Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fb kommentit huvittavat, muita?

Vierailija
05.08.2015 |

Olen tässä jo useamman vuoden seurannut huvittuneena tiettyjen ihmisten fb-päivityksiä ja etenkin niiden keräämiä kommentteja. Hyvät ystävykset käyvät kuvien tai päivitysten alla vuoropuhelua ja aiheena on usein "kiitos vaan itsellenne ihanasta seurasta!" yms. Siis juuri ollaan nähty tunti pari sitten ja heipatessa varmasti kiitelty ja halailtu. Sitten kipin kapin facebookiin ilmoittamaan, että on nähty ah niin ihanassa seurassa, ah niin ihanalla lounaalla, ah niin ihanan kahvikupposen äärellä, parhautta... ja kiitetään taas seurasta. Menee pari minuuttia ja lounasseuralainen jatkaa hehkutusta ja kiittelee vuolaasti omasta puolestaan. Oikeasti, jotenkin niin uskomattoman teennäistä ja naurettavaa. Miksi tämä kaikki pitää vielä uudestaan käydä julkisesti kertomassa? Eikö enää riitä ja pääasia olekaan, että on ollut kiva nähdä ja sanottu se myös kasvokkain? Tärkeintä onkin saada se kiireesti kuulutettua kaikkien tietoon ja antaa itsestään kuvaa suosittuna ihmisenä? Noista paistaa niin huvittavasti läpi se, että pitää päästä hehkuttamaan kaikille, että katsokaa (ja kadehtikaa, vai?) miten minulla on täydellisen ihana elämä, sosiaalista elämää, tapaan ystäviäni viinilasin äärellä sivistyneesti ja olen kaikin puolin kultturelli ihminen!

Koomista ja vähän jopa myötähäpeää herättävää. Omassa tuttavapiirissäni erityisesti ne henkilöt tuntuvat harrastavan tätä, joiden elämästä kyllä kaikki kadehdittavuus ja glamour on kaukana :D Mutta somessa kaikin keinoin pitää yrittää antaa ihan vääristeltyä kuvaa ja hehkuttaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on kaukana. Tai harvemmilla on, joilla on varaa lounastella hienoissa paikoissa, käydä illallisilla ja shampanjalasillisilla. Kyllä he yleensä ovat työssäkäyviä ja paremman toimeentuloluokan ihmisiä. Jos äippälomalla, niin olleet. Tai rikas mies tai oma perhe.

Vierailija
2/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parhautta" :D Kaikki käyttää nykyään tätä typerää sanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä tavispulliaisten tarvetta kiillottaa omaa "julkisuuskuvaa". Kun lehdissä ja somessa julkkisten kuvat antavat ymmärtää, että tavoiteltava elämä on luksusta ja alituista juhlaa, haluaa taviskin pyrkiä samaan. Ja nimenomaanhan tarkoitus on yrittää esittää täydellistä kiiltokuvaa ja herättää muissa kateutta. Yleensä epäonnistuen surkeasti!

Vierailija
4/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto ja tarve kerätä tykkäyksiä ja ihailua muilta?

Vierailija
5/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuun on jo eksynyt alapeukuista päätellen kaksi kommenttikenttäkiittelijää. Avatkaas nyt vähän mikä sen julkisen kiittelyn ja hehkutuksen idea on? Ettekö muista lähtiessä kiittää ja heipata, vai onko tarkoitus sittenkin vain kehuskella?

Vierailija
6/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti ihanasta seurasta ja inspiroivasta ajatustenvaihdosta kera kahvikupposen, muruset! Ootte kauniita ja upeita leidejä, pus!

Vierailija
7/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo hetket ovat arjesta poikkeavia juttuja,joten tykkään niistä mainita Facebookissa. Siis jos oon ollu tyttöjen kaa drinkillä tms.

Vierailija
8/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä on oman sosiaalisen elämäsi tila? Vai oletko niitä ujoja, jotka stalkkaa facessa toisten elämää, eikä itse uskalla elää...

Vierailija
9/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa

Itse en tykkää kertoa Facebookissa arjesta: kävin kaupassa, lapsi oppi käymään pöntöllä, siivosin..

Vierailija
10/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen joskus tuota, mutta vain joskus. Ärsyttääkseni eräitä, jotka luulevat omistavansa koko maailman. Teen tuon vain tavattuabi tietyjä ihmisiä, joiden kanssa "maailmanomistajat" haluaisivat olla tekemisissä, mutta jotka eivät taas missään nimessä jaksa sitä matkustelulla, autoilla, talolla ja rahalla brassailua. 

Vierailija
11/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vaan kateellinen, kun sillä ei o kavereita keiden kanssa käydä kahvikupposilla/drinkeillä/lounaalla/leffassa tai missään.

Vierailija
12/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:00"]Minä teen joskus tuota, mutta vain joskus. Ärsyttääkseni eräitä, jotka luulevat omistavansa koko maailman. Teen tuon vain tavattuabi tietyjä ihmisiä, joiden kanssa "maailmanomistajat" haluaisivat olla tekemisissä, mutta jotka eivät taas missään nimessä jaksa sitä matkustelulla, autoilla, talolla ja rahalla brassailua. 
[/quote]

Haluat siis korostaa olevasi parempi kuin brassailijat

Vierailija
13/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että. Me reissataan tyttöjen kanssa, käydään ulkona, juostaan ja tehdään kaikkee kivaa ja ihan varmasti sitä saa lukea Facebookistakin. Voi siis joku mielensäpahoittaja paheksua. No voi voi, ihan vapaasti.

Vierailija
14/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:29"]

Olen tässä jo useamman vuoden seurannut huvittuneena tiettyjen ihmisten fb-päivityksiä ja etenkin niiden keräämiä kommentteja. Hyvät ystävykset käyvät kuvien tai päivitysten alla vuoropuhelua ja aiheena on usein "kiitos vaan itsellenne ihanasta seurasta!" yms. Siis juuri ollaan nähty tunti pari sitten ja heipatessa varmasti kiitelty ja halailtu. Sitten kipin kapin facebookiin ilmoittamaan, että on nähty ah niin ihanassa seurassa, ah niin ihanalla lounaalla, ah niin ihanan kahvikupposen äärellä, parhautta... ja kiitetään taas seurasta. Menee pari minuuttia ja lounasseuralainen jatkaa hehkutusta ja kiittelee vuolaasti omasta puolestaan. Oikeasti, jotenkin niin uskomattoman teennäistä ja naurettavaa. Miksi tämä kaikki pitää vielä uudestaan käydä julkisesti kertomassa? Eikö enää riitä ja pääasia olekaan, että on ollut kiva nähdä ja sanottu se myös kasvokkain? Tärkeintä onkin saada se kiireesti kuulutettua kaikkien tietoon ja antaa itsestään kuvaa suosittuna ihmisenä? Noista paistaa niin huvittavasti läpi se, että pitää päästä hehkuttamaan kaikille, että katsokaa (ja kadehtikaa, vai?) miten minulla on täydellisen ihana elämä, sosiaalista elämää, tapaan ystäviäni viinilasin äärellä sivistyneesti ja olen kaikin puolin kultturelli ihminen!

Koomista ja vähän jopa myötähäpeää herättävää. Omassa tuttavapiirissäni erityisesti ne henkilöt tuntuvat harrastavan tätä, joiden elämästä kyllä kaikki kadehdittavuus ja glamour on kaukana :D Mutta somessa kaikin keinoin pitää yrittää antaa ihan vääristeltyä kuvaa ja hehkuttaa.

[/quote]

Olipa katkeraa tekstiä. Me emme ystävien kanssa halaile kun lähdemme. Tulee nähnyt aika harvoin kun kaikilla lapsia ja kiireitä, niin sanotusti meneillään ne ruuhkavuodet. Kyllä minä pidän sitä ihan hyvien käytöstapojen mukaisena että kiitetään jälkeenpäin siitä että ystävät jaksoivat tulla käymään, tai kiitän emäntää että jaksoi meille kahvit ja pullat tarjota kun lapset muutenkin vievät voimia. 

Vierailija
15/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ja ystävillä on ystäviä/sukulaisia jotka mielellään näkevät että olen viettänyt ihanaa aikaa ystävien seurassa, varsinkin jos jokin harvinaislaatuinen tapaaminen.

Olet todennäköisesti kateellinen ettei sinua ole kutsuttu mukaan.. Ehkä se johtuu juuri katkerasta asenteestasi elämään

Vierailija
16/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:29"]

[/quote]

Olipa katkeraa tekstiä. Me emme ystävien kanssa halaile kun lähdemme. Tulee nähnyt aika harvoin kun kaikilla lapsia ja kiireitä, niin sanotusti meneillään ne ruuhkavuodet. Kyllä minä pidän sitä ihan hyvien käytöstapojen mukaisena että kiitetään jälkeenpäin siitä että ystävät jaksoivat tulla käymään, tai kiitän emäntää että jaksoi meille kahvit ja pullat tarjota kun lapset muutenkin vievät voimia. 
[/quote]

Eikö voi kiittää henkilökohtaisesti?

Vierailija
17/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa kun yksi tyyppi kirjoittaa koko ajan vihreistä myönteisesti ja persuista kielteisesti...tykkään itse aina perään jääkiekkoaiheista kun tiedän että se tyyppi inhoaa lätkää ;)

Vierailija
18/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:56"]

Ap, mikä on oman sosiaalisen elämäsi tila? Vai oletko niitä ujoja, jotka stalkkaa facessa toisten elämää, eikä itse uskalla elää...

[/quote]

Hyvä on tilanne. Tuntuisi todella typerältä monta kertaa viikossa kiitellä julkisesti samoja ystäviä, joita juuri olin tapaamassa. En vain ymmärrä miksi ei riitä, että sanoo kasvotusten miten tärkeitä ovat ja miten oli ihanaa viettää taas aikaa yhdessä. Mitä lisäarvoa tuo kenellekään se, että sen tekee julkisesti? En keksi mitään muuta kuin sen, että halutaan leuhkia tai antaa ymmärtää, että oma elämä on yhtenään sitä idylliä kahviloissa yms. istuskelua ystävien ympäröimänä. Ja kun nyt kerran kysyit, niin minulla ei ole mitään tarvetta kadehtia muiden menoja ja tuttavapiirejä. Itsellä riittää ohjelmaa liiaksikin asti. Ehkä siksi en sitten pysty ymmärtämään, että jollekin on tärkeää raportoida kaikki tilanteet ystävien kanssa :-/

Vierailija
19/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin tuntuu olevan tosiaan tuo tapa, tuntuu vieraalta omaan Facebookin käyttöön verrattuna, mutta jos siitä saa mielihyvää niin siitä vain. Omissa kavereissani tuo tuntuu olevan ominaista eräälle tuttavalle, joka muutenkin pitää yllä idyllistä, rustiikkisen ainutlaatuista (omasta mielestään :)) omasta elämästään - toiset jotka tuota harrastavat, ovat taas niitä, joiden tiedän olevan aika yksinäisiä tai vähän hankalia ihmisitä oikeasti. Ehkä se on tosiaan heille harvinainen hetki elämässä, jota on kiva hehkuttaa - tai pönkittää itsetuntoa, mitä kullekin. 

Vierailija
20/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut.

Alkanut lähinnä ärsyttää, kun näillä ihmisillä todellinen elämä on usein kaukana siitä hehkutuksesta.

Varsinkin naiset, joilla menee parisuhteissaan huonosti, alkavat hakea huomiota somessa mitä erikoisemmilla tavoilla. Niin nähty, moneen kertaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä