Kasvojen iho kauniiksi kasvisruokavaliolla. Kokemuksia?
Kommentit (22)
Geeneillä on enemmän merkitystä kuin ruokavaliolla tai ihonhoidolla. Toki kannattaa kokeilla.
Päinvastoin moni kasvis aiheuttaa allergiaa. Varsinkin eksoottiset ulkomailta tuodut hedelmät. Tasapainoinen, puhdas ruokavalio, sekaruoka lihoineen, on paras.
Eläinrasva on myrkkyä iholle. Myös maidon rasva. Itse asiassa suurimman eron ihon ulkonäössä ja ylipäänsä terveydessä huomasin kun siirryin kasvissyöjästä kokonaan vegaaniksi. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Eläinrasva on myrkkyä iholle. Myös maidon rasva. Itse asiassa suurimman eron ihon ulkonäössä ja ylipäänsä terveydessä huomasin kun siirryin kasvissyöjästä kokonaan vegaaniksi. Suosittelen!
Maito voi joillekuille aiheuttaa aknea. Muuten vaikea uskoa, että lihalla olisi kovin paljon vaikutusta. Pienistä kaloista saa kalsiumia ja kollageenia, jotka ilmeisesti vaikuttavat ihoon myönteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Juri ajatelin maitotuoteet,tupakka,viina ,justo myrkyä nassulle kuin kaikki missä sokeria. Pesuaineet joissa hajusteet ja ei tarkistettu onko nissä säilytysi ja hajun pitäjänä käytetty silikonia.Joka turmioksi iholle ja päänahalle. Työnetään kuitenkin kaikkialle sitä!
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla mun tuntemilla vegaaneilla on harmaa ja eloton iho, harrastuksen kautta tunnen paljokin.
Mä oon "pelkkä" kasvissyöjä, syön siis maitotuotteita ja kananmunaa enkä ole vegaani. En huomaa mitään eroa ulkonäössä tai terveydessä parempaan tai huonompaan suuntaan.
No oman ihoni kuntoon on vaikuttanut eri asiat, mutta ihooni ei tule enää niin paljon finnejä ja epäpuhtauksia, kun aloitin kasvissyönnin. Maitotuotteita en enää käytä juurikaan, enkä kananmunaa. Joustan niistä vieraana ollessani, ja muuten syön kasvispohjaista ruokaa.
Finnit myös tuntuvat parantuvan nopeammin, mutta tämäkin voi olla ihan omaa mielikuvitustani.
Lakto-ovo-pescona nyt 2 vuotta, kalattomana 1 vuoden.
Ihoni on aina todella hyvä kun jaksan noudattaa vegaanista ruokavaliota kunnolla, ei siis mitään sipsikaljavegaania, vaan paljon raakaruokaa, kasviproteiinia, pähkinöitä ym. Sitten kun lipsahdan takaisin tavalliseen ruokaan (juustot, voi, sokeri) ihosta tulee samea ja suolisto voi selvästi huonommin.
Oma ihoni parani, kun lopetin maidon käytön. Olisinpa tajunnut aikaisemmin.
Sokeri ei tee hyvää, tulee sellaisia kovia finnin näköisiä nappylöitä naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla mun tuntemilla vegaaneilla on harmaa ja eloton iho, harrastuksen kautta tunnen paljokin.
Hah hah, juu tällä palstalla aina tunnetaan vegaaneja joilla on harmaa ja eloton iho ja tukka tippuu päästä. Itse en tunne ainuttakaan sellaista. Ja yksi monista syistä pitäytyä vegaaniruokavaliossa on minulla puhdas turhamaisuus, olen jo viisikymppinen ja se saa minut näyttämään hehkeältä ja nuorelta.
Vegaaneja on ihan turha kadehtia, ruokavalion noudattaminen on oikeasti yllättävän helppoa. Siitä vaan kokeilemaan niin ei tarvitse kiukutella toisten onnistumiselle.
Hikiliikunta auttaa enemmän, lähtee elimistön aineet liikkeelle.
Minulla on sama tilanne. Isoin muutos oman ihoni kunnossa tapahtui kun lopetin maitotuotteiden käytön, mutta tilanne parani entisestään kun jätin myös lihat, kananmunat sun muut pois.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama tilanne. Isoin muutos oman ihoni kunnossa tapahtui kun lopetin maitotuotteiden käytön, mutta tilanne parani entisestään kun jätin myös lihat, kananmunat sun muut pois.
Tämän piti siis olla vastauksena/lisänä viesti nro kymmenelle...
Minä sain kasvisruokavaliosta perunanenän ja kukkakaalikorvat ja nyt näytän ihan Mike Tysonilta.
Hyvän ihon salaisuus on auringon, tupakan ja alkoholin välttäminen. Itse olen ollut kasvissyöjä vuosikaudet, mutta en tiedä saako sillä sileää ja hyvänväristä ihoa. Sen sijaan auringon välttämisen hyödyt on silmin nähtävissä.
No ei oo onnistunut. T. 26 vuotta kasvissyöjänä
P. S Ruokavalio on muuten ihan suositeltavaa.