Fb kommentit huvittavat, muita?
Olen tässä jo useamman vuoden seurannut huvittuneena tiettyjen ihmisten fb-päivityksiä ja etenkin niiden keräämiä kommentteja. Hyvät ystävykset käyvät kuvien tai päivitysten alla vuoropuhelua ja aiheena on usein "kiitos vaan itsellenne ihanasta seurasta!" yms. Siis juuri ollaan nähty tunti pari sitten ja heipatessa varmasti kiitelty ja halailtu. Sitten kipin kapin facebookiin ilmoittamaan, että on nähty ah niin ihanassa seurassa, ah niin ihanalla lounaalla, ah niin ihanan kahvikupposen äärellä, parhautta... ja kiitetään taas seurasta. Menee pari minuuttia ja lounasseuralainen jatkaa hehkutusta ja kiittelee vuolaasti omasta puolestaan. Oikeasti, jotenkin niin uskomattoman teennäistä ja naurettavaa. Miksi tämä kaikki pitää vielä uudestaan käydä julkisesti kertomassa? Eikö enää riitä ja pääasia olekaan, että on ollut kiva nähdä ja sanottu se myös kasvokkain? Tärkeintä onkin saada se kiireesti kuulutettua kaikkien tietoon ja antaa itsestään kuvaa suosittuna ihmisenä? Noista paistaa niin huvittavasti läpi se, että pitää päästä hehkuttamaan kaikille, että katsokaa (ja kadehtikaa, vai?) miten minulla on täydellisen ihana elämä, sosiaalista elämää, tapaan ystäviäni viinilasin äärellä sivistyneesti ja olen kaikin puolin kultturelli ihminen!
Koomista ja vähän jopa myötähäpeää herättävää. Omassa tuttavapiirissäni erityisesti ne henkilöt tuntuvat harrastavan tätä, joiden elämästä kyllä kaikki kadehdittavuus ja glamour on kaukana :D Mutta somessa kaikin keinoin pitää yrittää antaa ihan vääristeltyä kuvaa ja hehkuttaa.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:29"]
Olen tässä jo useamman vuoden seurannut huvittuneena tiettyjen ihmisten fb-päivityksiä ja etenkin niiden keräämiä kommentteja. Hyvät ystävykset käyvät kuvien tai päivitysten alla vuoropuhelua ja aiheena on usein "kiitos vaan itsellenne ihanasta seurasta!" yms. Siis juuri ollaan nähty tunti pari sitten ja heipatessa varmasti kiitelty ja halailtu. Sitten kipin kapin facebookiin ilmoittamaan, että on nähty ah niin ihanassa seurassa, ah niin ihanalla lounaalla, ah niin ihanan kahvikupposen äärellä, parhautta... ja kiitetään taas seurasta. Menee pari minuuttia ja lounasseuralainen jatkaa hehkutusta ja kiittelee vuolaasti omasta puolestaan. Oikeasti, jotenkin niin uskomattoman teennäistä ja naurettavaa. Miksi tämä kaikki pitää vielä uudestaan käydä julkisesti kertomassa? Eikö enää riitä ja pääasia olekaan, että on ollut kiva nähdä ja sanottu se myös kasvokkain? Tärkeintä onkin saada se kiireesti kuulutettua kaikkien tietoon ja antaa itsestään kuvaa suosittuna ihmisenä? Noista paistaa niin huvittavasti läpi se, että pitää päästä hehkuttamaan kaikille, että katsokaa (ja kadehtikaa, vai?) miten minulla on täydellisen ihana elämä, sosiaalista elämää, tapaan ystäviäni viinilasin äärellä sivistyneesti ja olen kaikin puolin kultturelli ihminen!
Koomista ja vähän jopa myötähäpeää herättävää. Omassa tuttavapiirissäni erityisesti ne henkilöt tuntuvat harrastavan tätä, joiden elämästä kyllä kaikki kadehdittavuus ja glamour on kaukana :D Mutta somessa kaikin keinoin pitää yrittää antaa ihan vääristeltyä kuvaa ja hehkuttaa.
[/quote]
Olipa katkeraa tekstiä. Me emme ystävien kanssa halaile kun lähdemme. Tulee nähnyt aika harvoin kun kaikilla lapsia ja kiireitä, niin sanotusti meneillään ne ruuhkavuodet. Kyllä minä pidän sitä ihan hyvien käytöstapojen mukaisena että kiitetään jälkeenpäin siitä että ystävät jaksoivat tulla käymään, tai kiitän emäntää että jaksoi meille kahvit ja pullat tarjota kun lapset muutenkin vievät voimia.
[/quote]
Ja tämä pitää tehdä julkisesti?
Miten olisi tekstiviesti? Whatsapp-viesti? Jokin henkilökohtainen viestiväline? Miksi se pitää tehdä kaiken kansan nähden siirappisella tavalla? :D
Siirappinen onkin loistava termi tähän. Siis sellaista ihme julkista imartelua ja ystävien kehuskelua, samalla kerjäten sitä "samoin, ihana <3"-siirappia vastaukseksi. Oikeasti sellaista elämää vietävät eivät taida kokea tarpeelliseksi kiinnittää koko tuttavapiirin huomiota ihanaan kahvihetkeen terassilla kera vastaleivotun pullan ja tietenkin parhaassa seurassa ;-)
No minä ainakin tykkään ihan "julkisesti" kiittää hyvästä seurasta jos olemme jotain mukavaa tehneet. Miten oikeastaan eroaa vuoropuhelu facebookissa verrattuna vaikka tekstareihin? Kai se on se ja sama miten me vaihdamme ajatuksia kun mitään salatavaa ei ole.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:50"]
No minä ainakin tykkään ihan "julkisesti" kiittää hyvästä seurasta jos olemme jotain mukavaa tehneet. Miten oikeastaan eroaa vuoropuhelu facebookissa verrattuna vaikka tekstareihin? Kai se on se ja sama miten me vaihdamme ajatuksia kun mitään salatavaa ei ole.
[/quote]
Miksi käydä tuollainen keskustelu seinällä, eikä vaikka ryhmächatissa osallistujien kesken?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:56"]Ap, mikä on oman sosiaalisen elämäsi tila? Vai oletko niitä ujoja, jotka stalkkaa facessa toisten elämää, eikä itse uskalla elää...
[/quote]
Olen Ap:n kanssa täysin samoilla linjoilla ja olen ulospäin suuntautunut ja sosiaalinen, varmaankin poikkeuksellisen "menevä" ihminen (tapaan ihmisiä, matkustelen, olemme perheen kanssa liikkuvaista sorttia, harrastan ja yleisesti teen paljon asioita, elämässäni tapahtuu paljon). Miksi kokisin tarvetta tilittää tekemisiäni Facebookiin?