Viduttaa niin paljon motarin äänet kotona
Koko ajan kuuluu joku helevetin viuh viuh, kun autot ajaa ohi. Lahdenväylä vielä niin täällä ei ole koskaan hiljaista. Tekisi mieli räjäyttää toi v itun tie tai vi iltää omat ranteet. Miksi me muutettiin tähän paskaläävään, kun en huomannut että ääni kuuluu sisälle asti. Odotan jo kesää, kun kuollaan kuumuuteen, kun mitään ikkunoita ei voi pitää auki.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Ootko Viikinmäessä. Mun oli pakko muuttaa sieltä pois samasta syystä. Meinasin tulla hulluksi siitä Lahdentien metelistä.
Just siellä. Mä en tiedä, miksi mua lohduttaa se, ettei kaikki muutkaan kestä. Miten kauan ehdit asua täällä?
Meillä ei sentään motari, mutta kantatie, alle 10 metrin päässä talosta. Rekkoja siitä menee yötä päivää. Ei ne pahasti häiritse, jos ajavat rajoitusten mukaan (60 km/h), mutta kun jotkut vetää satasta, niin melu on jo huomattavasti kovempi.
Mutta kun muistelen viimeistä yötämme kaupungissa: Niihin tappelun ääniin verrattuna nuo liikenteen äänet tuntuvat suorastaa musiikilta korvissa.
Ei viduta, kun en käynyt edes näytöissä niissä kohteissa, joiden mainostettiin olvan "hyvien liikenneyhteyksien varrella".
Tekeeko AP:n mieli muuttaa Ukrainaan, esimerkiksi Kiovaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko Viikinmäessä. Mun oli pakko muuttaa sieltä pois samasta syystä. Meinasin tulla hulluksi siitä Lahdentien metelistä.
Just siellä. Mä en tiedä, miksi mua lohduttaa se, ettei kaikki muutkaan kestä. Miten kauan ehdit asua täällä?
Pari vuotta. Asunto oli ihana. Maisemat upeat. Mutta se motari. Kesä oli kaikkein pahin. Parveke oli ihan käyttökelvoton, vaikka laitoin sen tosi kivaksi. En pystynyt viettämään siellä aikaa. Mutta huom! Naapurusto tuntui viihtyvän partsilla. Kaikkein pahinta oli ulkona. Se meni mulla ihan niin pitkälle, että kuuntelin koko ajan motari - tässä kohtaa kuuluu kovaa ja tässä kohtaa vähän hiljempaa. Olisin jäänyt ilman tota ongelmaa. Nykyiseen kotiin ei kuulu mitään!
Vierailija kirjoitti:
Että ei saa olla omia ongelmia kun jossain on sota? Sä olet varmaan sitten varmaan kiitollinen aina ja jatkuvasti, kun jollain on aina asiat huonommin kuin sulla. Mene jonnekin muualle ratsastamaan sun tekopyhyydelläsi.
Lähetä kaupungille palautetta, eikö siellä ole kunnollista meluaitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ei saa olla omia ongelmia kun jossain on sota? Sä olet varmaan sitten varmaan kiitollinen aina ja jatkuvasti, kun jollain on aina asiat huonommin kuin sulla. Mene jonnekin muualle ratsastamaan sun tekopyhyydelläsi.
Sulla on musta mieli, ehkä elämäsi tarkoitus oli joutua asumaan sinne, oppimaan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta. Asunto oli ihana. Maisemat upeat. Mutta se motari. Kesä oli kaikkein pahin. Parveke oli ihan käyttökelvoton, vaikka laitoin sen tosi kivaksi. En pystynyt viettämään siellä aikaa. Mutta huom! Naapurusto tuntui viihtyvän partsilla. Kaikkein pahinta oli ulkona. Se meni mulla ihan niin pitkälle, että kuuntelin koko ajan motari - tässä kohtaa kuuluu kovaa ja tässä kohtaa vähän hiljempaa. Olisin jäänyt ilman tota ongelmaa. Nykyiseen kotiin ei kuulu mitään!
Mä toivon, ettei meidän tarvitse olla täällä paria vuotta, kun olen jo nyt ihan kypsä vaikka ei olla asuttu edes vuotta. Kauhulla tosiaan odotan ensi kesää, kun kaikkien huoneiden ikkunat on motarin puolelle eikä niitä voi pitää auki, kun motarista lähtee joku 70 desibelin meteli. Partsi on onneksi vastakkaiseen suuntaan eikä siellä meteli ole niin paha, mutta mitään läpivetoa ei tähän asuntoon saa. Vanhassa kodissa tykkäsin tuulettaa ja nukkua ikkuna auki, mutta täällä en tuuleta ja partsin ovi avataan vaan kun siellä pitää käydä.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä kaupungille palautetta, eikö siellä ole kunnollista meluaitaa?
Ei ole meluaitaa ollenkaan lähimaillakaan. Meluaita taitaa olla jossain kilsan päässä Viikissä, joten siitä ei ole mitään apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon, ettei meidän tarvitse olla täällä paria vuotta, kun olen jo nyt ihan kypsä vaikka ei olla asuttu edes vuotta. Kauhulla tosiaan odotan ensi kesää, kun kaikkien huoneiden ikkunat on motarin puolelle eikä niitä voi pitää auki, kun motarista lähtee joku 70 desibelin meteli. Partsi on onneksi vastakkaiseen suuntaan eikä siellä meteli ole niin paha, mutta mitään läpivetoa ei tähän asuntoon saa. Vanhassa kodissa tykkäsin tuulettaa ja nukkua ikkuna auki, mutta täällä en tuuleta ja partsin ovi avataan vaan kun siellä pitää käydä.
Kuulostaa hyvin tutulta. Mutta muuttakaa pois. Kerran se vain kirpaisee, vaikka onkin raskasta. Ei sen vitutuksen kanssa jaksa elää pitkään. Itse löysin kivan vaihtoasunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on musta mieli, ehkä elämäsi tarkoitus oli joutua asumaan sinne, oppimaan jotain.
No mä voin sanoa, että mulla oli musta mieli jo ennen tätä läävää ja nyt olo on vielä huonompi. Mitä tässä pitäisi muka oppia ja miksi mun pitäisi oppia mitään? Tai olen jo oppinut ainakin sen, että arvostan hiljaisuutta yli kaiken. Jos ei olisi työpaikkaa ja perhettä Helsingissä, muuttaisin jonnekin metsän siimekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetätkö samat terveiset sinne Ukrainaan?
Näihin meluasioihin on varmaan jotain säädöksiä olemassa. Kaupunki on varmaan velvollinen rakentamaan meluaidan jos tietty desibelitaso ylittyy.
Melu on hinta halvasta asunnosta.
Me ollaan tyytyväisiä omakotitaloasujia motarin ääressä. Talo maksoi varmaan 100 000 e vähemmän, kuin vastaava talo parin sadan metrin päässä. Ja kyllä se motari kuuluu tosi kauas.
Omistusasunnossa pystyttiin vaihtamaan tien puoleiset makkarin ikkunat äänieristyslasiin. Melu väheni sisällä.
Jos arvostat rauhaa ja hiljaisuutta, älä ikinä muuta 500m lähemmäksi vilkasta moottori/maantietä, pääjunarataa, isoa liikenneasemaa (24h abc:t yms), kauppakeskuksia tai ostareita. Myös pahimpia lentomelu alueita kannattaa välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi kotirauha ilman stressitasoa nostavaa hälyä on kultaakin kalliimpaa tälläisten uutisviikkojen keskellä (jos Ukrainan tilanne on välttämätöntä linkittää tähän keskusteluun.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lähellä tietå olette? Onko oma asunto?
Näkyy olkkarin ikkunasta ja on jossain max viidenkymmenen metrin päässä. Ei ole oma, vaan asumisoikeusasunto. Edelliset asukkaat olivat asuneet tässä yli kymmenen vuotta ja muuttivat naapuriin, joka on yhtä lähellä tietä ja ikkunat samaan suuntaan. En tajua, miten he ovat kestäneet tätä.
No sittenhän siitä on ihan älyttömän helppo muuttaa pois!
Vierailija kirjoitti:
Jos arvostat rauhaa ja hiljaisuutta, älä ikinä muuta 500m lähemmäksi vilkasta moottori/maantietä, pääjunarataa, isoa liikenneasemaa (24h abc:t yms), kauppakeskuksia tai ostareita. Myös pahimpia lentomelu alueita kannattaa välttää.
Toi on varmaan ihan hyvä nyrkkisääntö, jota aion noudattaa. Kannattanee myös etsiä asunto ylimmästä kerroksesta ja ilman seinänaapureita, jos mahdollista. Edellinen kämppä oli sellainen enkä koskaan kuullut naapureita.