Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö mustikat pestä ennen pakastamista?

Vierailija
05.08.2015 |

Poimin ne itse mutta metsässä voi olla vaikka eläimen pissaa tai jotain tauteja. Joo kyllä olen muuttanut vasta maalle.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään pestä..Mitähän luulet niille käyvän kun peset ne..käsin tehtyä hilloa ainakin..

Vierailija
22/30 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko thaikkujen hepatiittipissasormin kerättyjä (ei varmasti pese käsiään vessakäyntien jälkeen ja missä vessassa edes kävisivät kun on pitkät päivät mettässä) vai itse/ suomalaisten poimimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumalla kloriittivedellä ja hammasharjalla pesen joka marjan.

Vierailija
24/30 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:58"]Riippuu siitä onko thaikkujen hepatiittipissasormin kerättyjä (ei varmasti pese käsiään vessakäyntien jälkeen ja missä vessassa edes kävisivät kun on pitkät päivät mettässä) vai itse/ suomalaisten poimimia.
[/quote]

Meinaatko että hepatiitti tarttuu sormista. Tai lähtee huuhtelemalla mustikoista

Vierailija
25/30 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:58"]Riippuu siitä onko thaikkujen hepatiittipissasormin kerättyjä (ei varmasti pese käsiään vessakäyntien jälkeen ja missä vessassa edes kävisivät kun on pitkät päivät mettässä) vai itse/ suomalaisten poimimia.
[/quote]

Meinaatko että hepatiitti tarttuu sormista. Tai lähtee huuhtelemalla mustikoista
[/quote]

Ohis, mutta niin se a- ja b-hepatiitti tarttuu :) Mut ei haittaa jos on rokotettu.

Vierailija
26/30 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoista en tiedä mutta kalu täytyy pestä ennen kuin sen stikkaa sisään.

Vierailija
27/30 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi pestä

Vierailija
28/30 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan tuo myyräekinokokki on levinnyt Suomeen? Voi levitä marjoista ja aiheuttaa maksakasvaimia

Vielä ei ole uutisoitu tapauksia.

Vierailija
29/30 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan niin hassu eikä edes harvinainen kysymys kuin voisi kuvitella. Olen tavannut ihmisen, joka pesi pakastimeen laitettavat lihat ja kauhisteli minua, kun laitoin hirvenlihoja suoraan pakastuspusseihin. 

Lapsuudenkodin naapurin isäntä toi Venäjän matkalta tuliaisiksi sikäläisiä ruislimppuja. Emäntä pesi ne kuuman juoksevan veden alla tiskiharjalla kun Venäjällä kaikki on niin likaista.

Vierailija
30/30 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaadan 10 litraa marjoja ammeeseen, joka on täynnä vettä. Tunnin huuhtelen. Kerään yksitellen marjat ammeesta ja pakastan.