miksi edes käytte muualla kuin lidlissä?
Siis tekemässä perus ruokaostokset? Tunnen monia vähävaraisia opiskelijoita jotka valittavat kokoajan miten ei ole rahaa, lidli kävelymatkan päässä mutta silti pakko ottaa bussi citymarkettiin tjv. Miksi? Kaikkea ei tietty lidlistä saa, mutta esim maito ja kasvikset jne normiruoka
Kommentit (131)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:36"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:24"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:18"]Mun mielestä Lidl on verrattavissa johonkin Alepaan, Siwaan tai muuhun laatikkomarkettiin. Muutama halpa sisäänheittotuote, surkeat valikoimat ja muuten saman hintaista kuin muuallakin. Hesarissa oli vähän aikaa sitten ruokakorivertailu, Jumbon Prisma oli huomattavasti edullisempi kuin Lidl. Jos joku haluaa faktaa, varmaan googlettamalla löytyy. Minen viitti teille alkaa sitä tutkimusta etsimään [/quote] No toi vertailuhan oli ihan naurettava (huomaa kenen leipää Hesarin toimituksessa syödään)! Verrattiin siis Kehä 3:n varrella (Suomen ehkä edullisin liikepaikka tämätyyliselle kaupalle, koska koko pääkaupunkiseudun kuluttajat tavoitettavissa ja logistinen sijainti erinomainen) sekä Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa keskenään :D [/quote] "ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa"? Onko Kampissa pääkaupunkiseudun ainoa Lidl? Sitäpaitsi, ei ole mun lompakosta pois missä joku muu ostoksensa tekee, mulle toi Jumbon Prisma sattuu olemaan lähellä ja siellä on varsin riittävä valikoima. Otsikossa kysyttiin miksi joku käy jossain muualla kuin Lidlissä ja mä käyn noista edellisessä viestissä mainituista syistä [/quote] Väitinkö jossain että olisi? Mutta tuossa nimenomaisessa vertailussa oli käytetty Kampin Lidliä. [/quote] sillähän ei pitäisi olla merkitystä, eikös juuri Lidlillä ole tv-mainoskampanja jossa hehkutetaan että sama hinta kaikille riippumatta siitä missä asuu [/quote] Niin, nimenomaan juuri. Vilaisepa milloin tuo hintavertailu oli tehty, "minen jaksa sitä sinulle kaivaa..."
[/quote]
Lidlin hinnat on aina olleet samoja kaikkialla. Jumbo tai joku muu iso aitomarket, hinnat on suurinpiirtein samoja myös...
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:36"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:24"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:18"]Mun mielestä Lidl on verrattavissa johonkin Alepaan, Siwaan tai muuhun laatikkomarkettiin. Muutama halpa sisäänheittotuote, surkeat valikoimat ja muuten saman hintaista kuin muuallakin. Hesarissa oli vähän aikaa sitten ruokakorivertailu, Jumbon Prisma oli huomattavasti edullisempi kuin Lidl. Jos joku haluaa faktaa, varmaan googlettamalla löytyy. Minen viitti teille alkaa sitä tutkimusta etsimään [/quote] No toi vertailuhan oli ihan naurettava (huomaa kenen leipää Hesarin toimituksessa syödään)! Verrattiin siis Kehä 3:n varrella (Suomen ehkä edullisin liikepaikka tämätyyliselle kaupalle, koska koko pääkaupunkiseudun kuluttajat tavoitettavissa ja logistinen sijainti erinomainen) sekä Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa keskenään :D [/quote] "ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa"? Onko Kampissa pääkaupunkiseudun ainoa Lidl? Sitäpaitsi, ei ole mun lompakosta pois missä joku muu ostoksensa tekee, mulle toi Jumbon Prisma sattuu olemaan lähellä ja siellä on varsin riittävä valikoima. Otsikossa kysyttiin miksi joku käy jossain muualla kuin Lidlissä ja mä käyn noista edellisessä viestissä mainituista syistä [/quote] Väitinkö jossain että olisi? Mutta tuossa nimenomaisessa vertailussa oli käytetty Kampin Lidliä. [/quote] sillähän ei pitäisi olla merkitystä, eikös juuri Lidlillä ole tv-mainoskampanja jossa hehkutetaan että sama hinta kaikille riippumatta siitä missä asuu [/quote] Niin, nimenomaan juuri. Vilaisepa milloin tuo hintavertailu oli tehty, "minen jaksa sitä sinulle kaivaa..."
[/quote]
..mikä tarkoittaa että Lidl on nostanut kaikkialla hinnat pääkaupungin tasolle. Ei suinkaan alentanut Kampin tuotevalikoiman hintaa Utsjoen hintojen tasolle.
Joka tapauksessa, Lidlin valikoima on aika surkea mun tarpeisiini ja siksi käytän Prismaa. Lisäksi Prismassa on plussana palvelutiski lihalle ja kalalle, ei tarvitse ostaa mitään vakuumipakattuja mömmöjä. Bonukset ja oikeastaan hintakin on mulle ihan se ja sama, mutta toki aina positiivista jos saa ruuan halvemmalla.
Eipä ole koskaan tullut mieleenkään ostaa Lidlin pakastettuja lihatuotteita...
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:43"]
[/quote]
..mikä tarkoittaa että Lidl on nostanut kaikkialla hinnat pääkaupungin tasolle. Ei suinkaan alentanut Kampin tuotevalikoiman hintaa Utsjoen hintojen tasolle.
Joka tapauksessa, Lidlin valikoima on aika surkea mun tarpeisiini ja siksi käytän Prismaa. Lisäksi Prismassa on plussana palvelutiski lihalle ja kalalle, ei tarvitse ostaa mitään vakuumipakattuja mömmöjä. Bonukset ja oikeastaan hintakin on mulle ihan se ja sama, mutta toki aina positiivista jos saa ruuan halvemmalla.
[/quote]
Ohiksena, mutta Utsjoelta ei suinkaan sijaintinsa puolesta löydy edullisimmat hinnat, koska logistiikkakustannukset on isot ja kuluttajia ei ole samaanmalliin kuin isoissa kaupungeissa. Pohjoisessa on monesti jopa kalliimpaa kuin Helsingin keskustassa.
Oli miten oli, niin Lidlissä on ainakin erikoisimman näköiset asiakkaat.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:43"]
[/quote]
Lidlin hinnat on aina olleet samoja kaikkialla. Jumbo tai joku muu iso aitomarket, hinnat on suurinpiirtein samoja myös...
[/quote]
Kyllä mutta on aivan naurettavaa vertailla noita keskenään (siis päivittäistavarakaupan kokoista kauppaa ja hypermarkettia). Ainain jos unohtaa laskea matka- ja aikakustannukset mukaan.
Keskituloisena perheenä, tulot 4300eur/kk, ei meidän olisi pakko käydä lidlissä mutta käymme kuitenkin viikottain. Ei kertakaikkiaan huvita maksaa Keskon tai HOK-Elannon kiskurihintoja perustuotteista. Meille riittää vaatimattomampi valikoima kasviksista ja hedelmistä ja muutama lihatuote sekä peruskalat. Maidot saa kätevästi ostettua isoina lavoina (säilyy huoneenlämmössä ja koko lava riittää viikoksi) ja muutkin juomat suurpakkauksissa. Leivän saa uunituoreena sopusuhtaiseen hintaan ( no joo ei se tuoretta ole vaan pakastetaikinasta, mutta sama se on citymarketinkin "jauholeipomoissa"). Pesuaineet, vaipat, nekin on laadukkaita. Lidlin vaipat ainoita jotka eivät tee lapselle sitkeää vaippaihottumaa.
Rahaa säästyy joka kuukausi isoja summia. Se raha jolla ostaisin keskolta kassillisen ruokaa saan Lidlistä tarjouksia seuraten 1,5-2 kassillista.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:43"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:36"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:24"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:18"]Mun mielestä Lidl on verrattavissa johonkin Alepaan, Siwaan tai muuhun laatikkomarkettiin. Muutama halpa sisäänheittotuote, surkeat valikoimat ja muuten saman hintaista kuin muuallakin. Hesarissa oli vähän aikaa sitten ruokakorivertailu, Jumbon Prisma oli huomattavasti edullisempi kuin Lidl. Jos joku haluaa faktaa, varmaan googlettamalla löytyy. Minen viitti teille alkaa sitä tutkimusta etsimään [/quote] No toi vertailuhan oli ihan naurettava (huomaa kenen leipää Hesarin toimituksessa syödään)! Verrattiin siis Kehä 3:n varrella (Suomen ehkä edullisin liikepaikka tämätyyliselle kaupalle, koska koko pääkaupunkiseudun kuluttajat tavoitettavissa ja logistinen sijainti erinomainen) sekä Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa keskenään :D [/quote] "ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa"? Onko Kampissa pääkaupunkiseudun ainoa Lidl? Sitäpaitsi, ei ole mun lompakosta pois missä joku muu ostoksensa tekee, mulle toi Jumbon Prisma sattuu olemaan lähellä ja siellä on varsin riittävä valikoima. Otsikossa kysyttiin miksi joku käy jossain muualla kuin Lidlissä ja mä käyn noista edellisessä viestissä mainituista syistä [/quote] Väitinkö jossain että olisi? Mutta tuossa nimenomaisessa vertailussa oli käytetty Kampin Lidliä. [/quote] sillähän ei pitäisi olla merkitystä, eikös juuri Lidlillä ole tv-mainoskampanja jossa hehkutetaan että sama hinta kaikille riippumatta siitä missä asuu [/quote] Niin, nimenomaan juuri. Vilaisepa milloin tuo hintavertailu oli tehty, "minen jaksa sitä sinulle kaivaa..." [/quote] Lidlin hinnat on aina olleet samoja kaikkialla. Jumbo tai joku muu iso aitomarket, hinnat on suurinpiirtein samoja myös... [/quote] Kyllä mutta on aivan naurettavaa vertailla noita keskenään (siis päivittäistavarakaupan kokoista kauppaa ja hypermarkettia). Ainain jos unohtaa laskea matka- ja aikakustannukset mukaan.
[/quote]
Miten sulla nyt käy niin tunteisiin mun kauppavalintani? Totesin vaan että tuollainen vertailu on tehty, en väittänyt sen perusteella valinneeni kauppaa.
Sovitaanko, että voin ostaa ruokani vaikka R-kioskilta eikä se ole sulta pois. Sama pätee toisin päiin.
Sijaitsee toisella puolella kaupunkia kun taas Cittari alle kilsan päässä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:53"]Minä puolestani kysyn, miksi ihmeessä kävisin Lidlissä ja antaisin rahat ulkomaalaiselle omistajalle. Yksi syy suomen alamäkeen on juuri tuo että käydään ostoksilla ulkomaalaisissa yrityksissä. Ei ne rahat tänne jää. Ne voitot viedään pois maasta. Ja näin vähenee työttömyys tässä maassa.
[/quote]
Ootko yhtään perillä Keskon ja S-ryhmän omistajuuksista? Et sekeesti, joten otappa selvää. Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:55"]
Käyn aina Lidlissä, vaikka löytyy paljon lähempänäkin putiikkeja. Esim. S-ryhmän marketeissa lasku paisuu aina hillittömän suureksi, vaikka miten halvalla yrittäisi ostaa. Lidlistä saan esim. 2 litraa cola-juomaa ja sipsejä 200 g 2,50 €:n hintaan. Ei onnistu millään Smarketeissa, sillä jo yksittäinen limonaatipullo 1,5 litraa voi maksaa tuon verran. Samaten suklaata saa 0,50 €/ 100 g Lidlissä. T. mies.
[/quote]
Joopa joo. Se lidlin kura ei ole kolaa nähnytkään...
[/quote]
Freeway-cola jota itse ostan, on voittanut makuraadin testinkin:
http://ruoka.fi/juomat/kolajuomat-testissa-katso-yllatysvoittaja
Suosittelen kaikille kolajuomien ystäville! Pidän tätä myös parempana kuin alkuperäistä coca-colaa. T. mies
Lähin Lidl on n. 120 km päässä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:21"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:49"] Keskitän kaikki ostokseni s-ryhmälle. Eli ruoka, polttoaineet, remonttitarpeet, ravintola-illat ja hotellimajoittumiset. Vuoden lopussa sitten teen ilmaiset jouluostokset s-tilille kertyneillä bonusrahoilla. [/quote] miten niin ilmaiset, jos maksat enemmän s- ryhmässä samasta tuotteesta kuin muualla (sis. Bonus), niin et todellakaan tee "ilmaisia" jouluostoksia. Kätevä tapa tosin varmaan laittaa rahaa jemmaan, jos ei siihen muuten pysty [/quote] Siten niin ilmaiset kun maksan Prismassa vähemmän tietyistä tuotteista kuin Lidlistä. [/quote] Tietyisrä tuotteista vähemmän, monista myös enemmän ja Lidlissä ei tarvitse rahoittaa näitä kaupan tarjoamia palveluita ynnä muita järjestelmiä.
[/quote]
Kun pointti onkin se, että kaikki mitä me ostetaan, on halvempaa Prismassa. Juusto, maito, ihan kaikki. Myöskään mitään meidän perheessä kuluvaa erityisruokavalion ruokia ei Lidlistä saa. Juhlia varten olisin tarvinnut sukulaisille gluteenitonta, eipä ollut edes gluteenittomia jauhoja.
Ehkä kerran puoleen vuoteen säästettäisiin joku euro kun ostettaisiin se pari pakastepitsaa Lidlistä.
Koska metsästän viimeisen myyntipäivän poistotuotteita, joita lähiseudun K-supermarketit myyvät 50-80 % alennuksella. Eipä pysty Lidl hinnassa kilpailemaan.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:01"]
Keskituloisena perheenä, tulot 4300eur/kk, ei meidän olisi pakko käydä lidlissä mutta käymme kuitenkin viikottain. Ei kertakaikkiaan huvita maksaa Keskon tai HOK-Elannon kiskurihintoja perustuotteista. Meille riittää vaatimattomampi valikoima kasviksista ja hedelmistä ja muutama lihatuote sekä peruskalat. Maidot saa kätevästi ostettua isoina lavoina (säilyy huoneenlämmössä ja koko lava riittää viikoksi) ja muutkin juomat suurpakkauksissa. Leivän saa uunituoreena sopusuhtaiseen hintaan ( no joo ei se tuoretta ole vaan pakastetaikinasta, mutta sama se on citymarketinkin "jauholeipomoissa"). Pesuaineet, vaipat, nekin on laadukkaita. Lidlin vaipat ainoita jotka eivät tee lapselle sitkeää vaippaihottumaa.
Rahaa säästyy joka kuukausi isoja summia. Se raha jolla ostaisin keskolta kassillisen ruokaa saan Lidlistä tarjouksia seuraten 1,5-2 kassillista.
[/quote]
Olen ihan varma ettei tuo huoneenlämmöasä säilyvä maito ole todellakaan markkinoiden halvinta...
Koska osan ruokatarvikkeista saan vielä halvemmalla henkilökunnanmyymälästä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:49"]
Koska Lidl on aina ihan täynnä. Menee hermo siellä
[/quote]
Joo siellä saa aina jonottaa maahanmuottojien ja juoppojen kanssa. Miten siellä onkin aina jonoa, vaikka olisi tyhjiä kassoja, niin ei niille tule myyjää ennen kuin jonot ovat todella pitkiä. Tässä lähistöllä ei ole yhtään sellaista Lidliä, joka olisi kaukana vuokraslummeista ja jossa kävisi vain autoilevia asiakkaita. Siksi menen mielummin läheiseen automarkettiin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:17"]Nämä kommentit mua jaksaa huvittaa vuodesta toiseen. Ehkä nämä on osa jo heränneet, mutta vielä on ihmisiä, jotka ei tiedä maksaneensa itse bonuksensa S-ryhmälle. Annat vuodeksi ilmaisen lainan.
[/quote]
Prisma pärjää hintavertailuissa, joissa ei edes huomioida bonuksia. Bunukset tulee vielä lisäalennuksena.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:24"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:18"]Mun mielestä Lidl on verrattavissa johonkin Alepaan, Siwaan tai muuhun laatikkomarkettiin. Muutama halpa sisäänheittotuote, surkeat valikoimat ja muuten saman hintaista kuin muuallakin. Hesarissa oli vähän aikaa sitten ruokakorivertailu, Jumbon Prisma oli huomattavasti edullisempi kuin Lidl. Jos joku haluaa faktaa, varmaan googlettamalla löytyy. Minen viitti teille alkaa sitä tutkimusta etsimään [/quote] No toi vertailuhan oli ihan naurettava (huomaa kenen leipää Hesarin toimituksessa syödään)! Verrattiin siis Kehä 3:n varrella (Suomen ehkä edullisin liikepaikka tämätyyliselle kaupalle, koska koko pääkaupunkiseudun kuluttajat tavoitettavissa ja logistinen sijainti erinomainen) sekä Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa keskenään :D [/quote] "ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa"? Onko Kampissa pääkaupunkiseudun ainoa Lidl? Sitäpaitsi, ei ole mun lompakosta pois missä joku muu ostoksensa tekee, mulle toi Jumbon Prisma sattuu olemaan lähellä ja siellä on varsin riittävä valikoima. Otsikossa kysyttiin miksi joku käy jossain muualla kuin Lidlissä ja mä käyn noista edellisessä viestissä mainituista syistä [/quote] Väitinkö jossain että olisi? Mutta tuossa nimenomaisessa vertailussa oli käytetty Kampin Lidliä.
[/quote]
sillähän ei pitäisi olla merkitystä, eikös juuri Lidlillä ole tv-mainoskampanja jossa hehkutetaan että sama hinta kaikille riippumatta siitä missä asuu
[/quote]
Niin, nimenomaan juuri. Vilaisepa milloin tuo hintavertailu oli tehty, "minen jaksa sitä sinulle kaivaa..."