Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunteeko kukaan näihin nettirakkauspetoksiin hurahtanutta? Millainen ihminen on sellainen, joka näihin haksahtaa?

Vierailija
07.03.2022 |

Otsikossa kysymys. Ihan mielenkiinnosta kyselen, voiko ihminen todella selittää itselleen mustan valkoiseksi eikä usko läheisten, pankin tai poliisin varoituksia ja lähettää vain rahaa? Itse ainakin näen heti, etteivät viestittelijät ole natiivienglannin puhujia, ja olen sentään keski-ikäinen täti-ihminen. Eikö myöskään ylisiirappinen lässytys heti alusta alkaen soita mitään varoituskelloja?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin haksahtavat ihmiset eivät olekaan mitään penaalin terävimpiä kyniä.

Vierailija
2/12 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän se on perinteinen, vanhempi peräkammarin pappa, joka uskoo, että se 20 v Tatjaana on tulisesti rakastunut juuri häneen. Mutta tarvitsee vain 5 tonnia matkarahaa, 2 tonnia sairaalle äidille, 10 tonnia leikkausta tarvitsevalle lapselle jne. Ja het sen jälkeen Tatjaana matkustaa Suomeen. Ihan varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä varsinkin on vahva usko, että juuri hän on aivan vastustamaton. Joten totta kai, nämä siirappiset vuodatukset ovat totta.

Vierailija
4/12 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvapa noita haksahtamisia tutuilleen tilittää. Eiköhän niistä aika hiljaa olla.

Vierailija
6/12 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän se on perinteinen, vanhempi peräkammarin pappa, joka uskoo, että se 20 v Tatjaana on tulisesti rakastunut juuri häneen. Mutta tarvitsee vain 5 tonnia matkarahaa, 2 tonnia sairaalle äidille, 10 tonnia leikkausta tarvitsevalle lapselle jne. Ja het sen jälkeen Tatjaana matkustaa Suomeen. Ihan varmasti.

Tämä, usein huijatut ovat olleet siihen astisessa elämässään hyvin epäsuosittuja vastakkaisen sukupuolen silmissä.

Vierailija
7/12 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden peräkammarin papan tiedän jonka luokse oli tulossa morsian Ghanasta ja vieläpä muhkean perinnön kanssa, eli tuplapotti!

Vierailija
8/12 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden rakkaudenkipeän naisen joka ei osaa olla hetkeäkään yksin. Hän  hurahti jo vuosia sitten, ennen kuin näistä juurikaan uutisoitiin.  Nykyään on kyllä ilmeisen onnellisesti naimisissa, mutta kaikki säästot meni sille huijarille aikoinaan. Hän on ihan keskiverto fiksu mutta aika naiivi ja heikkoitsetuntoinen, sellainen joka uskoo aina kaikista hyvää. 

Vierailija
9/12 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin kuvitella, että saattaisin joskus tällaiseen haksahtaa. Itsekin ihmettelen, miten kukaan voisi haksahtaa, mutta olen ihastuneena/ rakastuneena kyllä niin höppänä ja sekoan ihan täysin. Minulla on ollut kaksi poikaystävää, jotka ovat "lainanneet" minulta rahaa, enkä koskaan saanut niitä takaisin. Nämä eivät tosin olleet mitään nettityyppejä vaan ihan useamman vuoden suhteita. Järki sanoi koko ajan, että en koskaan saa rahoja takaisin ja että rahan antaminen ei  tee suhteesta mitenkään parempaa. Silti vaan jotenkin aina hellyin, kun oli niin kova tarve miellyttää. Tänä päivänäkin kärsin tästä miellyttämisen halusta ja annan kohdella itseäni todella huonosti. Aika pohjalla on itsetunto ja jos esim tällä hetkellä joku alkaisi ihan tosissaan lirkuttelemaan, en tiedä, miten siinä kävisi. Nykyään enää ole tindereissä enkä missään muuallakaan, koska tiedän, että voisin heikkona hetkenä oikeasti mennä ihan sekaisin.

Mutta joo, huono itsetunto, paljon hylkäämiskokemuksia ja iso yksinäisyys ja kaipuu toisesta ihmisestä.  

Vierailija
10/12 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yksinäisiä ja kaipaavat elämäänsä rakkautta. Tunteilla kun "ajattelee", niin sitä haksahtaa helposti.

Monilla ei ajattelukyky ole kovin loogista alkujaan. Olen huomannut, että monet uskovat kaiken mitä toinen ihminen sanoo tai kirjoittaa eikä osaa arvioida asioita tuon toisen henkilön mielipiteenä, kokemuksena, virheenä, vitsinä tai suoranaisena valheena, joten rakkaushuijauksissa he hahmottavat mielessään niin todeksi kuvan siitä toisesta osapuolesta ja tämän kertomista asioista, etteivät havaitse että kaikki minkä hänestä tietävät ovat sen saman henkilön itse kertomaa eikä faktaa.

Sitten kun ovat jo lähettäneet rahaa ja ympäristö alkaa viestiä että kyseessä on huijaus, siinä vaiheessa ihmisen itsesuojeluvaisto iskee päälle mutta negatiivisesti eli ihminen edelleen halua uskoa rakkauteen ja lähettää lisää rahaa, koska ei pysty kohtamaan sitä hetkeä jolloin on pakko myöntää tulleensa huijatuksi ja rahat menetetyiksi.

Surullista.

Vierailija
11/12 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän työni kautta kaksi lähemmäs 60-vuotiasta naisihmistä.

Vierailija
12/12 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä varsinkin on vahva usko, että juuri hän on aivan vastustamaton. Joten totta kai, nämä siirappiset vuodatukset ovat totta.

Suurin osa nettirakkaushuijauksen uhreista on naisia.