Pelkäävätkö uskovaiset sotaa?
Sanotaan nyt ensin, että en tarkoita tällä kristittyjä yleensä, vaan näitä jotka oikein korostavat sitä kuinka ovat uskossa ja uskovia. Olen keskustellut tästä tällaisen henkilön kanssa ja olen aika hämmästynyt siitä, miten nämä asiat hänen piireissään (herätysliikkeet) nähdään (vai onko tämä sitten lähinnä hänen henkilökohtainen näkemyksensä, en tiedä). Sota ei pelota häntä, koska hän ja hänen perheensä ovat Jumalan suojeluksessa, ei haittaa vaikka kuolisivat koska pääsevät Taivaaseen ja muista ihmisistähän ei kai sitten ole väliä. Itse asiassa sotaa ei edes SAA pelätä, koska se on Jumalan asia mitä tapahtuu. Erityisen pahaa on pelätä ydinsotaa, koska sitä ei voi nyt tulla kun Raamatun ennustukset siitä mitä lopun aikoina tapahtuu eivät ole vielä kaikki toteutuneet. Sain suorastaan haukut kun tästä puhuin.
Minun on hyvin vaikea käsittää tällaista ajattelutapaa ja varsinkin sitä, että muita ihmisiä syyllistetään heidän peloistaan. Tämän ihmisen käsitys vaikuttaa myös olevan se, että eri tavalla uskova aivan pahuuttaan uhmaa sitä mikä on ehdottomasti totta, hänelle ei tule mieleensäkään, että jollekin toiselle ne asiat eivät ole ehdottomasti totta. Minut itsenikin on kasvatettu kristityksi, mutta ei tällaisella ehdottomalla ja tuomitsevalla tavalla, ja nykyinen käsitykseni on se, että en oikein tiedä mihin uskoa. Uskon jonkinlaiseen korkeampaan voimaan, mutta siihen en, että jokainen asia Raamatussa olisi totta, koska sieltähän löytyy todella kammottavaakin tekstiä mitä en mitenkään voi uskoa Jumalasta lähtöisin olevaksi.
Mitä tästä oikein pitäisi ajatella?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovaiset eivät myöskään piittaa luonnon tuhoutumisesta, koska senkin nähdään vievän kohti maailmanloppua ja ennustuksia. Ja sitten koittaa ikuinen paratiisi uskiksille.
Kyllä monet piittaavat, esimerkiksi tämä josta aloituksessa kerroin piittaa, mutta ilmeisesti osa heistä ei usko ilmastonmuutoksen olevan totta. Herätysliikkeissä on mukana erilaisiin salaliittoteorioihin uskovaa porukkaa, siinä sekoitetaan yhteen niin rokotevastaisuutta, pedon merkkiä milloin missäkin, new world orderia ja myös ilmastonmuutoksesta puhumisen näkemistä huijauksena. En tiedä miten he tämän kaiken linkittävät yhteen.
Minun vajavaisen ymmärrykseni mukaan kyse on siitä, että Jumala on mm. Johanneksen kautta ilmoittanut lopunajan tapahtumat.
Ilmestyskirjassahan on aika tarkka kuvaus tuosta ajasta, ja sen kokonaiskestoksi on arveltu seitsemän vuotta.
Pelätä ei tarvitse, koska suuren sodan(joka tapahtuu samaan aikaan myös Taivaassa) jälkeen koittaa tuhatvuotinen rauhan valtakunta.
Olen uskis, en pelkää sotaa.
Fyysinen kärsimys on fyysistä kärsimystä, kipua meille kaikille.
Mutta henkisesti en kärsi, sota tai ei.
En pelkää kuolemaakaan. Mutta toivon, ettei minun tarvitse kitua hiljalleen ja kivuliaasti pois. Tosin rukous voi auttaa pääsemään kivuista.
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovaiset eivät myöskään piittaa luonnon tuhoutumisesta, koska senkin nähdään vievän kohti maailmanloppua ja ennustuksia. Ja sitten koittaa ikuinen paratiisi uskiksille.
Väittäisin että uskovainen ( ainakin kristitty) , halua kaikin tavoin suojella luontoa. Tämä maapallo ei ole meidän ihmisten, vaan kuuluu Jumalalle joka on sen luonut.
T. uskovainen
Pelkään. Rukoilen maailmanrauhan puolesta. Taistelen väärintekijöitä vastaan.
Nyt on selkeä vihollinen
Vaikeampi vastustaa herännyttä petoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heille kaikki tapahtumat ovat Jumalan tahdosta johtuvia. Pelko voidaan joskus tulkita niin että ihminen ei luota jumalaan jonka takia voidaan sanoa että ei saa pelätä. Mutta on myös paljon uskovaisia jotka ymmärtävät että pelko ei ole uskon puutetta.
Tässä onkin se ristiriita. Mitä olen tämän henkilön puheita kuunnellut, niin sota on ihmisten valinta, mutta kuitenkin kaikki on ennalta määrätty.
Ennalta määrättyä=Jumalan tahdosta
Sun pitäis perehtyä kunnolla siihen uskontoon mihin hän kuuluu, tai hyväksyä se että et voi ymmärtää hänen tapansa ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole uskovainen enkä pelkää sotaa.
Jos rssä tänne koittaa tulla niin tulkoon vaan, täällä odottaa maanpäällinen helvetti
SUOMI FINLAND PERKELE!
Minä olen uskovainen ja olen samaa mieltä.
Suomesta rssä löytää vain haudan.
Me uskovaisetkin olemme yksilöitä, erilaisia. Ja uskoa voi eri asioihin ja eri tavalla.
Minä uskon hyvän ja rakkauden voittoon. Siihen, että kaikki on hyvin, vaikka ihmisen aistit kertoisivat ihan muuta. Minä uskon Jeesuksen sanaan:"Älä pelkää, vaan usko."
Tottakai välillä mieleen meinaa hiipiä pelko, mutta estän sen jo alkuvaiheessa uskollani , eli muistan Jeesuksen sanat ym.
Kyllä voin sanoa, etten pelkää sotaa, enkä mitään. Rakkaudessa ei ole pelkoa.
Vielä haluan sanoa, että rakkaudessa eli uskossa oleva ihminen rakastaa kaikkia ihmisiä, eikä halua kenenkään kärsivän. Ei edes eläinten.
Jos ei näin ole, väitän ettei ko tyyppi ole Jumalaan ja Jeesukseen uskova. Koska Jumala on rakkaus.
ite oon uskova ja en ota sodasta mitään stressiä, koska en sille nyt mitään muuta itse voi ku lahjottaa rahaa ja rukoilla heidän puolestaan :/ oon tässä miettinykki et oonko mie vaa jotenki psykopaatti tai jotai ku ei tää sota tunnu missään:D tai sillee se tuntuu niin etäiseltä ja epätodelliselta ettei sitä ite ees käsitä :/ kaikki tuntuu olevan nii peloissaan/ahistuneita sen takii ja itellä ei vaa tunnu missää🤷🏼♀️🤷🏼♀️ ensit tiiä että oonko ny tosiuskova ku ei tulevaisuus pelota vai vaan jotenki mentaalisesti sairas :D
En pelkää. Jumala on pelastanut minut monista todella vaikeista tilanteista. Tiedän, että Hän pystyy auttamaan ja myös haluaa auttaa, kun Häntä avuksi huudamme. Tiedän, että Hänelle mikään ei ole mahdotonta ja että Hän rakastaa minua.
Mutta koen kyllä suurta surua tästä maailman tilanteesta. Jumala loi tämän maailman hyvin toisenlaiseksi. Ihmisen ahneus ja pahuus on pilannut monia asioita. Suren myös sitä, kuinka suurin osa ihmisistä hylkää kaiksen sen mitä Jumala tahtoisi antaa. Toivon, että tämä Ukrainankin tilanne saisi monet etsimään Jumalaa niin Ukrainassa kuin täällä kotimaassammekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin että uskovainen ( ainakin kristitty) , halua kaikin tavoin suojella luontoa. Tämä maapallo ei ole meidän ihmisten, vaan kuuluu Jumalalle joka on sen luonut.
T. uskovainen
Niin tämähän oli Jumalan antama tehtävä ihmiselle: viljellä ja varjella sitä minkä Jumala loi itsensä ja myös ihmisten iloksi.
Pelko on tunne. Normaalisti kyllä kaikki ihmiset tuntevat erilaisia asioita olivat sitten vaikka Jumalaan uskovia. Tunteitahan voi käsitellä ja ymmärtäisin, että uskovalla on luotto Jumalaan, siitä että on suojeluksessa ja Jumala pitää omistaan huolta. Tuli mitä tuli. Hän on kilpenä. Elämä voi kyllä satuttaa ja siltä eivät uskovaisetkaan välty. Aurinko paistaa kaikille. Sataa myös kaikille.
Raamattu sanoo " uskovaisten ei tarvitse pelätä". Kuitenkin mun mielestä on inhimillistä pelätä. Niin kuin Jeesus näytti ristillä inhimillisen puolensa " menkööt Isä tämä malja minun ohitseni, jos se on sinun tahtosi".