aikomuksena kertoa tänään miehelle että petin..
Alkukesästä kännissä. Akti loppui ihan alkumetreillä kun tajusin (liian myöhään) että tämä on väärin ja en halua jatkaa. Tiedän että mies jättää minut mutta en pysty olemaan kertomatta. Vihaan itseäni, mies ansaitsee parempaa, tiedän että hän ei ikinä pettäisi. Ja niin luulin minäkin itsestäni. Hän on kyllä ihana mies <3 kaikinpuolin täydellinen, pitäkää joku tästä kultakimpaleesta parempaa huolta :( ja älkää kännipäissänne pelailko toisten miesten kanssa edes vähän. Jos juominen lähtee käsistä niin voi lähteä pikkutuhma sanallinen vihjailukin. Älkää kivittäkö, eiköhän kaikki tee jotakin virheitä joskus, ja tästä virheestä saan maksaa muutenkin kovan hinnan. Jos vain voisin mennä ajassa taaksepäin!
Kommentit (152)
Pettämisen kertomatta jättämisessä suurin ongelma on mielestäni se, että siinä tavallaan vie toisen oikeuden päättää omasta elämästään. Ihmisellä pitäisi olla oikeus tietää omaa elämäänsä koskevista asioista, ja oikeus toimia itsenäisesti niiden tietojen mukaisesti.
Aika harva varmaan hyväksyisi sitä, jos mies olisi ennen suhdettaa käynyt huorissa joka päivä ja tehnyt parikymmentä lasta eri naisille - mutta ei kertoisi siitä, koska haluaa naistaan suojella. Peittelyn raja on aika häilyvä, ja siksi pitäisikin aina vaan olla rehellinen ja kunnioittaa toisen oikeutta omaan elämäänsä.
Saisko sulta uusintakierroksen? T. Se mies jonka muna oli sun suussa
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:53"]SINÄ petit. Ja nyt SINÄ kerrot miehellesi koska SINÄ et pysty olemaan kertomatta. SINULLE tulee parempi olo kun olet tunnustanut ja saat kärsiä seurauksista.
Ajattelisit miestäkin. Tuleeko hänelle hyvä olo siitä että kerrot? Tai siitä että petit? Tai siitä että hän menettää luottamuksen ja joutuu jättämään sinut?
Nyt soimaat itse itsesi, kohtelet miestäsi hänen arvoisellaan tavalla niin pitkään kuin mies sinua katselee, ja pettämisestä pidät kokonaan suusi kiinni - äläkä ikinä enää petä uudestaan.
[/quote]
Pettäjän puhetta.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 23:05"]
Pettämisen kertomatta jättämisessä suurin ongelma on mielestäni se, että siinä tavallaan vie toisen oikeuden päättää omasta elämästään. Ihmisellä pitäisi olla oikeus tietää omaa elämäänsä koskevista asioista, ja oikeus toimia itsenäisesti niiden tietojen mukaisesti.
Aika harva varmaan hyväksyisi sitä, jos mies olisi ennen suhdettaa käynyt huorissa joka päivä ja tehnyt parikymmentä lasta eri naisille - mutta ei kertoisi siitä, koska haluaa naistaan suojella. Peittelyn raja on aika häilyvä, ja siksi pitäisikin aina vaan olla rehellinen ja kunnioittaa toisen oikeutta omaan elämäänsä.
[/quote]
Eihän ainakaan palstan kyläpyörien mielestä menneellä tulisi olla mitään väliä?
Ei kannata kertoa. En minä ainakaan ole koskaan exilleni kertonut että olen pettänyt heitä lukuisia kertoja. Ei tule vihoja päälle, eikä välit katkea.
Kerro rippituolissa rippi-isälle, saat huojennuksen ja pitää ihanan miehesi.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 10:21"]Ei kannata kertoa. En minä ainakaan ole koskaan exilleni kertonut että olen pettänyt heitä lukuisia kertoja. Ei tule vihoja päälle, eikä välit katkea.
[/quote]
Sinä oletkin moraaliton horo.
En kertoisi - enkä missään tapauksessa halua tietää itsekään. Haluan tietää vain jos kyseessä on "koko kaupunki tietää sua ennen" -tilanne tai mies haluaa erota.
Jos sattuisi omalle kohdalle, kertoisin. Jos todellakin ajattelisin noin omasta miehestäni, kyllä hän ansaitsisi kuulla totuuden ja sen perusteella ITSE päättää, jatkammeko vai ei. On tosi itsekästä ajatella, että en saisi enää ikinä ketään yhtä hyvää, joten en kerro, huh! Henkilökohtaisesti mua myös painaisi kusetukseni/salaisuus, joten senkin takia kertoisin. Koska salaaminen pilaisi myös suhteen, ennen pitkään.
Meidän suhteessa on kummatkin tehneet virheitä ja kummatkin on antaneet anteeksi. Se on todella kaunista, saada anteeksi toiselta, sekä myös osata itsekin olla ymmärtäväinen ja anteeksiantavainen.
Taasko tätä pettämisasiaa länkytetään täälä. Tää on jo vanha juttu!
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 10:34"]Jos sattuisi omalle kohdalle, kertoisin. Jos todellakin ajattelisin noin omasta miehestäni, kyllä hän ansaitsisi kuulla totuuden ja sen perusteella ITSE päättää, jatkammeko vai ei. On tosi itsekästä ajatella, että en saisi enää ikinä ketään yhtä hyvää, joten en kerro, huh! Henkilökohtaisesti mua myös painaisi kusetukseni/salaisuus, joten senkin takia kertoisin. Koska salaaminen pilaisi myös suhteen, ennen pitkään.
Meidän suhteessa on kummatkin tehneet virheitä ja kummatkin on antaneet anteeksi. Se on todella kaunista, saada anteeksi toiselta, sekä myös osata itsekin olla ymmärtäväinen ja anteeksiantavainen.
[/quote]Itsekästä on helpottaa omaa tuskaansa sysäämällä paha olonsa toisen niskaan. Tämän ymmärtää ehkä vasta sitten, kun on pettänyt itse.
Seuraavaksi kun taas tulee niitä yleisiä ketjujas, joissa joku daami epäilee miehensä pettävän, koska naisen vaisto ja muuta jauhantaa, niin pitää linkata tämä ketju. Suurin osa naisista jättää pettämisen kertomatta "suojellakseen kumppania tuskalta" ja koska pelkäisi menettävänsä kumppaninsa totuuden paljastuttua. Ja se on teidän naisten moraalikäsityksen mukaan ihan okei.
Mitä ihmettä? Missä kaikki käräytä pettäjäsika - ansaitset parempaa jutut nyt ovat ?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:29"]Jos olisin sä, en kertoisi. Vaikka haluaisit aina olla 100% rehellinen, niin tuntuu että opit kyllä tosta sen verran kovasti, ettei toista kertaa varmasti tule.
Kärsi itse huono omatunto ja tuskat, älä siirrä tuskaasi miehellesi =/
Virheitä sattuu, mutta niistä pitää oppia.
Pidä huolta ettet tartuta sukupuolitautia!
[/quote]
Oikea naisen logiikan helmi tässä viestissä. Pitäisiköhän kokeilla samaa. Panna toisia naisia, mutta jättää kertomatta tyttöystävälle, ettei hänen tarvi kokea sitä tuskaa. Mitä väliä millään rehellisyydellä on parisuhteessa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 10:34"]Jos sattuisi omalle kohdalle, kertoisin. Jos todellakin ajattelisin noin omasta miehestäni, kyllä hän ansaitsisi kuulla totuuden ja sen perusteella ITSE päättää, jatkammeko vai ei. On tosi itsekästä ajatella, että en saisi enää ikinä ketään yhtä hyvää, joten en kerro, huh! Henkilökohtaisesti mua myös painaisi kusetukseni/salaisuus, joten senkin takia kertoisin. Koska salaaminen pilaisi myös suhteen, ennen pitkään. Meidän suhteessa on kummatkin tehneet virheitä ja kummatkin on antaneet anteeksi. Se on todella kaunista, saada anteeksi toiselta, sekä myös osata itsekin olla ymmärtäväinen ja anteeksiantavainen. [/quote]Itsekästä on helpottaa omaa tuskaansa sysäämällä paha olonsa toisen niskaan. Tämän ymmärtää ehkä vasta sitten, kun on pettänyt itse.
[/quote]
Olen kyllä pettänyt itse. Silti, pidän rehellisyyttä tärkeimpänä asiana ja samaa tekee puolisoni. :D
T. 54
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:46"]
Siis täällähän nyt tuli selväksi että jos sattuu nusasemaan niin kannattaa vaan olla hiljaa ja luvata itelleen että oli viimenen kerta :D
[/quote]
Joo, kummasti on nyt raadin mielipide erilainen aikaisempaan verrattuna. Jos AP:n kirjoitus olisi ollut miehen suusta, niin veikkaisin, että hieman erilaista kommenttia tulisi :)
Olisi kunhan hoitaisi kuppansa pois eikä levittäisi tautejaan minuun. Samalla logiikalla pettäminen lopeta, kärsi, unohda. Itse en ole parisuhteessa mutta olin petin ja kärsin nahoissani. Mies kyllä olikin täys sika, että oikein sille