Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ystäväni käyttäytyy näin?

Vierailija
05.08.2015 |

Hän oli luonani vierailulla ja koko illan sain taas kuunnella mitä teen väärin, mitä en osaa tai tiedä. Jokaiseen mielipiteeseeni hänellä on vastalause, jokin mikä lyttää omat ajatukseni. Jos tiedän jonkin faktaksi, hänen täytyy se tarkistaa, koska minuun ei voi luottaa. Olenhan tyhmä. Tai ainakin sellainen olo minulla tulee ystäväni (nainen) kanssa. Olemme jo ihan aikuisia ihmisiä, mutta välillä hän komentelee minua omassa kodissanikin kuin pientä lasta. Olen kurkkuani myöten täynnä häntä. Hän ei käyttäydy tuolla tavalla, kun seurassamme on muita ihmisiä, esim. puolisomme. Mikä ijme häntä riivaa? Hän on muutenkin erittäin negatiivinen ja valittaa aina ja kaikesta. On kylläkin saanut aina kaiken, mitä haluaa. Tiedän myös, että hänellä on erittäin huono itsetunto ja hän on hyvin ulkonäkökeskeinen, vahtii mm. minun syömisiäni (jokaista suupalaa) ja kommentoi ulkonäköäni. Mieheni toisaalta taas on ylipainoinen, mutta hänen ulkonäöstään ei ole koskaan kommentoinut mitään pahaa.

Hän ei myöskään voi olla kanssani mistään samaa mieltä, mutta esim. miespuolisten ihmisten kanssa on aina sama mieltä, suorastaan "alistuvalla tavalla".

Mitä tallaisen ihmisen kanssa voi tehdä? Mikä häntä vaivaa? Jatkaako vai ei? En ole varma, toimiiko kappalejako puhelimitse, toivottavasti saitte selvää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua kaivataan..

Vierailija
2/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain selvää!

Kpljako luurilla: enter-space-enter

Samantapainen tuttu minullakin. Kyllä tähän ketjuun vast varmasti tulee...;-)

Mun tuttu on aika erikoinen tapaus. Nää miesjuttusi poislukien, sama on laulu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
4/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi haluat jatkaa ystävyyttä ja aikasi viettämistä ihmisen kanssa, jos sinulle jää siitä käteen vain paha mieli?

Vierailija
5/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:48"]Niin miksi haluat jatkaa ystävyyttä ja aikasi viettämistä ihmisen kanssa, jos sinulle jää siitä käteen vain paha mieli?
[/quote]

Koska hän on toisinaan erittäin mukava ja rakas ihminen, nyt viime vuosina hänestä on tullut tuollainen. Jos voisin mitään asialle tehdä että hänen entinen minänsä palaisi, olisin onnellinen. Ap

Vierailija
6/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jatkaa yhteydenpitoa, ellet asiaa ota esille ja sano, että hei lopeta tuo huomauttele. Eihän oo mitään Masista sillä taustalla? Pätemisen tarve on jo pahempi juttu...Asiat selviksi juttelun kautta tai tyyppi breikille.

Vierailija
7/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:48"]Niin miksi haluat jatkaa ystävyyttä ja aikasi viettämistä ihmisen kanssa, jos sinulle jää siitä käteen vain paha mieli? [/quote] Koska hän on toisinaan erittäin mukava ja rakas ihminen, nyt viime vuosina hänestä on tullut tuollainen. Jos voisin mitään asialle tehdä että hänen entinen minänsä palaisi, olisin onnellinen. Ap

[/quote]

No sitten sinun täytyy nostaa kissa pöydälle ja kysyä ystävältäsi syytä käytökseensä. Ja joka kerta kun hän loukkaa/haukkuu/nimittelee, sanot asiasta, että nyt et hyväksy tuollaista kielenkäyttöä kotonasi.

Vierailija
8/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:15"]Hän oli luonani vierailulla ja koko illan sain taas kuunnella mitä teen väärin, mitä en osaa tai tiedä. Jokaiseen mielipiteeseeni hänellä on vastalause, jokin mikä lyttää omat ajatukseni. Jos tiedän jonkin faktaksi, hänen täytyy se tarkistaa, koska minuun ei voi luottaa. Olenhan tyhmä. Tai ainakin sellainen olo minulla tulee ystäväni (nainen) kanssa. Olemme jo ihan aikuisia ihmisiä, mutta välillä hän komentelee minua omassa kodissanikin kuin pientä lasta. Olen kurkkuani myöten täynnä häntä. Hän ei käyttäydy tuolla tavalla, kun seurassamme on muita ihmisiä, esim. puolisomme. Mikä ijme häntä riivaa? Hän on muutenkin erittäin negatiivinen ja valittaa aina ja kaikesta. On kylläkin saanut aina kaiken, mitä haluaa. Tiedän myös, että hänellä on erittäin huono itsetunto ja hän on hyvin ulkonäkökeskeinen, vahtii mm. minun syömisiäni (jokaista suupalaa) ja kommentoi ulkonäköäni. Mieheni toisaalta taas on ylipainoinen, mutta hänen ulkonäöstään ei ole koskaan kommentoinut mitään pahaa.

Hän ei myöskään voi olla kanssani mistään samaa mieltä, mutta esim. miespuolisten ihmisten kanssa on aina sama mieltä, suorastaan "alistuvalla tavalla".

Mitä tallaisen ihmisen kanssa voi tehdä? Mikä häntä vaivaa? Jatkaako vai ei? En ole varma, toimiiko kappalejako puhelimitse, toivottavasti saitte selvää.
[/quote] Älä jatka ellei tuo käytös lopu. Jokaisella on oikeus pistää suuhun mitä haluaa omassa kodissa...Kerro hänelle, että koet epämiellyttävää hänen käytöksen. Kato perääntyykö näsäviisastelija ;)

Vierailija
9/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kireällä tyypiltä, selvitä mistä käytös johtuu.Ei ystävät koko aikaa päde toisten seurassa ja kyllä ystävyytenkin kuuluu toisen huomiointi ja kunnioitus :)

Vierailija
10/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkunlainen Besserwisser-tyyppi tämä ystäväsi. Joitakin vastaavia olen tavannut, eivätkä nämä tämäntyyppiset ihmiset tunnu pystyvän tekemään mitään käytökselleen, koska eivät itse tiedosta ongelmaansa - tai eivät näe ongelman olevan heissä itsessään, vaan aina muissa.

Eli: Aika vähissä on toivo siitä, että tämä ystäväsi muuttuisi.

Jotta ihminen oikeasti voisi muuttua, pitää hänen myös itse haluta muutosta. Haluaako ystäväsi muuttua? Ainakin niin kauan, kun nielet hänen käytöksensä, niin hän todennäköisesti jatkaa sitä.

Mun suositukseni on, että otat kunnon tauon ystävyyssuhteeseesi. Kerrot ystävällesi mistä kiikastaa ja olet seuraavan kerran yhteydessä esim. parin kk:n tai vaikka vasta puolen vuoden päästä.

Ystäväsi voi olla tuon ajan jälkeen ymmärtänyt jotain, tai sitten ei. Näin annat hänelle kuitenkin edes sen muutoksen mahdollisuden.

Vierailija
11/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kateellinen eikä pääse siitä yli?

Vierailija
12/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:15"]

Hän oli luonani vierailulla ja koko illan sain taas kuunnella mitä teen väärin, mitä en osaa tai tiedä. Jokaiseen mielipiteeseeni hänellä on vastalause, jokin mikä lyttää omat ajatukseni. Jos tiedän jonkin faktaksi, hänen täytyy se tarkistaa, koska minuun ei voi luottaa. Olenhan tyhmä. Tai ainakin sellainen olo minulla tulee ystäväni (nainen) kanssa. Olemme jo ihan aikuisia ihmisiä, mutta välillä hän komentelee minua omassa kodissanikin kuin pientä lasta. Olen kurkkuani myöten täynnä häntä. Hän ei käyttäydy tuolla tavalla, kun seurassamme on muita ihmisiä, esim. puolisomme. Mikä ijme häntä riivaa? Hän on muutenkin erittäin negatiivinen ja valittaa aina ja kaikesta. On kylläkin saanut aina kaiken, mitä haluaa. Tiedän myös, että hänellä on erittäin huono itsetunto ja hän on hyvin ulkonäkökeskeinen, vahtii mm. minun syömisiäni (jokaista suupalaa) ja kommentoi ulkonäköäni. Mieheni toisaalta taas on ylipainoinen, mutta hänen ulkonäöstään ei ole koskaan kommentoinut mitään pahaa. Hän ei myöskään voi olla kanssani mistään samaa mieltä, mutta esim. miespuolisten ihmisten kanssa on aina sama mieltä, suorastaan "alistuvalla tavalla". Mitä tallaisen ihmisen kanssa voi tehdä? Mikä häntä vaivaa? Jatkaako vai ei? En ole varma, toimiiko kappalejako puhelimitse, toivottavasti saitte selvää.

[/quote]

onks sun ystävän nimi Mimmi? 

Vierailija
13/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:15"]

Hän oli luonani vierailulla ja koko illan sain taas kuunnella mitä teen väärin, mitä en osaa tai tiedä. Jokaiseen mielipiteeseeni hänellä on vastalause, jokin mikä lyttää omat ajatukseni. Jos tiedän jonkin faktaksi, hänen täytyy se tarkistaa, koska minuun ei voi luottaa. Olenhan tyhmä. Tai ainakin sellainen olo minulla tulee ystäväni (nainen) kanssa. Olemme jo ihan aikuisia ihmisiä, mutta välillä hän komentelee minua omassa kodissanikin kuin pientä lasta. Olen kurkkuani myöten täynnä häntä. Hän ei käyttäydy tuolla tavalla, kun seurassamme on muita ihmisiä, esim. puolisomme. Mikä ijme häntä riivaa? Hän on muutenkin erittäin negatiivinen ja valittaa aina ja kaikesta. On kylläkin saanut aina kaiken, mitä haluaa. Tiedän myös, että hänellä on erittäin huono itsetunto ja hän on hyvin ulkonäkökeskeinen, vahtii mm. minun syömisiäni (jokaista suupalaa) ja kommentoi ulkonäköäni. Mieheni toisaalta taas on ylipainoinen, mutta hänen ulkonäöstään ei ole koskaan kommentoinut mitään pahaa. Hän ei myöskään voi olla kanssani mistään samaa mieltä, mutta esim. miespuolisten ihmisten kanssa on aina sama mieltä, suorastaan "alistuvalla tavalla". Mitä tallaisen ihmisen kanssa voi tehdä? Mikä häntä vaivaa? Jatkaako vai ei? En ole varma, toimiiko kappalejako puhelimitse, toivottavasti saitte selvää.

[/quote]

onks sun ystävän nimi Mimmi? 
[/quote]

Ei ole Mimmi. Kiitos hyvistä neuvoista. Olen kokenut jotenkin vaikeaksi sanoa hänelle mitään koska en vain ole sellainen ihminen, joka sanoo suoraan vastaan. Vain jäädyn ja hämmennyn.

Vierailija
14/14 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin yleensä käy juuri tuollaisten kiinteiden kanssa, sitä hämmentyy....ja toisella juttua riittää....eikä sun arvokkaan olla varautunut tuollaiselle käytöksellä, tärkeintä on miten ratkaiset asian => sinun eduksesi...uskon että käytös ei lopu ellei toinen edes huomaa omaa käytöstä...ei ilmeisesti jos ei kiinnitä edes huomiota. Itse laitoin breikille yhden ystävyyssuhteet, ja se oli hyvä päätös. Enemmän aikaa itselle eikä tarvi koko ajan odottaa että mitäs nyt taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi