Tein sen! Laihdutin 90 kilosta 50 kiloon!
Jee! Jotenkin yhä näen sen pyöreän nuoren naisen peilistä, mutta valokuvista sen huomaa: olen kuin eri ihminen.
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:27"]
Ihan mahtava suoritus! Pystyisitkö antamaan esimerkkiä päivän syömisistäsi? Montako kertaa päivässä olet syönyt ja mitä?
[/quote]
Syön aamupalaksi yleensä puuroa esimerkiksi pakastemustikoiden kanssa. En ikinä ole kovin nälkäinen aamulla, mutta pienen puuroannoksen syöminen käynnistää hyvin päivän.
Aamiaisen ja lounaan välissä syön esim. kirsikkatomaattirasian tai pienen smoothien. Näin lounaalla ei ole mikään supernälkä.
Lounas voi olla vaikka bataattiporkkanakeittoa, ruisleipää ja leivän päällä raejuustoa.
Välipala, esim. omena, jps tarve.
Päivällinen, esimerkiksi lohi- tai tonnikalasalaatti, tai kasviscurrya riisillä.
Iltapalaksi syön usein esim. porkkanoita, kurkkua, selleriä, kukkakaalia joskus kevytkermaviilidipin kanssa, yleensä ilman.
:)
ap
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:29"]
Paljon onnea sinulle! Tiedän että tuo on vaikeaa, tai ainakin minulle jo 68 kilosta 56 kiloon pääseminen tuotti vaikeuksia...
[/quote]
kauan meni?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:29"]
Paljon onnea sinulle! Tiedän että tuo on vaikeaa, tai ainakin minulle jo 68 kilosta 56 kiloon pääseminen tuotti vaikeuksia...
[/quote]
kauan meni?
[/quote]
Suurempi ylipaino on helpompaa laihduttaa pois kuin noin pieni.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:35"]
Laihdutit 40 kg 1,5 vuodessa?
Joojoo, niin varmaan. Eli noin
14 kg puolessa vuodessa. Toi on ihan sairas tahti. Aloititko siis muka vuoden 2014 alussa?
[/quote]
Mikä helvetti sinua vaivaa? Eiköhän se sairas asia ollut ap:n lähtöpaino, ja hienoa etät siitä on päästy eroon.
Kiva kuulla, että ihmiset tekee elämäntapamuutoksia :)
Onnea upeasta suorituksesta! Mahtavaa, mahtavaa, mahtavas! Itse laihdutan myös. Olen 165 cm pitkä, ja psinan nyt 78 kg. 2 kk sitten painoin vielä 88 kg. Laihdutus on mennyt hyvin, mutta nyt yhtäkkiä tänään ratkesin! Harmittaa kyllä, mutta tämä tarkoittaa vain sitä, että nyt jatkan entistä tiukemmalla linjalla. Haluan pudottaa vielä 10 kg, eli olen puolivälissä urakkaa.
Hei, kertoisitko vähän tuosta paastostasi? Jos vaikka paastoaisin pari päivää rangaistakseni itseäni tämän päivän mässäilystä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:35"]Laihdutit 40 kg 1,5 vuodessa?
14 kg puolessa vuodessa. Toi on ihan sairas tahti. Aloititko siis muka vuoden 2014 alussa?
[/quote]
Täysin uskottavaa. Itse pudotin aikoinaan 37 kg puolessatoista vuodessa. Olin silloin n. 25-vuotias, ja lähtöpaino oli 112 kg. Pituutta on 170 cm, joten kun lopulta mittani olivat 170cm/75 kg, en suinkaan ollut langanlaiha, mutta erittäin tyytyväinen itseeni kyllä. Tahti oli juuri sopiva, varsin maltillinen, itse asiassa, enkä missään vaiheessa näännyttänyt itseäni. Liikuin paljon, söin hyvin.
Valitettavasti en kyennyt pitämään painoani kohtuullisessa, vaan olen lihonut suurimman osan takaisin. Siksi onnittelenkin ap:ta ja kannustan kehittämään todella järeät keinot siihen, että paino ei nouse takaisin... Minäkin nimittäin ajattelin, ettei enää koskaan, ja tässä ollaan!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:50"]
Mulla ei noin hienoa pudotusta, mutta -20kg 6kk:ssa. Lähtötilanne oli 168cm ja 106kg. Olen edelleen ylipainoinen. Nyt ollut kuukauden ajan joku tasanne vaihe ja paino pysytellyt samoissa lukemissa. En ota stressiä, koska tällä hetkellä koen etten ole valmis luopumaan lisää ruokavaliossani.
Syön normaalia kotiruokaa maltillisia annoksia, enemmän salaattia, hedelmiä ja marjoja. En juo sokeripitoisia juomia kuten mehut, alkoholi. Karkkia max 200g 1-2krt/kk, ei sipsejä tai noutoruokaa, teen kyllä itse pizzaa 2-3krt/kk ja syön sitä reilusti!
Eilisen ruuat: Vanilja jugurtti, Pirkan valmis Cesar salaatti (jätin käyttämättä juustomurut) ja lisäsin kirsikkatomaatteja, mansikoita 1kg(!), Lidl paistopisteen ruisleivän molemmat puolet jonka päällä Oltermanni 17% 6 siivua, kahvia kaksi kuppi maidolla, kuivattuja luumuja 6kpl.
Toissapäivänä: Banaani, makaronilaatikkoa 2dl, kulmiksen kana-parmesanisalaatti, mustikka jugurtti, kahvia kaksi kuppia maidolla.
Joku muu päivä: Vanilja jugurtti, banaani, grillattu kanafile, 3 uutta perunaa, perussalaattia fetalla, pensasmustikoita 0,5l, perussalaatti fetalla ja savulohella, kaksi kuppia kahvia maidolla.
Tähän tyyliin eli kaikkea menee eikä ruokaympyrän mukaan, se ei sovi minulle. Joskus jääpäivän energiansaanti niukaksi joskus menee yli.
[/quote]
Tuollaisen vapaan syömisen riskinä on, että lihot takaisin.
[/quote]
Mutta tällä ruokavaliollahan olen laihduttanut tuon 20kg :D Riskinä on etten laihdu enempää, jos en tee lisää muutoksia. Enkä ole siihen nyt ainakaan valmis, joten jään tähän.
[/quote]
Onnea! Jatkat sitten kun tuntuu että taas irtoaa. Noi maustetut jukurtit sisältää ihan törkeesti sokeria, ne vois yrittää vaihtaa maustamattomaan jonka maustais ite?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:22"]
En usko että ap on laihduttanut. Hän painaa edelleen 90 kiloa ja haluaa saada positiivisia kommentteja koska on niin pettynyt itseensä kun laihduttaminen ei onnistu. Juttu olisi ollut paljon uskottavampi jos ap olisi kertonut että nahka roikkuu edelleen jonkun verran kutistuen pikkuhiljaa. Ihon kutistuminen edes nuorena ei onnistu noin nopeasti. iho kyllä kutistuu pienempään kokoon mutta hitaasti. Muutenkin nuo selitykset miten homma eteni kusevat puoleen ja toiseen.
[/quote]
En tarvitsekaan sinua uskomaan asiaa, mutta kerro minulle toki, millä tavalla "selitykseni kusevat"? :) joka tapauksessa, sinun uskomuksesi eivät muuta faktaa eli sitä, että täällä kirjoittaa 40kg hoikempi nainen.
Kiitos kaikille onnitteluista!
ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:22"]
En usko että ap on laihduttanut. Hän painaa edelleen 90 kiloa ja haluaa saada positiivisia kommentteja koska on niin pettynyt itseensä kun laihduttaminen ei onnistu. Juttu olisi ollut paljon uskottavampi jos ap olisi kertonut että nahka roikkuu edelleen jonkun verran kutistuen pikkuhiljaa. Ihon kutistuminen edes nuorena ei onnistu noin nopeasti. iho kyllä kutistuu pienempään kokoon mutta hitaasti. Muutenkin nuo selitykset miten homma eteni kusevat puoleen ja toiseen.
[/quote]
En tarvitsekaan sinua uskomaan asiaa, mutta kerro minulle toki, millä tavalla "selitykseni kusevat"? :) joka tapauksessa, sinun uskomuksesi eivät muuta faktaa eli sitä, että täällä kirjoittaa 40kg hoikempi nainen.
Kiitos kaikille onnitteluista!
ap
[/quote]
Hei ap. Kyselin sinulta aiemmassa viestissäni paastostasi. Miten paastosit, kuinka kauan, ja miten se vaikutti painoosi?
Onneksi olkoon!
Kunpa itseltänikin löytyisi kurinalaisuutta aloittaa liikunnallinen harrastus:(
Laihdutit 40 kg 1,5 vuodessa?