Tutkimus: Toimistojen lämpötila säädetty MIESTEN fysiol. mukaan, naiset palelee
Että tämäkin vielä...
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1438657772237?ref=hs-art-luetuimmat-#2
Kommentit (27)
Kylmän kanssa aina pärjää, kun voi lisätä vaatteita, mutta liika lämpö on todella ikävää.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 20:25"]
No meillä ainakin on. Kiva kun mulla on työpiste lähimpänä ulko-ovea, pomo aina jättää välioven auki ja tuloilmapuhallin puhaltaa kohdalleni eniten. Hyvähän se on miesten siellä nurkassa lämpimässä olla ja en minä voi sentään takkia pitää, se haittaa jo töitä. Mulla on kesälläkin neule päällä. Tänäänkin vähensin vaatteita lähtiessäni ulos. Kyllä samoissa vaatteissa pitäisi sisällä tarjeta, mitä ulkona käyttää. Sukkahousujakin pidän kesälläkin, muuten en tarkene. Talvella on farkkujen alla sukkahousut ja kalsarit enkä todellakaan pidä lyhythihaisia tai hameita, syynä kylmyys. Meillä on lämpötila 18-19 astetta ja mulla lähes puhtaasti istumatyö.
[/quote]
No siinä ei ole mitään järkeä että jäähdytys on säädetty 18 asteeseen. Töissä meillä on liian kuuma, eikä ole kunnollista jäähdytystä, mutta kotona jäähdyslaitteessa on asetuksena 24 astetta, ei sillä tarvi sen kylmempää tehdä. Talvella lämmityksen asetus on meillä 21 astetta.
No onhan teillä kitisevillä naisilla ne kuumat aallot lämmikkeenä.
Miltä nollatutkimuslaitokselta tämäkin tutkimus on peräisin? Voi jeesus, femakot on niin kipeetä sakkia.
Ihmisen mukavuusalue asettuu kuulemma 21-23 asteen välille. Mulla on tuo 23 ehdoton alaraja ja siinäkin jo saa olla neule ja villasukat.
Jep. Meilläkin toimistossa miehet tarkenee, naiset tarvii vielä neuletakin päälle kesälläkin, vaikka pukeutuisi muutenkin lämpimästi! Meidän porukan miehet ovat kyllä kaikki varustettu vielä pienellä rasvakerroksella, että tarkenevat oikein hyvin t-paidassa..
Joissain vuokra-asunnoissa on muös liian kylmä. Kä in tutulla vvo-asunnossa. Siellä oli 19 astetta. Palelin koko kyläreissun ajan . Meillä on ympäri vuoden 24 ja ei tartte palella.