Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen sairastelu ja sairasloma ärsyttää

Vierailija
05.08.2015 |

Onko muita yhtä outoja kuin minä (ja mieheni)? Aina yhtä ärsyttävää jäädä pois töistä lapsen flunssien vuoksi, joita on pahimmillaan kahden viikon välein. Missään pienessä nuhassa tai yskässä emme kotiin jää, mutta, jos lapsella on veto pois,niin pakkohan se on. Joka kerta miehen kanssa hirveä vääntö kumpi jää kotiin. Olemme päättäneet vuorotella, mutta se ei aina onnistu,kun toisen on "pakko" mennä töihin. Mikä helkkarin pakko sinne töihin on mennä?! Jos laki sallii olla alle 10 vuotiaan kanssa kotona kolme päivää, niin niin se on. Minulle tulee aina huono omatunto,kun olen pois töistä. En tiedä miksi. Töissä kukaan ei paheksu tai mitään. En edes pidä töistäni, joten luulisi, että jäisin riemusta kiljuen kotiin.

Mielestäni olisi ihan ok, jos kotona täytyisi olla esim pari kertaa vuodessa lapsen sairauden takia, mutta kun tämä on joka kuukautista :( ...ja sitten väännetään miehen kanssa kättä kumpi jää kotiin

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:00"] [quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:57"] Jospa, ap, panostaisit hyvään ravintoon, niin sairastelutkin vähenisi. [/quote] Tai, jospa ensimmäinen vuosi päiväkodissa vain sairastellaan enemmän? Syödään ihan normaalia kotiruokaa, kiitos kysymästä. -Ap [/quote] Ehkä se  "normaali kotiruoka" ei olekaan paras vaihtoehto. [/quote] Voitko nyt hieman tarkentaa? Mitä itse tarkoitat terveellisellä ruualla? Meillä siis syödään kotiruokaa, paljon kasviksia, kohtuullisesti hedelmiä. Ei sokerilla ja rasvalla kyllästettyjä elintarvikkeita. - Ap.

[/quote]

Ei sana "kotiruoka" sano yhtään mitään.  Jos syötät lapsille "kotiruokaa" ja ne on kipeitä, niin eihän missään

nimessä ravinnossa ole vikaa. Koska "kotiruoka" on niin terveellistä. Mieti vähän.

Vierailija
22/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten kuulu koko ajan olla kipeitä, mutta homeisissa kouluissa ja päiväkodeissa jatkuva sairastelu on arkipäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ärsyttäähän se, että projektit pysähtyy, kun lapset sairastelee. En tajua, miten voisi myöskään iloita lapsiparan sairastelusta johtuvista "ylimääräisistä vapaapäivistä". Haluaisin, että rakkaat lapseni olisivat terveitä

Vierailija
24/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:10"]

No ärsyttäähän se, että projektit pysähtyy, kun lapset sairastelee. En tajua, miten voisi myöskään iloita lapsiparan sairastelusta johtuvista "ylimääräisistä vapaapäivistä". Haluaisin, että rakkaat lapseni olisivat terveitä

[/quote]

Anna niille siinä tapauksessa ravitsevaa ruokaa.

Vierailija
25/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:10"]

[/quote]

Anna niille siinä tapauksessa ravitsevaa ruokaa.
[/quote]

Voitko nyt mennä pois noilla ''ravitsevaa ruokaa '' kommenteillasi? Et itse suostu kertomaan, mikä mielestäsi on ravitsevaa ruokaa. Mielestäni ravitseva ruoka on päivittäinen ruokakolmion mukaan syönti. Vitamiineja, hivenaineita mahdollisimman paljon ruuasta ja maitohappobakteereja lisäksi purkista.

Vierailija
26/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki salliin alle 10-vuotiaan hoitamista 4 päivää. Tes määrittelee palkallisuuden.

Ei mulla muuta

Vierailija
27/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:10"] No ärsyttäähän se, että projektit pysähtyy, kun lapset sairastelee. En tajua, miten voisi myöskään iloita lapsiparan sairastelusta johtuvista "ylimääräisistä vapaapäivistä". Haluaisin, että rakkaat lapseni olisivat terveitä [/quote] Anna niille siinä tapauksessa ravitsevaa ruokaa. [/quote] Voitko nyt mennä pois noilla ''ravitsevaa ruokaa '' kommenteillasi? Et itse suostu kertomaan, mikä mielestäsi on ravitsevaa ruokaa. Mielestäni ravitseva ruoka on päivittäinen ruokakolmion mukaan syönti. Vitamiineja, hivenaineita mahdollisimman paljon ruuasta ja maitohappobakteereja lisäksi purkista.

[/quote]

Siis ihan perseestä.

Vierailija
28/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli ekan hoitovuoden ( eskarin isossa ryhmässä) koko ajan kipeä. Pahimmillaan oli terve viikon ja taas kipeä. Käytiin kaikki tutkimukset ja ei löytynyt mitään ihmeellistä. Sen jälkeen ollut aika harvoin kipeä. Isot ryhmät tuo paljon tauteja ja kolmessa päivässä ei ehdi parantua.

Vierailija
29/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette kunnon työntekijöitä, järkkäätte hoitajan. Kohta odottaa irtisanomislappu. Lapsen sairastaessa voi olla poissa työstä 3 päivää lapsen hodon järjestämiseksi! Kuinka moni järjestää?? Itse hoidetaan kun ei haluta maksaa hoidsota vaan laitetaan työnantaja maksumieheksi.

Vierailija
30/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:42"]

Laki salliin alle 10-vuotiaan hoitamista 4 päivää. Tes määrittelee palkallisuuden.

Ei mulla muuta

[/quote]

Neljältä päivältä ei  mikään tes myönnä palkkaa. Kolme plus yksi palkaton. Mutta tässäkin lieroillaan. Ensin akka ja sitten ukko ja välistävetoa työnatajalta.

Vierailija
31/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:10"]

[/quote]

Voi mitä tekstiä!!! Joku tämänkin lomailun maksaa. Ja se et ole sinä!

Vierailija
32/32 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:42"]

Ei mulla muuta

[/quote]

Neljältä päivältä ei  mikään tes myönnä palkkaa. Kolme plus yksi palkaton. Mutta tässäkin lieroillaan. Ensin akka ja sitten ukko ja välistävetoa työnatajalta.
[/quote]
Ei minun mielestä se ole lieroilua, että ''ensin ukko ja sitten akka ''. Luulen, että työnantajakin näin olettaa. En edes tiedä mistä voisin hoitajan saada kotiin päiväksi/kahdeksi. Mistä niitä oikeasti saa? Kaikki sukulaiset asuu kaukana ja käyvät töissä. Samoin samalla paikkakunnalla asuvat tutut käyvät töissä. MLL:n hoitajia ei meidän kaupungissa ole. - Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi