Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli antanut 15-vuotiaalle pojalleni kaljan

Vierailija
06.03.2022 |

Katsoivat yhdessä hiihtoa, kun tulin kaupasta. Molemmilla tölkit käsissä. Ihan kiva, että pikkuhiljaa ovat tutustuneet paremmin, mutta lapsen lahjominen kaljalla on väärin. Jos ei muuten kuin ryyppäämällä osaa isäsuhdetta rakentaa, niin ei tarvitse yrittää ollenkaan. Mun lapsi täytti vasta pari viikkoa sitten 15. Hän on vielä ihan lapsi. Typerä ukko.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh, Hohh, hoijaa.....

Vierailija
22/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa alkoholin välittäminen alaikäiselle on rangaistava teko. Alkoholijuoman välittäminen on lain mukaan kielletty sekä palkkiota vastaan että ilman palkkiota henkilölle, joka on alle 18-vuotias. 

Lain mukaan henkilö, joka alkoholilain tai sen nojalla annetun säännöksen vastaisesti myy, välittää tai muutoin toiselle luovuttaa alkoholijuomaa tai väkiviinaa on tuomittava alkoholirikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. Alkoholilaissa onkin kielletty alkoholin välittäminen alaikäiselle.  

Rikoksesta on laissa myös teon törkeä muoto eli jos alkoholirikoksessa alkoholijuomaa tai väkiviinaa levitetään häikäilemättömällä tavalla alaikäisille tai toisen riippuvaista asemaa hyväksi käyttäen ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä alkoholirikoksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi. Huomionarvoista on myös se, että 

pelkkä yritys välittää alkoholia alaikäiselle on rangaistava teko. 

Täten maksimirangaistus, jonka alkoholin välittämisestä alaikäiselle voi saada, on 4 vuotta vankeutta. 

https://www.minilex.fi/q/alkoholin-välittäminen-alaikäiselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tykkäisi, jos mieheni tarjoaisi alaikäiselle lapselleni alkoholia, joten ymmärrän sua. Juoko miehesi muutenkin paljon?

Vierailija
24/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on murheet, vaikka satu onkin.

Vierailija
25/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että on 15v:n ensimmäinen kalja 😂

Luulen niin. On vielä niin nuori. Muutenkin lähes kaikki vapaa aika menee treeneissä ja peleissä ja kaveritkin ovat urheilullisia. Kai tuon ikäinen kuitenkin ottaa, kun isäpuoli tyrkyttää. Eivät ole kovin läheisiä, kai tuo oli miehen yritys tehdä parempaa tuttavuutta. Ei tuo kaljakaan tässä se isoin ongelma ole, vaikka en siitä tykkääkään. Enemmän harmittaa, että mitään muuta ei osata kuin ryypätä yhdessä. Maailma olisi täynnä paljon muutakin yhteistä tekemistä. ap

Anna miehen ehdottomasti yrittää tutustumista. Iästä riippumatta äijät tutustuu parhaiten toisiinsa huurteisen parissa. Tutun aikuisen kanssa yhden oluen nauttiminen ei liene vaarallista. Jos näytti olut pojallekin maistuvan, voit olla varma, että on juonut sitä aikaisemminkin.

Vierailija
26/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsesi itse sanoi? Entä jos hän oli itse kinunnut tölkkiä?

Vierailija
27/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 12 niin mua ja mun siskoa kiinnosti vähän liikaa isän tupakointi ja muutenkin ajateltiin joidenkin koulun tollojen takia, että se on "kovisten hommaa". Isä sitten antoi meille tupakan ja käski vetää kunnolla henkeen. Melkein oksennettiin eikä sen jälkeen ole tupakka koskaan kiinnostanut. Joku varmaan nykyään puhisis, että lastenviranomaiset paikalle ja heti. Minä sanon, että kiitos isä. (Hän on muuten lopettanut tupakoinnin.)

Vierailija
28/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se sun suurin ongelmas olla juoppo äijä? Ota vähän selvempi seuraavalla kerralla....

Vierailija
29/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain faijalta 1. saunakaljan juhannuksena ollessani 14v. Enempää en olisi saanut, vaikka olisin kuinka anellut. Ihan kunniallinen, työssä käyvä ja veronsa maksava tylsä keski-ikäinen täti minusta silti tuli.

Vierailija
30/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsesi itse sanoi? Entä jos hän oli itse kinunnut tölkkiä?

Tiedätkö mitä on olla aikuinen? Millainen tyyppi vetää kaljaa toisen kotona ja antaa sitä lapsillekin? Alkoholistit kannattaa kiertää kaukaa.

Vierailija
31/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Runsas alkoholinkäyttö muuttaa nuorten aivoja

Muutoksiin aivoissa riitti niin sanottu hauskanpitomäärä eli sixpackillinen olutta tai puolitoista viikonlopussa."

https://yle.fi/uutiset/3-9338039 

Vierailija
32/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAKEMATTA PARAS – Ethän välitä alkoholia alaikäiselle! 

https://ehyt.fi/uutishuone/uutiset/hakematta-paras-ethan-valita-alkohol…

Vierailija
33/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Non Ducor, Duco!!!!

Vierailija
34/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Mun tytär on 15 ja on jo maistanut alkoholia. Parempi tehdä se kotona vanhempien valvonnassa kuin tehdä siitä joku kavereiden kesken salaa suoritettava juttu. Kokonaista tölkkiä ei saa, mutta on saanut maistaa mun siideriä ja juhlissa viiniä ja skumppaa. Totesi kaikesta, että "hyi saatana" ja pysyy ennemmin limsassa, koska alkoholi maistuu myrkyltä. Alaikäiset juo kuitenkin, kun aina on jollakin joku sisarus, joka on valmis hakemaan ne juomat, niin parempi että voi kotona maistella ja ehkä uskaltaa sit soittaa hakemaan vaikka ois humalassa.

Vierailija
35/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa minkälaista porukkaa täällä on linjoilla, jos alaikäisen juominen on ok ja oikein kehutaan omien tuttujen kännisekoiluita selvästi alaikäisenä. Tuon ikäinen EI tarvitse alkoholia. Oikeastaan kukaan ei tarvitse. Yksi kalja ei ole kuitenkaan maailmanloppu, mutta jos harmittaa niin puhu miehesi kanssa. Eihän tuollaiseen käytökseen tule yllyttää.

Niimpä. Eniten just harmittaa tuo, että multa ei kysytä mitään vaan tarjoaa mun selän takana mun lapselle kaljaa. En muutenkaan ymmärrä tuota jatkuvaa tarvetta tissutella, tulee telkkarista urheilua tai elokuva saati, että tarjotaan selvästi lapselle omia juomia. Miksi muuta ei voida tehdä yhdessä? Oliko tosiaan muka ainoa idea tutustua paremmin mun lapsen kanssa esittämällä sille kivaa isäpuolta ja tarjoamalla kaljaa? Mä en ymmärrä, miksi en saisi olla tästä vihainen? En mä halua, että mun lapsi painostetaan juomaan ja tyrkytetään sitä juomaa. Ei se edes ollut juurikaan sitä juonut. Kiinnostaa tietää lapseni versio tapahtuneesta. Ukko myönsi jo kaiken. ap

Vierailija
36/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lain mukaan henkilö, joka alkoholilain tai sen nojalla annetun säännöksen vastaisesti myy, välittää tai muutoin toiselle luovuttaa alkoholijuomaa tai väkiviinaa on tuomittava alkoholirikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. Alkoholilaissa onkin kielletty alkoholin välittäminen alaikäiselle."

MIEHESI ON RIKOLLINEN.

M.O.T. 

Vierailija
37/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rippikoulua pidetty rajana sille että joulupöydässä tai muussa juhlassa saa viinilasillisen. Juuri kohtuukäyttöä halunnut opettaa. Itsellä alkkisäiti.

Vierailija
38/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa minkälaista porukkaa täällä on linjoilla, jos alaikäisen juominen on ok ja oikein kehutaan omien tuttujen kännisekoiluita selvästi alaikäisenä. Tuon ikäinen EI tarvitse alkoholia. Oikeastaan kukaan ei tarvitse. Yksi kalja ei ole kuitenkaan maailmanloppu, mutta jos harmittaa niin puhu miehesi kanssa. Eihän tuollaiseen käytökseen tule yllyttää.

Niimpä. Eniten just harmittaa tuo, että multa ei kysytä mitään vaan tarjoaa mun selän takana mun lapselle kaljaa. En muutenkaan ymmärrä tuota jatkuvaa tarvetta tissutella, tulee telkkarista urheilua tai elokuva saati, että tarjotaan selvästi lapselle omia juomia. Miksi muuta ei voida tehdä yhdessä? Oliko tosiaan muka ainoa idea tutustua paremmin mun lapsen kanssa esittämällä sille kivaa isäpuolta ja tarjoamalla kaljaa? Mä en ymmärrä, miksi en saisi olla tästä vihainen? En mä halua, että mun lapsi painostetaan juomaan ja tyrkytetään sitä juomaa. Ei se edes ollut juurikaan sitä juonut. Kiinnostaa tietää lapseni versio tapahtuneesta. Ukko myönsi jo kaiken. ap

NiiNpä senkin torvi.

Vierailija
39/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä mies vaihtoon. Teillä on selvästi täysin erilaiset arvot.

Vierailija
40/74 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on rippikoulua pidetty rajana sille että joulupöydässä tai muussa juhlassa saa viinilasillisen. Juuri kohtuukäyttöä halunnut opettaa. Itsellä alkkisäiti.

Hyvää vauhtia kasvatat lapsistasi alkoholisteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi