Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, ärsyttää urpot, jotka pitävät kissaa vapaana taajamassa!

Vierailija
05.08.2015 |

Erään ulkokissan omistajan suusta oikeasti kuultua: :D

1. "Meidän kissa ei tapa lintuja tai muitakaan eläimiä. Kissat eivät tapa lintuja, koska ovat kylläisiä." (Tosiasiassa kissat saalistavat yli tarpeensa, huvikseen. Kissat tappavat vuosittain miljoonia lintuja pelkästään Suomessa. Lintujen lisäksi kissat tappavat myös uhanalaisia nisäkkäitä, sammakkoeläimiä jne.)

2. "Ei meidän kissa voi jäädä auton alle, kun ei meidän naapureidenkaan kissat ole jääneet." (Mutta kuinka moni naapurin kissa on vain "kadonnut" - siis jäänyt auton alle...)

3. "Ei meidän kissa voi jäädä auton alle, koska tässä lähellä ei ole isoja teitä." (Kissan reviiri voi olla yllättävän laaja, vaikka omistajat luulevat kissan pysyttelevän pihapiirissä. Ja jo 50-60 kilometrin tuntivauhti voi olla kohtalokas, jos kissa juoksee yhtäkkiä auton eteen.)

3. "Kissa on onnellinen ainoastaan ulkokissana." (Toisin sanoen et vain viitsi ulkoiluttaa sitä valjaissa tai ulkotarhassa.)

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

56: tuon teidän "rakkauden ja välittämisen" laki tuntee termillä heitteillejättö. Hyvin kuvailitkin sen pääpiirteissään: eläin jätetään herran haltuun ja tulee takaisin jos on tullakseen eikä omistajilla ole aavistustakaan missä eläin liikkuu.

Vierailija
102/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurustossa kulkee paljon kissoja vapaina. Asumme rauhallisella omakotialueella taajaman reunalla. Itselläni ei ole kissaa, mutta ei minua mitenkään erityisesti häiritse kun joskus nään hännänpään vilahtavan kävelytieltä ruohikkoon tai kissan tarkkailemassa pihoja aidan päällä istuen. Lieneekö sitten erityisen kohteliaita katteja, mutta pyykit saavat olla rauhassa ja ovenpielet. Kevättalvisin kuuluu joskus mouruamista, mutta siitäpä sen tietää, että kevät tulee :)

Huvittaa nämä kissa ei kuulu Suomen luontoon-huutelijat. Mun mielestä vapaana juoksenteleva kissa on paljon pienempi uha Suomen luonnolle kuin minä, joka ajan autolla, tuotan kilokaupalla jätettä ja pissaan juomaveteen. Eikä asfalttipihainen taajama todellakaan ole sitä aitoa Suomen luontoa. Ihmisen käyttöönsä ottamaa maata se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:14"]

Meidän naapurustossa kulkee paljon kissoja vapaina. Asumme rauhallisella omakotialueella taajaman reunalla. Itselläni ei ole kissaa, mutta ei minua mitenkään erityisesti häiritse kun joskus nään hännänpään vilahtavan kävelytieltä ruohikkoon tai kissan tarkkailemassa pihoja aidan päällä istuen. Lieneekö sitten erityisen kohteliaita katteja, mutta pyykit saavat olla rauhassa ja ovenpielet. Kevättalvisin kuuluu joskus mouruamista, mutta siitäpä sen tietää, että kevät tulee :)

Huvittaa nämä kissa ei kuulu Suomen luontoon-huutelijat. Mun mielestä vapaana juoksenteleva kissa on paljon pienempi uha Suomen luonnolle kuin minä, joka ajan autolla, tuotan kilokaupalla jätettä ja pissaan juomaveteen. Eikä asfalttipihainen taajama todellakaan ole sitä aitoa Suomen luontoa. Ihmisen käyttöönsä ottamaa maata se on.

[/quote]

Ks. kommentti 94.

