Laihdutusvinkki täältä,toimii!
Olen nyt 10 vajaa 2 viikkoa tehnyt kuten joku täällä kertoi tekevänsä.Arkipäivät olen syönyt lähes pelkkiä hedelmiä sekä vihanneksia ja viikonloppuna ns.normaalisti.Olen laihtunut nyt kymmenessä päivässä 2,5 kg ja olo on energinen!
Muuntelin hiukan alkuperäistä diettiä ja olen myös syönyt hiukan savulohta,kalkkunaleikettä,vähärasvaista juustoa,keitettyjä kanamunia,vähärasvausta luonnonjugurttiaja riisikakkuja.Mutta pääosi olen syönyt erilaisia salaatteja sekä hedelmiä ja paljon!Vettä olen juonut runsaasti,juon muutenkin 3-4 l päivässä.Tietty syön ns. rehujakin sdn 500g päivässä vähintään yleensäkin.
Suosittelen ja kiitti vinkistä!
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:27"]Joo,no karppasin pitkään itsekin,eli vehnä ja sokeri myös pois,mutta se ei toiminut mulla.Siksi tää viikonloppuna saa syödä normaalisti on aika hyvä.
[/quote]
Eikös karppauksessa pudoteta kaikki viljat pois?
En tiedä, koska en ole millään muotidietillä vaan ihan terveydellisistä syistä pudotin vehnän ja sokerin pois ruokavaliostani.
Joo siis,pudotin kaikki viljat.Tarkoitin vain,että minäkin olen ollut syömättä vehnää ja sokeria.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:01"]Pidemmän päälle tuollainen ääridieetti alkaa kyllä useimmilla aiheuttaa voimakkaita mielitekoja eri ruokiin ja syömiskäyttäytymisen häiriintymistä, esim. ahmimista.
[/quote]
Ehkä niin,mutta itse aloin tähän koska mulla oli mieliteko juuri näihin ruokiin.Mielestäni olen syönyt monipuolisesti.Puoliso syönyt tänä aikana jotain valmusskeidaa,lihapiirakka yms....ja kaksi tomaattia!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:40"]6 miten niin?Sanoin,että olen syönyt myös kalaa,jugurttia,juustoa ja munia arkena.Viikonloppuisin normaalisti.Kyse siis viidestä päivästä viikossa jolloin proteiinien saanti vähempää,mutta ei kokonaan pois.Useat ihmisethän syö liikaa proteiinia nykyisin.
[/quote]
Meinaatko että kun useat syövät liikaa, niin sinun on hyvä olla vajaalla proteiinin saannilla? Miten nämä kaksi liittyvät toisiinsa? Tuolla tahilla paino tippuu lihaksista kun et kerta välttelet proteiinia syystä, että naapurin jumppapirkko syö sitä vastaavasti liikaa..
[/quote]
No mä en ole mikään jumppari...mielestäni olen syönyt suositusten mukaan proteiinia!Olen syönyt 2 kertaa viikossa kalaa,munia,maitovalmisteita sekä viikonloppuna pari kertaa kanaa.Myös kalkkunaleikettä mennyt varmaan joka päivä.Paljon te proteiinia sitten syötte?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:38"]
Tuskin tulee tarpeeksi proteiineja tuolla ruokavaliolla, joten niitä kannattaa lisä jossain muodossa.
[/quote]
Eikä kyllä rasvaakaan ole yhtään.
[/quote]
Miten niin ei ole rasvaa?Olen syönyt esim.avokadoa ja kalaa!Siis lohta.Olettepa te tietämättömiä ravinnosta....unohtui sanoa,että salaatissa siemeniä ja pähkinöitä myös.
Suositukset on hanurista. JA ne koskevat ihmisiä, jotka saavat energiaa tarpeeksi eli eivät ole laihduttamassa.
Laihdutettaessa vaatimukset menevät ylöspäin, kun ei ole muita ravintoaineita tarpeeksi veressä ja keho pilkkoo puuttuvat proteiinit lihaksisostasi.
Itse syön vähintään 2g per painokilo päivässä, mutta käyn salilla 3-4 kertaa viikossa. Sinulla ehkä 1g+ per painokilo voisi olla passeli.
Korjaus,siis mä olen aina juonut paljon vettä.Siksi mä en välttelekään suolaa.Juon jokapäivä vichya.Mulla on vaan aina ollut kova veden tarve.Äitini söi elävää ravintoa 80-luvulla ja oli huippukunnossa,lääkärienkin mukaan.Tämä on varmaan vähän mulla tullutkin äidin maidossa,että koen valtavaa himoa käsitrelemättömiä kasviksia ja hedelmiä kohtaan!Mutta tosiaan olen sitä proteiiniakin syönyt.Nyt on olo loistava!Ja siis mun iho!Mieskin sanoi naamasta,että vitsi kun näytätkin hyvältä.Iho on tosi kirkas,mustat silmänalkukset pois ja älkää naurako,mutta ihan kun olis rypyt madaltuneet....
Siis anteeks nämä tyhmät kirjoitusvirheet koko ajan!Kirjoitan tabletilla.Ja siis pari kiloa kadonnut kymmenessä päivässä,kun joku ei ymmärtänyt mun sössötystä,heh.
Jännä homma,että jos olo on hyvä,niin silti pidetään ruokavaliota huonona...kyllä oma olokin jotain kertoo ja sitä kannattaa kuunnella.Viralliset ravintosuositukset on ihan naurettavat,siellä suositellaan esim. margariinia.
Mutta jos joku innostuu kokeilemaan esim.pari viikkoa tällaista vihannes-ja hedelmäkuuria (viikonloput syö miten syö),niin enpä voi kun suositella!Luulenpa,että varsinkin hedelmiä kannattaa syödä reilusti,niissä on kaloreita ja siis hiilareita,niin jaksaa hyvin ja saa virtaa.Oon tutustunut nyt sellaiseen ruokavalioon,kuin fruitarismi ja sillä on ihan urheilijoitakin.Tosi kiinnostavaa.youtubessa hyviä videoita jos joku kiinnostui.
Hedelmissä on hirveästi sokeria, vähentäisin niitä ja nostaisin vihannesten ja vihreiden määrää. Lisäisin merilevää, pähkinöitä ja oliiviöljyä. Joka päivä edes pari pähkinää, muuten ei hyvä.
Niin hedelmissä onkin sokeria.Siihenhän esim.toi fruitarismi perustuu.Mulla on kuule todella jo nyt vihreiden syönti korkeaa....siis syön vihanneksia hirveästi päivässä...varmasti ainakin kilon,en oikein osaa arvioida,ehkä ylikin.Sitten hedelmiä ja noi muut.Pähkinöitäkin.Merilevää syön ihan normaalissakin ruokavaliossa,päivittäin itseasiassa.Nyt en ole syönyt,kun se loppui,mutta syön siis sitä.Rasvaa saan kalasta ja avokadosta,pähkinöistä,siemenistä...
Minusta toi hedelmien välttelykin on nikn turhaa....se on jäänyt ihmisten mieliin noista karppausajoista,siinä vältellään monia hedelmiä.Ne on kuitenkin luonnontuote ja meidänkin alkuperäistä ravintoa pääosin...
Mielenkiintoinen dieetti, minua houkuttelisi testata. Mulle sopia paremmin pelkkiä kasvikunnan tuotteita ma-to ja pe-su vapaata syömistä. Olen jo valmiiksi lakto-vege, eli muutos ei olisi kauhean suuri, pois vaan leivät, puurot ja maitotuotteet. Ja rasvaahan saa jos tekee salaatteja joihin lisää oliiviöljyä ja noista avokadoista ja pähkinöistä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:38"] Tuskin tulee tarpeeksi proteiineja tuolla ruokavaliolla, joten niitä kannattaa lisä jossain muodossa. [/quote] Eikä kyllä rasvaakaan ole yhtään. [/quote] Miten niin ei ole rasvaa?Olen syönyt esim.avokadoa ja kalaa!Siis lohta.Olettepa te tietämättömiä ravinnosta....unohtui sanoa,että salaatissa siemeniä ja pähkinöitä myös.
[/quote]
Kukahan se tietämätön mahtaa olla :D
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:38"] Tuskin tulee tarpeeksi proteiineja tuolla ruokavaliolla, joten niitä kannattaa lisä jossain muodossa. [/quote] Eikä kyllä rasvaakaan ole yhtään. [/quote] Miten niin ei ole rasvaa?Olen syönyt esim.avokadoa ja kalaa!Siis lohta.Olettepa te tietämättömiä ravinnosta....unohtui sanoa,että salaatissa siemeniä ja pähkinöitä myös.
[/quote]
Kukahan se tietämätön mahtaa olla :D
[/quote]
No kerropa.Kai tiesit,että avokadossa, pähkinöissä rasvaisissa kaloissa on ihmiselle todella optimaalisia rasvoja?Munko pitäisi sitten vaihtaa ne johonkin ihmisen teollisesti tekemään floraan?Ihan sama juttu se kuule on syötkö salaatissasi öljyä tai sitten sen alkuperäislähdettä,vaikkapa tuo avokado.
Outo kommentti...
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:31"]Mielenkiintoinen dieetti, minua houkuttelisi testata. Mulle sopia paremmin pelkkiä kasvikunnan tuotteita ma-to ja pe-su vapaata syömistä. Olen jo valmiiksi lakto-vege, eli muutos ei olisi kauhean suuri, pois vaan leivät, puurot ja maitotuotteet. Ja rasvaahan saa jos tekee salaatteja joihin lisää oliiviöljyä ja noista avokadoista ja pähkinöistä.
[/quote]
Juu!Kannattaa muokata itselle sopivaksi.Oon syönyt riisikakkuja,koska niitä sattui olemaan ja siinä se.Muuten varmaan menisi enemmän luonnonjugurttia tai soijajugua tai ehkä sit jotain muuta.
Vettä vähemmäksi, ne hivenaineet tosiaan huuhtoutuu, kaliumtasapaino ainakin heittää helposti liiasta vedenjuomisesta. Muuten ihan hyvä varmasti. Ainakin jos ei treenaa kovin kovatehoisesti mitään lajia.