Aloin seurustelemaan - miespuoliset ystävät hylkäsivät
Tulenpahan vaan kirjoittamaan pahan mieleni ja pettymykseni tänne, koska muuten kiehuu yli, kun asiaa märehdin... Olen aina uskonut että mies ja nainen voivat olla ystäviä. Miksi eivät voisi, minulla itselläni on (ollut) kolme hyvää miespuolista ystävää. Jokaisen olen tuntenut usean vuoden ajan. Yhden kanssa juttu alkoi tapailusta, joka siirtyi ystävyyteen miehen (!) aloitteesta, kun tapailu ei oikein edennyt. Kaksi muuta ovat tulleet eri teitä, toinen koulun kautta ja toinen yhteisten ystävien kautta.
Näitä miehiä olen tavannut kuin ketä tahansa muutakin ystävää. Ehkä kerran kuukaudessa yhteinen lounashetki tai vaikka lasillinen työpäivän jälkeen, ja muuten yleistä viestittelyä ja soittelua. Aivan samoin kuin naispuolisten ystävieni kanssa. Joskus on hengailtu isommalla porukalla. Keskenään nämä miehet eivät kuitenkaan ole ystäviä. Yksikään näistä miehistä ei ole yrittänyt syventää suhdetta, tai ilmaissut suurempaa kiinnostusta.
Puoli vuotta sitten aloin seurustelemaan, nämä ystäväni saivat asian tietoonsa viimeistään Facebookista. Arvatkaapa montako kertaa olen tavannut heitä sen jälkeen? En ketään heistä kertaakaan. Jokaisen kanssa ystävyys ilmeisesti loppui kuin seinään: viesteihini ei yksinkertaisesti enää vastattu. Tai alussa saatoin vielä saada jokusen "ok"-tasoisen vastauksen, mutta sen jälkeen ei enää mitään. Nämä ystävyydet ovat selkeästi loppuneet. Muuta syytä en keksi kuin seurusteluni, muita muutoksia ei ole tapahtunut.
Tänään olen sillä tuulella, että tunnen suurta kiukkua näitä "ystäviä" kohtaan. Millainen ihminen lopettaa vuosien ystävyyden tuollaisella tavalla? Ja jos totuus onkin se, että jotain kiinnostusta minua kohtaan on ollut, niin minunko vikani asioiden kulku on, jos suuta ei ole saanut koskaan auki? Ja tulee mukavan arvoton olo siitäkin, että ilmeisesti en sitten kelpaa ystäväksi, ja itse asiassa nämä ystävyydet ovat tähänkin saakka olleet jotain muuta kuin olen uskonut. Olen vihainen ja loukkaantunut, voisinpa lähettää tämän viestin samantien heillekin.
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:54"]
Mä olisin kyllä heti antanut eräälle miehelle jos se juttu olis siihen pisteeseen edennyt. Molemmat varattuja olemme. Me hymyilimme vain toisillemme ja sellaista pelleilyä. En käsitä mikä miestä esti kertokaa. Olisikoha mun pitänyt rohkaista selvemmin?? Mitä syitä voi olla että mies ei loppujen lopuksi etene loppuun asti? antaisin hänelle heti jos vain...
[/quote]
No ehkä kunnioitti parisuhdettaan enemmän kuin sinä omaasi? Daa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:54"]
Mä olisin kyllä heti antanut eräälle miehelle jos se juttu olis siihen pisteeseen edennyt. Molemmat varattuja olemme. Me hymyilimme vain toisillemme ja sellaista pelleilyä. En käsitä mikä miestä esti kertokaa. Olisikoha mun pitänyt rohkaista selvemmin?? Mitä syitä voi olla että mies ei loppujen lopuksi etene loppuun asti? antaisin hänelle heti jos vain...
[/quote]
Toisin kuin sinulla, miehellä moraali toimi.
Itse olen ollut hyvä ystävä kahden naisen kanssa, vaikka molemmat seurustelivat ja menivät tahoillaan naimisiin. Olin toisissa häissäkin, joten mitään skismaa aviomiesten kanssakaan ei ole. Olen lopettanut yhteyden pidon oikeastaan sen jälkeen kun naiset alkoivat tehdä lapsia. En sen vuoksi, että enää ei kiinnosta, kun ovat sitoutuneita ja perheellisiä, vaan siksi, että naiset itse eivät pidä mitään yhteyttä. Ymmärrän, että kun on pieniä lapsia, moni muukin aikuissuhde kärsii, saati sitten jokin vanha miespuoleinen sinkkuystävä. Epäilemättä ovat saaneet uusia ystäviä esim. lapsiperheitä ja -tuttavia, joten minut on korvattu enemmän heidän omaa elämäntilannetta olevilla ihmisillä. Ei varmaan ilkeyttään, mutta luonnollisella tavalla. En ole katkera, mutta en myöskään viitsi yksi puolisesti kovin pitkään viestitellä ja ehdotella tapaamisia, kun eivät tunnu uudessa elämäntilanteessaan ehtivän.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 20:55"] Ikävä juttu. Kukaan mun mieskavereista ei hylännyt mua kun aloin seurustella ja oikeastaan sain seurusteluni aikana lisääkin kavereita. Kavereina ovat pysyneet myös eron jälkeen. [/quote] Kaverina ovat pysyneet minullakin, mutta jossain vuosien varrella jokaiselta tuli tunnustus, että olisivat voineet ihastua minuun ja harrastaa seksiä kanssani, jos olisin yhtään antanut vinkkiä :) Olemme edelleen kavereita kaikesta huolimatta. [/quote] Niin ja tilaisuus odottaa. Huono hetki parisuhteessa ja tarvit olkapäätä (tai "kaverisi" tarvitsee). Ehkäpä hieman viiniä. Niin johan yksi asia johtaa toiseen. Nää tällaiset "olin ihastunut aikoinaan" kaverit on niin nähty. Jos on todella pelkkä ystävä/kaveri niin suhde muistuttaa sisarusten välistä suhdetta. Ei siinä ole ihastumisia puoleen tai toiseen. Mutta mukavahan se on arkipäiväänsä saada hieman eroottista latausta. Joo, pelkkiä kavereitahan ne...
[/quote]
Ainakin kaikki omat kaverit on tietoisia siitä millainen ihminen olen, eli en mitään seksijuttuja kavereiden kanssa harrastele vaikka olisin murheellinen jostain. En oikeastaan ole edes olkapäätyyppiä. Aika veljellisiä suhteita on niihin ihmisiin joiden kanssa olen hyvä kaveri, vähemmän hyvillä kavereilla nyt voi olla mitä lie fantasioita, mutta mihinkään ne ei johda.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 20:16"]
Oletko koskaan harrastanut seksiä näiden ystävämiesten kanssa?
[/quote]Kuten sanoin, drinkeillä ollaan silloin tällöin käyty, joten päättelepä siitä. Tätä ei kuitenkaan ole tapahtunut seurustelun aikana, joten en ymmärrä, mitä tekemistä sillä on asian kanssa.
ap
[/quote]
Koska miesten puolelta oli seksuaalista vetovoimaa. Olisivat voineet kuvitella panevansa sinua, jos joskus tulisi tilaisuus ja avaat haarat. Kun tulee poikaystävä kuvioon, niin se mahdollisuus poistuu eikä heitä enää kiinnosta, kun jännitettä ei ole oikein pitää yllä.
[/quote]
Tämä
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 20:55"] Ikävä juttu. Kukaan mun mieskavereista ei hylännyt mua kun aloin seurustella ja oikeastaan sain seurusteluni aikana lisääkin kavereita. Kavereina ovat pysyneet myös eron jälkeen. [/quote] Kaverina ovat pysyneet minullakin, mutta jossain vuosien varrella jokaiselta tuli tunnustus, että olisivat voineet ihastua minuun ja harrastaa seksiä kanssani, jos olisin yhtään antanut vinkkiä :) Olemme edelleen kavereita kaikesta huolimatta. [/quote] Niin ja tilaisuus odottaa. Huono hetki parisuhteessa ja tarvit olkapäätä (tai "kaverisi" tarvitsee). Ehkäpä hieman viiniä. Niin johan yksi asia johtaa toiseen. Nää tällaiset "olin ihastunut aikoinaan" kaverit on niin nähty. Jos on todella pelkkä ystävä/kaveri niin suhde muistuttaa sisarusten välistä suhdetta. Ei siinä ole ihastumisia puoleen tai toiseen. Mutta mukavahan se on arkipäiväänsä saada hieman eroottista latausta. Joo, pelkkiä kavereitahan ne...
[/quote]
No ei siinä paljon eroottista värinää enää ole, kun on asia selvitetty aika selkeästi, ettei ole kiinnostusta heidän kanssaan seksiä harrastaa. Toki, jos olisin sen luonteinen nainen, että harrastaisin mieheni pettämistä tai yleensäkin yhdenillan juttuja, niin toki varmaan jokainen lohduttaisi. Mutta koska ei kuulu luonteeseeni, niin ei auta äijien muuta kuin nuolla näppejään ja hoidella omia vaimojaan niin, että pysyvät tyytyväisinä :)
Mutta kavereita olemme edelleen. Yhteydenotot ovat vain vuosien varrella harventuneet ehkä kerran vuodessa soitoiksi tms. Ikääkin meillä on jo reilusti päälle 50v
Ei useimmat miehet varmaankaan ihan niin laskelmoivasti ajattele, että nyt ei enää voi seksiä saada ja turha siis tuhlata aikaa. Mutta joku sellainen fiilis itselläkin vastaavassa tilanteessa on ollut, että minulle kaverimiehenä ei ole enää tilaa. Että naisen seurustelukumppani on nyt se, jolle kaikki ystävyyteemme kuuluneet asiat nyt kerrotaan ja että on jotenkin sopimatonta ja mustasukkaisuutta herättävää, jos kaverimies on niin lähellä, että puhutaan vähänkään henkilökohtaisempia juttuja (vaikka niissä ei mitään seksuaalista olisikaan, mutta ei ystävyys toimi, jos mitään asioita ei jaeta toiselle).
Pillua ne on sulta halunnu. Älä luule että sun älykkyyden takia ovat lounastaneet.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:12"]
Pillua ne on sulta halunnu. Älä luule että sun älykkyyden takia ovat lounastaneet.
[/quote]
Tiedän kyllä olevani älykäs, ainakin tarpeeksi älykäs näiden miesten ystäväksi. Aina on ollut hauskaa ja mukavaa. Jos kaikki on aina ollut vain esitystä, niin taisi mennä maku miehistä loppuiäksi... Että ihan vuosia jaksetaan esittää ystävää, en haluaisi tuohon uskoa.
ap
Ei ne ole sua hylänneet, vaan kunnioittaa sun seurustelua. Minullakin on ollut miehiä ystävinä, olen siis asunut kämppiksenä heidän kanssan ja senkin jälkeen soitellut ja nähnyt. Silti, sitä mukaa kun he ovat alkaneet seurustella, olen lakannut pitämästä yhteyttä aktiivisesti, ollaan toki nähty silloin tällöin. Syynä se, että olen ajatellut että koska suurin osa naisista vaan ei voi pitää poisystävänsä naispuolisia ystäviä pelkkinä ystävinä, en ole halunnut aiheuttaa mitään ristiriitoja. Sitten, kun se suhde on vakiintunut ja siinä on sellaista luottamusta että tyttöystävä tietää että ainakaan minun kanssani se mies ei tule häntä pettämään, ollaan taas oltu enemmän yhteyksissä.
Miesten ja naisten odotukset ystävyydestä eivät tutkimusten mukaan ole samalla tasolla. Valtaosa miehistä on sitä mieltä, että saumaa johonkin muuhun on ja kiinnostus on molemminpuolista. Naiset uskovat, että molemmat ovat liikkeellä vain kavereina, ilman mitään muita tunteita. Kumpikaan ei usko, että toisella olisi se käsitys joka hänellä on.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:22"]
Miesten ja naisten odotukset ystävyydestä eivät tutkimusten mukaan ole samalla tasolla. Valtaosa miehistä on sitä mieltä, että saumaa johonkin muuhun on ja kiinnostus on molemminpuolista. Naiset uskovat, että molemmat ovat liikkeellä vain kavereina, ilman mitään muita tunteita. Kumpikaan ei usko, että toisella olisi se käsitys joka hänellä on.
[/quote]
Jos tuo on totta, niin miksei suhteen syvenemistä toivova mies sitten saa sanotuksi mitään? En olisi tuhlannut kenenkään aikaa tai energiaa turhaan. Minä näin nämä ihmiset vain ystävinä.
ap
1. Ovat halunneet pitää varalla (pilluna)
2. Eivät halua olla toisen miehen reviirillä
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"]
1. Ovat halunneet pitää varalla (pilluna)
[/quote]
Varalla? Jännä ajatus, miten minä olisin varalla ollut, kun en ole ollut heistä kiinnostunut. Noh, kai tuo mahdollista on... Vaihtoehto nro 2 taas olisi aika turha syy. Se kai on kaikkein tärkeintä että minä en ole ollut enkä ole edelleenkään näistä miehistä kiinnostunut, ja rakastan miestäni. Miksei kuulumisia voisi ainakin vaihtaa samalla lailla kuin ennen? Välien totaalinen katkaiseminen tuntuisi ylireagoinnilta, jos ei halua olla uuden miehen reviirillä...
ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:52"]
Usko jo. Olet pelkkä pillu. Et muuta. Väität olevasi älykäs.. Ilmeisesti et kuitenkaan ole. No älä sure. Et ole ainoa. Onneksi sulla on tuo vittuviiva joten et joudu jatkossakaan olemaan yksin vaikka äly vähän jätättääkin.
[/quote]
No huhhuh mitä tekstiä, en edes tiedä mitä kommentoida tuohon, muuta kuin että vaikutat hivenen verran katkeralta ihmiseltä. Ei, et onnistunut pahoittamaan mieltäni :)
ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"]
[/quote]
Miehet on eläimiä, jotka ei osaa puhua? Kuseskelevatko tolppiin pitkin katuja ja haistelevat toistensa kusia, että tietää missä se pekka nyt asukaan, niin ei mene sen "reviirille"..?
Tietävät että mies tietää että ne ovat pillun perässä. Miestä kunnioittaakseen väistyvät. Naista ei tarvitse kunnioittaa. Odottavat vain että se joskus humalassa aukaisee sakset ja vuosien odotus palkitaan.
Kuka käyttäytyy näin vuonna 2020?
Häh!?!