Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihottaako Ketipinor sittenkin?

Vierailija
04.08.2015 |

Minulla on ollut vuosia annis 200mg, olen tiputtanut sen 75mg:aan nyt kesän aikana.

En ole paljoa ylipainoinen, olen 160cm ja tänä aamuna 67kg. Muutamia kiloja on tippunut melkein itsestään. Olen aiemmin laihduttanut, ja tuohon 67 kiloon on ollut tosi vaikea päästä, on ollu hirmuisen työn takana.

Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaa. Mä lihoin ne aloitettuani 22kg, isolla ruokavaliomuutoksella sain laihdutettua 12kg ja kun lopetin ketipinorit niin lähti vielä 9kg.

Vierailija
2/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni en ainakaan huomannut mitään vaikutusta painoon kun lääkkeen lopetin. Epäilisin myös, että kohdallasi on kyse korkeintaan laskeneesta nesteturvotuksesta eikä oikeasta laihtumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue pakkausseloste.

Vierailija
4/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Ketipinorin syksyllä 2005 ja vuoden kuluttua paino oli noussut 78-> 102 kg. Eli 24 kg. Ja kilot istuvat kuin täi tervassa. Eli kyllä lihoittaa! 

Vierailija
5/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua se lihotti erittäin voimakkaaasti. Lihoin 24 kg vuoden aikana kun sitä käytin. Lopetinkin lihomisen takia. Eikä ollut mistään turvotuksesta kyse, vaan siitä että lääke sai minut ahmimaan kuin hullu, ja lihotti sitä kautta. Makeasta en ole koskaan muuten oikein edes välittänyt, mutta Ketipinoria syödessä en pystynyt olemaan ahmimatta makeaa.

Vierailija
6/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei ruokahalu kasvaisi ketipinor vaikuttaa aineenvaihduntaan lihottavasti

Vierailija
7/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pieni pilleri ei lihota ketään. Se onkin sitten eri juttu mitä kaikkea sen pillerin lisäksi sinne tuulensuojaan tunkee. Luulis tuon nyt järjenkin sanovat, että ei lääkepilleri sisällä satoja tai tuhansia kaloreita. Ruokahalua voi kyllä lisätä,mutta edelleen voi miettiä mitä suuhunsa laittaa.

Vierailija
8/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:10"]

Yksi pieni pilleri ei lihota ketään. Se onkin sitten eri juttu mitä kaikkea sen pillerin lisäksi sinne tuulensuojaan tunkee. Luulis tuon nyt järjenkin sanovat, että ei lääkepilleri sisällä satoja tai tuhansia kaloreita. Ruokahalua voi kyllä lisätä,mutta edelleen voi miettiä mitä suuhunsa laittaa.

[/quote]

Et ole koskaan ollut masentunut? ketipinoria määrätään nimenomaan masennukseen ja nukkumisvaikeuksiin. Silloin on aivan sama, mitä suusta tunkee alas, ei jaksa välittää. Mulle tuli myös järjetön makeanhimo siitä, eli lopulta en syönyt kun sokeria kaikissa muodoissa. 

Vierailija
9/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:07"]Ketipinorko sitä ruokaa katoaa teidän kurkusta alas??
[/quote]

Jos sinulla on vaikka tolkuton vessahätä niin koko keskittymiskykysi menee asian vastusteluun. Oletat, että on helppo 24/7 taistella perusviettejään vastaan?

En ole lääkkeillä enkä lihava. Mulla ollut koira lääkityksellä, joka lihottaa ja siitä jos mistä näkee sen, mitä lääke voi saada aikaan. Koira alkoi varastaa sumeilematta ruokaa perheen muilta koirilta, yritti saada pöydältä, itki ja haukkui nälkäänsä keittiössä. Mitään muuta ei mahtunut päähän kuin ruoka.

Vierailija
10/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lihotti, aina ollut hoikka, mutta vuoden käytön jälkeen huomasinkin lihoneeni 20 kiloa. Ruokahalua tosiaan lisäsi, ihan loputon nälkä oli kokoajan.

Vierailija
11/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:10"]Yksi pieni pilleri ei lihota ketään. Se onkin sitten eri juttu mitä kaikkea sen pillerin lisäksi sinne tuulensuojaan tunkee. Luulis tuon nyt järjenkin sanovat, että ei lääkepilleri sisällä satoja tai tuhansia kaloreita. Ruokahalua voi kyllä lisätä,mutta edelleen voi miettiä mitä suuhunsa laittaa.
[/quote]

Jos ihmisellä riittäisi kapasiteettia ruokailun säätelyyn, ei tarttisi ko. lääkettä muutenkaan. Lisäksi se kaloriton pilleri muuttaa aineenvaihduntaa.

Vierailija
12/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:07"]

Ketipinorko sitä ruokaa katoaa teidän kurkusta alas??

[/quote]

Tavallaan minusta kyllä. Se kun vaikuttaa mieleen ja mielihaluihin, ja eikö juuri ihmisen mieli ole se joka määrää mitä syön ja paljonko ja milloin? 

Mulla tosiaan ei ollut ennen Ketipinoria, eikä ole ollut sen jälkeen, syöminen mikään ongelma, mutta tuon lääkkeen aikana (söin sitä unettomuuteen) ruokahimot oli aivan valtavat, ja lisäksi jotenkin mieli oli muutenkin sellainen välinpitämätön, että aina ajatteli että "voinhan minä tämän kerran syödä" tajuamatta että on jo tällä viikolla mussuttanut vaikka kuinka monta kertaa "vain tämän kerran". Lopulta kun lihominen alkoi näkyä, ei enää jaksanut edes välittää vaan totesi että ok, jos kerran olen plösö niin ollaan sitten kunnolla. Kaikki tuo kummallisen välinpitämätön ajattelu loppui kun lopetin lääkkeen.

t. 6

Vierailija
13/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa omalla kohdalla sanoa. Kyllä lihoin niihin aikoihin kun lääkkeen aloitin, mutta veikkaan että se johtu enemmänkin siitä etten tehnyt muuta kun makasin sängyssä tosi huonossa voinnissa. Koska myöhemmin kun elämä palasi raiteilleen niin laihduin 20kg enkä ollut edes ylipainoinen. Söin siis lääkettä vielä sillonkin.

Vierailija
14/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakees, kun minä opetan, että miten googlea hyödynnetään.

Tsekkasin asian pubmedista eli tutkimustietokannasta:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26196189

"The mean baseline weight was 72.8, 80.8, and 72.4 kg in the lurasidone, risperidone, and quetiapine XR groups, respectively. The mean weight change at month 12 was -0.4 kg with lurasidone, +2.6 kg with risperidone, and +1.2 kg with quetiapine XR. Weight gain of at least 7% from study baseline was observed in 16.0, 25.8, and 15.2% of patients, and weight loss of at least 7% was seen in 18.5, 6.7, and 9.1% of patients treated with lurasidone, risperidone, and quetiapine XR, respectively. A shift from normal/underweight baseline BMI status to overweight/obese at month 12 occurred in 10.2, 27.6, and 15.0% of patients in the lurasidone, risperidone, and quetiapine XR groups, respectively. Conversely, 14.3, 1.7, and 7.7% of patients, respectively, shifted from overweight/obese to normal/underweight"

Quetiapine on sama asia kuin Ketipinor.

Osalla potilaista paino nousi, osalla laski. Keskimäärin paino nousi 1,2 kg, joka on helposti selitettävissä muilla elämäntapamuutoksilla ja nestetasapainon muutoksella.

Ja mikään lääke ei sinänsä VOI lihottaa, muuten kuin välillisesti. Energiaa kun ei tyhjästä voi luoda vaan se täytyy ensin mennä kurkusta alas ennen kuin se voidaan varastoida kehoon.

Vierailija
15/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on lihottanut. Viimeisen 5v ajan on tullut lisää semmoiset 40kg, ja loppua ei näy. En tiedä milloin saan lopettaa Ketipinorin syömisen, mutta alan jo nyt olla ylipainoinen.

Vierailija
16/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:19"] 

"The mean baseline weight was 72.8, 80.8, and 72.4 kg in the lurasidone, risperidone, and quetiapine XR groups, respectively. The mean weight change at month 12 was -0.4 kg with lurasidone, +2.6 kg with risperidone, and +1.2 kg with quetiapine XR. Weight gain of at least 7% from study baseline was observed in 16.0, 25.8, and 15.2% of patients, and weight loss of at least 7% was seen in 18.5, 6.7, and 9.1% of patients treated with lurasidone, risperidone, and quetiapine XR, respectively. A shift from normal/underweight baseline BMI status to overweight/obese at month 12 occurred in 10.2, 27.6, and 15.0% of patients in the lurasidone, risperidone, and quetiapine XR groups, respectively. Conversely, 14.3, 1.7, and 7.7% of patients, respectively, shifted from overweight/obese to normal/underweight"

Osalla potilaista paino nousi, osalla laski. Keskimäärin paino nousi 1,2 kg, joka on helposti selitettävissä muilla elämäntapamuutoksilla ja nestetasapainon muutoksella.

Ja mikään lääke ei sinänsä VOI lihottaa, muuten kuin välillisesti. Energiaa kun ei tyhjästä voi luoda vaan se täytyy ensin mennä kurkusta alas ennen kuin se voidaan varastoida kehoon.
[/quote]

Olenko ymmärtänyt oikein, että nämä lääketutkimukset tehdään terveillä ihmisillä?

Olen ollut joskus masentunut. Silloin ei ole maistunut ruoka ja olen laihtunut. Lääkkeen myötä olo on parantunut ja ruokahalu vastaavasti voimistunut yli äyräiden. En tiedä, olisiko sama tapahtunut ilman lääkettä. Paino palautui sitten lopettamisen jälkeen.

Vierailija
17/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, lopetin ketipinorin ja puhkes mania ja paino tippu 49 kiloon. Ketipinorin kanssa taas 56 kiloa ollut normi.

Vierailija
18/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla se hidastaa aineenvaihduntaa, eli pitäisi syödä selvästi vähemmän kuin aiemmin. Lisäksi joillekin se voi aiheuttaa jatkuvaa näläntunnetta, ja jos ihmisellä on jo muutenkin sellaisia ongelmia, että niihin tarvitaan lääkehoitoa, niin millä voimavaroilla sitä nälkää oikein jaksaa yrittää sietää?

Tietysti periaatteessa edelleen tuonkin lääkkeen lihottavuus johtuu siitä, että ihminen syö enemmän kuin kuluttaa, mutta jos lääke hidastaa aineenvaihduntaa samalla kun se lisää nälkää, niin melko vaikean yhtälön edessä ollaan. Yleensä laihdutuksessakin pyritään siihen, että nälkä olisi ainoastaan ennen ruoka-aikoja, ei jatkuvasti.

Vierailija
19/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin sanoa että lääke aiheuttaa lihomista. Lääke saattaa lisätä ruokahalua, mutta ei itsessään lihota. Jos syö terveellisesti ja kohtuullisesti niin ei liho. Ymmärrän kyllä että masentuneena ei jaksa välittää ruokatottumuksistansa, mutta ei se tarkoita sitä että lihominen on lääkkeen syytä. 

Vierailija
20/70 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:19"] 

[/quote]

Taisi olla N:33!

Lukaisin nopeasti, mutta jos luin oikein, niin taisi olla.

Sitä kyselinkin, että lihottaako sittenkin. Aina sanotaan, että ei, mutta...

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi