Ihana 13-vuotias poikani lahjoitti omista, säästämistään rahoistaan 10 euroa Ukrainalle.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet lapset on tehnyt saman mutta viisaat vanhemmat ei sillä hehkuta.
Avustusjärjestöt ovat itse toivoneet "hehkuttamista".
Tottakai ovat. Mitä useampi osallistuu, sitä parempi lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuo paljoa hyödytä. 10€ on vähän kärpäsen paska meressä tyyppistä auttamista.
No jos sillä yhden ammuksen saa Kalashnikoviin ja osuu kohteeseen, niin ei ole hukkaan mennyt.
Vierailija kirjoitti:
itse kasvattanu lapseni ettei missään nimessä mene näihin "keräyksiin"
ei alaikänen tajua maailmanpolitiikasta mitn ellei vanhemmat ole kehottaneet tämmöseen toimintaan.
Naapurin mummon auttaminen olisi paljon hyödyttävämpää, mutta siitä ei voi someen kirjottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta meni 9e firman johtajien taskuun ja 1e ehkä Ukrainaan.
Tämän takia en anna rahaa noille isoille järjestöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avustusjärjestöt ovat itse toivoneet "hehkuttamista".
Tottakai ovat. Mitä useampi osallistuu, sitä parempi lopputulos.
Mitä rahalla saa siellä mitä ei annettaisi ilmaiseksi, jtn keinottelijoita rahottaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en kokenut tuota hehkuttamisena lainkaan. Käsitin sen niin, että vanhempi iloitsee lapsestaan.
Onko senkin ilmaiseminen nykyään kielletty?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä aivopesut menny perille, ymmärrän että mummelit antaa aina mihinkä vaan rahansa mutta että lapset kasvatetaan tähän..
Tietenkin lapsia huolettaa ukrainan tilanne kun siitä pakostikin kuulevat esim. koulussa. Kertoo lapsen myötätunnosta ja auttamisen halusta kun haluaa lahjoittaa omia säästöjään apua tarvitseville. Eivät lapset sitäpaitsi ajattele yhtä rumasti että kaikki lahjoitukset menisivät huijareiden taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä aivopesut menny perille, ymmärrän että mummelit antaa aina mihinkä vaan rahansa mutta että lapset kasvatetaan tähän..
Tietenkin lapsia huolettaa ukrainan tilanne kun siitä pakostikin kuulevat esim. koulussa. Kertoo lapsen myötätunnosta ja auttamisen halusta kun haluaa lahjoittaa omia säästöjään apua tarvitseville. Eivät lapset sitäpaitsi ajattele yhtä rumasti että kaikki lahjoitukset menisivät huijareiden taskuun.
Nimenomaan kun ovat lapsia eivät ymmärrä, ele tosi hieno mutta totuus jtn aivan muuta.
Kyllä paha aina syyn löytää, miksi ei auta.
Hyvä antaa vähästäänkin.
Mutta miksi tässä kriisissä juuri tuntuu erityisen vastenmieliseltä se oman hyväntekeväisyytensä korostaminen.
Kiitos kaikille heille jotka hiljaa, salassa auttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai olet kertonut hänelle miksi ukrainalaiset SOTApakolaistet ovat parempi kuin Lähi-idästä tulevat SOTApakolaiset?
Tai nälkää näkevät lapset kuivuudesta kärsivässä Afrikassa?
https://yle.fi/uutiset/3-12270941Tuollainen katkeruus on rumaa. Kertoo vain kaiken susta itsestäsi.
Ei, en minä ole katkera vaan lahjoitan vuosittain sen mitä pystyn (~250€) ilman korvamerkintää.
Mielestäni nämä kaikki ovat samanvertaisia ei niitä voi laittaa eri viivalle.
Minun teinit (2x14v) ovat ihmetelleet, että miksi Ukrainaan "sataa" lahjoituksia ja rahaa mutta ei noille muille hätää kärsiville.
En osannut vastata muuta kuin, että lahjoittaa määrittelee mihin haluaa sen lahjoituksen menevän.
Siksi kysyin aplta, että onko hän kertonut myös muista hädänalaisista kuin ukrainalaisista?
Jokainen saa lahjoittaa, miten itse haluaa, oli kyseessä sitten tarkka kohde tai ei. Se, että arvostelee toisen hyväntekeväisyyskohdetta, ei ole muuta kuin myrkyllistä toimintaa. Ja ikävästi olet oman katkeruuresi siirtänyt lapsillesi.
Tuon ikäisen kuuluu jo itse seurata jonkin verran mediaa, eikä turvautua äipän asenteisiin.
