Mies oli antanut 15-vuotiaalle pojalleni kaljan
Katsoivat yhdessä hiihtoa, kun tulin kaupasta. Molemmilla tölkit käsissä. Ihan kiva, että pikkuhiljaa ovat tutustuneet paremmin, mutta lapsen lahjominen kaljalla on väärin. Jos ei muuten kuin ryyppäämällä osaa isäsuhdetta rakentaa, niin ei tarvitse yrittää ollenkaan. Mun lapsi täytti vasta pari viikkoa sitten 15. Hän on vielä ihan lapsi. Typerä ukko.
Kommentit (74)
Eikö ole parempi, että poika tutustuu turvallisen aikuisen kanssa pieneen määrään alkoholia eikä esim. kavereiden kanssa, jolloin voisi mennä useampi kuin yksi?
En ymmärrä sitä, miksi niin monet palstalaiset ovat sitä mieltä, että "juohan ne alaikäiset joka tapauksessa". Suomessa on koko ajan enemmän ja enemmän alaikäisiä, täysin päihteettömiä nuoria. Eivät päihdekokeilut ole mikään "pakollinen" osa nuoruutta.
Mun isäpuoli tarjosi mulle tupakkaa kun nähtiin ekaa kertaa, ehkä se koetti vaan olla rento tai sitten ajatteli että 16v polttaa joka tapauksessa.
Jos haluat ap, niin kerro meille, miten keskustelu miehesi ja poikasi kanssa meni.
Onko yhden kaljan ottaminen ryyppäämistä.
Olen 62,nainen,ei alko-ongelmaa.Ekan kerran otin nippa nappa 16-vuotiaana koulubileissä.
Koko elämäni olen ollut kohtuu-normi alkon suhteen...ei ole jäänyt päälle.
Putin on muuten raivoraitis,siitä oppia..
Pienistä puroista syntyy valtameri...
"Täten maksimirangaistus, jonka alkoholin välittämisestä alaikäiselle voi saada, on 4 vuotta vankeutta."
En olisi minäkään tykännyt enkä ymmärrä jos alaikäisten juomista rohkaistaan. Jos näkevät että on sallittua, juovat entistä enemmän kuin mitä joisivat salassa.
Rajattomia, huonosti voivia lapsia on ihan tarpeeksi.
Aikuisten tehtävä on suojella lapsia. Myös alkoholilaki suojelee.
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa avata oluen.
Iskä toi mulle.Terv. Nico 14v
Taidat olla kuvitteellinen "Nicon" iskä tai äiti. Jos sulla on tai sulle tulee lapsia, ei sinulle ole niin väliä alkoholisoituvatko.
Osa lapsista omaa geenin, millä ensimmäinen alkoholiannos laukaisee alkoholismin.
Joillekin vanhemmille näyttää olevan oikein kunnia-asia mitä nuorempana heidän lapsensa aloittavat aivojensa tuhoamisen alkoholilla.
Ap, näytä miehellesi nuo Suomen rikoslain kohdat sekä pyydä lukemaan alkoholin vaikutuksesta nuorten kehittyville aivoille ja alkoholin ja väkivaltarikollisuuden vahvasta yhteydestä. Pyydä myös poikaasi lukemaan nuo jutut.