ENSKOJEN PERJANTAI
Kommentit (19)
Eli tässä vielä eiliset jaaritukset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8458860&p=2&tmode=1&smode…
...kohta on lokakuu ja MINÄ SAAN MIEHENI TÄNNE SUOMEEN!!! Nyt on edessä viimeinen viikonloppu ilman sitä :) Tää viikonloppu meneekin Turuuus häissä, lähden huomenna ja tuun sunnuntaina. Tänään töiden jälkeen kampaajalle että en oo sit ihan variksenpelätin kun se mies näkee mut pitkästä aikaa ;)
Makkara rv20+4
Eli palasin just neuvolasta.
RR 137/86
turvotus +
painonnousu 1300/vko!!
RT
syke 128-140
liikkeet ++
sf-mitta: 37 (jes, oli alkanu jo laskemaan)
Terkkari sanoi et vauva on jo niin alhaalla et pää ei liiku ollenkaa ja iso vauva tulossa. Ultran mukaa paino viikko sit 3300g mut terkka arvioi nyt melkee neljäkiloiseksi. Saas nähdä minkäkokonen sit ku syntyy..
Onkohan Annika ja MiaMik jo lähteny. Oliko Karssulillakin jo yli, vai muistanko väärin?
Mä meen tekee nyt viikonloppusiivousta, mut palailen taas ku kerkeen. Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille!
Ezzie 38+6
...tosi pahantuulisena valitettavasti. Eilen oli tosi lupaavia tuntemuksia, supisteli tosi kipeästi vähän aikaa jopa säännöllisesti, limatulppa alkoi irrota ja oli jomotusta koko päivä. Yöllä ei sit kuitenkaan mitään ja tänään on vaan jomotellut, ei sen kummempaa. Olin eilen ihan varma että yöllä tulee lähtö koska supistukset oli tosi kipeitä, ei mulla sellaisia ole vielä ollutkaan, mutta pah, tässä sitä vaan edelleen istutaan.
Pännii tosi paljon. Mihin se eilinen positiivisuus katosi?! Niisk. Taidan mennä takas peiton alle ja tulla myöhemmin takas, toivottavasti vähän paremmilla fiiliksillä.
Karssuli ja vaavi rv 41+1
[color=#8B0000]Mä oon hössöttänyt jo koko aamun ja nyt pitää rauhoittua hetkeksi tänne palstallekin! =)
Mun äitisypakkaus on jo postissa! Viime torstaina vein hakemukset ja tänään tuli jo ilmoitus! Hieman nopeeta toimintaa..Ajattelin odottaa miestä, että voidaan hakea paketti yhdessä..Hih. Ok, ok no kantamaanhan mä sen vaan otan kun painoa näytti olevan yli 8kg. =)
Mykis: jos sä oot tietämätön liitoskivuista niin mulla ei taas ole hajuakaan harjoitussuppareista! Oikein panee harmittaan..=) Ja ei niitä jomotuksia vielä voi edes kivuiksi sanoa.
Osse: mä vetelen maitoa suunnilleen litran päivässä. Ei VOI olla mitään parempaa kun jääkylmä maito! =) Verilätyt puolestaan ihmetyttää..et kai sä väitä, että oikeasti TYKKÄÄT niistä?! =) Iuh. Menikö perhevalmennus hyvin? Voiko se edes mennä huonosti? =)
Möröttimen päiväpeitto-ostos kuulosti hauskalta..=)
Viipulille tsemppiä tulosten odottelussa. Karseeta tollanen ' toivottavasti ei puhelin soi' -odotus! Miksei ne vois soittaa joka tapauksessa niin ei tarttis haudata puhelinta mihinkään pihan perukoille? =)
Amylle vielä kerran onnittelut virallisista talokaupoista! =)
Merihepalle innostusta täytellä päiväkirjaa! Mulle samainen ajatus viihtyi päässä kokonaiset 5 sekunttia. Mä tiedän, että en ois jaksanut alkuinnostuksen (2päivää) jälkeen suoda moiselle ajatustakaan eli en edes harkinnut mielen pahoittamista =)
Hermionelle tervetuloa! Suunnilleen samoissa mennään sun kanssa =)
Viipero saa vieraan viikonlopuksi..varsin mukavaa! =) Onko teillä paljon ikäeroa pikkusiskon kanssa?
Makkara oli syyllistynyt myymälävarkauteen! Hahaa! =) Ja onnittelut potkuista! =) Tervetuloa viikonlopuksi tänne Turkuun!
Kandi: hitto niitä äitiyskortteja! Mä en oo näyttänyt omaani edes miehelleni! =)
Ezzielle tulossa kauhee jötikkä? Mäkin olin 4600gr kun synnyin, mutta olinki jo maman viides niin se kävi jo rutiinilla. Ja eihän noista arvioista ihan varmaksi voi sanoa?
Karssulille voimia pahantuulisuuden kanssa. höh..olipas tyhmästi sanottu! =D Paljon suppareita sulle!!!
Ja samoin MiaMikille ja Annikalle! Nyt tositoimiin naikkoset! =)
Mun perjantaisiivousaikataulu on jo pissinny pahasti. Eli nyt konetta pyöriin ja imuri käyntiin!
Loistavaa perjantaita teille kaikille!
t. poppis ja räpätti rv23+2
Täällä moni tuskailee loppusuoralla..ootteko kokeillu että onko saunomisella mitään vaikutusta suppareihin? En tiedä oliko sattumaa mutta mä kävin Liian syntymää edeltävänä iltana saunassa,saunoin oikein pitkään ja hartaasti..mitään kovia löylyjä en kuitenkaan ottanu..silloin ei ollu merkkiäkään synnytyksestä mutta yöllä alkoi sitten supparit ja aamulla tulivat jo aika tiuhaan..sit lähdettiin vielä asioille ja kävelylle mikä tuntu lisäävän niitä entisestään:)
En tiedä oliko oikeasti vaikutusta,mä en normaalisti juurikaan tykkää saunoa mutta tuolloin kokeilin ihan huvikseni tekeekö se mitään ja ainakin meidän tyttö päätti syntyä sopivasti saunaillan jälkeen:)
Jaksuja teille!!
Queen
Eli nyt sitä sitten on uusinta-ultrassa käyty. Ja kaikki näyttäs olevan hyvin :-). Kovasti sydän läpätti ruudulla. Pituutta hurjat 9mm =) Vastas just viikkoja. Katsoi vielä ultralla kohdunkaulankin, joka täysmittainen ja kiinni. Toivotaan, ett pysyy vaan nyt mukana.
Ja ai niin, siitä hematoomasta joka näkyi viime viikolla. Nyt ei ollut jälkeäkään, eli ilmeisesti liittyi siihen istukkaan.
Jospa sitä tässä pikku hiljaa alkaisin ottaa sen listanpäivityksen Amylta, kun siihen kerta lupauduin. Jos saisin uudestaan niitä värikoodijutskia ym. mitä siihen liittyy. Niin voisin alkaa opettelemaan.
Mut nyt täytyy alkaa valmistautua töihin lähtöön.
- Ninca - rv7+3
Tervehdys kaikille! Mut herätettiin tänä aamuna hillittömällä kolistelulla... yövieras siellä laitto aamupalaa pöytään ja päätti kolistella et tajuan nousta. Olipas kiva mennä valmiille aamiaiselle, kerrankin! Nyt on käyty jo kauppakierros H&M:llä ja Lindexillä ja mä pääsin molemmista ostamatta mitään! Jee! Kohta saapuu mama tänne ja mennään auttelemaan veljen muutossa loppupäiväksi. Ja illalla on sitten se toinen synnytysvalmennus, tänään ponnistetaan vauva pihalle ja katellan miltä ne jälkeiset näyttää... kai?
Eilinen perhevalmennus oli kyllä pääosin melkoinen pettymys, eka tunti kuunneltiin älyttömän tylsää sepustusta siitä kuinka parisuhdetta pitää hoitaa esim. vaikka puhumalla toiselle... siis ihan oikeesti, ei kai tässä nyt ihan ekaa kertaa olla pappia kyydissä (mä en tajua tota sanontaa, ja varmaan oon ottanut sen väärässä muodossa käyttöönikin...) tai jotain teini-ikäisiä. Jos kerran on se vauvakin saatu alulle, niin on kai sitä jonkin verran jo asioista puhuttu. Kahvin ja voileipien jälkeen päästiin sit siihen, et vauva oli jo syntynyt ja kotona ja sit saatiin vähän enemmän sitä PERHEvalmennusta. Mua ei ainakaan kiinnostanut puhua yhtään odotuksesta tai synnytyksestä, johan niitä vatvotaan kaikkialla muualla ihan tarpeeks. Mut onneks lopussa jäi ihan hyvä mieli, kun selvis, et kotitukeen (tai mikä se ikinä onkaan nimeltään) saa soittaa, jos tuntee itsensä epävarmaksi ja hyvin todennäköisesti joku tulee käväseen kotona auttamassa. Jos nyt tulee kauheen kova paikka, niin onhan se hyvä tietää. Meillä kun ei oo tuota mummolaa ihan vieressä, josta kysyis neuvoa.
No se siitä. Sit tärkeempiin eli ruokaan. Mä arvasin, että mun veriplättyni herättävät inhotunteita ja siks varmaan niistä oonkin niin kovasti kohkannut. Musta ne on ihania, ja mä tosiaan teen niitä 80-vuotissäännöstä piittamatta itse. Valmisplätyt on kauheita! Mutta mun lempiruoat oli ala-asteellakin kaikkien kauhistuksia: maksalaatikko, pinaattikeitto, veriletut, mykysoppa... eipä oo tarvinnut hemoglobiinista huolehtia! :) Paitsi yläasteella kun laihdutin ja söin trendikkäästi tuskin mitään, niin anemiahan siitä pukkas.
Ja maito oli eilisessä testimaistelussa taas pahaa, eli back to normal ollaan.
Kandilla oli huolta neuvolakortin tietojen leviämisestä... anna mennä anopin kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mun miehen suku on kans tosi hoikkaa ja niiden äiti ehkä 150 cm pitkä. Tunnen itseni usein jättiläiseksi ja kyllähän miehen molemmilta vanhemmilta on tullut näitä syö sinä, ku sussa se näkyy -kommentteja. Mut en jaksa vaivata päätäni, jos joku ei tajua, että toisilla on erilainen aineenvaihdunta ja erilainen ruumiinrakenne tai muuten vaan enemmän lihaa, niin se on heidän ongelma. Kyllä ne musta kuitenkin tykkää. Mutta en mäkään mun neuvolakortin painolukuja ihan mielelläni muille esittele (etenkin kun veljen vaimon lähtöpaino tais olla 39 kg... :))
Karssulille voimahaleja, kyllä se vaavi sieltä vielä ulos tulee.
poppiksen kelassa on tosiaan ollut haipakkaa kun viikossa tuli paketti postiin! Mäkin värväsin miehen kantoavuksi, mut kannoin sit vissiin melkein itsekseni sen, kun en malttanut odottaa et mies maksais parkkimaksun vaan paketti piti saada heti... :)
Nincalla oli kivoja ultranäkymiä! Onnea uudelle listaemolle!
Makkara, mä nyt syön aika paljon jugurttia mut alkuraskauden käytin sellaisia omega-3-kapseleita, joissa oli myös kalsiumia mukana. Vaihdoin merkkiä viime viikolla, joten voihan se olla et elimistö rupes heti vaatimaan lisää kalsiumia maidon muodossa. Tiedä näistä!
Juups, mutta nyt täytyy kyllä ruveta soitteleen maman perään, ettei vaan oo eksynyt matkalla suurkaupunkiin... Hauskaa perjantai-iltaa kaikille!
Ja Hermionelle tervetuloa!
-Osse ja Santeri rv 34+2
Tänään ei kyllä huvita mikään. Koirakin on maannu koko päivän sängyssä ja nukkunu.
Mulla on ollu nyt kaks ihan kivutonta päivää ja pelottaa koska ne kamalat liitoskivut palaa. Onko teillä kellään tullu maha kipeeks kun vaavi potkii? Mulla on pari kertaa tullu aika koviakin kipuja, mutta ne kestää vaan jotain 5 min.
Alko vaan pelottamaan onko ne supistuksia kun en oikeen tiiä miltä ne tuntuu. Tää meijän poju on tosi kova potkimaan ja muljaamaan. Välillä maha menee ihan muodottoman näköseks. Anoppi sano että tulee isäänsä, heh.
Mun pitäis vielä lähteä kaupugille hoitaan asioita, ja ulkona sataa... blääh!
Karssulille, Miamikille peukut pystyyn synnytykseen.
T: Hermione, Poju rv 22+1 ja toosi väsynyt koira
[color=104E8B] Oonpas mä tänään ollut yllättävän ahkera! Oon siivoillut, tehnyt ruokaa, pistänyt pyykit koneeseen, vienyt roskat, pakertanut gradun parissa... *hih...ylpeä itsestään* [/color]
[color=BF3EFF] Kandivaihe taisit eilen kysellä, että mitä ja missä opiskelen. Elikkäs opiskelen Jyväskylän yliopistolla luokanopettajaksi. Opinnot on tällä hetkellä aikas loppuvaiheessa meneillään, jäljellä " enää" gradu, päättöharjoittelu sekä pari kurssia. [/color]
[color=104E8B] Voih Karssuli, ei ole varmasti mukavaa, kun supistelee kovasti, mutta sitten ei vielä pääsekään synnyttämään:( Mutta kuulostaa kyllä siltä, että teidän vauveli syntyy ihan pian (ennustaisin, että viimeistään huomenna pääset tositoimiin) :) *jaksuhalaus* [/color]
[color=BF3EFF] Poppis: Voi vitsit, mäkin haluaisin jo päästä äityispakkauksen kimppuun! Jep, ja kiitos tsempin toivottelusta tuloksien odotteluun! On kyllä tosi inhottavaa, kun joutuu suunnilleen korvatulppia pitämään korvissaan 24/7, jottei puhelinsoitto pääsisi yllättämään! Olisi kyllä parempi, jos soittaisivat siinäkin tapauksessa, kun tulokset olisivat " normaalit" . Mutta laitahan sinä imuri pöhisemään! [/color]
[color=104E8B] Ninca: Ihania ultrakuulumisia! Hieno juttu! Ja tsemppiä listaemon hommiin! [/color]
[color=BF3EFF] Ai niin, Amylle kovasti onnea talokaupoista! [/color]
[color=104E8B] Öö..mitäs vielä. Tänään olisi tiedossa rauhallinen koti-ilta miehuksen kanssa. Syödään vaan herkkuja, kattellaan telkkaria ja ehkäpä taas joudun päihittämään miehen myös Monopoly-lautapelissä :) [/color]
[color=BF3EFF] Hymyjä lähettelen jokaisen Enskuliinin luokse :) ! [/color]
[color=104E8B] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 15+4 ~ ♥ ~ [/color]
Niin monilla ahkerat perjantaisiivoukset käynnissä! Mullakin yleensä iskee perjantaisin se siivoushimo, mutta nyt on niin sateista, etten edes saa mattoja ulos tuulettumaan. Kaupassakin piti käydä kotiin tullessa, mutta kun pyörällä kuljen niin en tuossa sateessa halunnut yhtään ylimääräistä lenkkiä matkaan. Täytynee siis lähteä illemmalla käymään kaupassa. Tai sitten jätän suosiolla huomiseksi, kai meillä nyt jotain muonaa on yhdeksi illaksi...
Ihan kummallista, kun olen nyt pitemällä sairaslomalla, eikä tarvitsekaan enää käydä töissä! Mitä ihmettä ihmiset tekee viikonloppuisin?! Mulla loppui kahdeltatoista luento, ja nyt olisi koko viikonloppu vapaana - hui! Tällaista ei ole ollut aika moneen vuoteen, kun kaupan osa-aikatöitä nyt on aina pe-iltaisin ja lauantaisin. Ihan oikeasti, en käsitä miten saan tämän ajan kulumaan, kun mieskin on töissä viitenä päivänä viikossa, ja useimmiten vielä klo 13-21. Varmaan neulon ja leivon ja siivoan ihan hitsisti - ja pitäisihän se kandin tutkielmakin tehdä tässä kuukauden sisään...
Mutta selkä ei kestä istumista enää yhtään, joten siirryn makoilemaan sohvalle :) Hauskaa perjantaita kaikille, jospa se sade vaikka kohta loppuisi!
Kandi & muhku 27+1 (kai..?)
Tänään heräsin pitkästä aikaa herätyskellon herättämänä, kun tarkoituksena oli käydä työkavereita moikkaamassa heti aamusta vielä viimeistä kertaa ennen vauvan syntymää. Nyt ei sitten herätyksiä tarvitsekaan ihan heti olla asentamassa ja toivottavsti muutaman viikon päästä on se ihan oma herättäjä viekussa :)
Ezzien ja Makkaran kanssa yhdyn lokakuu-hehkutukseen. Nyt meidänkin vauvalla on jo lupa syntyä, vaikka saa Otso minun puolestani vielä jonkun aikaa kasvatella itseään. Ei kuitenkaan tarvitse enää ottaa paineita noista supistuksista :) Niin ja onnittelut ezzielle, sulla enää karvan yli viikko laskettuun aikaan. Ja Makkarakin saa kohta miehuksen kotiin :)
Karssulille tsemiä supistusten kanssa. Lupaavallehan nuo supistukset kuitenkin kuulostavat ja että sitä limatulppaakin on jo tullut. Ehkä ne supparit hakee vaan vähän lisää vauhtia. Tiedän kuitenkin, että turhauttaa kun sulla nuo viikotkin on jo ihan hyvät.
Poppis sitten pääsee äitiyspakkausta penkomaan :) Sitä siivousinspiratsioonia saa laittaa sitten tulemaan tännekin päin ;)
Nincalle kovasti onnea :) Nyt vain rauhallisin ja luottavaisin mielin eteenpäin, kun ultrassa on kaikki ollut noin hyvin.
Osse: Täällä vilkuttelee yksi verilettujen ystävä. Ehdotonta herkkuani on kuitenkin äidin maksapihvit ja niitä olen kyllä kaipaillut tässä raskauden aikana. Ehkä äiti suostuu mulle tekemään erityissatsin joulupöytään ;) Pienenä minun herkkuani oli myös munuaispaisti. Muistan kun pienenä kaverit katto kieroon, kun kiirehdin kotiin menemistä ja hehkutin " Meidän äiti on tänään tehnyt ihan ältsin hyvää ruokaa, munuaispaistia!"
Kandille lohdutukseksi, että kun siitä alkulamaannuksesta pääsee niin hyvin sen ajan saa kulumaan saikullakin. Pientä puuhastelua kotona, kaupungilla käymistä, päiväunia ja ulkoilua -niillä pääset jo hyvin alkuun.
Aamusta tuli tosiaan töissä käytyä työkavereita moikkaamassa ja nyt saakin sitten olla hyvillä mielin ÄITIYSLOMALLA. Tuntuu ihan uskomattomalta, että minä olen ihan oikeasti äitiyslomalla ja laskettuun aikaankin on enää se 30 päivää. Toisaalta vähän haikein mielin katselin sitä hyörinää siellä ja odotankin kovasti jo oman vauvan hoitamista. Osa lapsista ujosteli minua ja masu herätti kovasti ihmetystä. Yksi tyttö kurkkasi paidan alle ja piti minua ihan petturina, kun sieltä ei näkynytkään muuta kuin pullistunut maha ja napa kun olin juuri ehtinyt sanoa, että mulla on vauva mahassa ;) Otsokin kuuli tuttuja ääniä ja oli kovasti menossa mukana :) Että kova ikävä niitä minun lainalapsia tulee, vaikka töihin ei muuten hinkua olekaan. Töiden jälkeen kävin kaupassa ostamassa itselle herkkuja ja pitsatarpeet viikonlopuksi. Sain sen reissun aikana muutaman sellaisen supistuksen, että piti jo ottaa tukea ja vetää syvään henkeä. Ärsytti sitten kassallakin, kun yritin nostaa koriani lähemmäs sitä hihnaa ja puuskutin supistuksen kourissa niin kolme äijää ympärillä vaan katsoo, eivätkä edes tarjoa apua :( Neuvolassakin piipahdin ja kaikki ok. Otso painunut entistä syvemmälle alas, mutta vielä mahtuu hitusen pää liikkumaan. Sf-mitta menee säntillisesti keskikäyrällä. Se himputin hemppa vaan ei suostu nousemaan! Nyt sitä käydäänkin sitten kerran viikkoon tarkistuksilla siihen saakka, että synnyttämään lähdetään. Se nyt oli ainoa kurja puoli neuvolassa, että multa kiellettiin uiminen loppuajaksi :(
Tällaisilla eväillä viikonloppuun
Mörötin ja Otso rv35!
Heipat vaan kaikille!
Ja ihan kärkeen kiitoksia kaikille talokaupoista onnitelleille! Olo on aika mukava, kun tietää, että pian sinne päästään. Vaikka mä olen suuren osan elämästäni asunutkin kerrostalossa, niin sen verran olen mökkihöperö ja päässyt omakotiasumisenkin makuun, että kyllä se vaan on mun ja miehenkin juttu.
Tänään aamupäivä menikin äitin kanssa vanhojen rojujen viemisessä kierrätyskeskukseen ja kaatikselle. Tosiaan sitä rojua riittää, kun mun mummu ja vaari ona aikanaan jo asuneet siinä talossa ja porukatkin toistakymmentä vuotta, ja suvussa kulkee tää ominaisuus, että pistetään jemmaan, jos tätä vaikka joskus vielä tarttis... No, noitten reissujen jälkeen käytiin vielä pitsalla äitin kanssa ja nyt on kyllä silmät jo melkein ristissä, kun niin tarttis päästä päikkäreille. Mutta jos nyt jotain teille kirjoittelis tässä ensin.
Niin, eilen ennen talopkauppoja oli neuvola ja siellä kaikki ihan ennallaan ja periaatteessa ihan ok. Hemppa oli noussut 118 -> 124, joten raudasta on ollut hyötyä. Vauva on jo hiukan laskeutunut ja kiinnittynytkin, sanoi terkkaharjoittelija, samalla kun oma terkka istui vieressä ja kuunteli. Ihan en usko sitä, mutta saattoipahan tuo tietääkin. Koska mulla ei ole ollut kivuliaita supistuksia, eivät vielä antaneet lähetettä sinne synnytystapa-arvioon. Seuraava neuvola onkin sitten jo ensi tiistaina. Eli nyt sitten tosiaan ravataan siellä kerran viikossa.
Nincalle piti sanoa, että raskausaivot sai mut jotenkin sekoittamaan torstain ja perjantain, siksi utelin ultrasta jo eilen. Mutta hienoa, että kaikki on hyvin! Nyt voitkin sitten hyvällä mielellä jatkaa masun kasvattelua ja alkaa opetella tuota listan päivittelyä. Teen ton uusimman päivityksen tässä viikonlopun aikana ja kun saan sun s-postiosoitteen, niin pistän pohjan+ohjeita tulemaan sulle. Mun osoitehan oli siis La_My1975@hotmail.com joten pistäpä siihen viestiä, niin saat lähipäivinä postia minulta. =)
Hei, ossen perhevalmennuksessa sai kahvia ja voikkaria. Meillä sai vaan ekalla kerralla pari piparia ja mehua. Ihan epistä! =/
Hermionelle, jos en eilen muistanut sanoa, niin tervetuloa joukkoon! Möröttimelle onnea äippäloman alkamisesta! Ja kaikille hyvää vointia ja suppareita niille, jotka niitä jo tarvitsevat! Tää mamma menee nyt päikkäreille...
-Amy ja EkaVekara, rv 36+1
Karssulille voimia viimeisiin päiviin! Pian odotus palkitaan :)
Poppis, sisko on 18-vuotias ja ollaan sen kanssa tosi läheisiä. Se odottaa ihan intona jo vauvan syntymää :) Tänä viikonloppuna varmastiki yhdessä silitetään ja viikkaillaan pikkuisia vaatteita kaappiin. Olipas teilläpäin nopeaa toimintaa pakkauksen kanssa, hienoa! Pian pääset hypistelemään pakkauksen sisältöä :)
Nincan pikkuisella oli kaikki kunnossa ultrassa, onnittelut! Nyt pääset nauttimaan raskaudesta huojentunein mielin :)
Kandi, mulla kanssa on ollut usein töitä viikonloppuisin, ja tuntuu tosi ruhtinaalliselta olla nyt joka viikonloppu kotona! Pitää nauttia tästä joutenolosta kun vielä voi :)
Möröttimelle onnea ensimmäisen virallisen äippälomapäivän johdosta! Piti oikein pähkäillä että mites mulla voi olla huomenna jo ensimmäinen sellainen, kun meillä lasketuissa ajoissa kuitenkin 3 päivää eroa... Onko mun päivät laskettu jotenkin väärin? Vai johtuuko se jotenkin tästä viikonlopusta.. (meni liian vaikeeks näillä raskausaivoilla :D)
Sama juttu täällä, on kyllä helpottavaa kun ei enää niinkään tarvi pelätä mitä nuo kipeät supparit aiheuttaa, ollaan kuitenkin pääsemässä jo senverran hyville viikoille.
Amy, oikein piti hämmästyä että sullakin viikkoja jo noin paljon, etkä mee ees kovin paljon edellä meikäläistä. Näin sitä aina välillä havahtuu tähän ajan juoksemiseen.
(.) Ei ole Kaapo kääntynyt, vaan tutusti potkuttelee tuonne kohdunsuulle ja virtsarakkoon. Vähän jännityksellä tässä odotellaan nyt maanantaita ja ulkokäännökseen joutumista :S
Ihanaa viikonloppua kaikille enskoille!!
Viipero & Kaapo rv 34+4
Nyt on tiikerikakku uunissa, joten jospa vaikka sillä välin kuluttais aikaa koneella ;) Kannettava on kyllä siitä kiva, että tässä sitä nytkin röhnötän sohvalla samalla näpytellen, ja itse asiassa aamupäivän makasin sohvalla koneen kanssa, kun ei huvittanut tehdä mitään järkevää ;)
Aamulla kävinkin jo vilkuilemassa, mutta enpä jaksanut komentoida mitään, puoliunessa olin vielä ;) Ezzie sen sijaan oli ollut ihan ylireipas, kun ennen kymmentä oli jo neuvolastakin kotiutunut!
Karssulin pieni se vaan kiusaa äitiään, eikä halua millään tulla ulos ;) No, kyllä se pian tulee. Tsup, tsup vaan kovasti!!
Poppis saa äippäpakkauksen, onnea siitä! Katoin just kuvia, joita mies otti silln kun mä sain omani :) Ihania vaatteita siellä on! Ja Poppiksella on " salainen" neuvolakortti :DD Eipä silti, en mäkään omaani ihan kaikkialla levittelis, mutta miehen kanssa kyllä tavataan sitä ahkerasti yhdessä aina, kun jotain uusia merkintöjä on tullu :) Ai niin, ja mä en oo vieläkään kertonut meitin osotetta sulle, että voisit täälläkin poiketa siivoomassa... ;)
Nincallakin oli kaikki hyvin, onnea siitä!
Vai oli Ossen valmennuksessa puhuttu parisuhteesta ja joutu kahvia... Meillä meni eka kerta siihen, että katottiin kalvolta mitä tarkoittaa kun kohdunsuu on niin ja niin paljon auki ja sit katottiin kalvosarja synnäriltä.... Ja se kuvausmalli ei ollu ees raskaana :) Että näin, toisella kerralla katottiin synnytysvideo, ja siinä olikin sitten pääpiirteissään meiän valmennus... Keskustelua ei edes yritetty viritellä, vaikka ei siitä kyllä mitään ois tullukaan :/
Ne omatekoiset veriletut on kyllä jotain ihan muuta kuin valmiit einekset, se mäkin vielä muistan ;) Muuten noi sun " omituiset" lempiruuat kuullostaa itseasiassa ihan hyviltä, tai ei letuissakaan vikaa ole :)
Hermionen koirallakin oli vissiin joku sadepäivän masis ;) Täällä Turussa ei oo satanut tänään, vaikka kaikkialla muualla kai onkin :))
Jaahas, vielä olis kommentoitavaa, mutta nyt tuli mies kotiin ja pitää mennä välillä sitä viihdyttämään :) Ahaakin on onneksi tänään ollut oma iloinen itsensä ja mönkinyt ja potkutellut oikein kiitettävästi, nin munkin mieli on paljon rauhallisempi :)
Palaan illemmalla
t. Ope ja Ahaa rv 36+4
Täällä edelleen yhdessä koossa. Kävin aamulla neuvolassa ja kaikki oli ok. Painosta se sijainen jaksaa valittaa joka kerta..viimeksi tippu melkeen kilon viikossa ja siitä mainitsi mut nyt sitten oli tullu yli kilo takas ja siitä se vasta valittiki. Voi dääm..ei mikään ole hyvä. Eipä tässä enää kauaa olis tätä raskautta jäljellä..
Lähin sit neuvolan jälkeen hakemaan vauhtia tähän vauvan syntymään, olin monta tuntia shoppailemassa tai enemmänkin haahuilin kaupasta toiseen, ei raskinu tuhlata.
Nyt olen ihan poikki vaikka otin melkeen parin tunnin päiväunekki.
Mut toivossa on hyvä elää että ens yönä pääsis vaik lähteen laitokselle :-)
Piti jotain kommentoidakin mut ei aivot oikeen pelaa..väsyttää.
Pitäis vielä illalla saunoa oikeen kauan, ei se kyllä ole tehonnut tähäänkään asti mut jos se nyt päivän kävelyn lisäksi auttas. bd
Sori oma napanen viesti..
Annika Rv 41+1
Taidan olla näin alussa hyvinkin omanapainen kirjottaja, kunnes opin porukkaa paremmin tuntemaan.
Meriheppa: Kohtalaisen hyvin tässä on menny. Yllättäviä etovanolon kohtauksia on ja todellakin on turvonnu olo. En oikein tiedä mitä söis ku ei mitään tee mieli, ja jos paljon syö niin maha reagoi siihen heti. Ylenpalttinen väsymys mua ainakin vaivaa.
Varasin ensimmäisen neuvolan ja sen sai täällä vasta rv 10, sanovat että sitten voidaan kunnella ääniä ja tehdään neuvolakortit yms.. Kannattaako kuitenkin käydä ultrassa jo aikasemmin? Olis kiva tietää, että onks tuolla kaikki kunnossa. Kiinnostaa itteä hirveesti, että onko se terve.
Porukka oli ihanan ahkeria ollut ja leiponu, kumpa sais itestäkin niin paljon irti.. Jos aamupäivän on jaksanu olla pirteenä niin viimeistään iltapäivällä alkaa tää koko illan kestävä haukottelu ja nukkumaankin sais mennä varmaan jo kaheksalta.
Pitää vielä lähteä tuon koirulin kanssa iltapisulle. Onneks sentään joutuu liikkumaan ja ulkoilemaan. Muuten mä varmaan makaisin vaan tuolla sohvan kulmassa töitten jälkeen tai töitä ennen. Teen nimittäin vuorotyötä..
-Sara-Maria rv7+1-
aattelin vaan pikasesti käydä ilmottamassa että hengissä ollaan;)
nyt on kyllä ollut niin kiirusta sekä töissä että vapaa-ajalla etten ole
nettiä edes ehtinyt avaamaan, nytkin vaan silmäilin pikaisesti mitä täällä on tapahtunut parin päivän aikana eli vilkutukset kaikille ja tervetuloa uusille vanhoille tutuille Meriheppa ja Sara-Maria:)
viikko 16 menossa alullaan ja dopplerilla ollaan kotosalla kuunneltu vauvelin sydänääniä, toimii:) aina se vaan ihmetyttää että sielä todella joku on, kun enää ei ole niitä alku oireita eli hyvä olo on ollut ja energinen ja vatsa pikkuhiljaa alkanut hivenen kasvaa, tosin en usko että kukaan muu vielä mitään huomaa. Palaillaan ja hyvää viikonloppua kaikille!
nauku
Heräsin tänää puol 7, vaik väsytti, en saanu oikee nukuttua. Nyt olis neuvola, pitää lähteä kipittämään sinne. Tuun kertoo kuulumiset ku palaan. Tänään on syyskuun vika perjantai. KOhta on LOKAKUU, ja mun vauva pitäis syntyä, jippii. Mut nyt neuvolaan. Palailen kohta.
Ezzie 38+6, huomen 39!