Pitääkö mustikat pestä ennen pakastamista?
Poimin ne itse mutta metsässä voi olla vaikka eläimen pissaa tai jotain tauteja. Joo kyllä olen muuttanut vasta maalle.
Kommentit (30)
Juu, fairy sopii siihen parhaiten, antaa kauniin kiillon.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:14"]Juu, fairy sopii siihen parhaiten, antaa kauniin kiillon.
[/quote]
Astianpesukone on hyvä. Ei jää mitään
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:14"]Juu, fairy sopii siihen parhaiten, antaa kauniin kiillon.
[/quote]
Astianpesukone on hyvä. Ei jää mitään
[/quote]
Totta, tätä en olekaan itse tajunnut, kiitos vinkistä!
Ei pestä eikä huuhdella, ihan vaan heität pakkaseen.
Voihan kyllä olla, että orava on lirauttanut mustikkamättääseen. :D
No ei tarvi pestä. Katson aina paikat mistä poimin ettei marjat oo hiekkaisia. Muuten ne kyllä on sen verta puhtaita ettei niitä kyllä pestä tarvi. Menee vaan ihan vetisen makuisiksi ja hommaahan siinä ois jis alat kolmatta sankollista marjoja pesemään..
Kyllä mä huuhtelen kaikki marjat ennen käyttöä.
Minä huuhtelen kaikki marjat ennen pesua, kyllä niissä tosiaan voi olla eläinten jätöksiä. Ihan hyvinä ovat pakastuneet.
Maalaiset syövät salaatitkin maasta huuhtelematta, tulee suolinkaisia.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:15"]
Huuhdella?ap
[/quote]voi huuhdella kylmällä vedellä varovasti
Ilman muuta - itse pesin jokaisen yksitellen ja sitten kuivasin pyyhkeellä. 40 litraa puhdasta mustikkaa on nyt pakasteessa.
Jokohan tuo myyräekinokokki on levinnyt Suomeen? Voi levitä marjoista ja aiheuttaa maksakasvaimia
Hei ap, älä kysele enää mitään, vaan pakastat marjat ilman huuhteluja ja pesuja.
Minulla on vuosikymmenien kokemus marjojen pakastamisesta.
Tämä palsta on "koiranleukoja" täynnä, mikä sinäns on tosi hauskaa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:26"]Hei ap, älä kysele enää mitään, vaan pakastat marjat ilman huuhteluja ja pesuja.
Minulla on vuosikymmenien kokemus marjojen pakastamisesta.
Tämä palsta on "koiranleukoja" täynnä, mikä sinäns on tosi hauskaa.
[/quote]
Kiitos! -ap
Todellakin pesen kaiken, mitä luonnosta löytyy. Nehän ovat ihan perseisiä, kun kaikki eläimet ja linnut liikkuvat siellä marjojen ja sienien seassa ilman housuja. Sienissä onkina kauhea homma, kun ne hetulat pitää vetää kasvusuuntaan hammasharjalla, ettei jää ureaa poimuihin.
Ei ihan niin hassu eikä edes harvinainen kysymys kuin voisi kuvitella. Olen tavannut ihmisen, joka pesi pakastimeen laitettavat lihat ja kauhisteli minua, kun laitoin hirvenlihoja suoraan pakastuspusseihin.
Käytän juuriharjaa sekä mustikoihin että sieniin niin tulee siistiä jälkeä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:21"]Minä huuhtelen kaikki marjat ennen pesua, kyllä niissä tosiaan voi olla eläinten jätöksiä. Ihan hyvinä ovat pakastuneet.
[/quote]
Vai, että huuhtelet ENNEN pesua. Noh, tulee ainakin tosi tosi puhdasta. Minä olen kaupunkilainen aina ollut ja hyvin harvoin pesen yhtään mitään kasviksia, hedelmiä, vihanneksia ja marjoja en koskaan. Ei jaksa. Enpähän sairastele, kun on tuo vastustuskyky kehittynyt vuosien saatossa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:21"]
Minä huuhtelen kaikki marjat ennen pesua, kyllä niissä tosiaan voi olla eläinten jätöksiä. Ihan hyvinä ovat pakastuneet.
[/quote]
Minä taas huuhtelen pesun jälkeen, ei jää fairyn makua niihin sitten.
Mitähän tähän nyt vastais...