Mikä se miesten ikäraja on että joutuu vielä sotaan jos sellainen puhkeaa?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuttava, joka kertoi että hänen kolme armeijan käynyttä poikaansa poistuvat maasta jos alkaa näyttää siltä että Venäjä hyökkää.
Herää kysymys, miksi ovat alunperinkään käyneet armeijan, jos noin ressukoita ovat etteivät edes synnyinmaataan puolusta? Eivät uskaltaneet sanoa äitille ja iskälle etteivät halua inttiin?
Kerrotko vielä miksi ihmeessä naiset on oikeutettuja tekemään, mitä haluavat?! Eikös nykyään eletä aikaa, jolloin sukupuolen ei kuulu määrittää mitään?
Ohis
Oletko koskaan nähnyt mitään juttuja esimerkiksi toisen maailmansodan kotirintamalta? Mitähän ne naiset mahtavat tehdä kun miehet ovat sodassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuttava, joka kertoi että hänen kolme armeijan käynyttä poikaansa poistuvat maasta jos alkaa näyttää siltä että Venäjä hyökkää.
Herää kysymys, miksi ovat alunperinkään käyneet armeijan, jos noin ressukoita ovat etteivät edes synnyinmaataan puolusta? Eivät uskaltaneet sanoa äitille ja iskälle etteivät halua inttiin?
Kerrotko vielä miksi ihmeessä naiset on oikeutettuja tekemään, mitä haluavat?! Eikös nykyään eletä aikaa, jolloin sukupuolen ei kuulu määrittää mitään?
Ohis
Oletko koskaan nähnyt mitään juttuja esimerkiksi toisen maailmansodan kotirintamalta? Mitähän ne naiset mahtavat tehdä kun miehet ovat sodassa...
Oletko koskaan kuullut mitkä asiat on muuttuneet sittemmin toisen maailmansodan jälkeen?? Tuleeko mitään mieleen sukupuoliroolien suhteen.. eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sivusta vain tähän: että minua ärsyttää tällainen patrioottinen p*skanjauhanta ja lapsellinen nälviminen. Jokainen ratkaisee itse, miten suhtautuu tähän maahan ja sen puolustamiseen sanovat lait mitä tahansa. Itse päätin jo pandemian aikana yli vuosi sitten kaiken sen sekoilun ja itsekkään riitelyn takia, että tätä epäyhtenäistä ja epäonnistunutta yhteiskuntaa en enää puolustaisi. Ja nyt kun ollaan tässä tilanteessa kiitos poliitikkojen, joilta ei ole onnistunut Nato-jäsenyyden hankkiminen - kuinka monta vuosikymmentä tässä onkaan ollut aikaa keskustella ja toimia - niin miksi tosiaankaan asettaisin itseni ja henkeni alttiiksi vain siksi, että olen sattunut syntymään Suomeen? Mutta näistä ketjuista päätellen minua ei edes kaivattaisi, koska täällä on niin paljon uljaita velvollisuudentuntoisia hallintoalamaisia rynnimässä jo itää kohti - toivottavasti eivät kuitenkaan niitä, jotka ovat viimeiset kaksi vuotta itkeneet koronarajoitusten tuottamien hirmuisten kärsimyksien takia.
Jos tulee pienikin sodan uhka niin mä vien mieheni viroon tai ruotsiin hyvissä ajoin. Vaikka sen verran onkin ikää ettei ainakaan ensimmäisien joukossa joutuisi rintamalle, niin Venäjän hyökätessä ei tule kuuloonkaan jäädä sillä siviilit joko pommitetaan tai sitten kuolevat nälkään pommisuojassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sivusta vain tähän: että minua ärsyttää tällainen patrioottinen p*skanjauhanta ja lapsellinen nälviminen. Jokainen ratkaisee itse, miten suhtautuu tähän maahan ja sen puolustamiseen sanovat lait mitä tahansa. Itse päätin jo pandemian aikana yli vuosi sitten kaiken sen sekoilun ja itsekkään riitelyn takia, että tätä epäyhtenäistä ja epäonnistunutta yhteiskuntaa en enää puolustaisi. Ja nyt kun ollaan tässä tilanteessa kiitos poliitikkojen, joilta ei ole onnistunut Nato-jäsenyyden hankkiminen - kuinka monta vuosikymmentä tässä onkaan ollut aikaa keskustella ja toimia - niin miksi tosiaankaan asettaisin itseni ja henkeni alttiiksi vain siksi, että olen sattunut syntymään Suomeen? Mutta näistä ketjuista päätellen minua ei edes kaivattaisi, koska täällä on niin paljon uljaita velvollisuudentuntoisia hallintoalamaisia rynnimässä jo itää kohti - toivottavasti eivät kuitenkaan niitä, jotka ovat viimeiset kaksi vuotta itkeneet koronarajoitusten tuottamien hirmuisten kärsimyksien takia.
Samaa mieltä
Mutta kun jotkut kuvittelee vielä, että nuoria miehiä voi samalla tavalla johonkin olemattomaan "kunniaan" vedoten alistaa uhraamaan itsensä, koska näin oli joskus ennen muinoin.
Nuoret miehet ovat kasvaneet erilaiseen aikaan. He ovat tehneet samat kotityöt kuin siskonsa, he ovat koulunsa käyneet tyttöjen kanssa, opittu elämään siihen "ettei ole naisten ja miesten töitä" (paitsi että miesten onkin sitten.. se selviää myöhemmin!) Kaikki eletty siihen asti samoilla säännöillä!
Ja kuinka ollakaan: siinä lävähtää eteen se epäkohta, kun ollaan työelämään siirtymässä: osa mennä porhaltaa vapaina tulevaan kuin taivaan linnut, osa meneekin valtion pakottamana inttiin, sivariin tai vankilaan.
Samalla saa lukea lehdistä, miten naisia nyt sorretaan (milloin minkäkin naurettavan asian perusteella)
Kaikki ovat yllättäen niin persupatriotteja :D vielä kuukausi sitten olisi ollut perskutarallattaattaa perskutarallattattattaa!
Tiukan paikan tullen persut kutsutaan hätiin maata puolustamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Ukrainaan kun vertaa, niin matkalla Suomeen tai osa on jo. Lapsetkin saatu sosiaaliturvan/lastensuojelun piiriin, joten naiset voivatkin keskittyä kielen opiskeluun ja töiden etsimiseen uudessa kotimaassa, jonka jälkeen menevät työelämään. Eli lähes samaa mitä toisessa maailmansodassa...eikä ku???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillähän on maassa paljon ainesta, joista on hyvä ottaa mallia kuinka itse paetaan ja jätetään naiset ja lapset pulaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee pienikin sodan uhka niin mä vien mieheni viroon tai ruotsiin hyvissä ajoin. Vaikka sen verran onkin ikää ettei ainakaan ensimmäisien joukossa joutuisi rintamalle, niin Venäjän hyökätessä ei tule kuuloonkaan jäädä sillä siviilit joko pommitetaan tai sitten kuolevat nälkään pommisuojassa.
Miehen"viejä" taas äänessä. Vietkö pyörätuolissa vai kannatko sylissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillähän on maassa paljon ainesta, joista on hyvä ottaa mallia kuinka itse paetaan ja jätetään naiset ja lapset pulaan.
Tänä päivänä suurinosa noistakin naisista ja lapsista on "pulassa" Ruotsin ja Norjan puolella.
Vähän luulen että lopulta käy niin, että jostain jaetaan Rynsestereitä jokaiselle, joka jaksaa semmoista käsissään pitää.
Taitaa olla taas kommarit moderoimassa.
43 v ja vanhemmat pannaan miinanpoljentaan
Itellä C-paperit enkä käyny sivaria kun ei huvittanut tehdä palkatonta työtä valtiolle.
Jos tullaan viemään niin sanon sitte kuinka voitte tosiaan luottaa mt-ongelmaiseen tuliaseen kanssa. Eiköhän sillä siirretä johonkin takalinjan tehtäviin tosipaikan koittaessa.
Mä vetäisin housut alas ja kävisin kontilleni liukkarituubin kanssa.
Venäjänpoika saisi ottaa minua kauan...
-Sir Ga y
Vierailija kirjoitti:
Mä vetäisin housut alas ja kävisin kontilleni liukkarituubin kanssa.
Venäjänpoika saisi ottaa minua kauan...
-Sir Ga y
Sergei selviytyjistä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka rintamalle voi laittaa miehen, joka ei jaksa juosta ollenkaan ylipainon vuoksi?
Ylipainoiset ovat erityisen haluttuja rintamalle etulinjaan. He eivät pääse karkuun, joten jäävät suosiolla taistelemaan poteroonsa viimeiseen patruunaan saakka.
Aika hyvä! :D
Kun sota etenee lähelle totaalituhoa, niin aseisiin kelpaa kaikki asetta kantaa jaksavat ikään ja sukupuoleen katsomatta kuten natsisaksassa. Kaikki kyllä ehtii mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsellinen kommentti. Juuri sinun kaltaisia kukaan järkevä ei viitsikään puolustaa.
Herää kysymys, millainen ihminen siellä kirjoittelee? Onko nyt sit kuitenkin eri säännöt ja tehtävät sukupuolen mukaan ok? Oletko vanhempaa polvea ja kuvittelet, että nuoria kiinnostaa tuollainen ajattelu? Nuoret ovat erittäin tiedostavia mitä tulee tasa-arvoon. Harva pitää oikeutettuna nykyistä pölyistä ajattelua miesten uhrautumisesta.