Laihdutukseni tulokset! :)
Hei! Ajattelin että joku saattaisi vaikka motivoitua oman elämäntaparemonttinsa kanssa ja kertoa teille mitä viimeinen vuosi on saanut kehossani aikaan :)
Vuosi sitten muistutin rannalle ajelehtinutta manaattia, kun puntari pyörähti lukuun 80kg kun tämä 163 senttinen varteni siihen kapusi. Karkkia kului ja kaljanjuonti oli kivaa. Päätin että nyt riittää tämä peilin edessä masentelu. Valittamalla ei näkymä parane, vaan jotain tarttis tehäkki!Pineillä muutoksilla ruokailu- ja liikuntatottumuksiin ollaan nyt siinä pisteessä että puntari kertoo painoksi 61kg! Jes! Vielä en ole tavoitteessani, joka on jossain 55-58 kilon tienoolla mutta sitä kohti mennään!
Olen syönyt tavallista kotiruokaa, kaikki sallittua mutta määriin olen kiinnittänyt huomiota. Satunnaisesti myös tyytyväisenä mussuttanut pizzaa tai mäkkärin herkkuja, mutta katsonut sitten muut päivän syömiset fiksusti. Karkkiakin syön, mutta nykyään ymmärrän että suklaalevyn ostaminen ei tarkoita sitä että ne kaikki 200 grammaa täytyy ähveltää naamaansa yhdeltä istumalta pahoinvointia uhmaten.
Mitat ennen ja jälkeen:
Rinnanympärys 101cm ---- 87,5cm (-13,5cm)
Vyötärönympärys 83,5cm ---- 71cm (-12,5cm)
Navan kohdalta 102cm ---- 84cm (-18cm)
Jenkkisten kohdalta 104cm ---- 87,5cm (-16,5cm)
Lantionympärys 106,5cm ---- 95,5cm (-11cm)
Perseen kohdalta 107,5cm ---- 96,5cm (-11cm)
Reidenympärys 67cm ---- 54cm (-13cm)
Käsivarrenympärys 35cm ---- 28cm (-7cm)
Vaatekoko pienentynyt 44/L --> 36-38!
Kommentit (9)
Otitko kuvia ennen ja jälkeen laihdutuksen? Hieno suoritus!
Hienoa, voit olla ylpeä itsestäsi! Mulla vielä paljon urakkaa jäljellä, alkupaino 69.7kg, nyt 66.3kg. Tarkoitus ois päästä ainakin alle 60 kilon.. Oon 165cm pitkä, ja tuntuu et tää on niiin hidasta!
Hitaasti mutta varmasti! :) Hidastahan tuo mullakin oli mutta ajattelin että mielummin hitaasti ja sallin itelleni asioita jolloin pysyy homma mielekkäänä. Ompahan ollut aikaa tottua pienemmän ihmisen elintapoihin ihan rauhassa :D
Wau! Todella hieno suoritus! Voit olla ylpeä itsestäsi. :)
Mitä tarkoitat normaalilla kotiruualla? Voitko laittaa vaikka päiväsi esimerkkiateriat?
Ihailen ja kadehdin suoritustasi! Oon itse hyvin tarkalleen samassa pisteessä. Jos haluaisit tarjota vertaistukea, niin olisin kovasti sen tarpeessa. Voin antaa vaikka sähköpostin :)
Jokaisen aamun aloitan kaurapuurolla. Desi hiutaleita ja teen veteen. Sen jälkeen koirien kanssa lenkki n. 1,5h ja sen jälkeen syön esimerkiksi eilistä ruokaa (esimerkit myöhemmin) tai pari ruisleipää, tai muutaman paitetun munan ja raejuustoa. Iltapäivällä käyn koirien kanssa jonkun puolen tunnin lenkin, ja neljän jälkeen syön lämpimän ruuan. Esimerkiksi jauhelihakeitto, nakkikeitto, jauheliha kastike + perunat (tai muusi) (käytän aina naudan 10% jauhelihaa), riisia ja kanaa kermakastikkeessa (käytän aina marinoimatonta kanaa), tortilloja, kanasalaattia, makaronilaatikkoa, possun (marinoimattomia) pihvejä ja perunaa. Siinäpä se valikoima oikeastaan olikin, en oo jotenki osaa hirveästi tehä erilaisia ruokia :) ruuan kanssa on usein tarjolla kasviksia; porkkanatikkuja, kurkkusiivuja, kirsikkatomaatteja, paprikasiivuja.Illalla koirien kanssa vielä n. tunnin lenkki ja telkkua katsellessa napostelen porkkanoita tai päivälliseltä jääneet kasvisten jämät! Tai joskus vaikka jogurtin tai leivän.
Vettä mulla on koko ajan puolen litran pullossa ja juon vettä n.2,5-3 litraa päivässä. Lisäksi kahvia kevytmaidolla juon 1,5 litraa päivässä.
Mulla lähti tissitki, E-kupin tilalle on ilmestyny kaks b-kupin pannulappua..