Vierailija
104/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:14"]Meidän naapurustossa kulkee paljon kissoja vapaina. Asumme rauhallisella omakotialueella taajaman reunalla. Itselläni ei ole kissaa, mutta ei minua mitenkään erityisesti häiritse kun joskus nään hännänpään vilahtavan kävelytieltä ruohikkoon tai kissan tarkkailemassa pihoja aidan päällä istuen. Lieneekö sitten erityisen kohteliaita katteja, mutta pyykit saavat olla rauhassa ja ovenpielet. Kevättalvisin kuuluu joskus mouruamista, mutta siitäpä sen tietää, että kevät tulee :)

[/quote]
Nuo "kissa ei kuulu Suomen luontoon" huutelijat viittaavat varmastikin siihen, että nämä kotikissat ei pärjää luonnossa vaan ne hylättyinä kituvat siellä ja lopulta kuolevat. Onhan meillä ilves (kissaeläin) ihan luonnonvaraisena ja hyvin ne pärjää.

Vierailija
105/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:34"]

Itse en ymmärrä ihmisiä joiden kissat eivät pääse ulos. Kissan kuuluu päästä saalistamaan ja vahtimaan reviiriään. En nyt väitä että olisi erityisen väärin retuuttaa kissaa narussa tai pitää sisäkissana mutta itse en voisi kuvitellakaan riistäväni kattimatin vapautta sillä lailla.

Terveisin onnellisen 15v ulkokollin henkilökunnan jäsen. :)

[/quote]

Jos kattimattisi olisi 1000 euroa maksanut bengali, päästäisitkö senkin ulos vapaana ja valvomatta? Rotukissoilla on samat vaistot kuin maatiaiskissoilla, mutta ei niitä kukaan pidä vapaana.

Vierailija
106/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 07:56"]

Eipä kissat juuri ketään häiritse, tappavat lintuja ja hiiriä, mitä sitten, niin kaikki petoeläimet tekee. Eikä lintuja tarvi ruokkia pihoilla ollenkaan, kyllä ne löytää luonnosta ruokansa. Sen sijaan koiranpaskaan astuminen on ärsyttävää eikä koira ole edes oikea eläinlajo, vaan ihmisen jalostama keinotekoinen "eläin".

[/quote]

Muut petoeläimet myös syö ne hiirensä. Meidän naapurin kissat raatelee ja kantaa portaille "näytille". Koiranpaskat kerään aina pois jos tekee sellaiseen paikkaan että siihen voi joku vahingossa astua. Ikinä en ole astunut oman, enkä muidenkaan koirien paskaan mutta kissan paskaan 2 kertaa jo tänäkin kesänä OMALLA PIHALLANI!! 

Vierailija
107/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:14"]Meidän naapurustossa kulkee paljon kissoja vapaina. Asumme rauhallisella omakotialueella taajaman reunalla. Itselläni ei ole kissaa, mutta ei minua mitenkään erityisesti häiritse kun joskus nään hännänpään vilahtavan kävelytieltä ruohikkoon tai kissan tarkkailemassa pihoja aidan päällä istuen. Lieneekö sitten erityisen kohteliaita katteja, mutta pyykit saavat olla rauhassa ja ovenpielet. Kevättalvisin kuuluu joskus mouruamista, mutta siitäpä sen tietää, että kevät tulee :) Huvittaa nämä kissa ei kuulu Suomen luontoon-huutelijat. Mun mielestä vapaana juoksenteleva kissa on paljon pienempi uha Suomen luonnolle kuin minä, joka ajan autolla, tuotan kilokaupalla jätettä ja pissaan juomaveteen. Eikä asfalttipihainen taajama todellakaan ole sitä aitoa Suomen luontoa. Ihmisen käyttöönsä ottamaa maata se on. [/quote] Nuo "kissa ei kuulu Suomen luontoon" huutelijat viittaavat varmastikin siihen, että nämä kotikissat ei pärjää luonnossa vaan ne hylättyinä kituvat siellä ja lopulta kuolevat. Onhan meillä ilves (kissaeläin) ihan luonnonvaraisena ja hyvin ne pärjää.

[/quote]

enpä usko, että tuota tarkoittavat. tarkoittavat sitä, että kissa metsästää suomen luontoon kuuluvia lintuja ja oravia. hiiretkin kuuluvat suomen luontoon, mutta niitä kissa saa metsästää, jos se jotain metsästää.

Vierailija
108/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

J[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:02"]

En jaksanut lukea neljää sivua vastauksia, kerron vaan miten meidän naapurustossa; Asutaan rauhallisen kadun varrella, läpikulkuliikennettä ei ole ollenkaan. Yhdellä naapureista on kissa, sellainen iso ja laiska, joka lähinnä makoilee auringossa. Käy kaikkien pihoilla ja kiipeilee autojen päällä yms (tiedän siitä kun joskus on hiekkaiset jalanjäljet tuulilasissa/konepellillä).

Minä en tykkää kissoista, mutta jotenkin tämä ei mua häiritse ollenkaan. Kyseisten naapureiden kanssa ei juurikaan olla tekemisissä (eli ei johdu siitä että oltaisiin kavereita että kissan ulkoilu ei häiritse). Pihoille ei kuseskele, sen kyllä haistaisi.

[/quote]

Ei meitäkään ole itseä kulkukissat haitanneet. Mutta ymmärrän kyllä, että se voi haitata silloin jos kissa menee epätoivotuilla alueille, tai silloin kun kissat tappavat alueen lintuja ja piennisäkkäitä tai ovat jatkuvassa riskissä joutua auton alle. Jotenkin toivoisi, ettei asioita päätetä ainoastaan oman kokemuksen perusteella, kun monet haitat on ihan todellisia vaikka ne ei itselle näy.

[/quote]

Jos todella elämää häiritsee, niin pitäisikö sitten tehdä jotain muuta kuin kirjoittaa asiasta vauva-palstalle? Mennä esim. puhumaan eläimen omistajan kanssa? Olisko mahdollista?

Joku tuolla kirjoitti, että sota ja nälänhätä kuittaisivat tämänkin ongelman. Olen kyllä täysin samaa mieltä. Miten hyvin meillä asiat täällä ovatkaan! Jos tuntuu vaikealta uskoa, niin kannattaa matkustaa seuraavan kerran jonnekin muualle maailmalle kuin aurinkomatkojen all inclusive-hotelliin.

Vierailija
109/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:14"]Meidän naapurustossa kulkee paljon kissoja vapaina. Asumme rauhallisella omakotialueella taajaman reunalla. Itselläni ei ole kissaa, mutta ei minua mitenkään erityisesti häiritse kun joskus nään hännänpään vilahtavan kävelytieltä ruohikkoon tai kissan tarkkailemassa pihoja aidan päällä istuen. Lieneekö sitten erityisen kohteliaita katteja, mutta pyykit saavat olla rauhassa ja ovenpielet. Kevättalvisin kuuluu joskus mouruamista, mutta siitäpä sen tietää, että kevät tulee :) Huvittaa nämä kissa ei kuulu Suomen luontoon-huutelijat. Mun mielestä vapaana juoksenteleva kissa on paljon pienempi uha Suomen luonnolle kuin minä, joka ajan autolla, tuotan kilokaupalla jätettä ja pissaan juomaveteen. Eikä asfalttipihainen taajama todellakaan ole sitä aitoa Suomen luontoa. Ihmisen käyttöönsä ottamaa maata se on. [/quote] Nuo "kissa ei kuulu Suomen luontoon" huutelijat viittaavat varmastikin siihen, että nämä kotikissat ei pärjää luonnossa vaan ne hylättyinä kituvat siellä ja lopulta kuolevat. Onhan meillä ilves (kissaeläin) ihan luonnonvaraisena ja hyvin ne pärjää.

[/quote]

enpä usko, että tuota tarkoittavat. tarkoittavat sitä, että kissa metsästää suomen luontoon kuuluvia lintuja ja oravia. hiiretkin kuuluvat suomen luontoon, mutta niitä kissa saa metsästää, jos se jotain metsästää.
[/quote]
No huvikseen ei kyllä yksikään Suomen luontoon kuuluva eläin tapa, kotikissa sen sijaan tappaa

Vierailija
110/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:35"]

Mites tähän sanotte? Kissa jota ei ole opetettu valjaisiin, flexiin yms, kun on ollut pieni, vaan aina saanut vapaana olla. Sit yhtäkkiä laitetaanki se esim talutushihnaan ja ulos, kyllä voi vaan arvata että ei tule yhtään mitään. Kissa ei ymmärrä miksi hänelle tehdään näin ja pahimmassa tapauksessa voi saada paniikkikohtauksen tai sydänkohtauksen... Onko se teidän mielestä hyvä juttu? Joten te jotka sanotte että se pitää olla omistajan valvonnassa niin ei onnistu, pitäkää ne koirat sidottuna ettei vapaana juoksis missä huvittaa. Koirista enemmän haittaa kuin kissoista. Mut jättäkää saatana kissat rauhaan!

[/quote]

kyllä se tottuu kun opetat. vajakki

Vierailija
111/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:38"]

En jaksanut lukea neljää sivua vastauksia, kerron vaan miten meidän naapurustossa; Asutaan rauhallisen kadun varrella, läpikulkuliikennettä ei ole ollenkaan. Yhdellä naapureista on kissa, sellainen iso ja laiska, joka lähinnä makoilee auringossa. Käy kaikkien pihoilla ja kiipeilee autojen päällä yms (tiedän siitä kun joskus on hiekkaiset jalanjäljet tuulilasissa/konepellillä).

Minä en tykkää kissoista, mutta jotenkin tämä ei mua häiritse ollenkaan. Kyseisten naapureiden kanssa ei juurikaan olla tekemisissä (eli ei johdu siitä että oltaisiin kavereita että kissan ulkoilu ei häiritse). Pihoille ei kuseskele, sen kyllä haistaisi.

[/quote]

Ei meitäkään ole itseä kulkukissat haitanneet. Mutta ymmärrän kyllä, että se voi haitata silloin jos kissa menee epätoivotuilla alueille, tai silloin kun kissat tappavat alueen lintuja ja piennisäkkäitä tai ovat jatkuvassa riskissä joutua auton alle. Jotenkin toivoisi, ettei asioita päätetä ainoastaan oman kokemuksen perusteella, kun monet haitat on ihan todellisia vaikka ne ei itselle näy.

[/quote]

Jos todella elämää häiritsee, niin pitäisikö sitten tehdä jotain muuta kuin kirjoittaa asiasta vauva-palstalle? Mennä esim. puhumaan eläimen omistajan kanssa? Olisko mahdollista?

Joku tuolla kirjoitti, että sota ja nälänhätä kuittaisivat tämänkin ongelman. Olen kyllä täysin samaa mieltä. Miten hyvin meillä asiat täällä ovatkaan! Jos tuntuu vaikealta uskoa, niin kannattaa matkustaa seuraavan kerran jonnekin muualle maailmalle kuin aurinkomatkojen all inclusive-hotelliin.

[/quote]

Älkäämme korjatko ongelmaa koska muualla on huonommin?

Olethan muistanut käydä kommentoimassa myös päivähoito-oikeutta, työttömyyttä, tai koulukiusaamista koskeviin ketjuihin? Sielläkin varmasti kaivataan muistutusta siitä, että jossain on nälänhätä, sota, naisten ympärileikkauksia ja kansanmurhia. 

Näyttääkö nämä vapaana kulkevien kissojen omistajat näiden kommenttien mukaan sellaisilta ihmisiltä, joille puhuminen jotenkin auttaisi? 

Ja kuka menee kulkukissoja karkuun aurinkomatkoille? :D :D

Vierailija
112/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vapaana olevat kissat haittaa. Mutta meidän pihalla ei tarvitsisi käydä paskalla. Keinot tämän lopettamiseksi otan mielelläni vastaan? Siis keinot meidän pihalla paskalla käymiseen. Ja mielellään inhimilliset keinot.

Kun se kissa kuitenkin pyydystää myyriä (hyvä, hyvä), hätistää räkätit pois (erinomaista!), että ei pelkkää pahaa, jos ei jotain hyvääkin.

Vierailija
113/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 jatkaa taas.

"Mielenkiinnosta: Antaisitko kissasi kulkea vapanaa vaikka joku lähiseudun asukas pitäisi rotanmyrkkyä tai vihaista koiraa pihallaan? Vai kuuluuko tällaiset riskit vaan tuohon "miten kauan se elämä sitten jatkuukaan" - osaan?"

Kyllä vain kuuluvat. Ja antaisin. Olen täysin tietoinen siitä että ulkona on erilaisia vaaroja. Itsekin saatan jäädä vaikka rattijuopon alle koska tahansa. Se on elämän kiertokulkua se. Pakko vielä lisätä se että naapuri pitää aidatulla pihallaan taistelukoiraa, joka varmaan söisi meidän kollin jos pääsisi käsiksi. Mutta ei pääse, koska kolli toki tajuaa olla menemättä sen alueelle.

"56: tuon teidän "rakkauden ja välittämisen" laki tuntee termillä heitteillejättö. Hyvin kuvailitkin sen pääpiirteissään: eläin jätetään herran haltuun ja tulee takaisin jos on tullakseen eikä omistajilla ole aavistustakaan missä eläin liikkuu."

Heittellejättö se olis mielestäni jos vippaisimme katin pihalle, sulkisimme oven ja ajattelisimme että herran haltuun. Kissan vapaa ulkoilu ei ole heittellejättöä jos se pääsee kotiin koska tahansa. Eikä sen myöskään ole mikään pakko koskaan mennä ulos. Menee jos mielii.

"Jos kattimattisi olisi 1000 euroa maksanut bengali, päästäisitkö senkin ulos vapaana ja valvomatta? Rotukissoilla on samat vaistot kuin maatiaiskissoilla, mutta ei niitä kukaan pidä vapaana."

Ehdottomasti päästäisin. Meillä ei perheenjäsenten arvoa ja oikeuksia määritellä rahan perusteella. :)

Vierailija
114/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:48"]

Minua vapaana olevat kissat haittaa. Mutta meidän pihalla ei tarvitsisi käydä paskalla. Keinot tämän lopettamiseksi otan mielelläni vastaan? Siis keinot meidän pihalla paskalla käymiseen. Ja mielellään inhimilliset keinot.

Kun se kissa kuitenkin pyydystää myyriä (hyvä, hyvä), hätistää räkätit pois (erinomaista!), että ei pelkkää pahaa, jos ei jotain hyvääkin.

[/quote]

Yksi hyvä keino on suihkuttaa vettä päälle keinolla tai toisella. Jos vaan ehtii. Pitää vaikka vesipyssyä tai -pulloa lähellä ja vippaa siitä päälle. Myös erilainen muu säikyttely toimii, kuten sanomalehdellä huitominen. Ei siis ole tarkoitus satuttaa kissaa vaan humauttaa ohi niin että kissa säikähtää. Ei ainakaan heti tule takaisin. Netistä löytyy myös jotain kissankarkottimia, kannattaa etsiä. :)

T. 56

Vierailija
115/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:54"]

56 jatkaa taas.

"Mielenkiinnosta: Antaisitko kissasi kulkea vapanaa vaikka joku lähiseudun asukas pitäisi rotanmyrkkyä tai vihaista koiraa pihallaan? Vai kuuluuko tällaiset riskit vaan tuohon "miten kauan se elämä sitten jatkuukaan" - osaan?"

Kyllä vain kuuluvat. Ja antaisin. Olen täysin tietoinen siitä että ulkona on erilaisia vaaroja. Itsekin saatan jäädä vaikka rattijuopon alle koska tahansa. Se on elämän kiertokulkua se. Pakko vielä lisätä se että naapuri pitää aidatulla pihallaan taistelukoiraa, joka varmaan söisi meidän kollin jos pääsisi käsiksi. Mutta ei pääse, koska kolli toki tajuaa olla menemättä sen alueelle.

"56: tuon teidän "rakkauden ja välittämisen" laki tuntee termillä heitteillejättö. Hyvin kuvailitkin sen pääpiirteissään: eläin jätetään herran haltuun ja tulee takaisin jos on tullakseen eikä omistajilla ole aavistustakaan missä eläin liikkuu."

Heittellejättö se olis mielestäni jos vippaisimme katin pihalle, sulkisimme oven ja ajattelisimme että herran haltuun. Kissan vapaa ulkoilu ei ole heittellejättöä jos se pääsee kotiin koska tahansa. Eikä sen myöskään ole mikään pakko koskaan mennä ulos. Menee jos mielii.

"Jos kattimattisi olisi 1000 euroa maksanut bengali, päästäisitkö senkin ulos vapaana ja valvomatta? Rotukissoilla on samat vaistot kuin maatiaiskissoilla, mutta ei niitä kukaan pidä vapaana."

Ehdottomasti päästäisin. Meillä ei perheenjäsenten arvoa ja oikeuksia määritellä rahan perusteella. :)

[/quote]

Miksi yhdenkään ihmisen tai kissan pitäisi kärsiä siitä, että sinä pidät tuota ainoana oikeana tapana pitää kissasi onnellisena?  Varmasti rakastaisit kissaasi myös niin paljon, että muutat pois taajamasta sen hyvinvoinnin eteen. En ole törmännyt yhteenkään hyvään perusteluun mikä oikeuttaa järjestyslain yli kävelemisen. 

Vierailija
116/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:54"]56 jatkaa taas.

[/quote]
Heitteillejätön määritelmän löydät halutessasi vaikka Finlexistä, mikään mielipidekysymys se ei ole.

Vierailija
117/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olethan muistanut käydä kommentoimassa myös päivähoito-oikeutta, työttömyyttä, tai koulukiusaamista koskeviin ketjuihin? Sielläkin varmasti kaivataan muistutusta siitä, että jossain on nälänhätä, sota, naisten ympärileikkauksia ja kansanmurhia. 

Näyttääkö nämä vapaana kulkevien kissojen omistajat näiden kommenttien mukaan sellaisilta ihmisiltä, joille puhuminen jotenkin auttaisi? 

[/quote]

Kannattaisi sinunkin käydä katsomassa maailman menoa kreetan ulkopuolella ja harjoitella luetun ymmärtämistä :)

Kun ongelmat alkaa olla tätä luokkaa, että naapurin kissa kakkaa pihaan, niin pitäiskö todeta, että joskus elämässä täytyy vaan sopeutua ikäviin ja epämukaviin tilanteisiin??

Vierailija
118/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:48"]

[/quote]

Tämä on sikäli mielenkiintoinen lausunto, että kissan ulostaminen naapurin pihaan on laillista, mutta kissan ulkona pitäminen valvomattomana ei ole. Eli käytännössä saisit tehdä laillisesti niin, että lähdet kissan kanssa kävelylle, houkuttelet sen naapurin pihalle tekemään tarpeensa, ja sitten kävelette kissan kanssa pois :D

Vierailija
119/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kannattaisi sinunkin käydä katsomassa maailman menoa kreetan ulkopuolella ja harjoitella luetun ymmärtämistä :)

Kun ongelmat alkaa olla tätä luokkaa, että naapurin kissa kakkaa pihaan, niin pitäiskö todeta, että joskus elämässä täytyy vaan sopeutua ikäviin ja epämukaviin tilanteisiin??

[/quote]
Epämukava ja ikävä on eriasia kuin lainvastainen. Jos mun koti ryöstetään jatkuvasti tai mut raiskataan kaupungilla, pitääkö niiinkin vaan sopeutua ja ajatella, että no en sentään näe nälkää ja mulla sentään on koti jonka voi ryöstää?

Vierailija
120/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:48"]

[/quote]

Tämä on sikäli mielenkiintoinen lausunto, että kissan ulostaminen naapurin pihaan on laillista, mutta kissan ulkona pitäminen valvomattomana ei ole. Eli käytännössä saisit tehdä laillisesti niin, että lähdet kissan kanssa kävelylle, houkuttelet sen naapurin pihalle tekemään tarpeensa, ja sitten kävelette kissan kanssa pois :D
[/quote]
No tuo kuuluu kotirauhan häirinnän piiriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän