Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen sairastelu ja sairasloma ärsyttää

Vierailija
05.08.2015 |

Onko muita yhtä outoja kuin minä (ja mieheni)? Aina yhtä ärsyttävää jäädä pois töistä lapsen flunssien vuoksi, joita on pahimmillaan kahden viikon välein. Missään pienessä nuhassa tai yskässä emme kotiin jää, mutta, jos lapsella on veto pois,niin pakkohan se on. Joka kerta miehen kanssa hirveä vääntö kumpi jää kotiin. Olemme päättäneet vuorotella, mutta se ei aina onnistu,kun toisen on "pakko" mennä töihin. Mikä helkkarin pakko sinne töihin on mennä?! Jos laki sallii olla alle 10 vuotiaan kanssa kotona kolme päivää, niin niin se on. Minulle tulee aina huono omatunto,kun olen pois töistä. En tiedä miksi. Töissä kukaan ei paheksu tai mitään. En edes pidä töistäni, joten luulisi, että jäisin riemusta kiljuen kotiin.

Mielestäni olisi ihan ok, jos kotona täytyisi olla esim pari kertaa vuodessa lapsen sairauden takia, mutta kun tämä on joka kuukautista :( ...ja sitten väännetään miehen kanssa kättä kumpi jää kotiin

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa lapselle kun vanhemmista kumpikaan ei halua jäädä kipeänä hoitamaan...

Vierailija
2/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa aina huono omatunto,kun jään lapsen kanssa kotiin. Joku joutuu ylitöitä tekee mun hommat..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, niin tuttua. Miehen pomo vielä sellanen persreikä sovinisti, että "se on kuule vaimon tehtävä hoitaa lapset" sitten vähentää miehen bonuksista. Reilua perheellisiä kohtaan? Itse hoito-alalla ja vituttaa olla pois kun se on heti toisten selkärangasta. Sijaisia ei tilalle oteta.

Vierailija
4/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:45"]

Tosi kivaa lapselle kun vanhemmista kumpikaan ei halua jäädä kipeänä hoitamaan...

[/quote]

Haluaa jäädä hoitamaan, mutta ei haluaisi olla töistä pois. Emmekä tästä asiasta väännä lapsen kuullen. Minullakin työ, jossa joku joutuu joustamaan ja tekemään minun vuoroni. Miehellä aika vapaa työ, mutta hommia on niin rutosti, että ei halua olla pois.

Vierailija
5/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa, ap, panostaisit hyvään ravintoon, niin sairastelutkin vähenisi.

Vierailija
6/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsköinen siis ap

Vierailija
7/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:57"]

[/quote]

Tai, jospa ensimmäinen vuosi päiväkodissa vain sairastellaan enemmän? Syödään ihan normaalia kotiruokaa, kiitos kysymästä. -Ap

Vierailija
8/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkituttakaa se lapsi. ei ole normaalia sairastaa lähes koko ajan.

Vierailija
9/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on aika paljon sairaana. Onko hän hyvin nuori? Usein sairastelu vähenee iän myötä. Ja mitäs jos nyt vaikka yrittäisit ajatella positiivisesti ja ottaa nämä tilaisuutena hoitaa lasta ja ehkä sitä kotiakan tavallista rauhallisemmn ja huolellisemmin. Sairaalle lapselle voi yleensä lukea ja jutella, häntä soi silitellä ja hänelle voi tarjota terveellistä ruokaa.  

Vierailija
10/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sama homma täällä, pelottaa jo etukäteen. Mutta katsotaan sitten, josko ei ihan niin usein olisi niitä romuskoja. 

T. Koti-isä

Vierailija
11/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on. Semmosta lasten kanssa vaan on.

Vierailija
12/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan kun olisi ravinnosta kiinni! Toiset nyt vaan sairastelee herkemmin ts. suurin osa alle 3-vuotiaista lapsista! Sikäli on ihan fiksua hoitaa lapset kotona siihen saakka, mutta tuntuu että sitäkin sitten paheksutaan joissain työpaikoissa. Ei ole helppoa olla pienten lasten vanhempi.

Ymmärrän sua ap, itse olen myös hoitoalalla yksityisellä puolella, ja tosi vähän (onneksi) joutunut olemaan lasten takia poissa toistaiseksi, nuorempi aloittaa nyt päivähoidon syksyllä.. Meillä myös erittäin nihkeästi suhtauduttu lasten sairasteluun, vaikka lakisääteinen oikeus onkin, niin jotenkin siitä on kyllä saatu sellanen asia, että ihan pelkään lapsen sairastuvan ja näen siitä painajaisia. Miehellä taas sellainen työ, ettei oikeasti voi olla pois, paitsi ehkä joskus harvoin. Onneksi on myös mummi, joka voi hoitaa välillä.

Vierailija
13/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:06"]

[/quote]

Ihan kun olisi ravinnosta kiinni! Toiset nyt vaan sairastelee herkemmin ts. suurin osa alle 3-vuotiaista lapsista! Sikäli on ihan fiksua hoitaa lapset kotona siihen saakka, mutta tuntuu että sitäkin sitten paheksutaan joissain työpaikoissa. Ei ole helppoa olla pienten lasten vanhempi.

Ymmärrän sua ap, itse olen myös hoitoalalla yksityisellä puolella, ja tosi vähän (onneksi) joutunut olemaan lasten takia poissa toistaiseksi, nuorempi aloittaa nyt päivähoidon syksyllä.. Meillä myös erittäin nihkeästi suhtauduttu lasten sairasteluun, vaikka lakisääteinen oikeus onkin, niin jotenkin siitä on kyllä saatu sellanen asia, että ihan pelkään lapsen sairastuvan ja näen siitä painajaisia. Miehellä taas sellainen työ, ettei oikeasti voi olla pois, paitsi ehkä joskus harvoin. Onneksi on myös mummi, joka voi hoitaa välillä.

[/quote]

Lisäys: toki voi olla ravinnosta kiinni, jos oikeasti lapsi syö huonosti tms, mutta ei ole meillä koskaan ollut ongelma, olen erittäin tarkka ruoan terveellisyydestä ja siitä että saavat tarvittavia ravintoaineita, vitamiineja, maitohappobakteereita syöttänyt. SILTI ovat nyt kesälläkin olleet sairaana.

Vierailija
14/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todellakin ymmärrän sua! Meillä mlempien duunit sellaisia, että hommat pitää tehdä myöhemmin eikä kukaan niitä hoida poissaollessa. Lapset pieniä eikä kotona saa tehtyä mitään kuin korkeintaan päiväunien aikana. Onbeksi esikoisenen esikoulussa ja alkaa helpottaa.

Vierailija
15/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:01"]

tutkituttakaa se lapsi. ei ole normaalia sairastaa lähes koko ajan.

[/quote]

Olemme käyneet yksityisellä lääkärillä useasti. Lääkäri myönsi, että lapsi sairastelee todella usein, mutta hänet on tutkittu päästä varpaisiin ja mitään ei löytynyt. Olin itse lapsena myös koko ajan kipeä. Nyt aikuisena en melkein koskaan. Olen minäkin silti päiväkodista oman osani saanut ja joutunut olemaan pois töistä oman sairastelun takia.

Vierailija
16/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:00"]

[/quote]

Tai, jospa ensimmäinen vuosi päiväkodissa vain sairastellaan enemmän? Syödään ihan normaalia kotiruokaa, kiitos kysymästä. -Ap

[/quote]

Ehkä se  "normaali kotiruoka" ei olekaan paras vaihtoehto.

Vierailija
17/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:06"]

[/quote]

[/quote]

Lisäys: toki voi olla ravinnosta kiinni, jos oikeasti lapsi syö huonosti tms, mutta ei ole meillä koskaan ollut ongelma, olen erittäin tarkka ruoan terveellisyydestä ja siitä että saavat tarvittavia ravintoaineita, vitamiineja, maitohappobakteereita syöttänyt. SILTI ovat nyt kesälläkin olleet sairaana.

[/quote]

Olet tarkka ruuan terveellisyydestä ja silti lapsi sairastaa. Ei mitenkään tule mieleen, että se sinun määritelmä terveellisyydestä ei sovi lapseesi.

Vierailija
18/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:02"]Lapsesi on aika paljon sairaana. Onko hän hyvin nuori? Usein sairastelu vähenee iän myötä. Ja mitäs jos nyt vaikka yrittäisit ajatella positiivisesti ja ottaa nämä tilaisuutena hoitaa lasta ja ehkä sitä kotiakan tavallista rauhallisemmn ja huolellisemmin. Sairaalle lapselle voi yleensä lukea ja jutella, häntä soi silitellä ja hänelle voi tarjota terveellistä ruokaa.  
[/quote]

On pieni, kaksivuotias.

Vierailija
19/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:00"]

[/quote]

[/quote]

Ehkä se  "normaali kotiruoka" ei olekaan paras vaihtoehto.
[/quote]

Voitko nyt hieman tarkentaa? Mitä itse tarkoitat terveellisellä ruualla? Meillä siis syödään kotiruokaa, paljon kasviksia, kohtuullisesti hedelmiä. Ei sokerilla ja rasvalla kyllästettyjä elintarvikkeita. - Ap.

Vierailija
20/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Onneksi meillä ei sairastele kuin muutaman kerran vuodessa, mutta kyllä mua silti tympii olla pois töistä, kun tietää että muut siitä kärsii. Oon opettaja ja jos lapsi sairastuu yön aikana niin ei mun aamun tunneille sijaista ehditä saada. Ärsyttää opiskelijoiden puolesta, kun tulevat turhaan kasiksi kouluun, jos eivät hoksaa lukea wilmasta viestiä että tunti peruttu, tehtävät on nämä ja palautus päivänä x.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi