Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä sinä ensimmäisen kerran maistoit alkoholijuomaa?

Vierailija
06.03.2022 |

?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v. Samana vuonna kokeilin myös kannabista, eli alkoholi oli selkeä porttihuume.

Vierailija
22/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v. Alaikäisenä en koskaan juonut sitä vaan käytin viinatamponeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 tai 12 vuotiaana. Alkoholistiksi luisuin heti 18 vuotiaana. Olen nyt 36 ja ollut kk juomatta mitään alkoholia. Töitäkin tehnyt n.10 vuotta 25-35vuotiaina. Aina ma krapulassa töihin. normaalimpi ole torstaina ja perjantaina jo kaljaa ja viinaa. Lauantait aivan pihalla. Sunnuntait tasoittavia.

Yritän vielä lopettaa kokonaan. Jos mikään ei auta niin henki tähän harrastukseen menee.

Vierailija
24/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaana meni 1 keskiolutpullo. 9v. salli tilanne sitten ekat kännit. Kolmas kerta vasta n. 11-12v. Sitten kerrat tihentyi. Näköjään tämä on poikkeavaa, jengillä yleensä ekat maistot teininä tai vasta aikuisena, mikä olisikin fiksumpaa. Itseä hiukan vanhempi, rämäpäinen seura tekee helposti kaltaisekseen.

T. Nykyinen keski-ikäinen alkoholisti.

Vierailija
25/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olin joku 4-5-vuotias, kun isä antoi kaljapullonkorkillisen olutta. 13-vuotiaana join ensimmäisen kerran humalahakuisesti. Tästä huolimatta minulla ei ole, eikä ole koskaan ollut minkään sortin alkoholiongelmaa. Viimeiset 20 vuotta mennyt tyyliin siideri saunan jälkeen kerran kuussa ja kesällä terassilla muutama lasillinen. Olen nyt 42-vuotias.

Vierailija
26/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 tai 12 vuotiaana. Alkoholistiksi luisuin heti 18 vuotiaana. Olen nyt 36 ja ollut kk juomatta mitään alkoholia. Töitäkin tehnyt n.10 vuotta 25-35vuotiaina. Aina ma krapulassa töihin. normaalimpi ole torstaina ja perjantaina jo kaljaa ja viinaa. Lauantait aivan pihalla. Sunnuntait tasoittavia.

Yritän vielä lopettaa kokonaan. Jos mikään ei auta niin henki tähän harrastukseen menee.

Tsemppiä🙂

Vierailija
27/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistoin vahingossa ekaa kertaa joskus neljä vuotiaana, en huomannu että se oli olutta ku luulin että se ois ollu limpparii, oli aika pahaa

Vierailija
28/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskoon sollu 9.8 -98, rippipäivä

Vierailija
29/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä ap aloitit lasten hakkaamisen?

Vierailija
30/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa kerran 6-vuotiaana hörppäsin viinilasista. Dokasin ekan kerran 13 v. 

Vierailija
31/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-aste ikäisenä äiti antoi maistaa konjakkiansa. En tykännyt. Seuraava olikin ehtoollisviini.

Nyt 38 vuotias, muutaman kerran ollut kännissä, en tykkää siitäkään. Absolutisti en ole, mutta olen hurahtanut pienpanimoiden tuotteisiin.

Vierailija
32/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-v äiti tarjoili likööreitä niin, että lähti jalat alta. Lopetti jonkin ajan jälkeen kun sai valistusta. Kotona sain juoda aika vapaasti 13-vuotiaasta ja lahjana oli usein alkoholia. En ole alkoholisti, mutta muita ongelmia on.

Vierailija
33/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19-vuotias ja vain maistoin ensimmäisen ja viimeisen kerran.

Vierailija
34/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena. Koska kasarilla sai juoda lapsetkin sitä mietoa siideriä tai simaa jota myytiin ruokakaupassa. Ja konvehdit. Lääkkeissäkin oli oma vaikutuksensa ja rokotteet.

Vierailija
35/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä maistoin suullisen kaljaa joskus ala-aste ikäisenä, hyi. Kutosluokalla tehtiin kaverin kans salaa Finlandia vodkasta ja kokiksesta drinkit, kokemattomina lasi täyteen kirkasta ja kolaa vähän väriksi - lavuaariin päätyivät :D Seiskaluokalla (13,5 v.) alkoi sitten aito kännäys Helmeilevällä Omenaviinillä, noin puoli pulloa. Hyvällä menestyksellä siitä jatkettu jo kohta 30 vuotta.

Vierailija
36/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joskus 13-14 vuotiaana olen saanut maistaa äidin lasista siideriä. Ensimmäisen kerran olin humalassa 19-vuotiaana. Alkoholi ei ole ollut meidän perheessä ongelma tai tabu. Ei ollut tarpeita vedellä perseitä, kun kotona ajatus oli "nuorena saa kokeilla ja kotiin saa aina tulla."

Vierailija
37/37 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran pieni hörppy olutta joskus 10-14-vuotiaana. Sitten 15-16-vuotiaana puoli pulloa tai hitaasti pullo olutta jossain juhlissa.

16-17-vuotiaana kotibileissä kotiviiniä, joka muistutti kiljua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan