujen kanssa. Mulla ei ainakaan kertaakaan ole ollut vahvempi testiviiva kuin kontrolliviiva, tai sitten olen ylikriittinen. Lämpöjen mukaan kuitenkin ovuloin, joten olen tulkinnut ne mielestäni melkein yhtä vahvat viivat sitten tasavahvoiksi. Jos et ole ihan varma ovuloinnista, niin suosittelen tuota lämpöjen mittaamista siinä ohessa. Mun mielestä ei edes tarvi koko kiertoa mittailla, riittää kun sen pari viikkoa keskikierrossa mittailee. Tuosta pco:sta ja sen vaikutuksista en kyllä osaa sanoa mitään...
Killalle tsemppiä keskusteluihin miehen kanssa. Silloin kun kävitte testeissä niin oliko teillä mitään puhetta siitä lääkärin kanssa, että miten hoidot lähtee liikkeelle sitten jos siihen joudutte ryhtymään?
ON: niin se täti tänne marssi helmat hulmuten. Harmittaa, vaikka sitä tietty odotinkin. Tää kierto oli vaan mun ajatuksissa vedenjakaja aikaan ennen ja jälkeen lääketieteen puuttumista meidän projektiin. Keskiviikon ensikäyntiaikaa odotellesssa siis täällä. Menee muuten kp:t nyt päivämäärän mukaan yksiin, joten onkin helppo tietää missä mennään!
Katoitteko muuten eilen Bodies-ohjelmaa subtv:ltä? Mua ei jaksanut Moulin Rouge innostaa, ja käänsin sinne. En kyllä kovin heikkohermoisille vauvakuumeisille tai ainakaan raskaana oleville suosittele. Se on siis brittiläinen sairaalasarja ja kertoo naistentautien osastosta vähän teho-osastomaisesti.
Bianco kp1/28-33 (jätän sen toissakierron 22 pois tuosta, oli niin kumma juttu)
ja tarrasukkia masuasukille matkaan. Onpa kiva ettei tartte yksin tuonne o-puolelle siirtyä. Tulkaahan muutkin mukaan...
Joko masulla oli inssi?
Entä joko Nellamaija sai miehuksen kotiin? Tunne on varmaan sanoinkuvaamaton noin pitkän erossa asumisen jälkeen.
Plussapölyä kaikille tasapuolisesti ja pöllytelkäähän peittoja. Tässä tärppikierrossa muuten me olimme miehen kanssa erossa alkukierron ja kun tulin kotiin pöllytettiin peittoja sitten senkin edestä. Olisikohan ollut osuutta tärppiin vai sattumaa...
Fay
[color=red]Ollaan riidelty miehen kanssa koko viikonloppu... Ja tänään sain kuulla että eräs tuttavani saa vauvan tammikuussa. Se taittoi kamelin selän. Nyt tuntuu että elämä menee alamäkeen ja lujaa. Ei olla miehenkään kanssa riitoja sovittu, enkä minä aio olla tällä kertaa se osapuoli joka pyytää anteeksi, niin töykeästi mies on minua kohtaan käyttäytynyt. Ei ole kyse mistään isosta, ihan tyhmistä asioista riideltiin, mutta kumpikin laukoi suustaan sellaista, mitä ei ehkä olisi pitänyt sanoa. Nyt sitten käydään mykkäkoulua... Alkoi tuntua taas siltä, että minä en saa ikinä vauvaa, kun vielä kaikki muut tuntuvat lisääntyvän ympärillä. Tekis mieli vajota maan alle talviunille ja herätä vasta keväällä...[/color]
[color=3CB371]Just kotiuduin ja pitipä tulla kurkkimaan mitä teille kuuluu! :) Aloitetaas omasta navasta eli kp taitaa olla 4, ei kun oikeastaan jo 5 ja täti pakkailee laukkujaan. Miehen kanssa ei vielä ole puhetta hoidoista ollut, mutta päätin että tässä kierrossa se asia (eli hoitoihin lähteminen) puhutaan selväksi!
[b]Hoyt[/b]: hienosti sujuu listan päivitys! Liva kun otit se hoitaaksesi! :)
[b]Naksu[/b]: hali, vaikket taita kuulolla ollakaan! Samoin [b]Jessis[/b]! :)
[b]Oona[/b]: kiva kun löydyit, oli jo vähän huoli... Näytäs meille muille mallia että miten se plussa oikein otetaan! *bd*
[b]Nella[/b]: hei, nythän on tosiaan jo lokakuu: joko mies on kotona?! Ilmoittelehan kun on päässyt ehjänä kotiin! :)
[b]Hannah[/b]: (nyt tais änniä jäädä nikistä...) Mä kanssa ihmettelin aikanaan kaveria, joka roikkui täällä " aina" ja sai " oikeitakin" ystäviä täältä, mutta täältäpä itsensäkin sitten löysi! :) Aikaa tosiaan vie ennen kuin oppii tuntemaan ihmisiä paremmin. Usein sellaiset, joilla on itsensä kanssa jotain yhteistä, jää paremmin mieleen. Toivotaan, ettei sun tarvii täällä pitkään roikkua, vaan pääset siirtymään o-puolelle ennen kuin paremmin tutustutkaan! ;) Eikä me loukkaannuta, jos ei aina kaikkea muista! Saapi sitten kysyä! :)
Hohhoijaa, pitäis varmaan mennä nukkumaan ja odottelemaan, jos ukko kotiutuis jossain vaiheessa kainaloon! ;) Koitan huomenna ehtiä kommenotida niille joille nyt jäi kommentomatta! Pari piinailijaa iankin taisi olla... + säteitä teille! :)
Killa kp 5/28-40