Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viduttaa niin paljon motarin äänet kotona

Vierailija
07.03.2022 |

Koko ajan kuuluu joku helevetin viuh viuh, kun autot ajaa ohi. Lahdenväylä vielä niin täällä ei ole koskaan hiljaista. Tekisi mieli räjäyttää toi v itun tie tai vi iltää omat ranteet. Miksi me muutettiin tähän paskaläävään, kun en huomannut että ääni kuuluu sisälle asti. Odotan jo kesää, kun kuollaan kuumuuteen, kun mitään ikkunoita ei voi pitää auki.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lähellä tietå olette? Onko oma asunto?

Näkyy olkkarin ikkunasta ja on jossain max viidenkymmenen metrin päässä. Ei ole oma, vaan asumisoikeusasunto. Edelliset asukkaat olivat asuneet tässä yli kymmenen vuotta ja muuttivat naapuriin, joka on yhtä lähellä tietä ja ikkunat samaan suuntaan. En tajua, miten he ovat kestäneet tätä.

No sittenhän siitä on ihan älyttömän helppo muuttaa pois!

No pois on tietysti helppo muuttaa, mutta ei sitä sillan allekaan viitsi mennä. On tämä sentään sitä parempi.

Vierailija
42/50 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetä kaupungille palautetta, eikö siellä ole kunnollista meluaitaa?

Ei ole meluaitaa ollenkaan lähimaillakaan. Meluaita taitaa olla jossain kilsan päässä Viikissä, joten siitä ei ole mitään apua.

No sitten laitat sita palautetta ja vaadit meluaidan. Tee hyvä teko ja ala ajaa meluaitaa teille.

Vierailija
44/50 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Mielummin kuuntelisin kyllä motarin melua, kuin naapurin huutokirkuvaa 30v ikiteininaista. Rasittavampaa raakkumista saa etsiä.

Vierailija
45/50 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa pois jonnekin rauhalliseen paikkaan.

Vau, kiitti! Ei ollut tullut mieleenkään. Mä olen kyllä tyhmä hu ora, kun en tajunnut motaria, joka näkyy meidän ikkunasta, joten kai toi on hyvä ratkaisu kertoa mulle.

No mitä muuta sitten tuohon valitukseen voi sanoa? Virhe se on ollut sinne muuttaa. Korjataan virhe muutolla pois. Ei sille täällä kukaan mitään voi, että olet omasta mielestäsikin tyhmä! Mikä sinusta tässä yhteydessä sen hu oran tekee, ei ole minulle selvinnyt, mutta ehkä tarkoitit todellakin ammattiasi?

Vierailija
46/50 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olisko näistä sulle mitään apua:

https://www.moondreamwebstore.fi/aanta-vaimentava-verho-23?gclid=Cj0KCQ…

Hyödyttömiä.

Vierailija
47/50 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko yllätyksenä kun päätit muuttaa motarin viereen? :D

Vierailija
48/50 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos arvostat rauhaa ja hiljaisuutta, älä ikinä muuta 500m lähemmäksi vilkasta moottori/maantietä, pääjunarataa, isoa liikenneasemaa (24h abc:t yms), kauppakeskuksia tai ostareita. Myös pahimpia lentomelu alueita kannattaa välttää.

Yläkouluja kannattaa myös välttää. Sitä mopojonnejen kokoontumista kesäiltaisin ei kestä kukaan.

Vierailija
49/50 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko ap vielä veemäisemmän tarinan helpottamaan oloasi?

Kaverini raksensi miehensä kanssa talon. Tai siis pääsääntöisesti kaverin mies sen rakensi. Pitkää päivää raksalla omien töiden päälle, jokainen varmaan käsittää tämän. Kun talo oli sitten valmis ja siihen muutettiin, ilmoitti kaverini ensimmäisenä yönä että tähän ei voida jäädä, koska liikenteen melu kuuluu  sisälle :D

Niinpä sitten muuttivat pois.

Me kun katseltiin taloa, niin muutama suht hyvä ja halvahko jätettiin laskuista pois koska olivat liian lähellä isoa tietä. Meillä sen sijaan on junarata lähellä, ja se on aivan ihana :D Matkustajaliikennettä ei siinä ole, mutta tavaraliikennettä kyllä.

Vierailija
50/50 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon. Olin varmaan yli 30, kun tajusin että olen ns. "erityisherkkä". Vaikka olen mielestäni karski ja painetta kestävä, en kestä sitä jos kotona ei ole hiljaista. Minua häiritsee suunnattomasti pienikin taustaääni. Kerrostaloelämä on ollut minulle mahdotonta, koska joku aina kulkee rappukäytävässä ja minä tollo jään kuuntelemaan. Kaikki laitteinen ininät, sirinät ja huminat häiritsevät minua, en pysty vain sulkemaan niitä pois tajunnastani. En pidä mm. taustamusiikista. Kuuntelen musiikkia keskittyneesti, sitten laitan sen pois.

Nykyisessä kodissa okt:ssa minua vaivaa ilmanvaihdon hiljainen humina. Tyyninä päivinä ahdistaa pihalle kuuluva moottoritien humina - 3 km päästä. Siskoni on samanlainen, hän on muuttanut monta kertaa ihan vain siksi että yläkerrassa kävellään äänekkäästi tai koira haukkuu samassa rapussa.

Kaikkia ei tällainen haittaa. Jotkut pystyvät elämään vaikka sirkkelin käydessä vieressä, vääntävät vain oman telkkarin ja radion kovemmalle. Jos sinä et ole sellainen, tuohon ei auta muu kuin muutto. Ymmärrän että ottaa päähän, mutta mitä nopeammin hyväksyt sen ja ryhdyt hommiin, sitä nopeammin pääset tuosta stressistä pois.

p.s. Turboärsytykseni aihe on VESISKOOTTERIT! Siis hankit ihanan mökin jumalan selän takaa, jotta saisit olla hiljaisuudessa luonnon helmassa ja kuunnella veden liplatusta ja linnunlaulua. Eikös siihen viereen rakenna sitten oman avaruuteen asti näkyvän huvilinnansa ja anna teini-ikäisille lapsilleen vesiskootterit joilla rällätä järvenselällä aamuyöhön asti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan