Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tue digikirjoja t. lukiolainen

Vierailija
05.08.2015 |

Otsikko. Sisäistän tekstin paljon paremmin, kun pystyy konkreettisesti sitä kirjaa kädessä pitämään. Päähän alkaa sattua e-kirjat, ja niissä on vain tiivistetty versio. Myös hankalia käyttää imo.
Onneksi itse saan vielä kirjoittaa käsin yo-kokeet.
Mielipiteitä koulun digataalisoitumisesta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin digikirjoissa on vain tiivistetty versio?

Vierailija
2/10 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tavalliset kirjat voi myydä, gidikirjoja vissiin ei.

Ei ole hyvä katsella ruutua niin paljon, että lukisi kirjojakin sieltä.

Kone jos hajoaa, sulla ei ole kirjoja ennen kuin saat uuden koneen. Ja siihen voi mennä aikaa, jos on köyhä. Hmmm, mitäs vielä... Muta en mäkään tue. Tai siis mun lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oma valintasi. Mutta maailma menee eteen päin, digitaalisuus tulee vain kasvamaan. Ikävä kyllä se on "enemmistön" tahto. Jos haluat pärjätä, niin ehkä voisit sopeutua vaikka pikku hiljaa.

Tiivistys? Kyllä digikirjat saa myös ihan kokonaisina ja täysin samanlaisina kun paperiset siskonsa/veljensä:).

Onnea luokiotielle toivottaa 48-vuotias kirjoja rakastava äikänope

Vierailija
4/10 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:12"]Miten niin digikirjoissa on vain tiivistetty versio?
[/quote] Kaikissa aineiden digikirjoissa, joita olen saanut selailla on tiivistetyt. Paljon videoita, joiden linkit eivöt toimi. Kirjoissa asiat käydään perusteellisemmin. ap

Vierailija
5/10 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:17"]No, tavalliset kirjat voi myydä, gidikirjoja vissiin ei.

Ei ole hyvä katsella ruutua niin paljon, että lukisi kirjojakin sieltä.

Kone jos hajoaa, sulla ei ole kirjoja ennen kuin saat uuden koneen. Ja siihen voi mennä aikaa, jos on köyhä. Hmmm, mitäs vielä... Muta en mäkään tue. Tai siis mun lapsi.
[/quote] Meidänkin koki luokka ei pidä digikirjoista. Ja juurikin tuo säilyvyysongelma. Itse tein 4 kuukautta erästä päättöprojektia, ja unohdin varmuuskopioida. Auta armias kun päivä ennen palautusta kone hajosi ja mitään ei ollut pelastettavissa. ap

Vierailija
6/10 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:18"]Se on oma valintasi. Mutta maailma menee eteen päin, digitaalisuus tulee vain kasvamaan. Ikävä kyllä se on "enemmistön" tahto. Jos haluat pärjätä, niin ehkä voisit sopeutua vaikka pikku hiljaa.

Tiivistys? Kyllä digikirjat saa myös ihan kokonaisina ja täysin samanlaisina kun paperiset siskonsa/veljensä:).

Onnea luokiotielle toivottaa 48-vuotias kirjoja rakastava äikänope
[/quote] Kiitos paljon ensiksi! Sopeutumista se kyllä vaatii, kun ei ole eskarista asti padeilla touhunnut. Enemmänkin mua harmittaa ne haitat, joita ei ole tutkittu. ap

Vierailija
7/10 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ostanut niitä vai vaan selaillut? Kyllä ne saa ihan yhtä kokonaisina. Mikä sulkee pois molemmat vaihtoehdot? Jos itse pidät, niin tavan kirjat ja digikirjat lisänä. Ihan tulevaisuutesi kannalta kannattaisi digimaailmaakin opetella ja ajatella.

Vierailija
8/10 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: En minäkään digikirjoista välitä, mutta omaa tyhmyyttäsi oli jättää varmuuskopiointi väliin neljän kuukauden ajalta.

Vierailija
9/10 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:30"]6: En minäkään digikirjoista välitä, mutta omaa tyhmyyttäsi oli jättää varmuuskopiointi väliin neljän kuukauden ajalta.
[/quote] Joo, en vieläkään ymmärrä mitä mun päässä liikkui. ap

Vierailija
10/10 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:26"]Oletko ostanut niitä vai vaan selaillut? Kyllä ne saa ihan yhtä kokonaisina. Mikä sulkee pois molemmat vaihtoehdot? Jos itse pidät, niin tavan kirjat ja digikirjat lisänä. Ihan tulevaisuutesi kannalta kannattaisi digimaailmaakin opetella ja ajatella.
[/quote] Olen ostanutkin. Minusta on helpompaa vaan keskittyä yhteen kirjasarjaan kerralla, kirjasta seuraaminen ja puheen kuuntelu menee vielä hyvin samaan aikaan, mutta kahden kirjan ja puheen kuuntelu ei. Eikä kehtaa maksattaa vanhemmilla molempia kirjoja. Sekä, miten pitkät kirjojen käyttöoikeudet oikein ovat? Jos haluaa abivuonna digikirjaa selata ensimmäisiltä kursseilta, ovatko kirjat jo kadonneet jonnekkin, tunnukset vanhentuneet ja kirjojen kopiointi/tallennus koneelle laitonta? Vaikeaa :) ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä