Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

loukkaanku turhaan jos juhliin on kutsuttu vain mies?

Vierailija
05.08.2015 |

Ymmärrän kyllä jos kyseessä on miesten pippalot eikä kukaan muukaan nainen osallistu, mutta jos kyse onkin juhlista johon osallistuu muidenkin puolisoita tai edes oma puoliso.
Itsekkin käyn naisten kesken joskus baareissa, mutta ikinä en jättäisi kutsumatta ystävieni miehiä esim. Ristiäisiin, pyöreiden vuosien juhliin, häihin, grillijuhliin tai mihinkään jossa molempia sukupuolia on kutsuttuna. Mielestäni se on suuri etiketti virhe ja loukkaavaa käytöstä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:55"]

Minusta kutsuja saa päättää. JUhlat on sen verran kalliita, ettei viitsi tuntemattomia puolisoita kestitä. Esim. häissä on ihan ok kutsua vain se puoliso, jonka kanssa on tekemisissä.

[/quote]

Tottakai kutsuja saa päättää ketä kutsuu, mutta tökerössä tilanteessa mies voisi jättää juhlat väliin. Ja kyllä varsinkin häihin olisi soveliasta kutsua puolisotkin, tuntemattomiin puolisoihin ei voi tutustua ilman että niitä näkee. Enkä ole tuntematon nyt  tässä tilanteessa vaan kutsuja on ollut juhlissamme puolisonsa kanssa muutamiakin kertoja kuten edellä mainitsinkin häissä ja ristiäisissä, sekä muutoinkin kylässä. Ap

Vierailija
2/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita puolisoita kutsuttu??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on pillu, niin sehän riittää jo uhriutumiseen ja oikeuttaa loukkaantumiseen joka asiasta.

Vierailija
4/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkähän juhlat on kyseessä?

Vierailija
5/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon siitä mitkä juhlat on kyseessäja millä perusteella kutsuttavat on valittu. Jos esim. kaikki tietyn kaveriporukan miehet on kutsuttu ilman puolisoitaan, loukkaantuu turhaan. Jos taas onainoa rannalle jäänyt puoliso, on syytä loukkaantua mutta ehkä myös vähän miettiä miksi kutsua ei tullut.

Vierailija
6/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuullostaahan tuo vähän oudolta, että vain mies kutsutaan, jos olette kuitenkin vakavissanne yhdessä ja midenkin avec kutsutaan. Toisaalta minut kutsuttiin vanhempieni kanssa samalla kutsulla "nuori + avec". En kuitenkaan ole asunut vuosiin lapsuudenkodissani ja olen 26-vuotias. Odotin jo omaa kutsua, mutta mistä sitä ihmisten ajatuksista tietää..

Vierailija
7/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:40"]Mitkähän juhlat on kyseessä?
[/quote]
Syntymäpäivä juhlat, pyöreitä vuosia. Olemme itse kutsuneet molemmat aina juhliimme, yhdessä on vietetty häitä, ristiäisiä ja muita juhlia. Ja ymmärrän kyllä jos kyseessä on jätkien ilta, muutoin en tajua. Miehelläni on ollut kyllä muitakin juhlia joihin ei ole tahallaan minua pyytänyt mukaan ja mietin josko niin on käynyt taas.. en kyllä tajua miksi.. olen nätti, mukava, kohtelias, seurallinen, alkoholia otan sopivasti, juttelen mielelläni kaikkien kanssa ja kaikki tuntuu ihan pitävän minusta, silti olen miehelle perhe ja koti työleiri, kaverit ja hauskanpito on erikseen enkä minä kuulu siihen.
Itse pyydän aina miehen mukaan kaikkialle minne avec on kutsuttu ja yleensä ystäväni kutsuvat automaattisesti molemmat hyvän tavan mukaisesti. On mukavaa kun mies ystävystyy ystävien miehiin ja ystäviini yhteisissä juhlissa, niissäkin mieheni käyttäytyy minulle kuin ilmaa. Ei ilkeästi, mutta aivan kuin en olisi olemassa. Meni vähän nyt ohi aiheen... ap

Vierailija
8/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:53"]No kuullostaahan tuo vähän oudolta, että vain mies kutsutaan, jos olette kuitenkin vakavissanne yhdessä ja midenkin avec kutsutaan. Toisaalta minut kutsuttiin vanhempieni kanssa samalla kutsulla "nuori + avec". En kuitenkaan ole asunut vuosiin lapsuudenkodissani ja olen 26-vuotias. Odotin jo omaa kutsua, mutta mistä sitä ihmisten ajatuksista tietää..
[/quote]
En tiedä onko muita naisia kutsuttu tai avec. Olemme olleet jo useamman vuoden naimisissa. Minusta olisi outoa sekin jos miehen oma puoliso on paikalla ja muiden ei, kun itse en haluaisi juhlia miehen jätkäporussa ainoana leidinä

Vierailija
9/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa selvää asiasta

Vierailija
10/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon tilanteesta.

Itse tykkään tiettyihin työhön liittyviin tilaisuuksiin osallistua yksin, vaikka kutsuttaisiinkin avec. Jos olen yksin, tutustun ihan eri lailla ihmisiin ja pystyn puhumaan työasioista, kuin mitä silloin jos mieheni on mukana.

Vierailija
11/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kutsuja saa päättää. JUhlat on sen verran kalliita, ettei viitsi tuntemattomia puolisoita kestitä. Esim. häissä on ihan ok kutsua vain se puoliso, jonka kanssa on tekemisissä.