miksi edes käytte muualla kuin lidlissä?
Siis tekemässä perus ruokaostokset? Tunnen monia vähävaraisia opiskelijoita jotka valittavat kokoajan miten ei ole rahaa, lidli kävelymatkan päässä mutta silti pakko ottaa bussi citymarkettiin tjv. Miksi? Kaikkea ei tietty lidlistä saa, mutta esim maito ja kasvikset jne normiruoka
Kommentit (131)
Käyn kaupassa, josta tykkään. Lidlissä kaikki on vähän sinne päin, ja haluan ostaa kaikki tarpeeni yhdestä kaupasta. Muutenkin musta Lidliä on nyt hehkutettu ihan liikaa.
Koska eilen kävin Lidlissä ja siellä ei ollut avokadoja eikä kookos/manteli/soijamaitoa. Vitutus.
LIDL on Persuille. En haluu törmätä niihin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:49"]
Keskitän kaikki ostokseni s-ryhmälle. Eli ruoka, polttoaineet, remonttitarpeet, ravintola-illat ja hotellimajoittumiset. Vuoden lopussa sitten teen ilmaiset jouluostokset s-tilille kertyneillä bonusrahoilla.
[/quote]
Kai ymmärrät että jos asioisit aina Lidlissä säästäisit kolmin kerroin rahaa kuin mitä nyt saat "bonuksista"? Näin tyhmää kusetetaan.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:49"]
Koska Lidlissä ei ole sellaisia tuotteita joita käytän jatkuvasti arjessa. Ei esim ole homogenoimatonta luomutäysmaitoa, luomulihaa, luomupapuja tai mundon kahvia. Ei myöskään ole luomujugurttia eikä tarpeeksi reilun kaupan pähkinöitä. Ostan vain tiettyjä valikoituja merkkejä ja niitä ei Lidlistä saa.
[/quote]
Kas tässä esimerkki ihmisestä joka on hoitanut asiansa hyvin ja asuu omistusasunnossa Kuusisaaressa. Tai Lehtisaaressa, ihan sama, mutta stadissa kuitenkin. :)
[/quote]
Haha, no itseasissa en asu pääkaupunkiseudulla enkä edes omitusasunnossa. En kahli materiaa mutta haluan syödä hyvin ja eettisesti. Muista kuluista säästän sitten.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:49"]Keskitän kaikki ostokseni s-ryhmälle. Eli ruoka, polttoaineet, remonttitarpeet, ravintola-illat ja hotellimajoittumiset. Vuoden lopussa sitten teen ilmaiset jouluostokset s-tilille kertyneillä bonusrahoilla.
[/quote] Nämä kommentit mua jaksaa huvittaa vuodesta toiseen. Ehkä nämä on osa jo heränneet, mutta vielä on ihmisiä, jotka ei tiedä maksaneensa itse bonuksensa S-ryhmälle. Annat vuodeksi ilmaisen lainan.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:49"]Keskitän kaikki ostokseni s-ryhmälle. Eli ruoka, polttoaineet, remonttitarpeet, ravintola-illat ja hotellimajoittumiset. Vuoden lopussa sitten teen ilmaiset jouluostokset s-tilille kertyneillä bonusrahoilla. [/quote] Nämä kommentit mua jaksaa huvittaa vuodesta toiseen. Ehkä nämä on osa jo heränneet, mutta vielä on ihmisiä, jotka ei tiedä maksaneensa itse bonuksensa S-ryhmälle. Annat vuodeksi ilmaisen lainan.
[/quote]
Mun mielestäni tässä ei ole mitään huvittavaa. Miksi ei ottaisi bonuksia jos niitä tarjotaan? Olisiko sinun mielestäsi vaihtoehto jättää ne ottamatta vai mitä ehdotat?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:49"]Keskitän kaikki ostokseni s-ryhmälle. Eli ruoka, polttoaineet, remonttitarpeet, ravintola-illat ja hotellimajoittumiset. Vuoden lopussa sitten teen ilmaiset jouluostokset s-tilille kertyneillä bonusrahoilla. [/quote] Nämä kommentit mua jaksaa huvittaa vuodesta toiseen. Ehkä nämä on osa jo heränneet, mutta vielä on ihmisiä, jotka ei tiedä maksaneensa itse bonuksensa S-ryhmälle. Annat vuodeksi ilmaisen lainan.
[/quote]
Mun mielestäni tässä ei ole mitään huvittavaa. Miksi ei ottaisi bonuksia jos niitä tarjotaan? Olisiko sinun mielestäsi vaihtoehto jättää ne ottamatta vai mitä ehdotat?
[/quote] Vaihtoehto on ostaa edullisinta bensaa ja edullisinta ruokaa, syödä laadukkaassa ravintolassa eikä laittaa puolta tiliään johonkin ketjuun ja uskotella vuoden lopussa säästäneensä. Ne bonukset on ihan itse maksettu. Kauppa ei tee tappiota kenenkään bonuksilla.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:21"]
Keskitän kaikki ostokseni s-ryhmälle. Eli ruoka, polttoaineet, remonttitarpeet, ravintola-illat ja hotellimajoittumiset. Vuoden lopussa sitten teen ilmaiset jouluostokset s-tilille kertyneillä bonusrahoilla.
[/quote]
miten niin ilmaiset, jos maksat enemmän s- ryhmässä samasta tuotteesta kuin muualla (sis. Bonus), niin et todellakaan tee "ilmaisia" jouluostoksia. Kätevä tapa tosin varmaan laittaa rahaa jemmaan, jos ei siihen muuten pysty
[/quote]
Siten niin ilmaiset kun maksan Prismassa vähemmän tietyistä tuotteista kuin Lidlistä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:12"]
[/quote]
[/quote]
No ne "bonukset" on sun ihan omaa rahaa, jota olet antanut korottomasti lainaan pankille. Tällä lainalla ne sitten ylläpitää näitä järjestelmiä ja makselee vähän omistajillekin takaisin.
Mun mielestä Lidl on verrattavissa johonkin Alepaan, Siwaan tai muuhun laatikkomarkettiin. Muutama halpa sisäänheittotuote, surkeat valikoimat ja muuten saman hintaista kuin muuallakin.
Hesarissa oli vähän aikaa sitten ruokakorivertailu, Jumbon Prisma oli huomattavasti edullisempi kuin Lidl. Jos joku haluaa faktaa, varmaan googlettamalla löytyy. Minen viitti teille alkaa sitä tutkimusta etsimään
Koska haluan tukea viljelijöitä ja ostaa lähiruokaa mahdollisimman lyhyen ketjun takaa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:16"]Huonolaatuisia tuotteita ja riittämätön valikoima minun tarpeisiini. [/quote]Luulevatko alapeukuttajat tietävänsä minun tarpeeni minua paremmin? :D
[/quote]
Nyt tuli vahinko alapeukku, viimeksi yläpeukutin myös. Meille myös liian riittämätön valikoima!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:21"]
[/quote]
miten niin ilmaiset, jos maksat enemmän s- ryhmässä samasta tuotteesta kuin muualla (sis. Bonus), niin et todellakaan tee "ilmaisia" jouluostoksia. Kätevä tapa tosin varmaan laittaa rahaa jemmaan, jos ei siihen muuten pysty
[/quote]
Siten niin ilmaiset kun maksan Prismassa vähemmän tietyistä tuotteista kuin Lidlistä.
[/quote]
Tietyisrä tuotteista vähemmän, monista myös enemmän ja Lidlissä ei tarvitse rahoittaa näitä kaupan tarjoamia palveluita ynnä muita järjestelmiä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:12"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:49"]Keskitän kaikki ostokseni s-ryhmälle. Eli ruoka, polttoaineet, remonttitarpeet, ravintola-illat ja hotellimajoittumiset. Vuoden lopussa sitten teen ilmaiset jouluostokset s-tilille kertyneillä bonusrahoilla. [/quote] Nämä kommentit mua jaksaa huvittaa vuodesta toiseen. Ehkä nämä on osa jo heränneet, mutta vielä on ihmisiä, jotka ei tiedä maksaneensa itse bonuksensa S-ryhmälle. Annat vuodeksi ilmaisen lainan. [/quote] Mun mielestäni tässä ei ole mitään huvittavaa. Miksi ei ottaisi bonuksia jos niitä tarjotaan? Olisiko sinun mielestäsi vaihtoehto jättää ne ottamatta vai mitä ehdotat? [/quote] Vaihtoehto on ostaa edullisinta bensaa ja edullisinta ruokaa, syödä laadukkaassa ravintolassa eikä laittaa puolta tiliään johonkin ketjuun ja uskotella vuoden lopussa säästäneensä. Ne bonukset on ihan itse maksettu. Kauppa ei tee tappiota kenenkään bonuksilla.
[/quote]
No hei tosi realistinen ajatus. Millä toteutat sen jos asut pikkupaikkakunnalla jossa ei esim sitä Lidliä ole vaan kaikki kaupat jotain bonuskorttikauppoja?
Käyn kyllä silloin tällöin Lidlissä hakemassa joitain tuotteita, mutta kyllä se valikoima on surkea ja monissa tuotteissa hintaero mitätän tai Lidl jopa Prismaa kalliimipi.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:18"]Mun mielestä Lidl on verrattavissa johonkin Alepaan, Siwaan tai muuhun laatikkomarkettiin. Muutama halpa sisäänheittotuote, surkeat valikoimat ja muuten saman hintaista kuin muuallakin. Hesarissa oli vähän aikaa sitten ruokakorivertailu, Jumbon Prisma oli huomattavasti edullisempi kuin Lidl. Jos joku haluaa faktaa, varmaan googlettamalla löytyy. Minen viitti teille alkaa sitä tutkimusta etsimään [/quote] No toi vertailuhan oli ihan naurettava (huomaa kenen leipää Hesarin toimituksessa syödään)! Verrattiin siis Kehä 3:n varrella (Suomen ehkä edullisin liikepaikka tämätyyliselle kaupalle, koska koko pääkaupunkiseudun kuluttajat tavoitettavissa ja logistinen sijainti erinomainen) sekä Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa keskenään :D
[/quote]
"ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa"? Onko Kampissa pääkaupunkiseudun ainoa Lidl? Sitäpaitsi, ei ole mun lompakosta pois missä joku muu ostoksensa tekee, mulle toi Jumbon Prisma sattuu olemaan lähellä ja siellä on varsin riittävä valikoima. Otsikossa kysyttiin miksi joku käy jossain muualla kuin Lidlissä ja mä käyn noista edellisessä viestissä mainituista syistä
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:18"]Mun mielestä Lidl on verrattavissa johonkin Alepaan, Siwaan tai muuhun laatikkomarkettiin. Muutama halpa sisäänheittotuote, surkeat valikoimat ja muuten saman hintaista kuin muuallakin. Hesarissa oli vähän aikaa sitten ruokakorivertailu, Jumbon Prisma oli huomattavasti edullisempi kuin Lidl. Jos joku haluaa faktaa, varmaan googlettamalla löytyy. Minen viitti teille alkaa sitä tutkimusta etsimään [/quote] No toi vertailuhan oli ihan naurettava (huomaa kenen leipää Hesarin toimituksessa syödään)! Verrattiin siis Kehä 3:n varrella (Suomen ehkä edullisin liikepaikka tämätyyliselle kaupalle, koska koko pääkaupunkiseudun kuluttajat tavoitettavissa ja logistinen sijainti erinomainen) sekä Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa keskenään :D
[/quote]
"ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa"? Onko Kampissa pääkaupunkiseudun ainoa Lidl? Sitäpaitsi, ei ole mun lompakosta pois missä joku muu ostoksensa tekee, mulle toi Jumbon Prisma sattuu olemaan lähellä ja siellä on varsin riittävä valikoima. Otsikossa kysyttiin miksi joku käy jossain muualla kuin Lidlissä ja mä käyn noista edellisessä viestissä mainituista syistä
[/quote]
Väitinkö jossain että olisi? Mutta tuossa nimenomaisessa vertailussa oli käytetty Kampin Lidliä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:24"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:18"]Mun mielestä Lidl on verrattavissa johonkin Alepaan, Siwaan tai muuhun laatikkomarkettiin. Muutama halpa sisäänheittotuote, surkeat valikoimat ja muuten saman hintaista kuin muuallakin. Hesarissa oli vähän aikaa sitten ruokakorivertailu, Jumbon Prisma oli huomattavasti edullisempi kuin Lidl. Jos joku haluaa faktaa, varmaan googlettamalla löytyy. Minen viitti teille alkaa sitä tutkimusta etsimään [/quote] No toi vertailuhan oli ihan naurettava (huomaa kenen leipää Hesarin toimituksessa syödään)! Verrattiin siis Kehä 3:n varrella (Suomen ehkä edullisin liikepaikka tämätyyliselle kaupalle, koska koko pääkaupunkiseudun kuluttajat tavoitettavissa ja logistinen sijainti erinomainen) sekä Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa keskenään :D [/quote] "ydinkeskustassa sijaitsevaa kivijalkakauppaa"? Onko Kampissa pääkaupunkiseudun ainoa Lidl? Sitäpaitsi, ei ole mun lompakosta pois missä joku muu ostoksensa tekee, mulle toi Jumbon Prisma sattuu olemaan lähellä ja siellä on varsin riittävä valikoima. Otsikossa kysyttiin miksi joku käy jossain muualla kuin Lidlissä ja mä käyn noista edellisessä viestissä mainituista syistä [/quote] Väitinkö jossain että olisi? Mutta tuossa nimenomaisessa vertailussa oli käytetty Kampin Lidliä.
[/quote]
sillähän ei pitäisi olla merkitystä, eikös juuri Lidlillä ole tv-mainoskampanja jossa hehkutetaan että sama hinta kaikille riippumatta siitä missä asuu
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:16"]Koska olen kuullut niin paljon negatiivista siitä, miten työntekijöitä kohdellaan.
[/quote]
Äänekäs vastalause!!!! Lidl todella välittää työnantajaimagostaan ja saksalaisen järjestelmällisen ajattelutavan mukaan asiat on hyvin ja oikeudenmukaisesti organisoitu. Toisin on Ääs-ryhmässä jossa vallassa on vanhoja ukkoja ja hyvä-veli-kerhoja joissa viis veisataan oikeuksista, kunhan oma asema ei kärsi jne. Todella arvostan Lidliä ja halveksin Ääs-ryhmää työnantajana. T. Molemmat nähnyt