Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te helsinkiläiset ette välitä miltä näytätte?

Vierailija
06.08.2015 |

Kävin eilen Kampissa ja aika paljon näkyi sellaisia parikymppisiä varmasti yli satakiloisia naisia napapaidoissa ja mikroshortseissa tai minihameissa. Onko ihan pakko pukeutua niinkuin kaverit, vaikka ne vaatteet eivät omalle kropalle sopisi?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai helsinkiläiset ei välitä miltä näyttää? Kyllä ne on landet, jotka tunnistaa täällä heti katukuvassa.

Vierailija
2/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat kaikki vantaalaisia tai muualta tulleita. Itseasiassa kauneimmat ja hoikimmat ovat aina espoolaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki helsinkiläiset käymme pienissä kylissä ihailemassa ihmisten pukeutumista ja otamme oppia tarjoamistanne trendeistä.

Nuorten vaatteet ovat kolme numeroa liian pieniä, tarjouksesta ostetut HenkkaMaukka-paidat täynnä ihastuttavia kukkia tai numeroita - ja hiusten pesu tuntuu olevan useille käsittämätön asia. 

Suosikkini on naisten käyttämä pääsiäisnoita-asu, jossa yhdistetään kukalliseen kotitakkiin neonväriset verkkarit, vanha sadetakki, kumisaappaat ja Ranskasta 50-luvulla ostettu "ihan hyvä" baskeri. Päässä on soma, kirkonkylällä laitettu superkiharainen permanentti. Oooh!

Miesten upeus näkyy tahraisessa pikkutakissa ja liian kireissä taksikuskihousuissa. Paidan kauluksen yli vyöryvä kaula saa naiset sekaisin intohimosta. Samoin hurjan hiusrasvan peittämä päälaki. Härski hiki haisee metrien päähän.

Osaisimmepa me Helsingissäkin pukeutua noin!

Vierailija
4/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset ei juurikaan Kampissa shoppaile

Vierailija
5/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olitko jossain kaltaistesi maalaisläskien kokoontumisessa rumentamassa Stadin katukuvaa? Ihme, että sieltä lihamuurin raoista edes näki ulos

Vierailija
6/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä Eirassa ole tommoisia olentoja.

Vierailija
7/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen helsinkiläinen ja en tosiaan välitä miltä näytän. Miksi pitäisi, minä olen kaupungilla toimittamassa asioitani enkä olemassa maiseman koriste tai viehättämässä ihmisiä.

Vierailija
8/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiire Pettää. Ei ehdi muuta. Muista Pettäminen on parasta!

Vierailija
9/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naurettavimpia ovat ne (helsinkiläis)pellet, joilla on merkkivaatetta ja merkkilaukkua ja sitten ollaan niin trendikästä, niin trendikästä. Guess on olevinaan joku hienokin merkki, vaikka sokea reettakin näkee, että on halvoista materiaaleista kyhätty, kiiltävä säkki, jossa roikkuu rihkamaa. Vuitton-pelleistä puhumattakaan, pappakalsarikuosia, rumia värejä.

Vierailija
10/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosikymmeniä käynyt täältä pohjoisesta Suomesta pääkaupunkiseudulla ja siellä Stadin keskustassa. Aina nämä stadilaiset ( ihan varmasti ovat) pistää silmään. Osa toki osaa pukeutua ja ovat hyvällä maulla tyylikkäitä mutta suurimmalla osalla kledjut mitä sattuu ja ei hajuakaan mikä näyttää hyvältä. Yritys on kuitenkin kova! Itse olen muotialan ammattilainen ja siksi tiedän mistä puhun! ;)

Vierailija
11/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on kyllä tullut törmättyä muita paikkakuntia enemmän läskeihin, jotka pukeutuvat aivan liian pieniin ja paljastaviin vaatteisiin. Siinä ei ole mitään seksikästä jos vatsamakkara lerppuu hoisujen yläpuolelta, eikä siinä että on niin kireä paita päällä että kaikki paitaa läpi..

Vierailija
12/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:07"]

Olen vuosikymmeniä käynyt täältä pohjoisesta Suomesta pääkaupunkiseudulla ja siellä Stadin keskustassa. Aina nämä stadilaiset ( ihan varmasti ovat) pistää silmään. Osa toki osaa pukeutua ja ovat hyvällä maulla tyylikkäitä mutta suurimmalla osalla kledjut mitä sattuu ja ei hajuakaan mikä näyttää hyvältä. Yritys on kuitenkin kova! Itse olen muotialan ammattilainen ja siksi tiedän mistä puhun! ;)

[/quote]

Ja sinulla on kova yritys kuulostaa syntyperäiseltä ullanlinnalaiselta (joka toki voit ollakin) noine "Stadeinesi" ja "kledjuinesi". Näin kymmenen vuotta tänne Helsinkiin junalla tulleena en vastaavaan kyllä pysty.

Taidan myös olla niitä, joita katselet täällä muotiammattilaista nenänvarttasi pitkin, koska saatan kulkea kaupungilla säänmukaisesti pikemminkin kuin tyylikkäästi pukeutuneena. Minut saattaa esim.  nähdä juurikin tuolla Kampissa kuoritakissa, kumppareissa ja kynähameessa, koska olen siisteissä sisätöissä, mutta kuljen työmatkat julkisilla ja jalan. Minulla on sisäkengät mukana laukussa tai odottamassa töissä. Ja kauhistuksien kauhistus, saatan käydä tässä sotisovassa jopa Stockalla tai jossain butiikissa, jossa sinä tarkkailet "stadilaisten" pukeutumista. 

Vierailija
13/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:47"]Ne olivat kaikki vantaalaisia tai muualta tulleita. Itseasiassa kauneimmat ja hoikimmat ovat aina espoolaisia.
[/quote][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:47"]Ne olivat kaikki vantaalaisia tai muualta tulleita. Itseasiassa kauneimmat ja hoikimmat ovat aina espoolaisia.
[/quote]
Unohdit meidät granilaiset;)

Vierailija
14/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:39"]

Minusta naurettavimpia ovat ne (helsinkiläis)pellet, joilla on merkkivaatetta ja merkkilaukkua ja sitten ollaan niin trendikästä, niin trendikästä. Guess on olevinaan joku hienokin merkki, vaikka sokea reettakin näkee, että on halvoista materiaaleista kyhätty, kiiltävä säkki, jossa roikkuu rihkamaa. Vuitton-pelleistä puhumattakaan, pappakalsarikuosia, rumia värejä.

[/quote]Helsinkiläisillä noita vielä on mutta espoolaisilla on normcore kovaa valuuttaa.

Vierailija
15/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:47"]Ne olivat kaikki vantaalaisia tai muualta tulleita. Itseasiassa kauneimmat ja hoikimmat ovat aina espoolaisia. [/quote][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:47"]Ne olivat kaikki vantaalaisia tai muualta tulleita. Itseasiassa kauneimmat ja hoikimmat ovat aina espoolaisia. [/quote] Unohdit meidät granilaiset;)

[/quote]Granilaiset pukeutuvat samanlailla kuin espoolaiset havaintojeni mukaan :)

Vierailija
16/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:10"]Ap olitko jossain kaltaistesi maalaisläskien kokoontumisessa rumentamassa Stadin katukuvaa? Ihme, että sieltä lihamuurin raoista edes näki ulos
[/quote]
Voit sanoa lahtelaista maalaiseksi. Ihan mieheni ja lapseni kanssa olin. Kyllä olen pari kiloa ylipainoinen. Siksi mietinkin miten pukeudun. Ahdistaako sua noin paljon? Kolahtiko? ;) Ap

Vierailija
17/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin suloista nähdä, kuinka Stadilaiset osaavat olla ylpeitä "kaupungistaan". Kuka tahansa maailmaa nähnyt tai muualla asunut tietää, että Helsinki ei ole Lahtea, Varkautta tai vaikka Yli-Vieskaa kummempi. :3

Vierailija
18/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:42"]Jotenkin suloista nähdä, kuinka Stadilaiset osaavat olla ylpeitä "kaupungistaan". Kuka tahansa maailmaa nähnyt tai muualla asunut tietää, että Helsinki ei ole Lahtea, Varkautta tai vaikka Yli-Vieskaa kummempi. :3
[/quote]

Ylivieska kirjoitetaan yhteen.

Vierailija
19/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampissa käy nuorisoa hengailemassa itä-helsingistä. Kukaan vähänkään järkevä ei siellä shoppaile. 

Vierailija
20/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:42"]

Jotenkin suloista nähdä, kuinka Stadilaiset osaavat olla ylpeitä "kaupungistaan". Kuka tahansa maailmaa nähnyt tai muualla asunut tietää, että Helsinki ei ole Lahtea, Varkautta tai vaikka Yli-Vieskaa kummempi. :3

[/quote]:DD Joku tolkku kuitenkin vaikka Helsinki ei iso kaupunki olekaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi