Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei osaa vahtia lapsia :(

Vierailija
06.08.2015 |

Tulee sellainen fiilis, että hän joko inhoaa lapsiamme tai sitten haluaa Darwin Awardin, sillä lapsille sattuu todella paljon haavereita ja onnettomuuksia, kun he ovat mieheni vastuulla. Mieheni esimerkiksi haluaa, että kaksivuotias poikamme voi nukkua hänen jenkkisängyssään, joka on erittäin korkea (noin 55-65 cm korkea) ja poika on pudonnut ko. vuoteesta useamman kerran (ainakin viisi kertaa siten, että minäkin olen sen kuullut). Jos pyydän siirtämään lapsen omaan sänkyynsä, mies hermostuu ja alkaa nimitellä minua ikävällä tavalla. Mies ei myöskään yleensä viitsi taluttaa tai pitää poikaa kädestä kiinni ulkosalla (esim. kadulla tai parkkipaikalla), vaan poika juoksentelee ajoittain kauaskin. Miehen mielestä poika on jo niin iso, että hänen on saatava kulkea vapaasti.

Ongelmana on kuitenkin se, että poika juoksentelee aivan järjettömästi sinne tänne pahimmillaan, liikenteestä piittaamatta. Pojalla on puheen osalta viivästymää, joka alkoi ilmetä samoihin aikoihin, kun poika oli enemmän isänsä hoidossa noin vuoden ikäisenä. Kun olimme miehen vanhempien luona kesällä pari viikkoa, miehen vanhemmatkin puolsivat aina mieheni mielipiteitä, joten en saanut itse juurikaan pitää rajoja tai kuria lapselle, vaan lapsi sai juoksennella ja kiipeillä vapaasti vaarallisiinkin paikkoihin. Minä kuulemma olen ylivarovainen itse ja miehen vanhemmat puolustivat mieheni mielipiteitä lähes aina. Siellä poika putosi keittiön tuoleilta keittiön kovalle laattalattialle useamman kerran ja löi päänsä.

Mitä teen? Onko ero ainoa vaihtoehto? Mieheni on muuten korkeasti koulutettu ja hyvässä työpaikassa, mutta asenteiltaan vanhoillinen "pojat on poikia" ja "ei muutama isku ja mustelma mitään meinaa". Lisäksi hän ei anna minun päättää juurikaan pojan kasvatuksesta. Mies myös herkästi valehtelee tai jättää kertomatta tapaturmista, jotka ovat tapahtuneet silloin, kun en ole ollut näkemässä. Tuntuu niin ahdistavalta ja toivottomalta tämä tilanne. Pelkään, että pojalle sattuu tällä menolla jotain vaarallista.

Kuopus puolestaan on käytännössä aina minun vastuullani ja mies on antanut minulle "oikeudet" tytön hoitamiseen täysin. Tyttö on kehittynyt hyvin ja on ikäistään edellä sekä rauhallinen ja oppivainen. Voihan tämä olla sattumaakin, mutta mieheni on mielestäni täysin kelvoton kasvattaja ja esikuva. Viimeksi kun poika taas tippui sieltä sängystä, mies vain alkoi valittaa sitä kuinka hankala olen ja kuinka keskeytän hänen konsolipelaamisensa, mutta ei pitänyt lapsen putoamista minään.

Yritin kysellä yksityiskohtia (olin viereisessä huoneessa ja kuulin vain kolahduksen, jonka jälkeen juoksin katsomaan tilannetta), jolloin mies ilmeisesti valehteli ja vähätteli tapahtunutta sekä jatkoi pelaamista. Tarkistin lapsen voinnin ja ilmeisesti ei ollut mitään vakavampaa käynyt, mutta mieheni asenne on mielestäni täysin sairas, sillä ainakin omasta mielestäni kaksivuotias on vielä todella pieni ja kyllä poikiakin pitää suojella kolhuilta.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 02:02"]

Mikä ihmeen jankuttaja tämä "tississä kiinni" kommentoija on? Onko sulla normaalit välit a)äitiisi b)naisiin c)tisseihin? ; ) ja nuo hymiöt on pelkästään säälittäviä Se ei ole nokkelaa, toistan, hymiöt koristamaan mielipiteensä vahvuutta/oikeellisuutta mitä tahansa on niin passe.

[/quote]

Niin, mihin asti se sun lapsesi on itselläsi valjaissa, tai tississä kiinni? Oletko koulussakin pitämässä kädestä kiinni, ettei juokse käytävällä?

Vierailija
42/52 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun periaate on että parempi että lapsi itkee kun jotain siltä kielletään kuin että se itkee kun sille saattuu. Siitä huolimatta on kolme kertaa luita murtunut. Tekevälle sattuu, mutta ei ne lapset opi hölmöilyistään kun eivät aikuisetkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:43"]Kiinnitin vain huomion tuohon "jenkkisängyssään", eli nyt jo nukutte erillänne, vai? Jos näin, niin eiköhän tuo suhde ole valmista pässin lihaa jo.
[/quote]
Olisin halunnut tähän vastauksen, mutta ei kait sitten. Jotain mätää kummassakin osapuolessa täytyy olla. Mies nukkuu jenkkisängyssään, missäs ap? Uimapatjalla?

Vierailija
44/52 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mahdottoman taitava lapsi ellei oikein houdini, että pystyy koulun käytävällä juoksemaan tissi suussa ja vielä valjaissa!

Sinä tissimies olet oikea älyn jättiläinen. Minä luulen, että pojastani kasvaa kunnon mies. Monitaitoinenkin vielä, kätevä käsistään ja varsinkin suustaan.

Vierailija
45/52 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se vaan niin on, että lastaan suojellaan ja suojellaan. Saa kiivetä korkealle puuhun kuin mahdollista. Eli sen verran kauan kuin aikuisen ylettämä riittää.

Parkkipaikoilla ja liikenteessä kyttään teineinäkin. Sehän ei siis helpota ollenkaan, ikinä luulen. Meillä ei mopokortteja tms. mutta hirvittää ajatellakin, että toinen saa ajokortin vuoden päästä. APUA! Liikenne on oppimista koko ajan ja mieluummin ilman vanhempia, muttei vielä kaksi vuotiaana. Mä päästin nää itekseen liikenteeseen 10 vuotiaana, pikku hiljaa. Hienosti ovat oppineet käyttämään julkisia ja fillaria.

Tollanen sänkyhommeli, liian korkea noin pienelle. Tuomitsen! ;)

Vierailija
46/52 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 02:35"]

On kyllä mahdottoman taitava lapsi ellei oikein houdini, että pystyy koulun käytävällä juoksemaan tissi suussa ja vielä valjaissa! Sinä tissimies olet oikea älyn jättiläinen. Minä luulen, että pojastani kasvaa kunnon mies. Monitaitoinenkin vielä, kätevä käsistään ja varsinkin suustaan.

[/quote]

Paljastuiko miesvihaprovosi ? Sukupuolia tarpeettomasti alleviivaten?

Palstafemakko kompastuu omaan nokkeluuteensa?

Ihan miehen vanhemmatkin on paskoja, koska mies?

Vierailija
47/52 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt ihmeessä Kauniiden ja Rohkeiden katselu, sun väliotsikot alleviivaa tarpeettomasti ridgee ja brookee.

Minulla ei ole mitään miehiä tai naisia vastaan, puhun yleensä ihmisistä. Yhtä asiaa en oikein siedä, typeryyttä.

Vierailija
48/52 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 02:42"]

kyllähän se vaan niin on, että lastaan suojellaan ja suojellaan. Saa kiivetä korkealle puuhun kuin mahdollista. Eli sen verran kauan kuin aikuisen ylettämä riittää.

Parkkipaikoilla ja liikenteessä kyttään teineinäkin. Sehän ei siis helpota ollenkaan, ikinä luulen. Meillä ei mopokortteja tms. mutta hirvittää ajatellakin, että toinen saa ajokortin vuoden päästä. APUA! Liikenne on oppimista koko ajan ja mieluummin ilman vanhempia, muttei vielä kaksi vuotiaana. Mä päästin nää itekseen liikenteeseen 10 vuotiaana, pikku hiljaa. Hienosti ovat oppineet käyttämään julkisia ja fillaria.

[/quote]

Joo, vanhemmat   eivät ole kyenneet suojeleman lastaan putoamisilta.

Vierailija
49/52 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 02:42"]

[/quote]

10 vuotiaana julkisia ja fillaria? Really?

Kuinkahan Helsingissä/pääkaupunkiseudulla on yhtään lasta hengissä, jotka taittavat koulumatkansa metrolla, bussilla tai ratikalla jo ekaluokasta lähtien?

Vierailija
50/52 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 02:48"]

Lopeta nyt ihmeessä Kauniiden ja Rohkeiden katselu, sun väliotsikot alleviivaa tarpeettomasti ridgee ja brookee. Minulla ei ole mitään miehiä tai naisia vastaan, puhun yleensä ihmisistä. Yhtä asiaa en oikein siedä, typeryyttä.

[/quote]

Ihmisellä on oikeus olla tyhmä. Kuuluu ihan  ihmisoikeuksiin. Asenteellasi pyrit epäämään tämän oikeuden.

Vierailija
51/52 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exää ei myöskään lastemme turvallisuus kiinnosta. Mätkäsin lapiolla päähän ja sanoin että tuossa on ovi ja lasten lähelle ei tarvitse tulla, ennen kuin oikeasti kiinnostaa. Eipä tuota ole sen jälkeen näkyny...

Vierailija
52/52 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miul o muuten jenkkisänky, jossa lapsenikin nukkuvat. Eivät oo koskaan siitä pudonneet.