Tein sen! Laihdutin 90 kilosta 50 kiloon!
Jee! Jotenkin yhä näen sen pyöreän nuoren naisen peilistä, mutta valokuvista sen huomaa: olen kuin eri ihminen.
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:35"]
Laihdutit 40 kg 1,5 vuodessa?
Joojoo, niin varmaan. Eli noin
14 kg puolessa vuodessa. Toi on ihan sairas tahti. Aloititko siis muka vuoden 2014 alussa?
[/quote]
Olen laihduttanut puolessa vuodessa 25 kg x 2. Teini-ikäisenä 20 vuotta sitten ja synnytysten jälkeen neljä vuotta sitten. Ei mitään ihmeellistä tuossa ajassa.
En usko että ap on laihduttanut. Hän painaa edelleen 90 kiloa ja haluaa saada positiivisia kommentteja koska on niin pettynyt itseensä kun laihduttaminen ei onnistu. Juttu olisi ollut paljon uskottavampi jos ap olisi kertonut että nahka roikkuu edelleen jonkun verran kutistuen pikkuhiljaa. Ihon kutistuminen edes nuorena ei onnistu noin nopeasti. iho kyllä kutistuu pienempään kokoon mutta hitaasti. Muutenkin nuo selitykset miten homma eteni kusevat puoleen ja toiseen.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:35"]
Laihdutit 40 kg 1,5 vuodessa?
14 kg puolessa vuodessa. Toi on ihan sairas tahti. Aloititko siis muka vuoden 2014 alussa?
[/quote] No mulla putosi 12 kg 2 kuukaudessa. Ja on pysynyt poissa. Nyt taas se viimeinen 5 kg, joka pitäisi vielä pudottaa on todella tiukassa. Ei minulla ollut mitään tarvetta pudottaa noin nopeasti, se vain lähti. Jutta-dieetillä aloitin painon pudotuksen.
Kiitos! :)
Olen 165cm pitkä. Aloitin projektin 1,5-2 vuotta sitten (oikeastaan kaksi, mutta hyvin tosissaan puolitoista vuotta sitten). Otin paaston päästäkseni alkuun. Jälkeenpäin ajateltuna se oli ehkä vähän typerää, mutta silloin tuntui, että tarvitsen jotain hyvin radikaalia päästäkseni eroon sokeriaddiktiostani. Sen jälkeen, niin tylsältä kuin se kuulostaakin, tein elämäntapamuutoksen ja aloin noudattamaan säännöllistä, terveellistä ruokavaliota, uimaan muutaman kerran viikossa, lenkkeilemään ja käymään salilla.
Ja tässä sitä nyt ollaan!
Hienoa, mutta nyt alkaa vaikein osuus, kun täytyy pitää se.
"Otin paaston." :D Selvästi suomen kieli tuottaa vaikeuksia tähän aikaan yöstä. Siis paastosin viikon päästäkseni alkuun :)
ap
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:01"]
Hienoa, mutta nyt alkaa vaikein osuus, kun täytyy pitää se.
[/quote]
Olet aivan oikeassa. Olen kuitenkin jo jonkin aikaa onnistunut pysymään selvästi normaalipainon puolella, joten olen hyvin toiveikas ja uskon, että muutos oli pysyvä. Ajatus siitä, että keräisi uudestaan neljäkymmentä kiloa lisää painoa on sietämätön. Ei enää ikinä!
ap
Minkälainen on päivittäinen ruokavaliosi? Onko jotain erikoisia rajoitteita kuten vhh-, kasvis-, gluteeniton tms?
Sydämelliset onnittelut! Varmasti huikean hyvä olo! Kerrassaan riemullista!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:04"]
Minkälainen on päivittäinen ruokavaliosi? Onko jotain erikoisia rajoitteita kuten vhh-, kasvis-, gluteeniton tms?
[/quote]
Ei ole mitään muuta kuin että vältän sokeria ja piilosokeria. Toisin sanoen, sokeri esimerkiksi hedelmistä on okei, valmismehuista ei, kasviksista okei, muroista ei. En myöskään syö hirveästi punaista lihaa. Ruokavalio on kasvis- ja hedelmäpainotteinen.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:06"]
Sydämelliset onnittelut! Varmasti huikean hyvä olo! Kerrassaan riemullista!
[/quote]
Kiitos! Ihan kirjaimellisesti sydäntä voi onnitella, se rasittuu nimittäin vähemmän ja voi paremmin näissä uusissa mitoissani ;)
ap
Onnea hurjasti!! Mikä sai sinut aloittamaan? Tähtäsitkö heti välittömästi noin suureen pudotukseen, vai kasvoiko nälkä syödessä? Mikä oli vaikeinta? Kaipaatko "entisestä elämästä" mitään? Jäikö löysää ihoa? T. 30kg pudotus edessä..
Onnea! Nyt sitten pitää syödä kuin 50-kiloinen. Bmi on aika matala kyllä! Normaalipainon aivan alarajoilla.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:14"]Onnea hurjasti!! Mikä sai sinut aloittamaan? Tähtäsitkö heti välittömästi noin suureen pudotukseen, vai kasvoiko nälkä syödessä? Mikä oli vaikeinta? Kaipaatko "entisestä elämästä" mitään? Jäikö löysää ihoa? T. 30kg pudotus edessä..
[/quote]
Hahaha oi voi ei, "kasvoiko nälkä syödessä" ei ehkä kuitenkaan tainnut olla paras mahdollinen ilmaisu tässä kontekstissa, pahoittelut! :D no, ehkä asia kuitenkin tuli selväksi.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:14"]Onnea hurjasti!! Mikä sai sinut aloittamaan? Tähtäsitkö heti välittömästi noin suureen pudotukseen, vai kasvoiko nälkä syödessä? Mikä oli vaikeinta? Kaipaatko "entisestä elämästä" mitään? Jäikö löysää ihoa? T. 30kg pudotus edessä.. [/quote] Hahaha oi voi ei, "kasvoiko nälkä syödessä" ei ehkä kuitenkaan tainnut olla paras mahdollinen ilmaisu tässä kontekstissa, pahoittelut! :D no, ehkä asia kuitenkin tuli selväksi.
[/quote]
Hahaa :D
En voi sanoa kaipaavani "entisestä elämästäni" mitään. En osannut herkutella enkä syödä kohtuudella, joten herkkuhetkiä seurasi aina ähky, henkin ja fyysinen huono olo. Ylipaino vaikutti kaikkiin elämän osa-alueisiin, ihan konkreettisesti liikkumiseen ja itsetuntoon. Ehkä ainoa asia, mitä voin sanoa jossain mielessä kaipaavani, oli tietynlainen piittamattomuus ruoan suhteen: kunhan söin, en ajatellut sen enempää onko se hyväksi vai pahaksi minulle. Olihan se tavallaan helpompaa, muttei missään nimessä seurauksien arvoista.
Löysää ihoa ei ihme kyllä juurikaan ole! Johtuukohan maltillisesta laihdutusmetodista vai nuoresta iästä (olen 21). Raskausarpia on tietysti ihan kamalasti, mutta nekin haalenevat ajan myötä. On tietenkin mahdotonta saada aivan uutta vartaloa: sama vanhahan tämä on, uudessa koossa vain. Raskausarvet säilyvät tästä muistutuksena.
En varsinaisesti tähdännyt näin alhaisiin lukemiin, mutta kuten asian ilmaisit, nälkä kasvoi syödessä. Lopetin joskus 65 kilon jälkeen vaa'an lukemien säännöllisen vahtaamisen, ja paino sitten lopulta ikään kuin asettui näihin lukemiin. Seuraavaksi keskityn lihasten hankkimiseen, eli paino luultavasti vähän nousee.
Ja siis pyöristin vähän kun sanoin 50 kiloa, oikeasti lähtöpaino oli 93 kiloa ja nykyinen 51,8 eli noin 52 :) ei siis missään nimessä ole kyse alipainosta.
ap
Ihan mahtava suoritus! Pystyisitkö antamaan esimerkkiä päivän syömisistäsi? Montako kertaa päivässä olet syönyt ja mitä?
Paljon onnea sinulle! Tiedän että tuo on vaikeaa, tai ainakin minulle jo 68 kilosta 56 kiloon pääseminen tuotti vaikeuksia...
Mahtavaa! Eli nyt alkaa lihastalkoot? Muista että lihasmassan kasvatukseen tarvitaan plussakalorit, mutta senkin voi tehdä hyvin maltillisesti! :)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:35"]Laihdutit 40 kg 1,5 vuodessa?
[/quote]
Hmm. Minä laihdutin 15 kg 3 kuukaudessa kaksi vuotta sitten. Kilo on tullut takaisin nyt kesän aikana, mutta hankkiudun siitä eroon. Uskon kyllä, että ap:n laihdutustahti on hyvinkin mahdollinen ja vieläpä maltillisempi kuin omani.