Vein Lidl:nn tyhjiä kaljatölkkejä ja lahjoitin niistä tulleet 1.05 € johonkin jääkiekkojuttuun, tai sellainen kuva siinä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vein Lidl:nn tyhjiä kaljatölkkejä ja lahjoitin niistä tulleet 1.05 € johonkin jääkiekkojuttuun, tai sellainen kuva siinä oli.
Venäläisille nhl pelaajille tais mennä:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai olet kertonut hänelle miksi ukrainalaiset SOTApakolaistet ovat parempi kuin Lähi-idästä tulevat SOTApakolaiset?
https://yle.fi/uutiset/3-12270941Tuollainen katkeruus on rumaa. Kertoo vain kaiken susta itsestäsi.
Ei, en minä ole katkera vaan lahjoitan vuosittain sen mitä pystyn (~250€) ilman korvamerkintää.
Minun teinit (2x14v) ovat ihmetelleet, että miksi Ukrainaan "sataa" lahjoituksia ja rahaa mutta ei noille muille hätää kärsiville.
En osannut vastata muuta kuin, että lahjoittaa määrittelee mihin haluaa sen lahjoituksen menevän.
Siksi kysyin aplta, että onko hän kertonut myös muista hädänalaisista kuin ukrainalaisista?
Jokainen saa lahjoittaa, miten itse haluaa, oli kyseessä sitten tarkka kohde tai ei. Se, että arvostelee toisen hyväntekeväisyyskohdetta, ei ole muuta kuin myrkyllistä toimintaa. Ja ikävästi olet oman katkeruuresi siirtänyt lapsillesi.
Tuon ikäisen kuuluu jo itse seurata jonkin verran mediaa, eikä turvautua äipän asenteisiin.
Voi kulta pieni, lapseni EIVÄT asu tynnyrissä ja pumpulissa.
He näkevät ja kuulevat asioita ihan ilman äipän väliintuloa, heillä on myös omat aivot millä ajatella.
Harmi, että sinun lapsillasi ei ole 😔
Ja totta, kodista lähtee se kasvatus ja arvomaailma. Kaikkiin se tosin ei tartu, kuten teillä on ilmeisesti käynyt...
Ja kyllä, lahjoittaja saa lahjoittaa ihan mihin haluaa, vaikka huijarille.
Mutta kyllä sitä voi silti ihmetellä, että MIKSI ukrainalaiset ovat eri juttu kuin esim. Afrikan nälkää näkevät lapset?
Katkeruus näkyy sinussa, valitettavasti
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuo paljoa hyödytä. 10€ on vähän kärpäsen paska meressä tyyppistä auttamista.
Montako tonnia sinä ja perheesi lahjoititte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan kun ovat lapsia eivät ymmärrä, ele tosi hieno mutta totuus jtn aivan muuta.
Ei tätä ymmärrä aikuiset tunneajattelija-lahjoittajatkaan.
Hienoa, MUTTA nyt kun he saisivat poikasi tiedot, sieltä tullaan jatkuvasti lähettämään kirjeitse ja ehkä sähköpostitse kirjeitä, että laita nyt jo lisää, mikset ole jo laittanut lisää, laita lisää, me TARVITSEMME lisää. Että tähän murentuu se lapsen usko noihin järjestöihin. Been there done that.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kulta pieni, lapseni EIVÄT asu tynnyrissä ja pumpulissa.
He näkevät ja kuulevat asioita ihan ilman äipän väliintuloa, heillä on myös omat aivot millä ajatella.
Harmi, että sinun lapsillasi ei ole 😔Ja totta, kodista lähtee se kasvatus ja arvomaailma. Kaikkiin se tosin ei tartu, kuten teillä on ilmeisesti käynyt...
Ja kyllä, lahjoittaja saa lahjoittaa ihan mihin haluaa, vaikka huijarille.
Mutta kyllä sitä voi silti ihmetellä, että MIKSI ukrainalaiset ovat eri juttu kuin esim. Afrikan nälkää näkevät lapset?Katkeruus näkyy sinussa, valitettavasti
Aivan, aina pitää muistuttaa, että apua tarvitaan kaikilla mantereilla ja kaikissa maanosissa joka päivä. Tietysti Roope olisi tarvinnut myös muistutuksen, että kaivoja tarvitaan muuallakin kuin Afrikassa ja muutakin apua tarvitaan runsaasti. Julkinen tempaus kuitenkin aiheutti sen, että Roope ylitti tavoitteensa ja keräsi kaksi kaivoa siinä kun Duudsonit hekin yhden. Jokainen kaivo on tarpeen.